Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:04

Persevero schreef:
Geryon schreef:

Ik ben het hier totaal niet mee eens eigenlijk. Vind het er juist goed uit zien! Neusje is op de loodlijn, paard ontspant, is goed actief. Volbloeden hebben vaak een hoog kruis, daar moet je doorheen kijken.

toch klopt de post wel. bij de eerste 2 foto's geeft het paard niet na en houd wel degelijk de rug vast. Arabieren dragen de staart van nature graag hoog, net zoals een fries graag met veel front loopt. Maar ook deze paarden kunnen gewoon een mooie aanleuning ontwikkelen, het is soms alleen wat lastiger. Je kan het dan vaak wel weer des te beter zien vanaf de zijlijn.
Ik geloof niet dat een paard echt over de rug loopt wanneer ze de staart hoog op gooien, ook geen arabier. ook zij zullen in zekere mate de staart laten afhangen.
Bij de latere foto's zie je wel dat ze over de rug begint te komen, hier zie je haar staart dan ook meer zakken.

Dit is dan jouw denken hierop, maar haar staart staat altijd hoog, hoe lang en laag ze ook loopt en met wat voor ruggebruik dan ook. En het klopt, ze zal inderdaad nu nog niet altijd haar rug hebben gebruikt (al was het in mijn belevenis voor het grootste gedeelte wel, maar ik kan het natuurlijk mis hebben) Maar we zijn op weg en daar gaat het toch om? :)
Ik ben in ieder geval erg trots op wat we in die drie lessen hebben bereikt en dat wou ik graag laten zien, dat het nog niet perfect is ben ik zeker bewust van :)
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 29-06-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:07

Arc_En_Ciel schreef:
Leuk Sharon!

Ik denk eigenlijk dat bijna alle problemen die je qua zit hebt op de foto´s in je OP, veroorzaakt worden door het zadel. Met een ander zadel en je beugels een paar gaatjes langer gaat het waarschijnlijk een stuk beter :)

En ligt het aan mij, of word je misschien een beetje groot voor Romaissa?

Dankjewel! En ik denk het ook, ik ben me er nu ook goed van bewust en op zoek naar een oplossing
Dat ik wat groot ben voor haar heb ik ook al in de OP vermeld, dit houden we goed in de gaten (groei al een half jaar niet meer gelukkig) en mocht ik haar in de weg gaan zitten, dan zijn er nog genoeg leuke dingen vanaf de grond te doen :)

Sjira

Re: Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:20

Wat leuk dat je je eerste wedstrijd hebt gereden. En fijn dat je nu eindelijk iemand hebt gevonden die jou verder kan helpen met rijtechnische zaken als aanleuning en nageeflijkheid. Je bent hier net pas mee begonnen en je hebt dus nog zoveel te leren hierover. Met dit enthousiasme, en je begeleiding, ben je echt goed bezig en wordt het alleen nog maar leuker, netter en beter.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:23

Sjira schreef:
Wat leuk dat je je eerste wedstrijd hebt gereden. En fijn dat je nu eindelijk iemand hebt gevonden die jou verder kan helpen met rijtechnische zaken als aanleuning en nageeflijkheid. Je bent hier net pas mee begonnen en je hebt dus nog zoveel te leren hierover. Met dit enthousiasme, en je begeleiding, ben je echt goed bezig en wordt het alleen nog maar leuker, netter en beter.

Dankjewel! Hier word ik helemaal blij van :D
Wellicht zal ik over een poosje nog een topic openen met onze bevorderingen, ben ook erg benieuwd wat er van gaat komen :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:14

Hoe groot ben jij en is zij dan ? Als ik vragen mag :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:26

sloffiee schreef:
Hoe groot ben jij en is zij dan ? Als ik vragen mag :)

Het gaat toch om het plaatje en niet de getallen? Maar tuurlijk mag je dat weten hoor, ik ben 1,81 en zij is iets rond de 1,50m :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:29

Nee want ik heb hetzelfde hier op bokt vinden een heleboel mij te groot maar zelf vind ik van niet hah

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:54

sloffiee schreef:
Nee want ik heb hetzelfde hier op bokt vinden een heleboel mij te groot maar zelf vind ik van niet hah

Dezelfde lengtes bedoel je? Ben benieuwd naar een foto, als je wil kan je die Pb'en :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:00

Ik pb je

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:33

Ik ben zelf 1.77m en onze Santos zal uiteindelijk rond de 1.55/1.56m worden