kwii schreef:Oja? Er zijn er ook die er geen commentaar op hebben.De foto's zijn prachtig... Maar dat hoofdstel alsjeblieft zeg, hij is nog niet eens twee!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaricoGraphy schreef:nou ik rijd niet met 2 (en zelfs voor dravers vind ik dat erg zielig). Dit hoofdstel kan echt geen schade aanbrengen hoor.
Maarja dat is nu eenmaal BOKT, doe iets wat zij niet vinden kunnen en je krijgt een hoge discussie.
Ik doe niets mis en ken mijn paard beter dan jullie. Hij vind het bit indoen niet eens erg.
MaricoGraphy schreef:nou ik rijd niet met 2 (en zelfs voor dravers vind ik dat erg zielig). Dit hoofdstel kan echt geen schade aanbrengen hoor.
Maarja dat is nu eenmaal BOKT, doe iets wat zij niet vinden kunnen en je krijgt een hoge discussie.
Ik doe niets mis en ken mijn paard beter dan jullie. Hij vind het bit indoen niet eens erg.
LauLauu schreef:Een bit kan geen kwaad, maar wel hoe je ermee omgaat en hoe onzeker je bent bij de paarden zelf..en dan een zadel opleggen, longeren(?) met pessoa teugel om te kijken hoe hij zou reageren met iets achter zijn billen..want hé, hij zal toch voor de koets/sulky staan mocht je er te groot voor blijken en dit moet persé nu gebeuren op bijna 2 jarige leeftijd dat laten kennis maken, net zoals een zadel en vrijspringen.

Beestje hoeft maar één keer te schrikken en er komt meteen flinke druk op het bit!
MaricoGraphy schreef:Niet opjagen. Want ik laat hem gewoon los in de piste en zeg draf. Hij loopt dan zelf de richting uit die hij wil. Een boomstam in de wei springen veulens ook wel eens overheen hoor. Of ga je hen zeggen Hela dat mag jij niet?
Hierboven, thnx voor de tip.