Mooie Dominique (v. Dreamcatcher)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:23

marjotje82 schreef:
Super gaaf paard!
Ziet er keurig uit!
Wat n mooi hoofdstel en frontriem bij dat zwart

Dankje! Ja ik vind dit hoofdstel ook erg mooi bij haar passen en het past mooi bij mijn laklaarzen:)

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:33

Janine1990 schreef:
TS, wat heb je een leuk paard! Waanzinnig vriendelijk en lief koppie ook!
Volgens mij was dit een beetje een basistraining? Want voor het Z zou ik het paard wat meer aan elkaar gereden willen zien. Maar het algehele beeld is supervriendelijk en heerlijk los! Mooi ruim en van de grond af. Lekker zo doorgaan!

Je geeft aan dat je de stang heel los hebt, heb je hier een reden voor? Dat maakt het misschien wat begrijpelijker voor iedereen :) Ik maak uit je verhaal op dat je paard heel sensibel is en kan me voorstellen dat je daarom de stang wat losser laat.

Ja klopt, het was een soort van basistraining. De stang heb ik wat losser gedaan, omdat voor mij niet echt meerwaarde is om deze strak te doen. Ze is licht in de mond en super fijn om te rijden, maar wel sensibel inderdaad.

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:34

upendo schreef:
Gave knol, ik vind die knappe dikke billen niet storend hoor! :))
Heel veel succes, het geheel ziet er vriendelijk uit!

En de beste remedie tegen mensen die irritant aanwezig zijn is nog altijd de negeermodus!
O:)

Dankjewel! Indd lang leve de negeermodus:)

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:37

Kozbi schreef:
Wat een knap paard! Lekker breed een super mooie kleur en kan ook nog lopen! Daar mag je super trots op zijn.

Ik wil graag ook nog even reageren op de houding van cinnepin, ik moet mee gaan met de andere want ik vind echt dat je doelbewust iemand onderuit probeert te halen.

Ten eerste, der is echt niemand die zo rijd als jou 'perfecte houding plaatje' zelfs Anky of Gal niet.

Ten tweede, ja je houding staat mij gewoon tegen. Deze meid ( vrouw :') idk) heeft zich waarschijnlijk met veel passie en trainen naar het Z gereden en dat is wel een doel van vele mensen, on haar dan zo even af te kraken gebaseerd op een training? Vind ik een beetje kinderachtig!

Ik vind het in ieder geval super wat je hebt bereikt! Hoop dat ik ook nog ooit met mijn dikkerd Z mag starten! Lekker genieten van je eigen zwarte parel!

Dankjewel! Weer een doel bereikt met mijn kleine merrie:) Ik ben zeker trots en we trainen lekker door om nog hoger te komen;)

Regendans

Re: Mooie Dominique (v. Dreamcatcher)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:48

Wat een leuk paard! Vast niet erg om te rijden! :D
Jullie zijn een mooie combinatie. :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:56

prachtig aansprekend paard en een mooie combi zo met de amazone.
Vriendelijk gereden ook :)
Gaat helemaal goed komen met jullie samen op de wedstrijden :)

maak je vooral niet druk om de negatieve reacties van iemand. Zeker niet als het iemand is die zich heel anoniem opstelt (leeg profiel) maar ondertussen praat als Anky the second.
Gevalletje van beste stuurlui staan aan wal.

En daarom staan ze aan wal en niet achter het stuur om het zo maar ff te stellen :+ ;)

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:02

Je zou bijna bang worden om rijfoto's te plaatsen op bokt 8)7
Commentaar mag best wel, maar doe het dan vriendelijk en onderbouwend.

Ts, ik vind dat je een prachtig paard hebt en vind het knap naar aanleiding van de verhaal dat je toch zover bent gekomen met je paard.
En vind het ook goed van je dat je bezig bent met een dieet voor je merrie. Zou vast niet altijd makkelijk zijn. En er zijn wat voorgangers geweest die het hebben over dat in het korte gras meer suikers zitten, en ze daarom beter in langer gras kan staan en langer buiten; veel mensen hebben hier gewoon niets over te zeggen als je op een pension stal staat bijvoorbeeld.
Ik denk dat je tegenwoordig al heel blij bent dat je paard goed verzorgd word, en veilig staat.

Ga zo door Ts!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:20

Joh... de sfeer in het topic word vooral bepaald door een hele kudde mensen die op 1 persoon aan het reageren gaan ... niet door die ene reactie.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar foto's waa je op een trensje rijd ipv s&t :j
Vind jullie een heel aansprekende combi en ben benieuwd of die stang uberhaupt wel nodig is(vermoed dat je op een trensje net zo makkelijk wegrijd )

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:37

Super gaaf dier! Ziet er allemaal vriendelijk uit.

Ik zie ergens tussen de reacties dat je de stang express losser hebt zitten, maar je paard heeft er dan juist meer last van dan waanneer je hem op de juiste maat hebt zitten. Ik ga er even vanuit dat je de kinketting bedoeld. Je ziet dat je stang verder doorslaat dan nodig doordaat de ketting losser zit. Hierdoor krijg je op bepaalde plek meer druk op de tong en dat zie je ook want op een aantal foto's is een keline stukje tong te zien die hij onder de stang stopt. Verder allemaal geen drama hoor maar ik zou dus mijn kinketting niet losser doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:47

Sonja_vR schreef:
Joh... de sfeer in het topic word vooral bepaald door een hele kudde mensen die op 1 persoon aan het reageren gaan ... niet door die ene reactie.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar foto's waa je op een trensje rijd ipv s&t :j
Vind jullie een heel aansprekende combi en ben benieuwd of die stang uberhaupt wel nodig is(vermoed dat je op een trensje net zo makkelijk wegrijd )

Trens zal toch niet het probleem zijn, aangezien de weg van B t/m M2 met trens gedaan is :P

Stang en trens is juist bedoeld om te gaan finetunen (is niet voor niks uitgevonden...)!
de een zal met stang en trens beter gaan lopen, de andere niet en zal beter gaan zonder,
dat is bij ieder paard verschillend, kwestie van uitproberen!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:57

Heel leuk om te zien! Jullie zijn goed bezig. Wat balen dat ze op concours zodanig onder de indruk is van alle belevenissen dat de spanning haar stoort. Het siert jullie dan wel weer dat jullie uiteindelijk tóch de winstpunten mee naar huis nemen, helemaal tot aan het Z1. Heb je het idee dat er wel een dalende lijn zit in die spanning op wedstrijden?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:50

TS, je hebt je paard superfijn voor elkaar! :j Niks aantrekken van degenen die alles weer moeten verpesten, en het zelf waarschijnlijk niet beter kunnen.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:02

begrijp antw cinnepin helemaal niet,

heb best veel ervaring en gelest bij al vele grote namen maar ik vind dit paard voor z1 paard prima lopen, zie geen valse knik, mooi bovenin met een goed aantredend achterbeen.

als je hier een minpunt in ziet dan ben ik bang dat geen 1 paard naar jou menig goed loopt, zelfs op internationaal nivo niet

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:40

Ik kom toevallig nu een verkoopadvertentie van je paard tegen op sporthorses. Wat zonde dat je haar wegdoet! Als ik t geld had, dan zou ik haar zo kopen. Succes met de verkoop :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:46

florentine1 schreef:
begrijp antw cinnepin helemaal niet,

heb best veel ervaring en gelest bij al vele grote namen maar ik vind dit paard voor z1 paard prima lopen, zie geen valse knik, mooi bovenin met een goed aantredend achterbeen.

als je hier een minpunt in ziet dan ben ik bang dat geen 1 paard naar jou menig goed loopt, zelfs op internationaal nivo niet

ik zie genoeg paarden wel goed lopen hoor.
Maar wat je zei over internationaal niveau...helaas is dat ook zo dat veel paarden niet goed lopen.
Vaak wordt op het plaatje gejureerd ipv op de beste houding voor je paard.
Veel mensen vergeten dat dressuur voor het paard is ipv het paard voor de dressuur. ( dit slaat overigens niet op ts )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:14

Cinnepin schreef:
Nou ik krijg pbtjes van meerdere mensen dat ik gelijk heb, maar dat het weinig zin heeft om er op in te gaan ( dit is dan ook mijn laatste post in dit topic ). Maar helaas kijkt t gros niet verder dan de neus lang is, en die blaffen diegene af die het wel doen :j. Die worden dus ook persoonlijk dat de ander er geen verstand van heeft. Dat zeg ik allemaal nergens. Zegt genoeg over wie toch aan zichzelf twijfelt :)

Volgens mij had jij al eerder aangegeven dat je je laatste reactie zou posten.
Toch kom je nog weer terug?? Wat wil je bereiken?
Dat we allemaal ons paard 24/7 in de wei gooien, de boomzadels aan de wilgen hangen, de bitten in de prullebak mieteren en allemaal vrijheid blijheid gaan rijden?
Kijk eens naar dit paard? Oogt het ontevreden? Nee!
Wordt het paard oneerlijk gereden? Nee!
Zit de TS in de weg? Nee!
Puur het geemmer op die Stang? Kijk eens naar haar handhouding, komt dat over alsof ze echt alles regelt met die stang? Dat ze puur op stang rijdt in plaats van op trens? Nee.

Dus... alsjeblieft let it go. En ga niet zo vreselijk in de afkraakpositie om een ander in een bepaalde houding te dwingen.
Goed bedoeld advies prima, maar niet op deze denigerende manier. Daar hebben we met ons allen niets aan.

TS, je hebt een fijn paard. En knap dat je een keer de S&T erbij pakt.
Kan best! En qua hoofdhalshouding van je paard, is er geen sprake van een valse knik. Mogelijk zou het hoogste punt iets meer richting nek mogen. Maar dat is een kwestie van naar toe trainen.
Je bent op de goede weg! Je paard heeft een fijn ondertredend achterbeen.

Het ziet er netjes uit. En die stang? Komt goed, leer er mee rijden, door het zo nu en dan eens als optoming te gebruiken. Zo het er nu uitziet doe je het op een eerlijke manier, en dat is wat telt.
Hier is geen sprake van ruk-pluk-werk, maar van het "lekker trainen".

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:59

Wauw! Wat een gaaf paard <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:51

Revanches schreef:
Cinnepin schreef:
Nou ik krijg pbtjes van meerdere mensen dat ik gelijk heb, maar dat het weinig zin heeft om er op in te gaan ( dit is dan ook mijn laatste post in dit topic ). Maar helaas kijkt t gros niet verder dan de neus lang is, en die blaffen diegene af die het wel doen :j. Die worden dus ook persoonlijk dat de ander er geen verstand van heeft. Dat zeg ik allemaal nergens. Zegt genoeg over wie toch aan zichzelf twijfelt :)

Volgens mij had jij al eerder aangegeven dat je je laatste reactie zou posten.
Toch kom je nog weer terug?? Wat wil je bereiken?
Dat we allemaal ons paard 24/7 in de wei gooien, de boomzadels aan de wilgen hangen, de bitten in de prullebak mieteren en allemaal vrijheid blijheid gaan rijden?
Kijk eens naar dit paard? Oogt het ontevreden? Nee!
Wordt het paard oneerlijk gereden? Nee!
Zit de TS in de weg? Nee!
Puur het geemmer op die Stang? Kijk eens naar haar handhouding, komt dat over alsof ze echt alles regelt met die stang? Dat ze puur op stang rijdt in plaats van op trens? Nee.

Dus... alsjeblieft let it go. En ga niet zo vreselijk in de afkraakpositie om een ander in een bepaalde houding te dwingen.
Goed bedoeld advies prima, maar niet op deze denigerende manier. Daar hebben we met ons allen niets aan.

TS, je hebt een fijn paard. En knap dat je een keer de S&T erbij pakt.
Kan best! En qua hoofdhalshouding van je paard, is er geen sprake van een valse knik. Mogelijk zou het hoogste punt iets meer richting nek mogen. Maar dat is een kwestie van naar toe trainen.
Je bent op de goede weg! Je paard heeft een fijn ondertredend achterbeen.

Het ziet er netjes uit. En die stang? Komt goed, leer er mee rijden, door het zo nu en dan eens als optoming te gebruiken. Zo het er nu uitziet doe je het op een eerlijke manier, en dat is wat telt.
Hier is geen sprake van ruk-pluk-werk, maar van het "lekker trainen".

Amen. _/-\o_

@cinnepin: Je zegt dat op internationaal niveau er op het plaatje word gejureerd? Dit gebeurt ook overal en niet alleen in de topsport. Gebeurt bij mij in het B en in het M, en bij nog veeeeeeeel meer mensen, zelfs bij de ponys met kindertjes van 12 en geloof me daar weet ik alles van. Dus dat is echt iets heel anders. En daarom blijft het een jury sport.

Nou ik ben klaar :')

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:07

Wat een prachtig dier en wat rijd je vriendelijk.
Is vast genieten met zo'n knapperd.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:53

Mooie merrie heb je daar! Ik ben fan haha! *\o/*

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:40

Gaaf paard! Jullie komen vast nog ver!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:49

Als jullie zo fijn gaan, waarom dan verkopen??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:09

Mooi dier zeg! Prachtig!
Waarom doe je haar weg?

En ja, de nek mag meer het hoogste punt zijn maar al dat gezeur is de reden dat mensen bijna geen foto's meer durven te plaatsen omdat ze compleet afgezeken worden hier op Bokt.
Ze heeft gewoon een zware ronde hals waardoor deze houding heel natuurlijk is. En zoals gezegd, het is geen GP.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:14

listiglistje schreef:
Sonja_vR schreef:

Trens zal toch niet het probleem zijn, aangezien de weg van B t/m M2 met trens gedaan is :P

Stang en trens is juist bedoeld om te gaan finetunen (is niet voor niks uitgevonden...)!
de een zal met stang en trens beter gaan lopen, de andere niet en zal beter gaan zonder,
dat is bij ieder paard verschillend, kwestie van uitproberen!

Joh... ik zeg nergens iets negatiefs over de combi, uitleg over waar een s&t voor verzonnen is is vergeefse moeite, ik ben niet gister pas uit een ei komen kruipen :+
Ik zeg alleen maar dat ik erg benieuwd ben naar pics op een trensje omdat ik denk dat ts en paardlief erg leuk op elkaar ingespeeld zijn en die stang naar mijn idee op dit niveau/punt gewoon weinig toevoegd
Oftewel als je goed gelezen had, geef ik een dik conpliment

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:28

*knip*

Nou weer ff ontopic.

Ik zag idd een advertentie staan op sporthorse.nl , wat jammer dat je haar weg doet! Heb je hier een reden voor? Haha ben wel nieuwsgierig! :D
Als ik het geld had wist ik het wel:)
Laatst bijgewerkt door Angela op 10-06-15 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd uit de post