Probeer zeker ook wat meer gymnasticerend werk mee te nemen. Gaat er al heel anders uitzien als je wat meer stelling en buiging kan tonen. En dan gaat je pony ook zijn rug sneller loslaten, waardoor jij beter kan zitten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shirleyp schreef:En, laten we eerlijk zijn, eerste worden op een haflingerwedstrijd is andere koek dan eerste worden op een reguliere wedstrijd. Als er bruine springpaardendressuurwedstrijden gehouden zouden worden, zou ik ook sneller een prijs mee naar huis nemen
Peelie schreef:Ik ben juist heeeeel erg veel bezig met basis. Schakelen, schakelen, schakelen, lang laag, hoger, voorwaards naar de hand toe.
cp112 schreef:Ik wil ook even inhaken op het koudbloedenwedstrijd VS regulier. Ik start allebei en rij altijd rond dezelfde punten en heb exact dezelfse commentaren erbij staan. Daar zit echt 0,0 verschil in. Alleen als het onderlinge proefjes betrefd wordt er vaak wel wat royaler gepunt.
Peelie schreef:Ik weet niet hoe vaak ik nog in herhaling moet vallen?
Op wedstrijd ga ik anders rijden (door het stukje extra spanning wat er bij komt kijken) en dat Is super stom natuurlijk, maar ik probwer op alle mogelijke manieren om de spanning bij nash er uit te krijgen.
Bij het losrijden lukt dat redelijk. Ik ging mijn eerste proef heel relaxed in, totdat bleek dat de verkeerde proef voorgelezen werd, toen sloeg de spanning bij mij toe.
Ts ik vind je halsstrekken ontzettend netjes, je haflinger ziet er prachtig uit en ik vind het ontzettend knap hoe je omgaat met deze (mijns inziens) best wel confronterende feedback! Ik vind je overigens helemaal niet te zwaar als persoon, zo te zien heb je een hartstikke goed figuur, maar het is wel een wat kleine pony dus dat vertekent wat.
shirleyp schreef:cp112 schreef:Ik wil ook even inhaken op het koudbloedenwedstrijd VS regulier. Ik start allebei en rij altijd rond dezelfde punten en heb exact dezelfse commentaren erbij staan. Daar zit echt 0,0 verschil in. Alleen als het onderlinge proefjes betrefd wordt er vaak wel wat royaler gepunt.
Als je doelt op mijn opmerking: ik geef aan dat eerste worden in een beperkt deelnemersveld makkelijker is. Er is volgens mij niets gezegd over hoog punten? Of heb ik daar over heen gelezen? De genoemde punten passen wel bij de getoonde proeven, beiden net winst toch?
Peelie schreef:Ik heb een poosje Zenn gebruikt voor Nash, maar merkte weinig verschil.
_LauraD schreef:Nou nou wat een reactiesTs ik vind je halsstrekken ontzettend netjes, je haflinger ziet er prachtig uit en ik vind het ontzettend knap hoe je omgaat met deze (mijns inziens) best wel confronterende feedback! Ik vind je overigens helemaal niet te zwaar als persoon, zo te zien heb je een hartstikke goed figuur, maar het is wel een wat kleine pony dus dat vertekent wat.
Het valt me wel op dat je met name bij het achterwaarts gaan, als je niet meteen een reactie krijgt, behoorlijk inwerkt met je hand. Hier ben je jezelf al bewust van volgens mij. Ik weet zeker dat je met alle tips uit dit topic verder vooruit kan! Bewustwording is de eerst stap vooruit
Ik zie mezelf al gaan!