Suzanne F. schreef:Wauw, jij leeft echt je droom zeg. Ik ben ergens wel jaloers op jou, op je vrijheid en het avontuur.
Toch zou ik nu niet met je willen ruilen maar iets in mij zou het wel willen. Gewoon F*ck it en wegwezen, een hele nieuwe start aan de andere kant van de wereld.
Wat een natuur en een uitzicht daar zeg. Prachtig.
Heb je soms zo'n Mc Cleods daughters gevoel daar?
Soms wel, mijn omgeving ziet er wat anders uit dan bij Mc Cleods Daughters, maar het komt zeker in de buurt. Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt, maar ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen zou werken. 
Ntlie_ schreef:Hoop je ooit nog eens op te kunnen zoeken, maar dan moet ik eerst net zo goed worden in sparen als jij... :p
Voor 1000euro heb jij al een retourtje 
RavenIris schreef:Wat een verhaal!
Volgens mij leef je daar je droom...

Hard werken maar zo te zien krijg je er een enorme voldoening voor terug.
Maar 16 paarden per dag; hoe doe je dat??
Toen ik op een fokkerij werkte lukte het me net om 13 te halen

Die moesten we dan wel zelf uit de weide gaan plukken, borstelen en opzadelen. Had toen graag ook wel eens een groom gehad...

Wij hebben mensen die opzadelen, anders is het geen doen. Wij starten om 5 uur/half 6 's ochtends. Om half 7 zit ik op mijn eerste paard, om een uur of 11/12 kom ik van mijn laatste af. Hierna werk ik direct door en help ik de breaker. Om 2 uur komt de rest weer terug, hun zwemmen paarden, dagelijkse stalwerk,

Ons zwembad waar we de paarden in zwemmen.
ik doe de medicijnen en treatments. Ik loop letterlijk met een kruiwagen vol medicijnen en bandages rond en ga ieder paard af. Omdat alles hier zo ver uit elkaar ligt ben je zelf een halve veearts. injecties (zowel spier als ader) kan ik geven, hechten, operatie wonden verzorgen, noem het maar op
lissisanne schreef:Wat een mooi verhaal! Hoe zie je je toekomst nu? Heb je uiteindelijk wel een studie afgemaakt? Ik kan me voorstellen dat je niet tot je 50ste 16 paarden per dag kan rijden+ de lange werktijden natuurlijk.
Voor mij is dit namelijk een van de grote redenen om me niet in een soortgelijk avontuur te storten

Ik heb mijn opleiding toendertijd niet afgemaakt. Ik ben nu wel met een opleiding bezig voor het werk wat ik nu doe aan de Universteit van western Sydney. Hierna als ik de verblijfsvergunning heb wil ik een opleiding doen met journalisme en fotografie. Ik ben niet van plan dit voor de rest van mijn leven te doen. Mijn knieen doen al zeer, en ik ben er eergister zo hard vanaf gevallen dat ik zo voor een ct scan moet. Als je dan in het gras ligt was mijn eerste gedachte wel 'why the f.... did I quit uni?'
Daarom wil ik het graag nog in HongKong proberen voor de ervaring, bijna niemand komt in HK terecht en het is echt een droom van velen.
Ik kom wel ergens terecht, al heb ik wel een to do list voor de volgende 3 jaar