pony's in Ethiopie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:14

Mooi overzicht en goed dat je dit toch op bokt plaatst.
Het valt me mee dat de penny's nog niet met groentesoep zijn komen aanlopen!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:31

Ik vind dat je het mooi op foto hebt gezet.
En heel schokkend vind ik het niet. Ja als je volledig ingepakte moddervette paarden in goudomrande stallen gewend bent dan is dit een cultuurshock.

Paarden zijn daar eerder een statussymbool? Toen ik in die regionen was zag ik ook veel paarden maar enkel voor de chef de village. Voor de rest was het te duur en als lastdier hadden ze liever ossen en ezels.
De paarden waren net als op jouw foto's rank maar graatmager zou ik het niet noemen. Ethiopie is nu ook niet bepaald voorzien van overvloedig grasland, zonder (genoeg) eten wordt het moeilijk om vette paarden (of mensen for that matter ) te krijgen.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:47

Mooie foto's.
Okay tuigage en manier is niet helemaal zoals we hier gewent, maar daar is weinig aan te veranderen.
Wat me opvalt is dat de pony's veel in telgang lopen, en galop met behoorlijke beenactie gepaard gaat, klopt dat ?

emily68

Re: pony's in Ethiopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:58

Haha bij die tweede reeks zit een foto van de Ethiopische Edward Gal die een pirouetje inzet. 8-)
Super mooie en kleurrijke foto's!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:37

Thanx weer!

Thiore: Opzich tijdens regenseizoen groeit er best veel gras (grond is voedzaam zat) maar in de droge periode is het allemaal wat lastiger natuurlijk en de dieren voor vlees etc gaan dan vaak toch wel voor de lastdieren.
Het valt me op de fotos eerlijk gezegt ook mee hoor! Ze zijn vaak ook nog best gespierd door het lopen op die onmogelijke ondergrond in de bergen.

Opzich is het niet zo dat alleen dorpscheffen een paard hebben in dat gebied, maar dat gebied is nou ook weer niet zo arm. Meeste boeren hebben wel een paardje!

rossfechten: Ik had het idd al op de eerste pagina staan. Omdat veel mensen daar niet kunnen rijden en draf niet kunnen uitzitten doen ze vanaf veulen kluisteren zodat ze leren te telgangen. Nja soort telgang. En idd hebben die ponys van nature best veel beweging. Viel mij ook al op. Leek mij niet geheel energie efficient maar het is wellicht voor de slechte ondergrond beter?

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:44

Uit onderzoek is gebleken dat 55% van de nederlandse recreatie paarden overgewicht hebben. Als we dus die 55% als graad meter nemen zijn ze idd broodmager. Nemen we de 45% dan kunnen we mss concluderen dat ze daar schraal zijn. Het is maar wat je als uitgangspunt neemt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:57

Prachtige foto's!

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:19

Okay ts, dat valt dan weer onder manieren waar we hier anders over denken, maar waar wij met onze witte neus maar beter niet hun een les moeten gaan leren.
De meeste paarden schijnen 500 jaar terug in telgang te lopen, vandaar dat ik er op lette en dacht dat ze het daar vanzelf deden. En veel beweging is vaak zo met bergpony's ik weet niet hoeveel effect altijd een vlakke ondergrond heeft op de bewegingen van je paard ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:26

Gave foto's! vind de paarden er eigenlijk nog best goed uitzien! Zijn wat schraler als de paarden hier, maar ach, ze zijn hier ook allemaal goed gevoed. Ook grappig dat ze daar dus vier (of vijf?) gangers hebben! Zie in elk geval op 2 foto's iets van tölt voorbij komen.
Gaaf hoor!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:43

Pfff wat zien die rijfoto's er allemaal ongemakkelijk uit. Wel prachtige foto's en bijzonder hoe kleurrijk ze het geheel maken, kunnen we hier in NL nog wat van leren met onze zwart wit combinaties :+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 16:10

Haha straks op wedstrijd in NL allemaal felle kleuren haha. nah :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:58

Whaha lachen toch :') af en toe is het goed om tradities en gewoonten te verbreken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:18

Diervriendelijk vind ik het er niet uitzien nee, mar je hebt wel echt prachtige foto's gemaakt van deze cultuur. Ondanks dat ik het er niet mee eens ben, vind ik het wel heel apart om te zien, er ergens ook wel mooi, het ziet er in ieder geval spectaculair uit, een hele gebeurtenis.
Nogmaals hele mooie foto's zeg, met die kleuren en alles :)