Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Ik meng mij nooit in dit soort discussies maar ik wil nu even zeggen dat ik juist door de foto's nog meer respect heb voor de mensen die ze rijden. Snap dat het misschien niet heel tactisch om ze zo op internet te knallen maar goed, TS is duidelijk onder de indruk van de machtige hengsten en dit is een dagverslag en het is goed bedoeld.

We vergeten wel eens dat de oh zo braaf ogende fjordenhengsten een brok power, hormonen (het is dekseizoen tenslotte) en ballen zijn.. petje af dat je dat in een groep durft te rijden.

Claudia en Kelly, ik hoop dat morgen alles wat zonniger lijkt.. hoop dat Kelly en Dennis niet teveel last hebben morgen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:29

Kelly_Taco schreef:
Ik ben de amazone die eraf valt op de eerste foto.

De hele gebeurtenis was heel onverwachts en naar dus ik vind het extreem jammer dat er foto's van openbaar gemaakt worden.
We zijn allemaal paardenmensen met liefde voor het dier dus de foto's plaatsen voor sensatie vind ik erg ongepast.

De hengst waar ik op zat is het meest lieve dier wat ik maar ken en zo worden ze toch onbedoeld in een kwaad daglicht gezet.
Ik zou het heel fijn vinden als de foto's van het internet gehaald worden. Niet voor mij zelf maar wel voor want dit verdienen ze zo niet!
Er moeten zat mooie foto's gemaakt zijn van ze toen ze 10 minuten daarvoor nog super lief waren en met een zeil over zich heen al voetballend door de bak gingen.

Ik ben zelf jammer genoeg niet geweest naar het jubileum maar vind de foto's van je hengst juist super mooi. Het zijn hengsten en zoiets kan gebeuren, het is niet zo dat ik nu een negatief beeld heb van Zortin en Gjøvik, in tegen deel. Hoe gaat het met jou? Heb je je pijn gedaan? Snap wel dat je enorm schrikt van zoiets.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:29

** heb je nog meer foto's van de combinatie die je ziet op de zwart wit foto?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 22:32

Voor de duidelijkheid: Ik heb de foto's niet geplaatst voor de sensatie. Ik vond het zelf een heel spannend en heftig moment en ben blij dat iedereen er ongedeerd vanaf is gekomen. Ik snap dat als het je eigen paard is, je er erg van kan schrikken (hier heb ik misschien niet goed van tevoren over nagedacht toen ik ze plaatste, mijn excuses daarvoor). Het had op mij een erge indruk gemaakt, omdat ik zag dat ook al zijn het zulke lieve en bombroof dieren (wat je zag met de stuiterende bal en zeil), het toch ook hengsten blijven.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:32

Mijn mening is dat alle foto's prachtige beelden van de veelzijdigheid van de Fjord weergeven, zowel de rijfoto's als de menfoto;s als de hengstenfoto;s zijn schitterend. De vechtfoto's zijn eng schitterend, dat de paarden zomaar ineens zo kunnen omslaan qua gedrag, dat heeft de fotograaf super vast gelegd. Ik denk niet dat mensen Fjorden nu ineens in een kwaad daglicht gaan zien, zoiets kan gebeuren en is toevallig nu haarscherp vast gelegd. Hopelijk zijn de ruiter en de amazone wat van de schrik aan het bekomen !

onpaard

Re: Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:36

Oh ja nog een ding

<3 GIO <3

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:50

Wat een leuke foto's! Het geeft leuk weer hoe veelzeidig de dag was!

Het was een hele gezellig dag met mooi weer! In de stallen was het lekker voor de paarden en konden ze ook heerlijk douche. Veel mooie paarden gezien en lekker bijgekletst.

Het ongeval met de hengsten was echt even schrikken, gelukkig is er niemand ernstig gewond. Misschien een onderdeel om in de toekomst anders aan te pakken? Ze zijn prachtig om te zien maar zo ring vol is misschien net wat gevaarlijk. Je moet er niet aan denken dat er 1 het publiek in was gesprongen.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:02

Heel heftig was dat vechten. Ik schrok me een ongeluk. En kan me voorstellen, dat dit erg confronterend is voor jullie, Kelly en Claudia! Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd verder.

Ik wilde vragen aan TS of ze misschien foto's van Fello heeft. Ik reed bij de ABOP clinic van 14.15 u tot 15 uur mee. En had een witte polo aan, met Stal Heuvelsgeluk er op.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:10

moet toch bekennen dat ik het ook beetje sensatie topic vind.. als je de titel al bekijkt zonde eigelijk stond ook met me camera daar maar geen moment in me kop gehad om er foto`s van te maken eigelijk.

Kelly ik heb hele mooie foto`s van je met zeil en bal! ga ik morgen even allemaal uitzoeken :D als het goed is heeft Claudia ook mooie foto al van je dus als je die nog niet gezien heb even vragen aan der :P

verder wel mooie foto`s hier hoor :)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:14

Met de beide hengsten gaat het goed.zortin heeft de meeste verwondingen, die zijn opgezet maar zijn gelijk gekoeld en verder behandeld. Gjøvik heeft er niet veel aan over gehouden.

Het gebeurt in een flits en dat beeld raak ik dus niet kwijt. En als je dan die foto's ziet dan hebben Kelly en Dennis enorm veel geluk gehad.
Het blijven hengsten en in een volle ring en midden in het dekseizoen blijft het opletten maar zoals je ziet kan het in een oogwenk gebeurd zijn.

Maar iedereen is er vrij aardig vanaf gekomen en dat is het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:19

Gio :D

Blijven hengsten, ongeluk zit in klein hoekje. .

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:25

Oh mijn hemel, dit verwacht je toch helemaal niet!! Ben blij te lezen dat kelly en dennis er goed vanaf zijn gekomen, net als de paarden!! Oh wat zal rien ook geschrokken zijn van zijn twee hengsten!! Bij mij staan ze ook zeker niet in een kwaad daglicht nu, zortin is een van de vriendelijkste hengsten die ik ken, dit is gewoon dikke vette pech!! Blijven dieren en hengsten midden in het dekseizoen, zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit!
Hopelijk hebben jullie morgen niet al teveel spierpijn!!!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:26

Overigens ben ik wel ook benieuwd naar de andere foto's van dit knappe tweetal onder het zadel!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:34

Oei, dat was zeker flink schrikken, kan gebeuren zoiets, blijven nou eenmaal dieren.
Kelly jij gelukkig nog soort van heel gelukkig en vroeg me al af wie er op zat, dacht al combi klopt niet,
in dit geval gelukje misschien....

Verder ze te zien, mooi weer prachtige paarden en blije mensen! Jammer dat ik zo nodig wat anders moest doen vandaag.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:34

Het is vervelend voor de betrokkenen, maar hoe je het ook wend of keert: de foto's hebben wel degelijk nieuwswaarde, en ik vind ze passen in een dag overzicht zoals TS het gemaakt heeft.

Natuurlijk is het heel erg schrikken, de hele gebeurtenis is schrikken en náár, en het is fijn ook direct in de post van TS te lezen dat iedereen er min of meer ongeschonden van afgekomen is, maar ik zou de foto's denk ik ook geplaatst hebben. Hoe naar ook: het is toch een bijzondere gebeurtenis, een bijzonder indrukwekkend moment wat, eerlijk is eerlijk, toch mooi is vastgelegd.

En dit is toch gewoon het risico wat je loopt als je met je paard aan een openbaar evenement mee doet: op het moment dat het misgaat én het wordt vastgelegd, dan heb je dikke kans dat je jezelf terug vind op het internet. Of het nu om knokkende hengsten gaat, of een ruiter die onelegant in een sloot beland enz enz enz..

En niemand die hier over de paarden oordeelt. Het zijn nu eenmaal levende wezens, hengsten midden in het dekseizoen, op een vol terrein.. tja... Dan kán dit gebeuren. Heel erg vervelend... maar nogmaals: dit is toch ook gewoon het risico wat je als hengsteneigenaar en/of ruiter neemt als je een dergelijke show rijdt...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:36

En dan te bedenken dat er mensen bestaan die beweren dat fjorden sloom zijn... :+

Maar even serieus: lijkt me inderdaad dat je de bibbers nog hebt, als je volkomen onverwacht op een vechtende hengst zit... misschien maar goed ook dat jullie eraf vielen, je wilt toch ook niet meemaken dat je het volle gewicht van de aanvaller bovenop je krijgt, of zelf de tegenaanval op vangt. :oo

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 05:59

Ik stond samen met Claudia te genieten hoe mooi en braaf Zortin en Gjovik in de ring liepen echt 2 hele bijzondere hengsten.
Ik heb alles meegemaakt van heel dichtbij en het was echt niet leuk begrijp heel goed dat je dit niet terug wilt zien, heb zelf ook foto's ervan maar ik plaats ze niet uit respect voor de eigenaren en de ruiters omdat ik weet hoeveel verdriet dat doet.
Hier heeft niemand fouten gemaakt, er zaten 2 zeer ervaren ruiters op het was gewoon domme pech.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:58

Hee; volgens mij heb ik jou nog gesproken, TS! :)

Mooie beelden heb je gemaakt!

Ik ben blij dat er niemand gewond is geraakt na dat akkefietje met de hengsten!
Ik denk dat er wel meer foto's zullen verschijnen, want er waren een hoop bezoekers met camera's. Persoonlijk vind ik het hele mooie en vooral unieke plaatjes, ookal laat het een minder leuke kant van de dag zien.
Ik weet verder gelukkig dat de hengsten in kwestie verder super braaf zijn en ik zal zeker niet minder over ze gaan denken!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 08:27

Nog wat plaatjes van de hengstenshow. Hier zie je dat de hengsten echt veelzijdig zijn en ook niet bang zijn voor een zeil of bal. Dat vond ik het meest leuke van de hele dag. Ze lieten echt zien hoe veelzijdig de fjorden waren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:34

Als ruiter van Gjovik gisteren, en als mede organisator wil ik toch wel even graag reageren.

Ik snap Kelly haar reactie wel over het plaatsen en verwijderen van foto's, maar snap ook dat het niet als sensatie geplaatst is.
Je laat een hengst van een ander zien, dat wil je zo goed mogelijk doen en je voelt je dan ook verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Je voelt je er dan ook ontzettend kl*te bij (althans dan spreek ik voor mezelf maar ik denk ook voor Kelly) richting de hengstenhouder. Zij vertrouwen je de hengst toe en dan gebeurt dit. Die momenten dat het mis ging blijven maar door mijn hoofd als een film afspelen, waar ging het mis en wat hadden we op dat moment kunnen doen om deze uitspatting te voorkomen.

Beide hengsten verdienen het ook zeker niet om in een kwaad daglicht te zetten. Gjovik is met het rijden echt een heerlijk dier. In de hoofdring was hij nog fijner te rijden dan met het losrijden, maar zo zie je maar..... Het is 700 kilo hormonen met het testosteron tot aan zijn plafond in zijn eerste dekseizoen dat ineens anders kan reageren. Mensen moeten dat in perspectief zien maar dat kan niet altijd iedereen. Om die reden was het wel mooi geweest als er in de topic ook foto's geplaatst waren van beide hengsten waarop ze hun braafheid wel lieten zien. Ik heb foto's gezien van ze voor het moment, prachtig gewoon!

Wat ik overigens wel noemenswaardig vind, zijn alle mensen die op dat moment de ring in komen om te helpen. 2 vechtende hengsten is al indrukwekkend en angstaanjagend om van de zijkant te zien, laat staan er op af lopen om ze uit elkaar te halen. Wie dat allemaal geweest zijn weet ik echt niet maar een bedankje is wel op zijn plaats want zonder de hulp had het heel anders kunnen aflopen.

Uiteraard zal dit tijdens onze vergadering met de evaluatie besproken worden, moeten we dit de volgende keer in een ander jasje gieten of moet je het ook zien als een eenmalig incident? Het blijven levende wezens en er kan natuurlijk altijd iets mis gaan.

Tja wat betreft de spierpijn, ik weet nog steeds niet precies hoe ik van Gjovik afgekomen ben maar volgens mij ben ik er via zijn kont af gegleden en stond ik op mijn benen. Ik heb er verder dan ook geen last van. Hoop dat het bij Kelly ook meevalt.

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:35

En terwijl ik mijn verhaal typ, staan er hele mooie plaatjes van beide mannen :) thanks TS

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:44

Hele mooie woorden Dennis!!!

Ik ben nog steeds niet van de schrik bekomen, het beeld blijft voorbij komen.
Iedereen ging ook met gevaar voor eigen leven proberen ze uitelkaar te krijgen. Dat is echt een hel.

De andere foto's laten dan weer gelukkig een heel ander beeld zien.
Dank je wel voor het plaatsen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 08:50

Het was inderdaad heel bijzonder hoe iedereen ze uit elkaar probeerde te krijgen. Ik hoop dat het volgende keer weer helemaal perfect gaat,snap dat de schrik er even goed in zit!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:01

wauw, heftig, wat zijn ze agressief naar elkaar, mooie foto's!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:04

Ook ik stond er met mijn neus bovenop. Twee super vriendelijke en brave hengsten die veranderen in twee vechtende concurrenten vergeet ik niet snel meer. Het staat op mijn netvlies gegrift. Ik ben zo ontzettend blij dat er geen persoonlijke ongelukken zijngebeurd.
Ik vond het bijzonder dat er zo snel vele mensen waren om te helpen en dat de ringen zo snel leeg waren. Complimenten aan diegene die als eerste het idee had om de twee uit elkaar proberen te halen met die lange witte afscheidingslatten. Daarmee is m.i. veel ellende voorkomen.