Life in Aussie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:00

Tjt schreef:
Wat grappig dat een aantal van jullie allen in Perth hebben gezeten! Ik ben nog nooit nederlanders tegengekomen die daar (of in de buurt)zaten, iedereen kiest toch vaak voor de oost kant.

Je komt ze ook nauwelijks tegen ;)
Ik had een nederlandse op de ponyclub ontmoet met haar schotse man en 2 meiden die in Aus zijn opgegroeit. Zijn hele geode vrienden met hen geworden en vorig jaar samen kerst gevierd omdat van beide de families in NL wonen, was erg gezellig!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:43

LIVING THE MC LEODS DAUGHTERS DREAM!!!! <3

Snollygoster

Re: Life in Aussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:56

Wauw, wat een droomervaring, ik wist helemaal niet dat er zoiets bestond! Je brengt me op ideeën voor als ik afstudeer :~

En voor de mensen die zich irriteren aan de schrijfwijze/verwonderen van het zo snel kwijt geraken van de moedertaal; een kennis van me is een jaar op uitwisseling geweest in Amerika. Na amper 3(!) maanden was ze haar (Belgisch) Limburgs accent al kwijt. Toen ze terug naar België kwam ging Nederlands praten en schrijven ook vrij moeizaam.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:58

Oh wat gaaf.. Ook altijd mijn droom, lijkt me geweldig daar. :j

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:02

_KiMbErLeY_ schreef:
LIVING THE MC LEODS DAUGHTERS DREAM!!!! <3

Precies dit _/-\o_
In één woord gewoon wauw

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:10

Wauuwww wat gaaf! hoe oud was je toen je die kant op bent gegaan en wat voor studie had je gevolgd? :) Ik wil na mijn studie ook graag nog een paar maanden naar australie maar weet niet of ik de ballen heb om hetzelfde te doen als jij, zo helemaal in je uppie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:11

Tjt schreef:
Wat grappig dat een aantal van jullie allen in Perth hebben gezeten! Ik ben nog nooit nederlanders tegengekomen die daar (of in de buurt)zaten, iedereen kiest toch vaak voor de oost kant.

En dat terwijl het westen zoveel mooier is! Hier dus ook ervaring met WA en Perth, heb er mijn stage op een basisschool gedaan ;)
Gave foto's, geweldige ervaring heb je zo zeg.

Vwb je schrijven; heel herkenbaar :D
Ik heb Engels gestudeerd en werk veel in het Engels, dus bij mij gaat ook alles door elkaar. Ik moet ook wel eens nadenken over juiste zinsvolgorde of wat een woord ook alweer in het Nl is. No worries zou ik zeggen, waar zou je je druk om maken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:17

Ik ben echt RETE JALOERS!
Ik wil dit ook zo graag doen, maar heb het geld er helaas niet voor...
En ben bang dat tegen de tijd dat ik het geld misschien heb, dat ik gesettled ben...

Het engels typen snap ik wel, had er al moeite mee om sommige woorden in het nederlands te vinden toen ik nog geen 2 maanden in engeland werkte.
K heb er nogsteeds soms last van, maar spreek en schrijf dan ook liever in het engels dan in het nederlands.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:18

Gaaf hoor!

En inderdaad, mij viel de schrijfwijze ook al op, en vond het ook een beetje irritant... Maar ik weet hoe moeilijk het is. Ik woon bijna 2 jaar in Denemarken, en praat veel Engels en nu ook Deens. Man, man, man, wat moet ik vaak zoeken naar Nederlandse woorden. Maar er even goed voor gaan zitten helpt wel!

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:22

Wat ontzettend leuk dat je deze foto's met ons wilt delen! Australië... wat is dat toch een prachtig land, zou er zo weer naartoe willen! Mijn trip was alweer 10 jaar geleden, maar was wel erg onder de indruk van het land en de ontzettend vriendelijke mensen. Ik zou zeggen... geniet nog even lekker daar. Idd net een Mcleods daughters setting :D

En het taalgebruik... jeetje wat kunnen mensen daarover zeuren zeg :+ Get a life! Als je dag in dag uit een andere taal spreekt ga je in die taal denken; logisch dat het Nederlands dan wat op de achtergrond raakt. En ja, er zijn ook mensen die de switch wel makkelijk kunnen maken, maar dat heeft imo te maken met een groot gevoel voor taal. Lang niet voor iedereen weggelegd... Ts; voel je vooral niet bezwaard om meerdere topics te openen hoor: gelukkig zijn er veel meer mensen die het wél waarderen en begrijpen! :j

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:09

Esther43 schreef:
Wauuwww wat gaaf! hoe oud was je toen je die kant op bent gegaan en wat voor studie had je gevolgd? :) Ik wil na mijn studie ook graag nog een paar maanden naar australie maar weet niet of ik de ballen heb om hetzelfde te doen als jij, zo helemaal in je uppie

Ik was net 22geworden. Jah joh gewoon doen!! Nee het is idd echt niet altijd makkelijk maar dat is ook niet erg, het levert je veel op en je leert jezelf goed kennen.. En je als het echt niks is kan je altijd terug;)

The mcleods daugethers dream wordt hier gehaat hahaha. Ik ben -uiteraard- mega fan maar het wordt gezien als een sprookjes verhaal en er worden altijd grapjes over gemaakt. Bij veel job omschrijvingen staat zelfs omschreven dat mensen die denken dat het is zoals in mcleods daughters hoeven niet te reageren
Laatst bijgewerkt door Tjt op 13-08-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:15

fleurtjeuh schreef:
Ik ben echt RETE JALOERS!
Ik wil dit ook zo graag doen, maar heb het geld er helaas niet voor...
En ben bang dat tegen de tijd dat ik het geld misschien heb, dat ik gesettled ben...
.

Ik zou je over geld niet zo veell zorgen maken. Uiteraard zal je wel iets moeten hebben om te starten maar je kan genoeg daar verdienen. Ik heb niks van mij nederlands geld aan moeten raken. Alles hier in aus verdient.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:19

Wat een gaaf avontuur! Leuk om de foto's ook erbij te zien.

Het taaltje en het 'verleren' van de moedertaal zal misschien met taalgevoeligheid te maken hebben? Ik ken meerdere verhuisde mensen maar die switchen heel makkelijk, doe ik zelf ook... maar een oom van me bijvoorbeeld maakt er een rommeltje van (maar die is ook niet zo goed met taal).

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:22

Sheran schreef:
Wat een gaaf avontuur! Leuk om de foto's ook erbij te zien.

Het taaltje en het 'verleren' van de moedertaal zal misschien met taalgevoeligheid te maken hebben? Ik ken meerdere verhuisde mensen maar die switchen heel makkelijk, doe ik zelf ook... maar een oom van me bijvoorbeeld maakt er een rommeltje van (maar die is ook niet zo goed met taal).

Zou best kunnen. Ik heb absoluut geen talenknobbel, mijn engels was heel erg slecht toen ik vertrok. Maar mijn nederlands is ook nooit heel goed geweest dus dat zal er mee te maken hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:29

Anthea schreef:
Haha het viel mij ook op, alsof je na een tijdje buitenland direct geen Nederlands meer kan. :')

Leuke foto's.

Dit inderdaad.... Begrijp heus dat het lastiger is, maar ik neem aan dat er ook wel contact is met het thuisfront :+

Verder: Wel heel gaaf wat je allemaal doet :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:39

Finesse schreef:
En het taalgebruik... jeetje wat kunnen mensen daarover zeuren zeg :+ Get a life! Als je dag in dag uit een andere taal spreekt ga je in die taal denken; logisch dat het Nederlands dan wat op de achtergrond raakt. En ja, er zijn ook mensen die de switch wel makkelijk kunnen maken, maar dat heeft imo te maken met een groot gevoel voor taal. Lang niet voor iedereen weggelegd... Ts; voel je vooral niet bezwaard om meerdere topics te openen hoor: gelukkig zijn er veel meer mensen die het wél waarderen en begrijpen! :j

Hier wil ik even op reageren. Sommige mensen hier op bokt 'zeuren' ook op iemand die nederlands is maar zegt: 'me ponie is te liefste en me shet is te aller braafsde.'
Mij viel het ook op en ik vond het niet fijn leesbaar, sorry :7

Desondanks, super verhaal en super foto's! Respect voor hoe je dit avontuur aangaat!

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:48

Excuus voor mijn taalgebruik. Nogmaals ik had niet verwacht dat zoveel mensen het zouden lezen.

Moderater kan je dit topic van een slotje voorzien of het verwijderen? ( of kan ik dat zelf doen)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:01

Tjt ik zou hierom je topic niet sluiten je hebt geweldige foto's! Er zijn genoeg mensen die niet in ABN schrijven en praten. Wat maakt het uit het gaat om de inhoud!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:52

Niet je topic sluiten! Dat zou echt heel zonde zijn!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:14

Nee niet sluiten! De mensen die het vervelend vinden kunnen gewoon het rode kruisje in de rechter bovenhoek aan klikken toch :+ Zo kun je je Nederlands tenminste nog een beetje oefenen en ik neem aan dat de meeste van ons toch wel zo goed Engels kunnen dat ze je snappen haha :D

Ik wil echt graag heen! Via welk bedrijf heb je die ''opleiding'' gevolgd dat je wordt klaar gestoomd om op een farm te werken? Ik had al een paar dingen gevonden op internet waarbij de kosten rond de 600 euro waren voor die opleiding (daarna zouden ze je helpen met werk zoeken)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:22

Vind super mooie foto,s en een prima verhaal

Wij volgen mee met jouw via bokt

Geweldig toch

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:46

Ik zou graag al deze mensen die over het taalgebruik van de TS zeuren, voor jaren in het buitenland zien wonen, werken en nauwelijks nog nederlands praten. En dan eens kijken hoe hun nederlands is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 02:32

classic_life schreef:
Ik zou graag al deze mensen die over het taalgebruik van de TS zeuren, voor jaren in het buitenland zien wonen, werken en nauwelijks nog nederlands praten. En dan eens kijken hoe hun nederlands is...

Ik ben getrouwd met een Canadees waarmee ik alleen Engels praat.. Mijn Nederlands is gewoon nog prima. :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:03

Je foto's zijn echt heel gaaf!
Ik zou willen dat ik dit ook kan doen ooit!
Maar heb er de ballen (en de rijervaring :')) niet voor om te vertrekken.
Zit je op een foto nu verzakt in zand of is dat water? :+

Ik wil meer foto's! Meer verhalen!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:33

Anthea schreef:
classic_life schreef:

Ik ben getrouwd met een Canadees waarmee ik alleen Engels praat.. Mijn Nederlands is gewoon nog prima. :+

Niet iedereen is perfect :+