Boke's Grooooooooote vooruitgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:07

Ah kijk, weer een stapje vooruit ! :j
En het is gewoon goed dat die hoeven zo hard zijn, wel iets minder voor jou om aan te werken..maar ach, daar kweekt een mens dan spieren van :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:56

[***] schreef:
Dat gezegd zijnde wil ik bij deze ook even mededelen dat ik recent 1 hoef 'bijgevijld' heb met de echte vijl *\%/* *\%/*

*\o/* *\o/* *\o/* Wie had dat nou nog gedacht *\o/*

Maartje1990

Re: Boke's Grooooooooote vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:12

tip tegen de harde hoeven als je ''echt'' gaat bijvijlen. Zorgen dat ze goed nat zijn :j Bijv. als je paard in de wei staat ofzo 's ochtends met de dauw of als het heeft geregerend zijn de beste momenten om (makkelijk) te bekappen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:18

Ohja, dat van het nat maken of 's morgens (door de dauw) had ik wel gelezen :j
Is 'gewoon' nat maken voldoende? Dus met de straal en dan meteen kappen? Of moet het eerst intrekken of langere tijd straal erop of wat is het beste?

@ Koper : *\o/* Ik zeker niet, dat kan ik wel zeggen :')

@ Pandora2 : zeker wel goed :j Alleen dus inderdaad minder als je er effectief wat aan wil doen :Y)
Weet ook niet of het echt te redden valt met bijvijlen en wegsnijden van de steunsels, denk dat er toch wat grovere middelen voor nodig zijn, maar ben in gesprek met iemand die hopelijk zaterdag eens komt kijken/proberen dus met wat geluk staat hij zaterdagavond al een stuk beter op de voetjes. Als hij haar laat doen wat hij mij laat doen komt dat wel goed, maar of dat zo gaat zijn weet ik nog niet :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:34

Moet eigenlijk wel wat langer ja om het bekappen makkelijker te maken. Ik weet trouwens niet wat voor vijl je hebt? Een goede en scherpe vijl maakt ook al een wereld van verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:40

Zal ook wel meespelen :j Ik heb nu een simpele, oude, afgedankte hoefsmidvijl (gekregen om het misschien ooit eens zelf te proberen, maar moest wel beloven voorzichtig te zijn en geen risico's te nemen :Y) ).. Dus met ander/nieuw materiaal zal het zeker al anders werken zijn :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:17

Wordt nog spannend voor zaterdag :D Maar desnoods kan jij het nieuwe gerief even gebruiken als de smid er niets mag aan doen...is ook weer mooi meegenomen dan :P

Dat nat maken...tja..ik heb hier een spanjaard staan met bikkelharde hoeven. Mag een hele dag in de modder staan, wordt niks zachter :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:57

Zo zeg, is me dat even een vooruitgang. :D Super !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:13

Merci voor de hoop Pandora2 :+ Naja, we zien wel, hopelijk zaterdag ook nog wat tips ed op dat gebied ;)

Dank je jokari! :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:52

Hoe is het gegaan vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:14

Oh, ze is niet geweest :o
Vandaag was de eerste dag dat ze kon maar ze kon enkel in de voormiddag. Omdat ik [***]'s ijzers wilde laten afhalen had ik dat afgesproken, maar nu had ik die maandag al laten afhalen door de gewone hoefsmid (dacht het eerst door haar te laten doen omdat ik dan meteen door haar wilde laten bekappen maar hem nog een week laten lopen wilde ik ook weer niet..) en die loopt nu als een treintje en helemaal niet gevoelig of dergelijke (tegen alle verwachting in) dus heb afgesproken dat ze eind van de maand langskomt, ook omdat vandaag voormiddag lessen zijn en dan is het dus erg druk met allemaal kinderen en pony's en gedoe en dat was ook niet zo handig :) Dus het is even uitgesteld, maar komt er nog wel van, kan ik ondertussen hem nog meer laten wennen :Y)

Vijlen gaat goed trouwens! Of ja, het pogingen doen toch, want echt vijlen komt er niet van :)) Hij heeft vooral problemen met het geluid van de vijl op de grond, dus materiaal 'weggooien' om iets anders te nemen gaat wat moeilijk worden, maar voor de rest heb ik er wel goede hoop in :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:19

Groot kussen mee :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:39

Of een grote rubber mat !
Fijn dat het nog steeds de goede kant opgaat ! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:43

Of gewoon niet met je spullen gooien .. kan ook :+

:j Denk dat we nu echt wel vertrokken zijn, en hopelijk vind [***] genoeg vertrouwen in die andere persoon om dat door haar te laten doen, als de hoeven éénmaal ok zijn zal bijhouden wel lukken (al moet ik die cursus natuurlijk nog wel doen) maar momenteel is het een beetje een slagveld :') En natuurlijk, als hij haar aanvaard kan zij ook regelmatig langskomen om alles onder controle te houden en mij tips & uitleg te geven enzo, daar reken ik toch wel een beetje op :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:01

Wat fijn dat er zo'n grote progressie geboekt is! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:10

Dank je :D
En progressie is er op elk gebied! Misschien niet helemaal ontopic maar toch ook een groooooooote vooruitgang: deze foto's heb ik gisteren gemaakt..

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zo blij met zijn bunker, heerlijk om hem te zien genieten in het zonnetje <3

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:08

Wat een heerlijk gezicht om hem zo te zien :j