terpentijn schreef:Dat TS niet in de balans van het paard zit wisten we ook door het vorige topic al. Dat betekent niet dat het niet te léren is, ook na zo'n heupblessure van de ruiter, waarbij de boel natuurlijk ook vast is gaan zitten is er nog wel wat te bereiken. Dat gaat echter niet van de ene dag op de andere.
Met name niet als het paard zelf ook allerlei problemen heeft.
Paard kiept enórm op de voorhand, gezien haar bouw is dit erg onvoordelig en ook niet goed voor haar voorbeenbelasting.
Ruiter zit niet in het middelpunt van het paard, dus verergert dit. Dit kan komen door haar eigen bekkenproblematiek, maar dmv Centered Riding moet hier echt wel een compensatie voor te vinden te zijn. Het is onfortuinlijk dat nu juist DIT paard een ruiter/eigenaresse heeft die op dit moment niet de fysieke uitrusting heeft om het paard beter te begeleiden in haar eigen bewegingsproblematiek.
Maar als er niemand anders op kan, is het zoals het is.
Aan TS als amazone kan ik dan ook weinig zinnige adviezen geven, of het moet zijn dat zij op dit moment rijtechnisch niet de juiste ruiter voor een paard als Modesta is, maar als er geen andere opties zijn, sta ik daar ook mee in de wind te roepen.
Als ik één rijtechnische opmerking zou moeten maken, is het: hou je handen wat hoger, door ze zo laag te houden druk je haar als het ware nog meer op de schouders.
Verder zie ook ik verbetering en met name toegenomen vertrouwen aan beide kanten (paard en ruiter) t.o.v. vorige topic(s).
Net als in een ander topic verwoord jij hier ook weer wat ik ook denk