Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:15

Wij gaan de maandag. Ben wel heel benieuwd hoe het word.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:22

Wij gaan dinsdag of woensdag, lijkt me erg leuk en zie leuke topics voorbij komen!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:58

Zonde dat ze de clinics op elke dag op hetzelfde tijdstip hebben.

2x2 clinics die ik wil zien zijn op hetzelfde tijdstip. Wat dus eigenlijk betekend dat ik maar 3 clinics kan bekijken die ik wil zien :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:00

Er zit niet echt iets bijzonders tussen vind ik, en ik baal dat het niet meer in de jaarbeurs is. Nu moet ik nog van Utrecht naar Houten reizen... Nee, ik ga toch maar niet :n

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:02

Anoli schreef:
Er zit niet echt iets bijzonders tussen vind ik, en ik baal dat het niet meer in de jaarbeurs is. Nu moet ik nog van Utrecht naar Houten reizen... Nee, ik ga toch maar niet :n

Ik word er ook niet heel warm van. En dan voor maar 3 clinics die wel oke klinken...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:04

Damelza schreef:
Anoli schreef:

Ik word er ook niet heel warm van. En dan voor maar 3 clinics die wel oke klinken...

Ja dat vind ik gewoon zonde van mijn geld. Maar eerlijk gezegd vond ik HE afgelopen jaar ook enorm tegenvallen. Denk dat alles ook wel een beetje aan bod is gekomen en dan hebben paardenevenementen al snel het "in herhaling vallen" probleem :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:39

https://www.facebook.com/alsjevanpaardenhoudt/
Die moet je hebben voor de fb pagina.

Ik had eerst interesse om te gaan, maar toen hoorde ik alleen maandag tm woensdag en toen dacht ik heel leuk maar ga geen vrij vragen. Nu dan toch gedaan omdat ik met ponylief erheen ga ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:50

Ik heb net het programma bekeken.
Het stelt echt helemaal niets voor. En ze willen ook nog eens een entree van € 12.50
Nee. niets voor mij. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:53

Dank je Samy, dat is inderdaad erg leuk om te zien van de opbouw :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:15

Anoli schreef:
Er zit niet echt iets bijzonders tussen vind ik

Damelza schreef:

Anoniem schreef:
Ik heb net het programma bekeken.
Het stelt echt helemaal niets voor.

Anoli schreef:
Ja dat vind ik gewoon zonde van mijn geld.

Ik vind 't overigens niet gepast, hoe er nu hierboven over de clinics door verschillende mensen in het topic geschreven wordt... -O-

Dat is voor de personen die clinics/workshops/shows/lezingen geven niet fijn om te lezen en het toont een gebrek aan respect en empathie.
Natuurlijk kun je zeggen dat je er misschien meer van verwacht (op voorhand) of dat het je niet de beste show in de wereld lijkt.
Maar om nou van te voren al met kreten te komen dat het "echt helemaal niets voor stelt" en dat het "zonde van je geld" is...
Kom op..... >;)

De mensen die een show/clinic/workshop/lezing geven doen daar hard hun best voor en zijn in veel gevallen al wekenlang bezig met voorbereiden...
(Bovendien doen ze die shows speciaal voor jullie, het publiek.
Ik weet niet hoe het met de andere shows is afgesproken, maar ik weet van mijn onderdeel in ieder geval dat ik daar geen vergoeding voor krijg.
Zelfs geen reiskosten. Dus we komen vrijwillig, zodat júllie als bezoeker iets leuks hebben om naar te kijken naast het snuffelen bij de kraampjes.)

Vind je het zelf dan ook niet een heel klein beetje ongepast om deze mensen van te voren al af te branden op een forum? :n
Je hoeft niet te doen alsof je dol-enthousiast bent als je nu vooraf denkt dat het programma niet top zal zijn, maar het is het andere uiterste om dan op een forum rond te schreeuwen dat het allemaal maar waardeloos is.

Bedankt... +:)+
(ja, ik ben zelf óók één van de mensen die een lezing geeft en daar al weken mee bezig is in de voorbereiding...)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:12

Ik ga met een vriendin, ging eerder ook altijd naar paard, ben nu benieuwd naar de nieuwe versie.
Wat betreft het programma, ik weet zeker dat iedereen zo goed mogelijk show/clinic zal geven en je uiteraard wat van opsteekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:48

Beste Femke,
De meeste clincic's worden gedaan door gewone ruiters en mensen. dus helemaal geen professionals.
Daarom vind ik het een aanfluiting.
Maar ik hoop dat er toch genoeg publiek op af komt maar ik vrees dat dit gedoemd is te mislukken aangezien het gewoon niet professioneel genoeg is wat er op het programma staat. En dan komen misschien dit jaar nog wel mensen op af maar volgend jaar haken ook die af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:32

Dan kun je dat alsnog verpakken in zoiets als:
"Jammer dat er geen professionele shows zijn, dat had ik liever gezien"

Dat toont net even wat meer respect en empathie, terwijl de lading hetzelfde dekt.
Je doet er alleen geen mensen mee pijn.
Puur (nu zelfs voor de 2e keer) roepen dat het allemaal maar waardeloos en een aanfluiting is, dat is er alleen op gericht om mensen te kwetsen.

Dát is waar ik over struikel.
Niet over het feit dat jij 't programma niet tof vind. Want dat mag iedereen vinden.
Je hoeft 't alleen niet op zo'n vreselijk botte en nare manier over te brengen.

Evenementen zijn er in verschillende categorieën...
Vergelijk het met auto's....
Als Horse Event de Ferrari onder de paarden evenementen is, en dan is het logisch dat een Opeltje Corsa anders is en niet hetzelfde kan bieden.
Daar is de prijs ook naar en de doelgroep.

Maakt het geen waardeloos evenement. Maar misschien wel een evenement dat niet perse voor mensen is die wel die wereld act willen zien.
Genoeg mensen die er wel veel plezier zullen beleven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:35

misschien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:28

Ieder zijn mening Femke, ik vind het niks en zeker niet voor een entree van € 12.50.
En waarom moet ik mijn mening anders verpakken? Het verhaal blijft hetzelfde.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:38

Anoniem schreef:
Ieder zijn mening Femke, ik vind het niks en zeker niet voor een entree van € 12.50.
En waarom moet ik mijn mening anders verpakken? Het verhaal blijft hetzelfde.

Als je het niets vind, mag dat best zo zijn. Ik snap Femke ook wel, die mensen doen moeite om wat voor te bereiden en zonder dat jij het hebt gezien weet je al dat het helemaal niks is. Of het interessant is of niet verschilt per persoon. Het ligt er maar net aan of de onderwerpen van de lezingen en shows je interesseren of niet. Een ander kan het dus wel genieten van de shows en lezingen.

Ik vind dat de mensen die zo iets voorbereiden wel een beetje respect verdienen, want zij doen dit (voor zo ver ik lees van Femke) vrijwillig. Dan vind ik het een beetje ondankbaar om zo iets te zeggen. Maar nogmaals, ieder mag zijn eigen mening hebben, dus jij ook die van jouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:52

Citaat:
want zij doen dit (voor zo ver ik lees van Femke) vrijwillig.

mwah... iets met ter promotie van hoor... Vrijwillig is allemaal leuk maar gezien 't feit dat er shows, lezingen en workshops worden gegeven zal het ook meer te doen zijn om er vervolg business uit te halen en dus op de lange termijn wat klanten uit te halen.

Ik ga zelf overigens niet omdat ik geen paard meer heb, maar als iemand het de 12,50 niet waard vind vanwege het programma mag diegene dat toch zeggen? Daar mag je dan als standhouder weer wat van vinden maar door gelijk te roepen dat diegene geen respect of empathie heeft laat je jezelf ook weer kennen. Ik kan me best voorstellen dat december vrij duur is door de feestdagen, ga je naar zoiets dan wil je vaak nog wel wat eten, een frontriem oid kopen en dan is het alweer een duur dagje. Ik denk dat het dus geen handige datum is wat dat aangaat...

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:09

Natuurlijk doen mensen dat ook ter promotie, maar ze steken er ook tijd in. Nogmaals, mensen hebben hun eigen smaak een een lezing die de een niet interesseert, interesseert de ander wel. En ja, de december maand is een drukke en dure maand en ik snap het als iemand kiest niet te gaan naar dit relatief kleine evenement (als je het vergelijkt met bijv. horse event), maar als je niet gaat en het je niet leuk lijkt hoef je dat niet perse te melden tegenover de mensen die het wel leuk vinden en de mensen die daar als stand hebben.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:59

@Femke In de app sta je er niet bij op woensdag. Maar op de website wel.
Ik hoop dat de website klopt, dan kom ik in ieder geval naar jouw lezing!
Mij lijkt het trouwens dat er best veel interessante demo's en lezingen zijn. Ik ben benieuwd en weet zeker dat ik een hoop zal leren.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:02

Ik hoop ook dat de website klopt. Wil de lezing van Femke graag bij wonen, net als een paar van de shows die worden gegeven :D

Mhstables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 15:34

Hilary schreef:
Ik ga niet; heb via via begrepen dat alleen standhouders een praatje mogen geven, en daar dan ook nog flink voor moeten betalen. Daar kan ik niet zo goed tegen.

benieuwd waar je dat gehoord hebt, want weet vanuit de organisatie dat dat juist niet de insteek is.

Mhstables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 15:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:57

@Horserider22 & Komone:

Ik ben er inderdaad gewoon op alle dagen, met de lezing van 11.00 tot 11.35 in Zaal 3 :D
Leuk dat jullie erbij komen. Neem ook zéker een paar vragen over fotografie mee, als je die hebt. Want op het eind geef ik graag antwoord.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:24

Ik dacht toch dat ik het vrij 'vriendelijk' had gezegd. Dat ik er niet heel warm van werd en dat ik het jammer vind dat de dingen die ik dan wel wil zien tegelijkertijd zijn.

Ik mis gewoon wat variatie in het programma en uitleg bij de clinics. Nu moet ik maar een beetje raden waar het over gaat

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:34

De uitleg bij de clinics mis ik ook inderdaad, dat zou wel fijn zijn.