Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:34

Kan je het zadel niet mee naar huis nemen en het hoofdstel?

Petrichor

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:41

Zijn ze gek geworden ofzo?

Ik zou toch eens jouw vader mee naar stal nemen en hem eens even een hartig woordje met hun laten spreken. Het is toch te zot dat hun het lef hebben om aan jou spullen te komen. Mocht het niet werken camera op hangen en de beelden laten zien aan de ouders van deze dames.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 15:42

Voor degenen die het zich afvragen; Zelf heb ik dezelfde leeftijd als zij. Maar ik ben niet op mijn mondje gevallen, dus ik ga ze als ik ze morgen zie op stal zelf even aanspreken. Gaat dit niet goed, ouders erbij halen.

Al het spul mee naar huis gaat hem niet worden op de fiets, en dan heb ik kans dat ze zonder pardon hun eigen zadel erop leggen.

Het is inderdaad zeer duidelijk dat zij het waren ja ;) Daar twijfel ik niet aan..

Ohja, en ik ga het opnemen met mijn mobiel, mochten ze zichzelf tegen spreken oid heb ik het in ieder geval opgenomen
Laatst bijgewerkt door Paarddopette op 10-05-15 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:42

Wat hiervoor al gezegd wordt: camera ophangen en hun daarna ermee confronteren.
Deze beelden niet enkel met hun bespreken, maar bij hun thuis + ouders erbij.
Die bereiken vaak meer dan alleen jij :j
Succes!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:43

ik zit nu pas alles te lezen, woww, hoe oud zijn hun?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:44

Het mooiste is om ze te betrappen. Hebben ze bepaalde dagen dat ze komen? Zeg dan tegen ze dat je een bepaalde dag niet kan zodat zij de gelegenheid hebben en jij ze hopelijk kunt betrappen.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 15:45

martine12h schreef:

16 en 17. Zou je toch wel wat volwassener gedrag van verwachten ;)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:47

Paarddopette schreef:
martine12h schreef:

Zeker weten! Zelf ben ik ook 17, maar ik zou echt nooit zoiets in mijn hoofd halen. Wat ontzettend kinderachtig van die twee zeg. Hopelijk lukt het je om het op te lossen, succes alvast ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:50

Paarddopette schreef:
martine12h schreef:

Het vervelende daarvan is dat jij zelf ook van die leeftijd bent, zij zullen waarschijnlijk lak hebben aan alles wat jij zegt en het misschien zelfs als leuk ervaren gezien ze beet hebben als jij verteld het allemaal niet zo leuk te vinden.

Ik zou echt vragen of jouw vader zich er mee wil bemoeien. :)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 15:51

Paarddopette schreef:
martine12h schreef:

Zeker weten! Zelf ben ik ook 17, maar ik zou echt nooit zoiets in mijn hoofd halen. Wat ontzettend kinderachtig van die twee zeg. Hopelijk lukt het je om het op te lossen, succes alvast ;)[/quote]

Bedankt.. :) Waar ze het lef ook vandaan halen... ik zou het niet durven.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:55

Neem je singel mee naar huis. Lastig rijden zonder singel.
Als het zadel en hoofdtel van jou is zou ik een goed slot op de kast maken. Gewoon even uitleggen dat jij die spullen van je zuur verdiende geld gekochtn hebt en er heel zuinig op bent. Dekjes zou ik ook thuis bewaren. Die moet je toch iedere paar dagen wassen. Singel en dekje kun je makkelijk op je fiets meenemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:55

Vreselijk dit! Wat een vervelende klieren die 2 meiden, ze zijn overduidelijk stik en stikjaloers op jou.

Ik zou je ouders wel in gaan lichten en de eigenaar van het dier, want je betaald de eigenaar om jouw lease paard te leasen, dus dit moet je niet zelf gaan oplossen.......je bent eigenlijk een klant van de eigenaar, 90 jaar of niet, als ie in staat is een paardje extra bij te kopen en te laten verleasen aan jou.......mag ie ook gaan opdraven als er serieuze problemen zijn.

En ook zeer zeker de ouders van die twee brutale klieren gaan inlichten.

Dit kan en mag je gewoon niet over je heen laten gaan en accepteren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-05-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:56

Ik zou inderdaad de ouders erbij halen, die van jou en die van hen. Heeft je paard altijd een halster om? Dan zou je bijvoorbeeld een touwtje tussen de gesp kunnen zetten zodat je kan zien wanneer iemand het halster af heeft gedaan, en verder een groter slot op je kastdeur, eventueel gewoon een lange ketting er omheen.
Maar toch triest dat je zo'n soort maatregelen moet gaan nemen omdat een paar tutjes hun handen niet van andermans spullen af kunnen houden.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:57

Wat vreselijke brutaal zeg! En vooral lastig omdat ze met hun tweeën zijn..

Ik zou het echt niet pikken, maar inderdaad hoe moet je dit oplossen. Met die camara is een slim plan! Ben benieuwd.

Succes hiermee.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:57

Ts, hangt er geen ring aan je zadel? Dan kun je er een ketting aan hangen, zelfde met het bit doen, gewoon aan de steun vast maken. Zonder zadel en hoofdstel zullen ze het wel laten toch?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:00

Sababber schreef:
Ts, hangt er geen ring aan je zadel? Dan kun je er een ketting aan hangen, zelfde met het bit doen, gewoon aan de steun vast maken. Zonder zadel en hoofdstel zullen ze het wel laten toch?

Tenzij ze dan hun eigen zadels en hoofdstellen pakken, want ik begijp dat de meiden zelf ook pony's leasen. Waarom ze dan telkens die van de TS erbij moeten pakken, snap ik ook niet... (en TS zelf snapt dat waarschijnlijk ook niet)

Als ze hun eigen spullen gaan gebruiken zit je straks met een paard met een zere rug... Kun je de dierenarts-rekeningen naar die meiden gaan sturen...

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:04

Ja, ongetwijfeld pakken ze hun eigen spullen erbij.. Maar ik ga het wel beter vergrendelen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:05

Oké...... Lastige situatie.... Heel eerlijk gezegd kun je het niet hard maken dat zij dit hebben gedaan. Je was er niet bij, het is niet gefilmd..... Je hebt alleen een heel sterk vermoeden. (Wat ook logisch is.) Ik zou als ik jou was dit heel goed met je ouders bespreken en hun dan uitnodigen bij jullie thuis met hun ouders erbij.

Ik zou het gesprek beginnen met: er gebeuren rare dingen bij ons op stal en ik maak me er zorgen over, ten eerste over het welzijn van onze pony's (dus ook hun pony's..... Je moet ze het gevoel geven dat ze belangrijk zijn. Het is wel duidelijk dat ze dat willen) en onze spullen.
Benoem dan de dingen die gebeurd zijn, natte spullen, kast open gebroken en alles wat er nog meer gebeurd is.
Vraag aan hun of dat dit ook wel eens bij hun is gebeurd en vraag of zij een vermoeden hebben hoe dit allemaal komt.
Geef vervolgens aan dat je duidelijke afspraken met elkaar moet maken zodat jullie alledrie weten waar je aan toe bent.
Zorg dat je voor jezelf alles al op papier hebt staan zodat je niets vergeet.
Luister ook naar hun ideeën en probeer zelf ook hier en daar water bij de wijn te doen. Het is de kunst om hun het idee te geven dat zij ook dingen hebben kunnen inbrengen maar dat er wel jouw wordt voldaan aan jouw wensen.
Succes, maar nogmaals ga dit niet alleen aan maar met je ouders er bij.

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:06

Pff super kinderachtig! Gesprek met beide meiden en hun ouders helpt al een hoop denk ik. Mocht het daarna nog niet over zijn dan inderdaad proberen op heterdaad te betrappen. Ben benieuwd hoe dit afloopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:10

Waar woon je TS? Wil wel mee als boze grote zus :))

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:11

Ik zal nu wat op papier zetten wat hier in het topic is benoemd. Ik hou jullie ook zeker op de hoogte ;)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:12

Emmaa_ schreef:

Zuid-Holland, onderste eilandje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:12

Paarddopette schreef:
Emmaa_ schreef:

Zuid-Holland, onderste eilandje :=

Hmm, wel erg ver. Maar het aanbod staat, mocht het nou echt de spuigaten uit lopen of je ouders hebben geen zin om mee te gaan :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:13

TS is het niet handiger om dan een dubbel slot op je kast te zetten?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:15

Je kan ook zodra je bewijs hebt naar de eigenaar stappen en die een factuur op laten stellen met een lease bedrag dat ze moeten betalen voor het extra gebruik van zijn paard <<)

Denk dat het dan wel klaar is _O-

Pure gekkigheid, maar stiekem zou ik dat wel een mooie actie vinden _O-