Boke is naar de hoefsmid geweest ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:23

Een tijd terug dacht je niet dat mogelijk zou zijn om een hoefsmid langs te laten komen. Nu heb je dat gedaan, voorvoetjes zijn in orde, maar denk je niet dat die achterhoeven nog wat worden. Wat ik denk? Dat dat we goed komt met jou als baasje. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:28

[***] schreef:
Had hem niet vast ... de laatste die geprobeerd heeft hem gewoon vast te houden (in de weide) is eronder belandt, en de betreffende hoefsmid ook een aantal meter verder ..

Verder denk ik niet dat het gaat helpen om Boke gewoon los te laten staan, hij gaat dan echt niet denken "oh, ik sta los, nu gebeurd mij niks" .. neen, hij zal dan heel snel gaan wandelen (lopen, rennen) en dat is voor niemand een oplossing natuurlijk ;)

Volgens mij begrijp je me niet helemaal :n
Natuurlijk zal hij gaan lopen. Dat is ook juist het idee, hij moet door hebben dat hij altijd weg kan, maar dat hij er zelf voor kiest om de rust te zoeken bij de smid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:32

Je bent ervan op de hoogte dat de pony blind is?

@ Gypsy : :o Denk dat anderen meer vertrouwen op dat gebied in mij hebben dan ikzelf :o :')

Maflinger_S

Re: Boke is naar de hoefsmid geweest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:33

Terwijl we je toch vaak genoeg in de goede richting schoppen, trekken en duwen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:46

Daarvoor zijn jullie er ook natuurlijk :D Om mij niet alleen het negatieve te laten zien (het enige wat ik meestal onthou) maar zeker ook het positieve ;)

En ik krijg 2 proefzakjes *\o/* *\o/* Ze zijn zelf ook wel erg benieuwd naar het verhaal of het bij zo'n diepe angst ook werkt. (want ik vind echt wel een verschil tussen wat bang/wantrouwig zijn voor dingen, of [***]'s gedrag ;) ).

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:48

He wat tof zeg. Ben heel erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:30

Vandaag weer op stal geweest .. Kwam om de hoek "hoi Co, hoi Bo".
[***]: *murmel*
[***]: *snork*

:')

Maar op zich was het wel ok, heb hem weer even gewoon gepoetst en hij liep normaal de gang in etc., stond wel op een andere poetsplaats maar dinsdag was hij ook in de stalgang onrustig en dat had hij nu niet meer.

Verder wel 2x gemest maar totaal niet door stress. Denk dat we onbedoeld een nieuw patroon hebben gecreëerd: als ik mest dan krijg ik een snoepje. Heeft hij toch iets onthouden van die dag :') Hielp vandaag natuurlijk ook niet dat net de 2 keer dat ik aan het opruimen was een stalgenootje langskwam en hem een snoepje in zijn mond duwde :') (ik ben er voorstander van dat iedereen die langsloopt even hallo tegen hem zegt en eventueel een snoepje geeft, maar de timing was nu wel beetje slecht _O- )

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:09

Jeej, poepen op commando :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:18

Dat zou die van mij als rasechte haflinger ook wel willen: elke keer als ze mest een snoepje krijgen en door iedereen die langsloopt gedag gezegd worden en vooral ook: een snoepje krijgen! Is ze helemaal niet meer te handhaven ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:26

Gypsy schreef:
Jeej, poepen op commando :')

Ach, we zijn sowieso al een beetje apart, kan dat er ook nog wel bij _O-

@ Maflinger_S : hmmja, ben echt benieuwd, want afleren is weer een ander verhaal... :+