Pomski schreef:Na 3 km haakte de hond nog steeds niet af, een voorbijganger zag ons probleem, en riep dat als wij probeerde te stoppen, hij de hond zou pakken.
Serieus 3 kilometer? In dat geval kan ik me de reactie van de eigenaar ook wel voorstellen, die is zich ook kapotgeschrokken. Loop je lekker met je hond op het strand, gaat 'ie ineens achter rennende paarden aan. Dan kan er van alles gebeuren, wie weet zie je je hond helemaal niet meer terug.
Natuurlijk had dat voorkomen moeten worden door de hond sneller terug te roepen of niet los te laten lopen, maar dat doet niks af aan de angst dat er iets ergs met je dier gaat gebeuren. Als je hem dan na 3 kilometer eindelijk terugvindt, misschien ook nog ziet hoe hij een karatetrap van dat paard krijgt en meteen een grote mond krijgt van zo'n mens op zo'n paard of allerlei omstanders die zich er mee bemoeien, word je boos. Niet terecht, wel begrijpelijk.
Pomski schreef:Uiteindelijk kwamen de eigenaars, een donkere jongen, en een Nederlandse oudere man.
De donkere jongen was zeer onredelijk, het was onze eigen schuld, wij hadden namelijk moeten stoppen, dan had hij de hond kunnen pakken, en we moesten maar lekker naar de politie gaan.. Deze man zag blijkbaar de ernst niet van de situatie in. Van de Nederlandse man kregen wij zijn telefoonnummer.
Ik snap dat je helemaal overstuur was, dat ben ik ook als er iets met mijn dieren is. Maar zoals gezegd kan ik me ook goed voorstellen dat de jongen zelf ook geschrokken en ongerust was en in de eerste plaats zijn hond terug wilde. Dat iemand dan onredelijk is, is niet prettig maar wel te begrijpen. Waar ik nogal moeite mee heb is je beschrijving. Heb jij die mensen naar hun nationaliteit gevraagd? Wie zegt dat die jongen niet Nederlands was, of die man wel. Die man zal wel blank zijn geweest, maar ik ken verschillende oudere blanke mannen die allesbehalve Nederlands zijn, zelfs als ze vloeiend Nederlands spreken.
Hopelijk komt je paard er snel weer bovenop en valt het mee met zijn angst voor honden. En misschien nog wel belangrijker, hopelijk durf jij straks toch gewoon weer naar het strand. Ik kan me voorstellen dat je er niet direct zin in hebt, maar je hebt een telefoonnummer gekregen en uiteindelijk is dat gewoon heel netjes. Ik zou gewoon eens bellen, dan kun je je verhaal kwijt over hoe erg je geschrokken bent, kun je vertellen hoe je paard er aan toe is en kun je ook eens informeren hoe het nu met de hond is. Wie weet heeft die wel iets overgehouden aan die trap.