bobje26 schreef:Ik ben volgens mij een van de weinige die rodeo wel kan aanzien en waarderen hihi.
Geweldige foto's en geeft echt een toffe sfeer mee...
Ik ook

Moment opnames you know.
Echt superjaren foto's TS!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
antje_vip schreef:Mooie foto's, ik vind de barrels het mooist
Ik vraag me wel af hoe ze die paarden aan het bokken krijgen?
Die zwart wit foto vind ik ook niet mooi
rianca1 schreef:wauww kei mooie fotos
zou het zelf totaal niet durven
wat mij opvalt en me nog steeds afvraag
waarom dat touw/leer vanaf de neus riem naar de borst ?
__Elizabeth schreef:antje_vip schreef:Mooie foto's, ik vind de barrels het mooist
Die paarden zijn er voor getraint en weten ook precies wat ze moeten doen. Menig paardrijdende nederlander wil dat zijn paard op comando steigerd. Deze paarden weten dat ze moeten bokken en vinden het echt niet erg hoor
OnTheRocks schreef:Het gaat idd niet zozeer om het bokken, het gaat hierom:
Foto 2, de collage, het onderdeel van de barrelrace: het oogwit is goed zichtbaar, wat wijst op een paard in angst en pijn
Foto 3: ongehoord bitgebruik
Foto 8: ongehoord bitgebruik, zeer veel oogwit te zien, wat opnieuw wijst op een paard in angst en pijn
Foto 9: zo mogelijk nog erger, ongehoord bitgebruik, opengesperde mond, hoofd hoog, dit paard probeert de pijn in zijn mond te ontwijken, en de blik van het paard toont angst, pijn en verwarring
Foto 10: zeer angstige blik
Foto 12: paard op de achtergrond: opengesperde mond, hoofd hoog, dit paard probeert ook de pijn in zijn mond te ontwijken, het oogwit is ook goed zichtbaar wat opnieuw wijst op een paard in angst en pijn
Foto 12: paard op de voorgrond: bakstuk komt tot tegen het oog, zorgt voor ongemak; tevens een opengesperde mond, dit paard probeert de pijn in zijn mond te ontwijken
Foto 13: zeer angstige blik bij het paard op de voorgrond. bij beide paarden een ongehoord bitgebruik.
Een foto is een moment opname, je kan op basis daarvan toch niet zeggen dat iets dieronvriendelijk is. Ik denk dat je dit soort moment opnames ook hebt op het eender welk onderdeel van de paardensport.
Het maakt mij ook niet uit dat de fotograaf dit vastlegt, ik had trouwens al eerder gereageerd dat de foto's fototechnisch prachtig zijn.
Maar ik vind het wel belangrijk dat de inhoud van de foto's ook kritisch bekeken wordt, zodat hier niet het signaal gegeven wordt dat dit ok is... want de lichaamstaal van deze paarden spreekt boekdelen...
Molfre schreef:antje_vip schreef:Mooie foto's, ik vind de barrels het mooist
Volgens mij gaat het niet om het bokken, maar meer om de toestand aan de voorkant van t beest op die foto
Die foto van die man en het kalf op de grond vond ik trouwens ook erg komisch
Finliox schreef:En die kalveren dan Eileen? Die een touw om hun nek geworpen krijgen dat aan een paard vastzit dat in een keer stilstaat, of die door mensen die door tegen de grond worden gewerkt? Je gaat mij niet vertellen dat ze daarop getraind zijn en er daardoor geen pijn of (een hoop) stress van ervaren.