Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geef het arme dier geen 2 jaar meer.
het is dat zijn hoofd en beenwerk te grof zijn maar anders zou ik er zelfs nog wel volbloed in zien.

Tieneke schreef:Het is zeker geen lelijk paard, maar hij ontbreekt heel wat bespiering, waardoor hij er eerder twee uitziet dan 16...
Als jij er een veulentje van wilt, moet je dat zelf weten. Maar als hij zo gestresseerd is, zou in die longen even aan de haak hangen en werken op basis van rust en vertrouwen. Dat is imo meer een issue dan het paard zelf.
Heb je hem laten keuren voor de aankoop?
xxCYNNxx schreef:Omdat hij daardoor ook al 16 jaar in afzondering leeft (of althans toch bij vorige eigenaar; die hoeft hem natuurlijk niet 16 jaar gehad hebben).
In de op van het topic die hier gelinkt is, staat dat hij daar alleen stond. Hij kon wel andere paarden horen, maar niet zien. Verder haal ik uit diezelfde op dat het paard alleen maar andere paarden zag als er gelongeerd en gereden werd. Dus ook dan geen mogelijkheid tot contact.
En omdat hij toch geen papieren heeft en niet is goedgekeurd; ballen eraf zodat hij niet meer solitair hoeft te leven. Paarden zijn tenslotte geen solitaire dieren.
Ts moet het uiteraard zelf weten als ze hem wel hengst laat. Maar als het mijn paard zou zijn, dan gingen die ballen er wel af.