No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:12

Jazeker dat komt goed!
Probeer zeker ook wat meer gymnasticerend werk mee te nemen. Gaat er al heel anders uitzien als je wat meer stelling en buiging kan tonen. En dan gaat je pony ook zijn rug sneller loslaten, waardoor jij beter kan zitten :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:13

shirleyp schreef:
En, laten we eerlijk zijn, eerste worden op een haflingerwedstrijd is andere koek dan eerste worden op een reguliere wedstrijd. Als er bruine springpaardendressuurwedstrijden gehouden zouden worden, zou ik ook sneller een prijs mee naar huis nemen :=

Hier ga ik in mee, als ik zie hoe mijn bruine pony fijner
, constanter en rustiger loopt en ik net aan een wp rij, vraag ik me af wat een jury hier anders ziet dan bij jou in de buurt.

Succes ermee!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:23

Ook ik vind het er niet zo fijn uit zien. Je ziet gewoon dat het paard kracht mist in de achterhand en dit komt mede doordat je vooral heel veel van voor rijdt. Alles wat je er aan activiteit in probeert te stoppen, hou je weer in van voor. Ik ga dan ook mee met de eerdere reacties, dat je zit echt veel onafhankelijker moet worden. Je drijft bijna iedere pas en hebt geen moment je handen stil. Naar mijn mening komt dit echt niet voort uit spanning, maar iets wat er bij jou ingeslopen is. Erg zonde..

Ik snap dat je het zonde van je tijd/geld vind om in het L te blijven rijden en dat je M altijd kan proberen. Ik denk alleen dat je jezelf tegen komt en in het belang van je paard zou ik echt heel hard gaan oefenen op jou zit. Die oefeningen en een fijne aanleuning komen dan vanzelf wel.

Opzich snap ik hoe je aan je punten gekomen bent. Je voert de oefeningen opzich prima uit en waarschijnlijk heeft deze jury je vooral aan het einde van je protocol aangesproken op de aanleuning, impuls en wijze van rijden.

Ik wil wel even inhaken op het feit dat ze zulke punten heeft gereden omdat het een koudbloedwedstrijd was. Ik heb met mijn fries meerdere van dat soort wedstrijden gereden en over het algemeen word ik op 'gewone' wedstrijden veel leuker gejureerd, dus daar ben ik het niet helemaal mee eens.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:33

Poeh wat een mooie haf zeg!!
Ben wel een beetje verbaasd dat jij je erg bewust bent van je onrustig benen maar wel met sporen rijdt.
Ik vind het algemene beeld zeker niet vriendelijk, continu aandrijven en een harde hand.

Ik wil je echt niet afkraken maar je hebt echt nog heel veel om aan te werken.
Je paardje is pas 5 wees er zuinig op.
Hij is zeer gespannen maar zoals ik de filmpjes zie ben jij daar de veroorzaker van

Peelie

Re: No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:38

Gilbo, ik deel er aan mee, maar de spanning komt echt ook voor een groot deel bij Nash vandaan. Dat Was vanaf veulen af aan al zo. Beetje appart karakter zullen wel maar zeggen :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:41

Peelie schreef:
Ik ben juist heeeeel erg veel bezig met basis. Schakelen, schakelen, schakelen, lang laag, hoger, voorwaards naar de hand toe.

Als ik je handhouding bekijk op het filmpje dan is het helemaal niet fijn voor jou paard om naar je hand toe te gaan want je handen straffen dat af, ook al wil je dat niet je doet het wel.

Dat roept spanning op, want jij vraagt iets. Hij doet zijn best en krijgt vervolgens de deksel op zijn neus omdat wat je vraagt je niet beloont.
Waarvan ik wel begrijp dat je dat heel graag wil maar op de filmpjes doe je dat niet.
Zoek de spanning dan ook echt eens bij je zelf ipv het probleem bij Nash neer te leggen.
Grote kans dat jullie dan samen ineens sprongen vooruit gaan

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:48

Ik weet niet hoe vaak ik nog in herhaling moet vallen?

Op wedstrijd ga ik anders rijden (door het stukje extra spanning wat er bij komt kijken) en dat Is super stom natuurlijk, maar ik probwer op alle mogelijke manieren om de spanning bij nash er uit te krijgen.

Bij het losrijden lukt dat redelijk. Ik ging mijn eerste proef heel relaxed in, totdat bleek dat de verkeerde proef voorgelezen werd, toen sloeg de spanning bij mij toe.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:49

Al ooit Bach bloesem geprobeerd? Bananen? Vis?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:50

Voor mijzelf of mn paard? Of beide,kan natuurlijk ook

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:53

Ik denk dat alles wel gezegd is.over het zagen etc. Ik zou ook de overstap nog even niet maken hoor. Hij moet voor het M een stuk opgerichter al en denk dat je daar heel erg tegenaan gaat lopen.

Ik vind dat je een erg leuke pony hebt maar 1 tip, vlecht hem in... Dit is zo ontzettend zonde... Het lijkt zo rommelig door het gewapper van zijn manen plus dat het niet netjes staat. Ik weet dat het mag bij een haf maar echt. Gevlochten staat gewoon veel netter. Zijn hals lijkt er ook een stuk.mooier door en simpelweg beter zichtbaar.

Ik wil ook even inhaken op het koudbloedenwedstrijd VS regulier. Ik start allebei en rij altijd rond dezelfde punten en heb exact dezelfse commentaren erbij staan. Daar zit echt 0,0 verschil in. Alleen als het onderlinge proefjes betrefd wordt er vaak wel wat royaler gepunt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:54

Ik ben weleens benieuwd naar een trainingsfilmpje.

Misschien eens een wedstrijd starten met als doel ontspanning, jammer als je de proef dan verprutst maar je wint dan de ontspanning.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:57

cp112 schreef:
Ik wil ook even inhaken op het koudbloedenwedstrijd VS regulier. Ik start allebei en rij altijd rond dezelfde punten en heb exact dezelfse commentaren erbij staan. Daar zit echt 0,0 verschil in. Alleen als het onderlinge proefjes betrefd wordt er vaak wel wat royaler gepunt.

Als je doelt op mijn opmerking: ik geef aan dat eerste worden in een beperkt deelnemersveld makkelijker is. Er is volgens mij niets gezegd over hoog punten? Of heb ik daar over heen gelezen? De genoemde punten passen wel bij de getoonde proeven, beiden net winst toch?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:59

Peelie schreef:
Ik weet niet hoe vaak ik nog in herhaling moet vallen?

Op wedstrijd ga ik anders rijden (door het stukje extra spanning wat er bij komt kijken) en dat Is super stom natuurlijk, maar ik probwer op alle mogelijke manieren om de spanning bij nash er uit te krijgen.

Bij het losrijden lukt dat redelijk. Ik ging mijn eerste proef heel relaxed in, totdat bleek dat de verkeerde proef voorgelezen werd, toen sloeg de spanning bij mij toe.

Je zegt hier zelf dat je op wedstrijd anders rijdt door jou spanning, maar dat je op alle mogelijke manieren de spanning bij Nash eruit probeert te krijgen. Zoals ik het dus lees is de spanning van Nash vooral een wisselwerking op jou spanning. Doordat jij 'anders' gaat rijden, schiet Nash ook in de 'stress'. En als je wanneer je thuis rijdt wel stil zit, dan is het naar dit ook echt wel een heel groot (negatief) verschil.

Zo'n onrustige zit, kan naar mijn mening niet iets zijn wat je alleen op wedstrijd hebt. Door de spanning zou je hooguit misschien wat strakker in je lijf gaan zitten, maar zulke onrustige handen kan je haast thuis niet niet hebben.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:00

Nou nou wat een reacties := Ts ik vind je halsstrekken ontzettend netjes, je haflinger ziet er prachtig uit en ik vind het ontzettend knap hoe je omgaat met deze (mijns inziens) best wel confronterende feedback! Ik vind je overigens helemaal niet te zwaar als persoon, zo te zien heb je een hartstikke goed figuur, maar het is wel een wat kleine pony dus dat vertekent wat.
Het valt me wel op dat je met name bij het achterwaarts gaan, als je niet meteen een reactie krijgt, behoorlijk inwerkt met je hand. Hier ben je jezelf al bewust van volgens mij. Ik weet zeker dat je met alle tips uit dit topic verder vooruit kan! Bewustwording is de eerst stap vooruit :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 22:01

Met dat doel ben ik de afgelopen wedstrijden ool in gegaan. Afgelopen wedstrijd ging door de verkeerde start gewoon even anders dan gepland.

Ik zal eens kijken of er aankomend weekend gefilmd kan worden tijdens de clinic en dat dan ook eens plaatsen als ik daar behoefte aan heb.

Het Was L1 en L2 samengevoegd, ongeveer 10 deelnemens in totaal denk ik?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:04

Ben er idd wel benieuwd naar want misschien is dit door de spanning wel en vertekendbeeld.
Heb er misschien overheen gelezen maar bij wie is de clinic?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 16-03-15 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:05

Peelie schreef:
Voor mijzelf of mn paard? Of beide,kan natuurlijk ook

Voor jou :D voor nash kan je natuurlijk kijken naar supplementen (magnesium geloof ik), maar zelf kan je ook een boel bereiken met ademhalingsoefeningen en voeding!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:06

shirleyp schreef:
cp112 schreef:

Als je doelt op mijn opmerking: ik geef aan dat eerste worden in een beperkt deelnemersveld makkelijker is. Er is volgens mij niets gezegd over hoog punten? Of heb ik daar over heen gelezen? De genoemde punten passen wel bij de getoonde proeven, beiden net winst toch?

Je hoeft je niet aangesproken te voelen. Er zijn meer mensen die het zeiden namelijk :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 22:10

Ik heb een poosje Zenn gebruikt voor Nash, maar merkte weinig verschil.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:14

Peelie schreef:
Ik heb een poosje Zenn gebruikt voor Nash, maar merkte weinig verschil.

daarom ook het probleem bij jezelf zoeken.
Hoe rot ook maar zoals je op het filmpje zet heb jij veel spanning en Nash reageert daar op.

Zie het als een menselijke relatie. Jij bent de volwassenen, Nash het kind. Jij moet hem het vertrouwen en de ontspanning geven, niet andersom.
Als jij zeker bent van je zaak dan breng je dat over en nu versterk je de spanning alleen maar.
Heel zonde want jullie zijn wel een leuk duo zo te zien

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:19

_LauraD schreef:
Nou nou wat een reacties := Ts ik vind je halsstrekken ontzettend netjes, je haflinger ziet er prachtig uit en ik vind het ontzettend knap hoe je omgaat met deze (mijns inziens) best wel confronterende feedback! Ik vind je overigens helemaal niet te zwaar als persoon, zo te zien heb je een hartstikke goed figuur, maar het is wel een wat kleine pony dus dat vertekent wat.
Het valt me wel op dat je met name bij het achterwaarts gaan, als je niet meteen een reactie krijgt, behoorlijk inwerkt met je hand. Hier ben je jezelf al bewust van volgens mij. Ik weet zeker dat je met alle tips uit dit topic verder vooruit kan! Bewustwording is de eerst stap vooruit :D

Ik vind het ook reuze meevallen hoor.. TS heeft onrustige handen, maar voor zover ik zie, zaagt ze niet. Wat ik zie is een onrustige aanleuning, deels vanwege de onrustige handen en deels vanwege onvoldoende activiteit van achter (maar wel veel tempo). Maar héé, hij is nog hartstikke jong. Succes TS, knappe sportieve haf hoor :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 05:02

Ik dacht al dat ik een beetje wauws Was geworden.

Tuurlijk weet ik dat er nog een hoop te verbeteren Is, maar als het echt zo beroerd Was, zou ik geen winst rijden (en winnen).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 06:49

No more muster wise guy *\o/*

lekker beest. Jullie zijn een leuke combinatie.
ik weet dat jullie beter kunnen dan het filmpje.
zeker op het voorterrein rijd jij veel meer onbevangen. :j

Lekker trainen, kracht en balans opbouwen. komt goed. Hij is nog jong.
lekker het bos in, rechtuit en power draven.

succes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 07:08

Zodra mn trailer af Is wil ik ook weer naar het bos ed.

Ik kan hier alleen in de polder rijden en het bos een ruim een half uir over de weg om er te komen. Nash Is nou niet echt heel super braaf en rustig buiten, dus dat vind ik niet veilig.

Zodra mn eigen trailer helemaal af Is kan ik hem gewoon mee naar het bos nemen, naar het strand (wat hij overgens geweldig vind) en dan kan hij ook een lekker lang stuk even voluit galoperen (wat ook al een poos terug Is).

Eind april ga ik ook voor mn E rijbewijs dus dan mag ik ook lekker met mn eigen 2 paards rond knallen :D Ik zie mezelf al gaan!

En voor de mensen die nieuwsgierig zijn heb ik ook het eerste stukje van de proef waar het dus de verkeerde proef Is.

Ik zie duidelijk dat ik hier meer ontspannen zit, mn oefeningen beter afwerk en mijn hele houding beter Is.

Dit doet een stukje stress als er iets fout gaat dus met mij. beetje autistische trekjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 07:38

Is je zadel niet wat te klein voor je bips en benen? Kan me voorstellen dat je daardoor ook niet zo gemakkelijk zit.