My obsession

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:09

kwii schreef:
De foto's zijn prachtig... Maar dat hoofdstel alsjeblieft zeg, hij is nog niet eens twee!
Oja? Er zijn er ook die er geen commentaar op hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:10

MaricoGraphy schreef:
kwii schreef:
De foto's zijn prachtig... Maar dat hoofdstel alsjeblieft zeg, hij is nog niet eens twee!
Oja? Er zijn er ook die er geen commentaar op hebben.

Er zijn ook mensen die met 2 rijden, dat maakt het nog niet ok ;)

Art_Ificious

Re: My obsession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:13

nou ik rijd niet met 2 (en zelfs voor dravers vind ik dat erg zielig). Dit hoofdstel kan echt geen schade aanbrengen hoor.

Maarja dat is nu eenmaal BOKT, doe iets wat zij niet vinden kunnen en je krijgt een hoge discussie.
Ik doe niets mis en ken mijn paard beter dan jullie. Hij vind het bit indoen niet eens erg.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:15

MaricoGraphy schreef:
nou ik rijd niet met 2 (en zelfs voor dravers vind ik dat erg zielig). Dit hoofdstel kan echt geen schade aanbrengen hoor.

Maarja dat is nu eenmaal BOKT, doe iets wat zij niet vinden kunnen en je krijgt een hoge discussie.
Ik doe niets mis en ken mijn paard beter dan jullie. Hij vind het bit indoen niet eens erg.

Ik begrijp wel dat als jij naar je paard kijkt, hij het niet erg vind om een bit in te hebben.
Maar een jaarling hoort lekker te spelen, op deze manier sta je zijn ontwikkeling meer in de weg dan je door hebt. -O-

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:15

Ahja laten we TS gewoon maar doen, ze zal wel met de tijd nog ééns een topic openen omdat ze wéér eens een probleem heeft. :')

Ongeacht wat wij zeggen : zij heeft een beeld in haar hoofd en dit zal zo moeten zijn ongeacht hoe onverantwoord dit is, topics openen maar dan altijd iets erop kunnen zeggen van dit en dat zodat wij "ongelijk" lijken te hebben en zij gelijk.
Ze is dol op haar pony maar heeft niets van verstand, loopt heel de tijd tegen problemen op en koopt een jonge pony terwijl ze nog maar eens 1x op de manege heeft gereden en op filmpjes te zien is hoe onzeker ze zit op een ouder dier die heel de tijd zijn zin krijgt, waarschijnlijk medisch niet oké is(blokkades).. maarja toch gaat ze aan de slag met een jong beestje.

Een bit kan geen kwaad, maar wel hoe je ermee omgaat en hoe onzeker je bent bij de paarden zelf..en dan een zadel opleggen, longeren(?) met pessoa teugel om te kijken hoe hij zou reageren met iets achter zijn billen..want hé, hij zal toch voor de koets/sulky staan mocht je er te groot voor blijken en dit moet persé nu gebeuren op bijna 2 jarige leeftijd dat laten kennis maken, net zoals een zadel en vrijspringen.
Laatst bijgewerkt door Memere op 02-07-15 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:16

MaricoGraphy schreef:

Het is jou keuze, maar persoonlijk vind ik het nutteloos en een teken dat je te weinig geduld gaat hebben voor de rest. Maar goed, ik hoop dat ik het fout heb.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:30

LauLauu schreef:
Een bit kan geen kwaad, maar wel hoe je ermee omgaat en hoe onzeker je bent bij de paarden zelf..en dan een zadel opleggen, longeren(?) met pessoa teugel om te kijken hoe hij zou reageren met iets achter zijn billen..want hé, hij zal toch voor de koets/sulky staan mocht je er te groot voor blijken en dit moet persé nu gebeuren op bijna 2 jarige leeftijd dat laten kennis maken, net zoals een zadel en vrijspringen.

Ik longeer Harley niet.
de pessoateugel was 1-malig en in mijn ogen ook helemaal niets ergs, vergelijk het met schriktraining daar gaan ze ook met vanalles om de benen van het paard zitten.
Zadel, ok die heb ik al eens opgelegd, maar ben ik erop gaan hangen of zitten? NEE.
Vrijspringen? Ik laat harley gewoon in de piste lopen en de hindernis van de training met de haflinger stond er nog.
Heb Harley nergens toe gedwongen en hij is er zelf overheen gegaan. Zie het probleem dus niet op dat vlak :evaw:
Voor zij die willen zien dat ik hem nergens toe dwing heb ik hier een reeks foto's waarop je kan zien dat hij er makkelijk langsaf kan gaan en ook niet gedwongen wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijspringen is in mijn ogen een paard laten springen over een hindernis van 60 cm zonder dat hij er langsaf kan gaan.
Dit dus:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 02-07-15 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:33

Op zo'n leeftijd zou je zelf nog niets willen doen buiten aan de hand wandelen met een halster.
zadel erop leggen? waarom? je wilt hem pas op zijn 3,5 -4 jaar beleren..nog tijd genoeg!
En balken op de grond doen ipv op de staanders laten..je hebt problemen met de haflinger,dan hoef je er zelf niet eens mee te springen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:35

problemen in galop, niet in draf en ik krijg hem ook netjes over een hindernisje gestuurd.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:36

Leuk beestje! Oogt niet zo puppy. Maar laat hem aub lekker spelen en nog baby zijn. Tijd om te werken krijgt ie genoeg als ie oud is!
Een keer een bitje in doen kan geen kwaad zolang je er geen druk op zet, maar om een wandeling, met nota bena het halstertouw nog dóór het bit heen, te maken snap ik echt niet :n Beestje hoeft maar één keer te schrikken en er komt meteen flinke druk op het bit!
Ik ken mijn paarden ook heel erg goed, maar hee je zou niet de eerste zijn die ineens verrast wordt, omdat paardlief ineens schrikt terwijl die altijd zo braaf is..

Laat hem lekker baby zijn en train je andere paardjes. Harleys tijd komt echt wel

Aniikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:47

Leuk paardje en prachtige foto's! :)

Toch wil ook ik even zeggen dat ik het erg jong vind.. Zelf heb ik een haflinger van nu 3, rustig aan het zadelmak maken en echt super braaf.
Ook ik moet mezelf beheersen en zorgen dat ik niet te snel ga, want hij is nog zo jong!
Probeer nog een jaartje te wachten zo heb je later alleen maar langer plezier van hem! :)

Wel vind ik dat kennis maken met 'enge' dingen en zoals je noemt de waterslang geen kwaad kan, jong geleerd is oud gedaan! Maar probeer het daarbij te houden ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 18:13

waterslang training zal ik vaker moeten herhalen. Hij haat water echt. Ook als ik gewoon zijn benen wil afsponsen trekt hij de benen op.
Je hebt waterratten en je hebt er met watervrees ;)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:41

Gave foto's, vooral die eerste! Al had ik hem liever gezien met een mooi halster om.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:43

Wat denk je van foto's zonder hoofdstel of halster? Ik ga zondag opnieuw foto's maken. maar dan vooral bewegingsfoto's.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:45

Wat een leuk dier!

Wat betreft de foto's, wat zijn je instellingen naast je iso? Het lijkt alsof je sluitertijd te lang is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:51

Ik irriteer me sowieso altijd aan jou topics, ik weet niet waarom maar ik het idee dat je weet wat een paard is, maar dat de kennis daar ook ver ten einde is...

Een twee-jarige hoor je niet dit allemaal al mee te doen. Reno is afgelopen Mei 4 geworden, hij heeft nu voor het eerst een hoofdstel, bit en mentuig gezien. Voor te passen... Want aangezien nog lang niet alle tanden gewisseld en volgroeid zijn, ga ik niet onnodig met een bit aan de gang.

Ik heb vier jaar lang alleen de basis gedaan, poetsen, wandelen, schriktrainig, grondwerk etc. Nog nooit gesprongen niks.

Het is erg jammer dat je geen geduld hebt, je kunt je paardje hier echt mee verpesten. Dat zou zo zonde zijn, want het is zo'n mooi dier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:13

Voor de 1000e keer ik dwing hem niet om te springen. LEES TOCH EENS AUB. De foto's tonen duidelijk genoeg dat hij vrijwillig erover gaat. En kom op die balk ligt ook niet op 40cm, hij stapt er zo overheen. In de wei maakt hij grotere sprongen als hij eens zot doet hoor.
De sprong op foto 1 is zelfs een sprong die ik vaak zie als hij in de wei door de brandnetels galoppeerd.

Bij wedstrijden voor twee/driejarigen liggen de balken ook ineens een stuk hoger en kan het paard ook de hindernis niet ontwijken.

Daarnaast zie ik geen enkele mogelijk tot het verpesten van mijn paard door een hoofdstel met bit aan te doen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:15

Ts, het zijn waarschijnlijk al je andere topics waardoor veel mensen hier minder vertrouwen in je hebben om in te kunnen schatten tot hoe ver je kan gaan met een paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:18

Ik zie nu ook dat de foto die ik van google geplukt heb een paard is dat hard op Harley lijkt. Die onderste foto vrijspringen is dus NIET harley.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:23

Vrijspringen waarbij je niet echt opjaagt is nog steeds vrijspringen. Een keer een balkje draven is goed voor de balans, maar springen en een bit in is echt helemaal nergens goed voor op die leeftijd. :n

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:30

Even buiten deze discussie om: als je je paard stil wil hebben op de foto maar de achtergrond bewogen moet je niet alleen scherpstellen op je paard, je moet ook je camera met hem meebewegen. Anders wordt hij bewogen en niet de achtergrond i.p.v. andersom. :P

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:31

Niet opjagen. Want ik laat hem gewoon los in de piste en zeg draf. Hij loopt dan zelf de richting uit die hij wil. Een boomstam in de wei springen veulens ook wel eens overheen hoor. Of ga je hen zeggen Hela dat mag jij niet?

Hierboven, thnx voor de tip.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:33

MaricoGraphy schreef:
Niet opjagen. Want ik laat hem gewoon los in de piste en zeg draf. Hij loopt dan zelf de richting uit die hij wil. Een boomstam in de wei springen veulens ook wel eens overheen hoor. Of ga je hen zeggen Hela dat mag jij niet?

Hierboven, thnx voor de tip.

Dat zeg ik toch ook, blijft vrijspringen. Maar goed, vind het alleen heel jammer voor Harley. Voor jou zal het een leerproces zijn..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:34

Wat toont ie al volwassen voor een tweejarige zeg! Hartstikke knap dier, wees er maar zuinig op :D

ward

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:46

Je zou bang hebben om op bokt iets te plaatsen. Zoals het topic met de draversmerrie daar vindt iedereen het maar normaal dat ze al jaarling al getraind wordt. Hier gaat het maar om een bit. Mooie foto's trouwens