Van buitenrit naar ziekenhuis , naar gebroken voet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 14:41

@Tallie1979 : Een operatie was niet nodig zei hij afgelopen maandag. Het is een breuk wat goed kan genezen met alleen gips dus ik hoop dat ook maar.
Wat ze precies gaan doen weet ik niet. Heb er weinig uitleg over gehad.
Ze dachten 4 tot 6 weken maar ik gok dat het minimaal 6 weken is.
Het is vandaag precies 2 weken geleden, en ik had al een week gehoopt op loopgips.

jetski8

Re: Van buitenrit naar ziekenhuis , naar gebroken voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:01

pfiew heftig zeg! Gelukkig heb ik nog nooit zo'n ernstig ongeluk gehad met mijn paard *afkloppen*. Sterkte en ik hoop dat het snel beter zal gaan!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:04

au ik voel de pijn alweer in me pols na dat ik hem gebroken had heel veel beterschap

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:58

Yes Yes Yes! Loopgips *\o/*

Wel moet ik nog goed rusten en hoog houden want de zwelling was nog niet helemaal weg maar wel genoeg om loopgips te krijgen. 7 januari mag ik terug komen voor een foto en het verwijderen van me gips!

Afbeelding

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:58

Yes Yes Yes! Loopgips *\o/*

Wel moet ik nog goed rusten en hoog houden want de zwelling was nog niet helemaal weg maar wel genoeg om loopgips te krijgen. 7 januari mag ik terug komen voor een foto en het verwijderen van me gips!
En ook heb ik weer 30 trombose spuiten meegekregen. ;(

Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:18

Jeej, dat is toch iets van goed nieuws. De zwelling is wel minder geworden.
Maar wat hebben ze nu op je voet geschreven ?

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:35

sanne1992 schreef:
Jeej, dat is toch iets van goed nieuws. De zwelling is wel minder geworden.
Maar wat hebben ze nu op je voet geschreven ?

Waarschijnlijk hebben ze op 1 december het ontstekingsgebied afgetekend zodat ze kunnen zien of het gebied zich niet uitbreid.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:06

Wat een rot plek. Maar het lijken meerdere breuken of zie ik dat nou verkeerd? Je banden zullen ook wel een flinke optater gehad hebben, dat doet over het algemeen meer pijn dan breken. Hebben ze daar iets over gezegd?

persoonlijk ben ik zelf wel voorstanders van pinnen er in. Zelf ook gehad. Tuurlijk operatie is niet fijn maar dan staat het (als het goed is :D) wel gelijk recht .

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 10:19

Afbeelding

dit is een foto van mijn breuk.

Met stift is inderdaad op 1 dec. afgetekend en dus kon je nu goed zien dat rust en antibiotica goed zijn werk hebben gedaan.

Nu met loopgips voelt het wel raar. Ik moet de wond goed in de gaten houden. Het voelt namelijk nog ''warm'' en het drukt gewoon. Maar dit kon de eerste 48 u zo voelen. Word het niet minder moet ik terug.
Ik moet ook hoog blijven met me voetje helaas. Gisteren heb ik al wel geprobeerd ermee te lopen maar vind het gewoon eng!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:36

Stapje voor stapje kom je er wel en natuurlijk is het eng om weer belasting te gaan geven op je zere plek :(:) TS nog heel veel beterschap!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:45

Brr dat is een nare landing geweest! Gelukkig heb je een relatief mooie breuk.

Wat ik echter niet snap van de omstanders, is dat ze je hebben verplaatst. Je hebt een val van een hoogte gemaakt en met snelheid. Ze hadden je moeten laten liggen en de hulpdiensten moeten bellen

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 11:49

Dit had misschien wel een goede optie geweest, maar ik was druk met me paard omdat die verder ging in volle ren galop, dus ik ging kruipend over de weg tot ik merkte dat ik niet meer kon lopen!

Gelukkig viel het allemaal reuze mee en heb ik alleen me enkel gebroken. Maar het had inderdaad erger kunnen zijn. Dat ik geen last heb gehad van me hoofd vind ik ook echt een wonder. Want me cap is aardig beschadigd, dus volgens mij had ik een goeie knal gehad met me hoofd.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:50

benangelique schreef:

Wat ik echter niet snap van de omstanders, is dat ze je hebben verplaatst. Je hebt een val van een hoogte gemaakt en met snelheid. Ze hadden je moeten laten liggen en de hulpdiensten moeten bellen

indd dat begreep ik ook niet helemaal. En daarna eerst naar de huisarts? waarom nie gelijk ziekenhuis. Maar goed is eenmaal gebeurd en had weinig uitgemaakt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:53

bliver schreef:
benangelique schreef:

indd dat begreep ik ook niet helemaal. En daarna eerst naar de huisarts? waarom nie gelijk ziekenhuis. Maar goed is eenmaal gebeurd en had weinig uitgemaakt

Tegenwoordig ben je meteen je eigen risico kwijt bij een bezoek aan het ziekenhuis dus als de gewonde goed aanspreekbaar en helder is en alleen een pijnlijke voet heeft dan zou ik ook eerst bij een huisarts langs gaan.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 11:53

Je heb tegenwoordig een verwijs nodig van de huisarts. Ik mocht niet direct komen vandaar dat ik naar de huisarts moest in het dorp.

Omdat het overdag is gebeurt en geen ''spoed'' was.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:24

bliver schreef:
benangelique schreef:

Hier wil ik toch even op inhaken.
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik TS ken.
Ik kwam net aan op stal toen 2 mensen die achter de pony's reden (die trouwens samen tegelijk het op een rennen hebben gezet, niet omdat de een, de ander aanstak volgens omstanders) en het hebben zien gebeuren TS terug op stal hadden gebracht.
Ik ben eerst bij TS wezen kijken en dat ze pijn had was zeer zeker wel duidelijk, maar er waren verder geen aanduidingen op verder letsel dan alleen de enkel.
Ik heb daarna even met deze twee mensen gesproken, wat ze gezien hadden en gedaan hebben.
Ze vertelde mij dat TS van haar pony viel en eigenlijk staand terecht is gekomen en daarna door haar enkel is geklapt waardoor ze op de grond terecht is gekomen. (Vandaar waarschijnlijk ook de beschadiging aan haar cap).
Ze vertelde mij dat TS bleef liggen, maar wel aanspreekbaar was en verder geen pijn aangaf dan de enkel en arm. De mensen die ter plaatse waren hebben nog overlegd wat te doen, maar toen besloten gezien de val, die eigenlijk op t eerste oog geen val was maar ongelukkig afstijgen, haar op stal af te zetten.
TS was goed aanspreekbaar en kon alle vragen goed beantwoorden.
En aangezien je overdag niet zomaar op de spoed, komt via de huisarts daarheen verwezen :)
Het andere meisje wat erbij was heeft trouwens ook echt top gehandeld, zij was ook van haar pony afgekletterd maar zodra ze zag dat TS hulp kreeg is ze zelf achter de pony's aangegaan die los over de weg verder rende, ik ben haar later tegemoet gegaan om de pony van TS mee naar stal te nemen.
Ik wilde dit toch even kwijt want het lijkt nu net of iedereen als een kip zonder kop gehandeld heeft terwijl dat echt het geval niet was, alles is in goed overleg gegaan en in alles is gekeken hoe TS reageerde en wat het meest logisch leek, en dat was deze weg.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:45

Tof van je reactie MonteKarlo! Het is voor mij altijd nog een vraag geweest hoe het gebeurd is want het ging zo snel.

Helaas zit me been echt niet goed dus moet ik terug naar het ziekenhuis omdat het waarschijnlijk te stark zit en de ontsteking weer voel rommelen ;(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:53

Ik ben zelf altijd heel bijde hand. Heb meerder keren wat gebroken en wist dat ook gelijk eigenlijk toen het gebeurd was. Ik ben dan ook zelf direct naar de ehbo gegaan. Ook overdag en geen spoed. Ik vind het zinloos om eerst naar de huisarts te gaan om vervolgens toch doorgestuurd te worden aangezien ze alleen in het ziekenhuis foto's maken :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:55

nts19 schreef:
Tof van je reactie MonteKarlo! Het is voor mij altijd nog een vraag geweest hoe het gebeurd is want het ging zo snel.

Helaas zit me been echt niet goed dus moet ik terug naar het ziekenhuis omdat het waarschijnlijk te stark zit en de ontsteking weer voel rommelen ;(

Dat kan ik me goed voorstellen, icm de adrenaline die door je lichaam vliegt en dat je amper beseft hoe of wat maakt dat je sommige stukken niet goed kan herinneren lijkt me, het ging natuurlijk ook wel in een sneltrein vaart die middag.
Maargoed 'gelukkig' was het alleen je enkel, en zijn de pony's ook nergens tegen een auto aangerend.
En zolang als dat dat botje nog niet aan elkaar gegroeid is zal het zeer doen ja.
Komt allemaal weer goed :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:57

bliver schreef:
Ik ben zelf altijd heel bijde hand. Heb meerder keren wat gebroken en wist dat ook gelijk eigenlijk toen het gebeurd was. Ik ben dan ook zelf direct naar de ehbo gegaan. Ook overdag en geen spoed. Ik vind het zinloos om eerst naar de huisarts te gaan om vervolgens toch doorgestuurd te worden aangezien ze alleen in het ziekenhuis foto's maken :)

We hebben ook eerst naar de spoed gebeld vanaf stal maar ze stond erop dat we via de huisarts gingen, zelfs aandringen hielp niet.
Soms zit het wel raar in elkaar, dat ben ik met je eens, maar het is op deze manier ook goed gekomen :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:22

MonteKarlo schreef:
bliver schreef:

We hebben ook eerst naar de spoed gebeld vanaf stal maar ze stond erop dat we via de huisarts gingen, zelfs aandringen hielp niet.
Soms zit het wel raar in elkaar, dat ben ik met je eens, maar het is op deze manier ook goed gekomen :)

Daarom bel ik ook niet, ik ga gewoon :D Ik moet er wel bij zeggen. dat ik geen zeiekrd ben hoor. De keren dat ik ben geweest was het niet voor niks. Ik kom verder nooit in een ziekenhuis of bij de huisarts. Ik snap dat er mensen misbruik van kunnen maken

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:50

@ MonteKarlo : Ja er gaat zoveel door je hoofd en je ben dan zo erg geschrokken dat de rest je amper bij blijft. Maar gelukkig waren er mensen die goed konden handelen voor mij. Ben jullie allemaal zo dankbaar!
Ook met de nazorg, top! <3

@Bliver: Het is gelukkig allemaal goed gekomen. Ik kom verder ook nooit daar maar begrijp waarom je verwijs moet hebben.

Net weer ZKH geweest. Gips zat veel te strak. De gipsvrouw van gisteren heeft te hard gehandeld waardoor ik nu een beetje vrees had. Ik heb netjes uitgelegd hoe het gisteren was gebeurd. Had nu een super lieve vrouw die echt de tijd voor me nam.
Er kwamen ''rimpels'' op me voet wat al was gaan irriteren. En ook zat het te strak waardoor de bloeduitstorting niet weg kon. Want de bloeduitstorting is enorm!
Ook stond me voet niet helemaal haaks. Nu zit alles weer goed gelukkig, mocht het niet goed voelen mag ik weer terug komen!
Laatst bijgewerkt door nts19 op 11-12-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:55

Dat is wel echt heel slordig zeg...

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:57

Ja, had gelukkig nu een hele lieve vrouw! Die heeft me eerst echt op me gemak gesteld. En toen rustig begonnen met gipsen. Wat niet ging deden we rustig aan, maar heb bijna geen pijn gehad.
Dus was erg blij met haar! :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:40

Balen zeg, dat het niet goed gegipst was. :(