Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
koda schreef:Mag ik jullie voorstellen aan Harry.
Harry is een belg van bijna 1 jaar(10 juni). Ik kwam hem op fb tegen, en mijn hart gelijk verloren. Naar een bericht gestuurd te hebben, kregen we een terug dat er al iemand kwam kijken, maar dat ze ons op de reservelijst zou zetten. Savonds bericht gekregen of we nog belang bij hem hadden, de andere kopers waren niet op komen dagen. Natuurlijk wilden we eerst harry in echt zien. Afspraak gemaakt en vandaag even gekeken. Hij stond dus bij een slager (bleek dus de slager die ik kende en mijn oud paardje ook had heen gebracht jaren geleden) die hem als drie en half oud veulentje had gekregen tussen slachtpaarden met nog twee jonge veulens. Vermagerd. Ze heeft dus besloten om hun een tweede kans te geven en heeft ze een half jaar op land laten lopen ontwormt en laten bekappen. Voor de rest kent hij niks, ja halster om dat was het ook. Hij is dus bang maar wel nieuwsgierig. Ik heb er een goed gevoel bij omdat we al meer van die jonge paarden hebben gehad. Ze vertelde wel eerlijk bij dat hij niet zo groot zou worden maar de 1.50/160 wel haalt, nou geen probleem ik ben zelf ook niet groot
Volgende week brengen ze hem
![]()
[ [url=m/lcBF3x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als jullie nog een andere naam weten suggesties zijn welkom

Marein schreef:ohjajoh6 schreef:Ik wist niet eens dat een Belgisch trekpaard ook in het zwart verkrijgbaar was? Ik dacht dat die altijd zo een soort donkere haflinger kleur hadden met blonde manen?
Ik denk dat je daarmee het Brabants trekpaard bedoelt.. Je hebt ook nog het Vlaams paard, de Ardenner en het Belgisch trekpaard. Ik heb zelf een zwak voor de Ardenners...
Maar X is een mooi paardje in wording! Ik zou ook eerder gaan voor een Vlaamse naam, zoals Jantje, Bobke, Tuur, Sjefke, Dagobert, Egbert, ... maar het is jouw keuze natuurlijk! Of je zou hem naar een Belgische stad, dorp of rivier kunnen vernoemen, zoals Brussel, Hoey, Leie, Damme, Ieper, ...
Heel veel plezier met je Belgske!
Maar Harry blijft ookgewoon leuk, maar inderdaad niet zo fijn voor je zwager haha. Fijn dat die slager wel eens een groep paarden opkoopt en er daar nog een aantal van een kans geeft! Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
spatter schreef:TS heel veel plezier en succes met je kleine kanjer![]()
Ik denk dat een hoop mensen een verkeerd beeld hebben van een slager.
Slagers kopen ook restanten van markten, dieren die de eigenaren kwijt moeten , niemand wil kopen maar waar niks mis mee is.
Vaak knapt zo'n dier op in een goede wei en genoeg eten en verandert het scharminkel in een leuk paardje.
Harry is vandaag gebracht. Op zijn verjaardag
. Ts zal straks vast nog wel een paar foto's plaatsen. Zoals het eruit ziet blijft het gewoon bij Harry
. Automatisch hebben we het steeds over Harry.... Nou dan maar gewoon zijn naampje houden.