James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 08:44

Gerban, Ja zeker hij hoort er helemaal bij. We zien hem meer als een grote hond dan als een paard eigenlijk :P

Area51, Met dieren opgroeien is geweldig. Daar leer je zo veel van :D

Flowq, Leuk!! :D

Fangio, Dankje!
Ja als ik het niet zou vertrouwen deed ik het niet hoor :D Want dan krijg je ongelukken en ben mijn gouden maatje kwijt ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:00

wat ik zo sprekend vind in dat laatste filmpje, is dat stukje op 0.56 waar je zoontje besluit op 4 'benen' over de palen te gaan, en james staat meteen doodstil, op de rem, zet geen stap.
Dat beest is te vertrouwen, en dat kun je zien :D :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 09:03

Ja! James staat gelijk stil inderdaad als er wat gebeurd. Heb daar nog een heel mooi voorbeeld van!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:10

Oh wauw! dat is een paard met een HELE goede noodrem zeg :j
Ik word er helemaal blij van haha, doe mij er ook maar 10 van die :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:11

Ik vind het geweldig om te zien dat jullie zo met de dieren omgaan. Natuurlijk er is altijd een risico,maar is t leven niet veel fijner als je zo samen vrij kunt leven?

Misschien niet helemaal vergelijkbaar,maar mijn hond loopt altijd los. Ik merk dat als ik een andere hond aan een riem uit moet laten ik er ook veel minder plezier in heb. Fijn gevoel dat de dieren ook echt bij je willen zijn. Het maakt voor mij de band zoveel beter.

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:22

Geweldig om dit te zien, het vertrouwen en het plezier wat jouw kinderen hebben..... echt genieten om er naar te kijken, zo wil je toch ieder kind op laten groeien!!!
En James...... *\o/* _/-\o_ <3 <3 <3

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:33

superleuk! Wat een genot...

en bokt is en blijft bokt... ben blij dat mijn stalgenootjes ook het plezier opzoeken ipv wat is " verantwoordelijk zonder enige vorm van risico" .. :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:44

Wauwie zeg. Het vertrouwen en plezier straalt van de foto's af. Echt bijzonder, dit ben ik nou nog nooit tegengekomen. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:49

Wat een super leuk topic! :D
Lijkt me echt heeeeeerrlijk! En dat vreten ken ik haha. Als ze de kans krijgen meteen kop omlaag en vreten maar. :')

Om dat laatste filmpje moest ik toch wel lachen. Jij (?) ligt daar op de grond rustig je paard te belonen. :+

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:52

Haha wat ontzettend leuk! Wat een mega braaf paard!
En wat een leuke actieve mama ben jij :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:03

Goudwaard zo eentje! Fantastisch dier!!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:06

Ja ik weet niet of Lola kan zwemmen dat moeten we eerst maar gaan testen want ik denk dat ze niet van natte voetjes houd :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:24

Ik ben echt fan van jullie! Eerst het uit school haal filmpje, daarna het bos filmpje en nu dit. In een woord geweldig!!!!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:26

Saddledancer, ik denk dat die rem erop zit, omdat we echt samen een goed team zijn. En hij echt mee denkt :)

Moonsparkle, Jup hier idem dito! Oscar, onze Duitse Herder loopt ook altijd los! Dier luistert uitstekend. En we lopen dan op die manier ook zo ontspannen! Hij loopt ook altijd naast James als met James ga rijden. Het heeft wel 2,5 jaar trainen gekost, maar nu kunnen we zonder zorgen vrij op pad. Geen gevaarlijke riemen of wat dan ook. Gewoon los! :D
En dan loop ik wel eens met de Beagle van mijn zus aan de riem... uhhh nee. Doe mij Oscar maar :P

Jetteke4, Wie had dat ooit gedacht dat James zo goed bij ons zou passen? Niemand denk ik. WAnt de eerste keer dat ik bij hem ging kijken toen hij bij de vorige eigenares te koop stond: :"Wat een lelijk beest, die hoef ik niet!". Complete verhaal staat in profiel, mocht je nieuwsgierig zijn ;)

Inderdaad bokt blijft bokt, Maar dat geeft niet. Er zijn gewoon mensen die anders zouden doen. Ieder zijn ding.
Bij ons staat plezier voorop. Lol met de knol. En met goed vertrouwen bereik je zooo veel! En gewoon dingen doen. Daar leer je samen met je dieren van. Krijg je alleen maar grotere band van.
James was toen ik hem net kocht met geen stok dicht bij water te krijgen hoor ;) En nu is het echt een zeepaard!!!
En natuurlijk spelen de eventuele gevaren altijd in mijn gedachten mee. En daar let ik op en pas ons daar op aan. En als je daar goed mee om kunt gaan, kun je dit soort dingen doen!
Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan dit samen met je paard en gezin? :D
Afbeelding

Deetjeeuh, Ja dat ben ik :P En ik beloon James altijd. Hij was zo braaf op dat moment. Natuurlijk krijg ie van baasje dan ff een schouderklopje ;)

Melissa, Aww dankje! Ja mag graag naar buiten gaan met de kinders. En in combinatie met de dieren gaat dat prima!
Ben een buiten mens :)

Rianne, Haha James heb ik ook rustig aan het water moeten laten wennen hoor. Hij vond het toen ik hem net had dood eng, kun je je het voorstellen? Met geduld en vertrouwen kom je er wel! Gewoon doen!
Afbeelding

Nicje87, Aww dankje! :D

En uiteraard bedankt voor alle reacties van iedereen die ik niet persoonlijk heb vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:28

Dan ben ik wel heeeeel benieuwd hoe je hem dat allemaal hebt aangeleerd, oa het los laten lopen haha. :P

Want dat is niet iets dat je zomaar doet, je paard loslaten en dan hopen dat ie in de buurt blijft.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:32

Daar moet je hem ten eerste al heel goed voor kennen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik naast James gelegen heb tijdens het buiten rijden. En wat mij dan op viel is dat hij gewoon altijd in de buurt blijft. Hij zet het niet op een lopen. Krijg meer de indruk dat hij dan denkt: "Goh. ligt dat mens weer op de grond... oké ik wacht wel ;)". Ofzoiets
Dus onbedoeld stond hij dan al vaak los in het bos, omdat ik er weer eens af viel. :P

Nog niet zo lang geleden waren we aan het picknicken. En James stond weer los te grazen terwijl ik met de kinderen wat aan het eten was. Komt er op best korte afstand ineens een groep van 4 dravend de paarden voorbij. Op dat moment had ik wel eventjes "Ohh, wat zal James nu doen?" Maar hoe kon het ook anders. Meneer keek niet eens op. Bleef gewoon door vreten ;)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:37

Ik weet niet of die van mij zozeer bang is maar ze houd gewoon niet van nat worden dan staat ze echt met zo'n bakkes te kijken zovan; moet dit nou echt?? Maarja ze moet er maar aan gaan geloven want wij gaan dit ook binnekort doen ergens. :D

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:38

super gaaf weer <3
wij zwemmen daar ook regelmatig met onze paarden :D

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:09

ik wil ook een james :-)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:14

Ik volg jouw topics nu al een tijdje, nu wordt het toch wel eens tijd om een reactie achter te laten ;)

Heerlijk vind ik het hoe jij met je hele gezin en dieren ongedwongen lol kunt hebben, een paard als James is goud waard! Je filmpjes brengen gegarandeerd elke keer een lach op mijn gezicht. Ook dat vertrouwen dat je hebt in je dieren en kinderen, gewoon samen plezier kunnen maken zonder zorgen. Wat een luxe trouwens die zwemplek, dat ziet er echt heerlijk uit om bij te ontspannen.

Ga zo door, Bokt wil meer topics deze zomer :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:24

Hee leuk, weer een filmpje!

Jullie zijn echt leuk zo samen +:)+
Natuurlijk zitten er heel wat momenten tussen dat je denkt: oei als het daar fout gaat dan gaat het ook flink fout :=

Maar zolang het goed gaat zijn dat natuurlijk wel de leukste momenten waarop je in vrijheid en met veel liefde en vertrouwen gewoon heel ontspannen en zorgeloos geniet van het leven... dat is eigenlijk het mooiste dat je kunt delen met je dieren en gezin :j

Oef hee, dat je eraf valt.....goed dat hij op tijd stopte want als die voorste platpoot nog 1 stap gezet had... :=
Kom je goed weg zeg, brave knollemans +:)+

Hihi ik vraag me nu wel af wie dat filmpje gemonteerd heeft, met die zoetzappige, zwijmelende sfeer van je man als prins op het paard...jij?
Of je man zelf _O- :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:31

Heerlijk om te zien hoe jij met je dieren omgaat!!

Echt geweldig om een paard te hebben die zo bomproof is. Dat is ook absoluut mijn doel met mn pony en ik denk dat de beste manier om dat te bereiken idd is om gewoon de meest gekke dingen te doen xD

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:45

aw wat een top knol zeg! ik heb verder niet veel met hafjes maar deze is echt goud waard :).
je moet elkaar gewoon goed vertrouwen en je kan ook van de trap vallen en je nek breken.. dus inderdaad maak wat van je leven! mijn vriend zegt ook altijd : vaak ben je te bang haha :P. Ik zou trouwens ook zo een leven kunnen hebben. paard in de tuin allemaal beesten, heerlijk toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:47

Heb je van de week nog langs onze paarden zien rijden op de fiets met de kinderen en James ernaast. Nu weet ik ook wie daar op bokt bij hoort ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 15:51

Pmarena Whahahaa, ja ik heb dat filmpje gemaakt. Hij was ook eigenlijk neit voor bokt bedoelt, maar voor de privé collectie :P

Femek, Jup gewoon dingen doen en uitproberen :) En dingen herhalen, zodat het normaal wordt.

Blon_D, Haha lachen! Waar staan je paardjes?