En het is gewoon goed dat die hoeven zo hard zijn, wel iets minder voor jou om aan te werken..maar ach, daar kweekt een mens dan spieren van
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bijv. als je paard in de wei staat ofzo 's ochtends met de dauw of als het heeft geregerend zijn de beste momenten om (makkelijk) te bekappen

Ik zeker niet, dat kan ik wel zeggen
Alleen dus inderdaad minder als je er effectief wat aan wil doen 
Ik heb nu een simpele, oude, afgedankte hoefsmidvijl (gekregen om het misschien ooit eens zelf te proberen, maar moest wel beloven voorzichtig te zijn en geen risico's te nemen
).. Dus met ander/nieuw materiaal zal het zeker al anders werken zijn
Super !
Naja, we zien wel, hopelijk zaterdag ook nog wat tips ed op dat gebied 
Dus het is even uitgesteld, maar komt er nog wel van, kan ik ondertussen hem nog meer laten wennen 
Hij heeft vooral problemen met het geluid van de vijl op de grond, dus materiaal 'weggooien' om iets anders te nemen gaat wat moeilijk worden, maar voor de rest heb ik er wel goede hoop in

Denk dat we nu echt wel vertrokken zijn, en hopelijk vind [***] genoeg vertrouwen in die andere persoon om dat door haar te laten doen, als de hoeven éénmaal ok zijn zal bijhouden wel lukken (al moet ik die cursus natuurlijk nog wel doen) maar momenteel is het een beetje een slagveld
En natuurlijk, als hij haar aanvaard kan zij ook regelmatig langskomen om alles onder controle te houden en mij tips & uitleg te geven enzo, daar reken ik toch wel een beetje op