Persevero schreef:Geryon schreef:
Ik ben het hier totaal niet mee eens eigenlijk. Vind het er juist goed uit zien! Neusje is op de loodlijn, paard ontspant, is goed actief. Volbloeden hebben vaak een hoog kruis, daar moet je doorheen kijken.
toch klopt de post wel. bij de eerste 2 foto's geeft het paard niet na en houd wel degelijk de rug vast. Arabieren dragen de staart van nature graag hoog, net zoals een fries graag met veel front loopt. Maar ook deze paarden kunnen gewoon een mooie aanleuning ontwikkelen, het is soms alleen wat lastiger. Je kan het dan vaak wel weer des te beter zien vanaf de zijlijn.
Ik geloof niet dat een paard echt over de rug loopt wanneer ze de staart hoog op gooien, ook geen arabier. ook zij zullen in zekere mate de staart laten afhangen.
Bij de latere foto's zie je wel dat ze over de rug begint te komen, hier zie je haar staart dan ook meer zakken.
Dit is dan jouw denken hierop, maar haar staart staat altijd hoog, hoe lang en laag ze ook loopt en met wat voor ruggebruik dan ook. En het klopt, ze zal inderdaad nu nog niet altijd haar rug hebben gebruikt (al was het in mijn belevenis voor het grootste gedeelte wel, maar ik kan het natuurlijk mis hebben) Maar we zijn op weg en daar gaat het toch om?
Ik ben in ieder geval erg trots op wat we in die drie lessen hebben bereikt en dat wou ik graag laten zien, dat het nog niet perfect is ben ik zeker bewust van