zo een kleintje maar zulke grote zorgen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: zo een kleintje maar zulke grote zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:21

Britjee, super fijn nieuws hopelijk gaat het nu dan echt de goede kant op. Willem mag blij zijn met zo'n baasje, top.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:15

Ik krijg net te horen dat het eigenlijk helemaal niet goed ging met willem... het ging van de week zo slecht dat hij nog net niet dood was verklaard om het maar zo tez zeggen. Hij had nog een abces tussen zijn kaken gekregen waar ze zo goed als zeker niet bij konden komen maar met een echo was dat dan toch nog gelukt!!! Hij heeft toch weer koorts gekregen en als hij nog een abces erbij krijgt kunnen ze niks meer voor hem doen... dus het duimen is weer begonnen!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:24

Ik duim hier heel hard!!! Wat een zorgen, heel veel beterschap mannetje, houd je taai!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:01

Brittjee wat een domper maar de 23e had hij geen koorts meer toch. Zal ontzettend duimen voor Willem en jou.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:00

jobamara schreef:
Brittjee wat een domper maar de 23e had hij geen koorts meer toch. Zal ontzettend duimen voor Willem en jou.

Dat was ook zo ja. Het ging zo goed hij at prima en was weer lekker eigenwijs en mocht mischien morgen al naar huis

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:04

Ben ik weer hoor met een update!! :o
we kunnen langzaam aan weer positief worden!! De da heeft het trucje gevonden! Er zij een aantal abcessen naar binnen gaan groeien die je niet kon voelen maar wel zijn luchtpijp dicht duwde. Elke x als hij weer hoge koorts krijgt en ook maar een klein beetje moeilijker ademt worden alle abcessen opengesneden en gaat het dus weer beter! Vandaar dat het elke dag weer verschillend was of er goed/slecht nieuws was. Dus ben al heel opgelucht dat er eindelijk een verklaring voor is en er een manier is om zijn overlevingskansen te vergroten!!! *\o/*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:20

Aaah we duimen Nog steeds verder voor je kleine baby paard!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:59

Ook wij duimen verder voor Willem, krijgt hij ook nog bv antibiotica? Verwen hem maar met heel veel aandacht.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:55

jobamara schreef:
Ook wij duimen verder voor Willem, krijgt hij ook nog bv antibiotica? Verwen hem maar met heel veel aandacht.

Hij krijgt sinds gisteren antibiotica en krijgt al een tijdje ontstekingsremmers, pijnstillers en koortsverlagers

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:02

Jeetje wat een emotionele achtbaan voor je zeg! Wel fijn dat je nu weet wat er speelt en er gericht behandeld kan worden. Ik duim uiteraard mee voor een goed herstel. Beterschap kleine man!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:04

Er is weer supergoed nieuws! *\o/*
Toen ik vanochtend weer bij hem op bezoek kwam werd ik met een erg hard gehinnik begroet! ( ik kreeg meteen tranen in mijn ogen := ) mijn kleine man had genoeg lucht om te kunnen hinniken wat een geweldig geluid! Toen ik de stal in kwam kwam hij helemaal tot leven en bleef maar tegen me aan lopen en wilde weer lekker knuffelen en kriebelen. :o hij heeft een nette temperatuur van 38,2 en staat al aardig recht op zijn benen inplaats van heen en weer wiebelen. Zijn billen gaan geschoren worden en van de week gaan ze me leren om antibiotica in de spier (bij zijn billen) te prikken en dan mag hij over een paar dagen naar huis!!!! *\%/*

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:17

Wauw met diep respect je verhaal gelezen. Ik ga op de valreep ook nog meeduimen dat de kleine het overleefd! Hij heeft ontzettend veel geluk met zo'n baas als jou, weinig anderen hadden zoveel gedaan voor zo'n kleintje!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:14

Super Brit, lekker knuffelen, aandacht doet wonderen voor die kleintjes. Wij duimen dat het nu stilletjes steeds beter gaat zonder terugval.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:47

ik heb supernieuws!!
hij is vandaag een beetje jarig hij is 6 maandjes geworden :o
en tot mijn verassing ben ik vandaag gebeld dat ik hem morgen op mag komen halen!!! *\%/*
zijn dekentje is al besteld want hij mag de komende maand absoluut nog niet nat worden en in een stal zetten kan ook niet want willem is nu al een springkampioen :+
morgen als we hem ophalen gaat de da me even leren intramusculair te prikken want hij moet nog een aantal dagen antibiotica en dan moet alles goed komen *\o/* *\o/*

ik had het ook nog een nagevraagd hoe het zat met die steentjes in de luchtzakken maar hij is te klein om daarop te testen want dat moet namelijk met een camera via de luchtpijp. omdat dat bij hem niet kan moeten we over ongeveer 2 maanden rontgenfoto's laten maken van zijn hoofd en als de steentjes daarop te zien zijn moet hij geopereert worden. als er al eerder te zien is dat hij nog erg veel last heeft van zijn ademhaling en er word gedacht aan steentjes dan moeten ze iets gaan regelen met het huisdieren onderdeel van de kliniek en moeten ze met een minicamera gaan kijken. maar daar word niet van uitgegaan :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:58

Dubbel gefeliciteerd dan maar! *\o/* Met zijn halve verjaardag en het goede nieuws!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:37

Super fijn nieuws, en dat nog wel op zijn half jaar oud zijn :#

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:27

Super fijn! Proficiat met zijn 6 maanden. Geef Willem maar een dikke knuf van ons.

Heel goed dat je de tip van ???? ben de naam even kwijt over luchtzaksteentjes (ontsteking) serieus neemt het heeft ons een pony gekost, heb het topic ook gelezen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:13

Hoi Britt kijk de hele week al naar een update. Hoop dat alles oke is met Willem?

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 07:09

Heey jaa ikhad het er erg druk mee :o
hij is niet vooruit gegaan maar ook niet achteruit. Het antibiotica prikken gaat prima en vind hij gelukkig niet zo erg. Zijn eetlust is ook nog erg goed en sinds gisteren mochten we het abces dicht laten gaan! :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:51

Echt chapeau meid.
Wat je allemaal voor je uk al niet wilt doen.
En nu hopen dat hij goed verder geneest en goed verder kan groeien.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:24

Volhouden dus, hopen dat de echte vooruitgang begint, jullie hebben het verdiend. Is hij wel koortsvrij nu?

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:36

jobamara schreef:
Volhouden dus, hopen dat de echte vooruitgang begint, jullie hebben het verdiend. Is hij wel koortsvrij nu?

Ja hij zat rond de 38 graden elke ochtend en avond maar gisteravond en vannochtend had hij 38,3 dus was het weer even spannend maar hij had net nog 38! Hij kan ook al een beetje in slow motion spelen (hij schopt en duwt zijn emmertje vooruit) geweldig om te zien dusm orgen maar een bal voor hem kopen :')

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:36

Fijn dat hij er weer zin in krijgt. En wat zou een normale temp zijn voor zijn leeftijd? Hier een veulen van bijna 5 maanden en die zit toch ook rond de 38.3.
Ga zo nog even stemmen voor Willem, de stembus is geopend zag ik net

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:37

jobamara schreef:
Fijn dat hij er weer zin in krijgt. En wat zou een normale temp zijn voor zijn leeftijd? Hier een veulen van bijna 5 maanden en die zit toch ook rond de 38.3.
Ga zo nog even stemmen voor Willem, de stembus is geopend zag ik net

leuk dat je stemt!!
normaal heeft een paard tussen de 37 en 38 graden maar veulens mogen tot 38,5.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 22:32