Ik belde om te zeggen dat ik naar huis ging...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:20

Naast dit topic heb ik wel niet verder geprult op bokt. In afwachting van mijn opleiding heb ik sowieso niets te doen dus was het wel even een gewoonte van veel te bokken, facebook ed. Facebook ben ik al niet op geweest en bokt alleen even dit topic.
Het is dus niet dat ik uren achter het scherm zit. Het blijft een beetje een gewoonte om af te toe te kijken

Ik heb vandaag verder ook nog niets gedaan naast mijn nagellak te verwijderen. Dus rusten doe ik zeker wel. Namiddag heb ik bijna helemaal geslapen en net ook nog even.

Maar ik zal flink luisteren en maar eens af en toe komen piepen :o

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:28

Goed zo....het is goedbedoeld advies van Bokt....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:36

Jeetje wat vervelend!
'Gelukkig' is het zo afgelopen.. Beterschap !

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:17

kally schreef:
Goed zo....het is goedbedoeld advies van Bokt....

Weet ik :o

xRiiannex

Re: Ik belde om te zeggen dat ik naar huis ging...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:48

Beterschap Leen! :(:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:44

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 19:07

Bedankt voor het bloemetje! :)

Inmiddels zie ik er zo uit:
Afbeelding

Plakkertje er vandaag moeten afhalen want het begon zo te jeuken, was bang dat ik het 's nachts open krabde. Sneetje in lip en de schaafplek op mijn neus genezen mooi, gelukkig. Ik heb zalf tegen littekens gekregen en hoop dat dit wat gaat afdoen, heb al 2 littekentjes rond mijn neus, nog 2 bij zou ik niet zo leuk vinden :o

Op het moment zit ik een beetje met het probleem dat volgende week mijn opleiding voor buschauffeur start (eerst theorie nog). De bedoeling was dat we zelf al het meeste online instudeerde zodat de theorie niet te zwaar was.
Als ik uitstel vraag, kan het zijn dat ik weer een jaar of half jaar moet wachten voor ik kan starten. Dus ik moet het wel meedoen nu.
Ik stel me echt een limiet op van 20 min per 2u met een kleine pauze tussenin. Verder probeer ik niets te doen behalve rusten en dan nog 1x per dag een half uurtje naar de paarden.
Op het moment voel ik niets van hoofdpijn, maar ik ben een beetje bang dat ik daar achteraf toch last van ga hebben. Nuja niets van de hoofdpijn, het doet natuurlijk wel gewoon pijn. Maar het wordt niet meer door te leren, of minder door te rusten,
Het ding is, dat ik al een jaar bezig ben om de opleiding te starten (opleiding welke gratis is als je werkzoekend bent) waar ik al vele tests voor gedaan heb om te kijken of ik geschikt zou zijn. Mijn deeltijdse job is nu begin van de maand ook stopgezet omdat ik volgende week dus ga starten. Dus ik kan geen uitstel vragen want dan moet ik nog langer wachten, en terwijl moet ik dan alweer ergens een job zoeken welke voor enkele maanden iemand te vervangen is.
Ik keek er zo naar uit dat ik nu eindelijk echt kan beginnen met werken na mijn opleiding. Maar ben ook bang dat het voor nu te veel is, ik had al een groot deel geleerd. Moet eigenlijk enkel nog herhalen, klein stukje wat ik nog niet gedaan had en alles testen. Dan nog een paar keer een test examen afleggen.
Maar alles is gewoon zo vermoeiend... Ik probeer ook alles zo donker mogelijk te hebben, zo veel mogelijk zonnebril op,... Phuh, even genoeg van het typen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:32

Hou alsjeblieft je gemak! Ik heb ruim n jaar geleden n trap op mn hoofd gehad en loop nog elke dag met de gevolgen, prikkelbaar hoofdpijn geen prikkels kunnen verdragen overgevoelig voor geluid emotioneel dnel ontstokrd en erg moe! Neem je rust. Ik ga nu heftig traject in bij een revalidatie arts dus alsjeblieft..... Neem je rust

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:34

En ik ben 50% aan t werk. Meer gaat niet zonder over ermoeid te raken!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:31

Het gevaar is dat als je nu meedoet met die opleiding je genezing erg vertraagd en je het risico loopt dat je er de rest van je leven goed last van gaat hebben. Ik denk wel dat het voor nu teveel is. Luister naar je lichaam, daar moet je het de rest van je leven mee doen. Je kan beter nu erg voorzichtig zijn dan de rest van je leven moeite hebben met je werk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:10

Cayenne schreef:
Toch doen, want het kan erg schadelijk zijn wanneer je niet die rust neemt! Bij onvoldoende rust tijdens een zware hersenschudding kun je je hele leven last houden van hoofdpijn...

Dit is idd mijn moeder dus overkomen; heeft rond dezelfde leeftijd als ts een zware hersenschudding opgelopen. Mijn moeder heeft toen ook niet genoeg rust gehouden en toch veel gaan lezen en rondlopen, zelfs werken (bejaardenzorg). Die heeft dus idd nu 50 jaar later nog steeds bijna elke dag last van hoofdpijn. En flink ook.

Dus ts zet je electronica uit en ga rusten. Zowel Cayenne als Inoterry posten terecht hun zorgen. Niet op bokt de komende tijd. Echt zoals iemand anders al zei; voor een zware hersenschudding staat normaal gesproken 6 weken rust. En ja dat houdt ook in niet lezen of tv kijken of andere inspanningen die focus verlangen; dat is veel te inspannend voor je hersenen nu.

Dus aub neem je rust en update ons maar over een week of 3 :) veel beter voor je hersenen en jezelf. Vooral omdat je al aangeeft regelmatig hoofdpijn te hebben van een eerdere hersenschudding; maakt je nu nog eens extra gevoelig voor blijvende gevolgen.

Zeg dit echt niet om je bang te maken, maar om je tegen jezelf te beschermen zeg maar :) Met een zwaar verstuikte enkel ga je ook geen marathon lopen, om maar even een banaal vb te geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:28

Half jaar wachten is toch perfect? , dan kan je mooi je rust pakken !

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:51

getver wat heb jij een geluk gehad. en dan daar gewoon een kwartier liggen. ik wens je veel sterkte en doe aub zo rustig mogelijk want je kan er zoveel schade aan overhouden. :(:)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:02

Ik begrijp jullie helemaal hoor, en was het voor iemand anders zou ik exact hetzelfde zeggen.
Vind het ook wel fijn dat jullie toch bezorgd zijn :)

Rebecca schreef:
Half jaar wachten is toch perfect? , dan kan je mooi je rust pakken !

Tja, dat is dus het gene wat niet zeker is. Het kan zijn dat ik gewoon niet meer mag mee doen. En dan kan ik me volgend jaar wel weer inschrijven, maar dan moet ik dus weer een jaar voor alle testen. Dus dan ben ik 2 jaar verder.

Iedereen zegt luister naar je lichaam, maar die zegt niet echt iets speciaal. Ik heb niet meer last als ik die 20 min geleerd heb, maar ook niet minder na rusten.

Tussen 9 en 11 leer ik 20 min
Tussen 11 en 13 ga ik een half uurtje naar de paarden en eten
Tussen 13 en 15 leer ik 20 min
Tussen 15 en 17 leer ik 20 min
Tussen 17 en 19 eet ik, en is het meestal geen leren
Tussen 19 en 21 leer ik 20 min

Tussendoor rust ik ook echt volledig, geen pc, geen mobiel, gewoon in bed in redelijk donkere kamer.
Dus uiteindelijk maar iets meer dan een uurtje geleerd, zelfs niet eens aangezien ik pauze neem tussenin de 20 min.
Voor mij komt het er niet op neer dat ik teveel van mijn lichaam vraag. De eerste dagen kon ik inderdaad weinig doen, maar inmiddels voel ik me zoals ervoor.

Ik heb sowieso chronische hoofdpijn waardoor ik geen licht en geluid van verdragen. Daar kan ik prima al 7 jaar mee leven, het is niet makkelijk maar wat wel. Ik weet dus al wel wat de gevolgen van een hersenschudding zijn, in dat geval ook nog hersenletsel.

Maar ik weet ook dat dit een kans is die niet zomaar iedereen heeft gekregen voor de opleiding. Ik wou sowieso een goede opleiding krijgen, zelf financieren was niet mogelijk en via de stadsbussen kreeg ik dan een opleiding van 36u. Nu krijg ik een opleiding van 32 dagen waar we dan doorheen heel belgie rijden en niet alleen in mijn stadje.
Ik kijk hier al een jaar naar uit, en dat is net wat ik zo moeilijk vindt.

Edit: overigens zei mijn dokter dat rust niet perse zorgt dat het achteraf minder is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:19

Heel veel beterschap en sterkte!
Hoe gaat het nu met je?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:35

Citaat:
Vroeger werd iedereen aangeraden om bedrust te houden na een hersenschudding. Tegenwoordig is het advies: kort rust houden mag, maar een lange periode van volledige rust is ongewenst. Het is verstandig om afhankelijk van je klachten langzaam weer dagelijkse bezigheden te hervatten. Let wel op dat je niks forceert. Bij blijvende klachten is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts. Tegen hoofdpijnklachten kun je paracetamol gebruiken.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item39742

Dit is ook wat mijn dokter me zei. Ze zei er ook bij dat het nooit bewezen was dat rust ook echt iets kan verminderen aan de gevolgen voor achteraf.
Het is inmiddels al een week geleden, en tot maandag heb ik ook echt gerust. Enkel half uurtje mee geweest naar de paarden, waar ik niets gedaan heb behalve geknuffeld en verder alleen geslapen. Nu heb ik het idee dat dat niet meer nodig is. Sowieso doe ik het rustig aan, paardrijden zit er voorlopig niet in, hoe graag ik dat ook zou willen. Kan ook nog geen cap op met mijn hechting.
Maar als ik het alleen hou met een uurtje leren per dag, vind dat zelf niet te veel eigenlijk. Ik ben ook helemaal niet meer verward, kan weer helemaal normaal zinnen maken. Alleen schrijven heb ik soms wat moeite mee, maar dat had ik ook al lang niet meer gedaan. Nu tijdens het leren moet ik weer veel schrijven.
Verder enkel wat lichte hoofdpijn en mijn hoofdpijn die ik normaal heb erbij. Normale hoofdpijn zit rechts, die van nu vooraan.
Ik neem enkel nog af en toe een dafalgan, maar verder geen medicatie tegen misselijkheid ed.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:36

Hoe gaat het nu met jou ?
Schrikken zeg.
Herken het wel toen ik maand met paard uit gegleden bleef hii ook liggen zolang ik lag hij wilde me niet bezeren met opstaan
Hoop snel beter gaat en ei weer dingen kunnen doen

carpediem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:17

zo dat is schrikken ,Beterschap

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 10:08

Ik kom net terug van de huisarts, hechting is verwijderd en ziet er wel mooi uit. Hij zei wel dat er sowieso een klein littekentje zichtbaar gaat blijven. Maar ik ben al blij dat mijn neus en lip mooi genezen zijn.

Hij zei dat de opleiding prima moet kunnen, maar dat ik best wel even de lesgever inlicht zodat als het me even te zwaar wordt ik gewoon even weg kan. Ik mocht ook altijd bellen, moest het een dagje niet lukken dan kon ik een ziekenbriefje krijgen.
Maar hij had er wel een goed gevoel bij, ik ken ondertussen toch al het meeste wat in de opleiding gegeven gaat worden. Het is dus niet dat ik daar 2 weken elke dag super mijn aandacht er bij moet houden.

Hoofdpijn valt ook verrassend goed mee, ik heb alleen eergisteren avond nog een dafalgan genomen, verder geen hoofdpijn gehad. Nu, zo heel lichte, maar daar merk ik alleen iets van als ik er op let.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:12

Dat klinkt positief, Leen!

Fijn!!

Gewoon heel goed op jezelf passen en niet de signalen negeren die je lichaam je geeft, komt het vast helemaal goed :*

En succes met je opleiding -:)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 10:21

Dankjewel :o

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:22

Fijn dat je van de ha ook mag beginnen met je opleiding.
Toch een fijne bevestiging om te hebben!!

Succes ermee en fijn dat het zo goed aan het genezen is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 19:32

Weer anderhalve week verder. Inmiddels heb ik mijn theoretisch gedeelte van mijn opleiding bijna afgerond (maandag nog een les en dinsdag examen) tot nu toe weinig tot geen last gehad van hoofdpijn. 2 een half uurtje in de les zelf en 1 keer wel een dag gehad dat ik thuis kwam en direct mijn bed in kroop. Alles moest even donker zijn, we hadden die dag veel filmpjes moeten kijken ivm uitleg.

Maar tv kijken gaat ook weer gewoon prima, wondje zit er erg goed uit. Er is nog een sneetje van een 2cm te zien, dit is zo wat lichtroze en wat ingedeukt. Kon zijn dat dat een littekentje bleef, maar ik zie er verder weer helemaal normaal uit.

Morgen ga ik voor het eerst weer rijden, we gaan het gewoon rustig aandoen met voornamelijk stappen en wat draven om eens te testen of dat nog wat doet met mijn hoofd.
Normaal ga ik ook 3x per week rennen, maar omdat ik dan helemaal alleen ben heb ik dat even uitgesteld tot een vriendin eens mee kan en dan gaan we de eerste keer samen rennen.

Paardjes zijn trouwens erg lief voor me, in plaats van als een gek aan komen rennen, stoppen ze nu op een 20-tal meter en stappen ze rustig naar me toe. Normaal stopte ze op een 5meter, is wist ook wel altijd dat ze gingen stoppen, maar ik denk dat ze wel door hebben dat ik dat nog even niet wil. Krijg ook echt de kriebels als de paarden in het weiland wat verder beginnen rennen omdat ik wel hoeven hoor maar niet direct zie wie er aan komt. Maar ons nieuwe regeltje is als we een paard verzorgen op de wei staan wij aan 1 kant van de hooiruif en de andere 2 aan de andere kant. Dat begrijpen ze wel goed. Ook als er eentje wat verder staat te grazen gaan we aan de andere kant staan zodat ze sowieso een omweg moeten maken alvorens ze er zijn. Tegen dan heb ik wel even kunnen roepen dat ze rustig aan moeten doen of gewoon zelf wat veiliger gaan staan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op mijn gemak meer was, zeker de eerste week durfde ik niet meer alleen in de wei. Wel om even water te geven, maar niet om echt tussen ze te gaan staan. Inmiddels ga ik weer gewoon elke dag alleen als de eigenaresse niet kan (ze is helaas manisch depressief, dus kan niet zomaar alle dagen mee) en bel ik netjes wanneer ik pas in de auto zit :') Ze heeft me ook al 2 keer zelf opgebeld omdat ze niets hoorde, toen was ik gewoon bezig met stalletjes kuisen. Dus dat geeft me ook wel vertrouwen dat als er wat is, ze dat wel snel genoeg zal merken.

Even een fototje er bij, wel met een lamp op mijn snuit aangezien je het anders nog niet eens meer zag :+
Uiteraard spiegelbeeld door webcam
Afbeelding

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:25

Moest goed kijken alsnog! Wel netjes aan het genezen. Hopelijk blijft het geen litteken.

En klinkt niet meer dan logisch dat je wat minder op je gemak was in het land :j
Goed dat jullie het nu anders aanpakken in het land :j je probeert er alles aan te doen om het voor jullie zelf veilig te houden.