Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoyCiej007 schreef:Wat een onwijs heerlijk paradijsje heb je daar, práchtig! Aan werkelijk alles is gedacht. Een super voorbeeld van een paddock paradise. Je paardjes zullen er vast heel gelukkig en tevreden zijn.
Super gedaan!
Ik hoop dat je paarden de peren leuk vinden hielkebro
Er waren daar ook wel appelbomen maar de appels waren al op. 

rechte paden. Maar in augustus hadden we een akkefietje (ik was houten palen aan het plaatsen, kreeg onverwachts bezoek en toen ik later isolatoren en draad op die palen wilde zetten stond één van die palen ineens 20 centimeter dieper in de grond en had ik een paard met een bloeduitstorting op z'n borst) wat ik met betonnen palen niet wilde herhalen dus op onderstaande foto zie je hoe ik een pad versmald heb zodat de betonnen paal die daar nu eenmaal staat niet in de weg zou staan:

Het lost vaak al 9 van de 10 gezondheids problemen en fysieke problemen op.
De buitendeuren van de twee binnenstallen staan continue open en functioneren perfect als slaaphok en schuilstal, dan een stenen uitloop naar de paddock waar de waterbak staat en 1 slowfeeder bak met onbeperkt hooi. Ene kunnen ze de paddock op voor lekker zand en grote ravot ruimte, of de andere kant het 'track' op dat helemaal rondom de wei loopt en uiteindelijk aan de andere kant van de paddock er weer bij komt. Bij de overgang van track naar paddock ligt een flinke boomstam waar ze overheen stappen/springen. Dan in 1 hoek nog een betegeld stuk met nog een slowfeeder bak (dit gedeelte willen we nog met schuttingen wat wind dichter maken en zo nog een schuilhoek maken). En de weide gedeeltes opgedeeld in 4 vlakken en zodra het gras in bloei staat, krijgen ze d.m.v. stripbegrazing elke dag een strookje nieuw gras erbij.

's Nachts komen ze ook echt nog naar stal om daar te tukken, enkel met de warmere dagen zijn ze overdag wel eens liggend op de paddock gespot, maar ook vaag genoeg dat er eentje in de stal ligt te maffen midden op de dag
Mijn zus en ik huren ook het stuk en bepalen en regelen verder alles zelf.

Mijn merrie heeft afgelopen winter voor het eerst dag en nacht buiten gestaan, ze is nog een klein beetje verwend. Maar mijn ruin vreet tegenwoordig ook binnen. En daarna de rest, buiten. Eerste paar maanden was het: loop naar eerste het beste netje, vreet vreet vreet tot het leeg is, loop naar volgende netje enz. En nu eet hij gewoon van elk netje een beetje, en zo gaat hij ze allemaal een paar keer af enz. waardoor hij eindeloos bezig is.
Koper schreef:Klinkt superleuk, wat fijn dat jullie wel een paddock mochten aanleggen en stukjes mogen verharden. Bij Agradi heb je ook metalen hoekprikpaaltjes, die heb ik in het verleden wel gebruikt en die kunnen meer spanning (druk van het draad) aan

En als jut en jul aan de race gaan tegen elkaar hebben ze deze ruimte wel aardig nodig haha.