Nu toch...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 09:40

Leeuwnie schreef:
Ach schei toch uit, jullie! Meteen iedereen beschuldigen dat ze een shet laten uithongeren...

De grootte/dikte van een plak hooi verschilt enorm als je kleine of grote baaltjes hebt. Ik voer dagelijks vijf IJslanders, die krijgen met zijn vijven 1 plak in de ochtend. Wel een plak van zo'n megabaal ;) Zielig, he! :P En toch zijn ze allemaal fors ;)
Dus hoe weten jullie nou hoeveel hooi de shet exact krijgt, bij enkel de omschrijving '1 plak'. Bovendien laat de shet hooi liggen als ze meer krijgt, vertelt TS.
En heel veel meer gras zou ik met een shet ook niet zo maar aandurven. Voor je t weet zit je met een bevangen pony. Als de shet dat niet gewend is, zou ik daar érg voorzichtig in zijn... Langzaam opbouwen!

TS, goed dat jij en de eigenaar er mee bezig zijn. Misschien raadzaam om de DA erbij te halen. Het beestje kan maar zo wat onder de leden hebben, als het met het huidige voedingspatroon ineens zo afvalt, terwijl het eerst voldoende was.
Anderzijds kan je kritisch kijken naar de vitamines/mineralenbalans. Hierboven staan een aantal nuttige tips. Verder hoor ik in de IJslanderwereld ook veel positieve verhalen over Seniores Priores. Schijnt voor de sobere rassen ook een gezonde dikmaker te zijn :) Ik heb er zelf alleen geen ervaring mee, met mijn dikkertjes ;)

Succes, en sterkte! Niet leuk om je ponyvriend zo te moeten zien...

Hier kan ik echt wat mee dankjewel!!
Bloed onderzoek is gebeurd mest onderzoek lukte niet omdat ze leeg was door de diarree toen hebben t tpwn 3 dagen geprobeerd
We hebben van die grote ronde balen ik weet niet of dat groot is met wat jullie bedoelwn ze krijgt nu daar anderhalf rondje van

frosty117

Re: Nu toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:51

Super! Ik denk dat de meeste Bokkers het wel goed bedoelen, net zoals jij ook het beste voor hebt met de pony. Ik hoop dat meer voer gaat helpen!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:29

Toch post ik nu een laatste bericht.
haar hoeven begonnen steeds meer af te brokkelen, ze kreeg luis en haar evenwicht was er niet meer en morgen word ze ingeslapen...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:40

Wat ontzettend jammer en naar. Heel veel sterkte!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:42

Heel veel sterkte.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:57

Hoe moeilijk ook...mss wel het beste voor de pony. Soms zijn ze ook gewoon op...dan kun je er 20 kg instoppen maar nemen ze voedingsstoffen gewoon niet meer op (ik had een pony van 26...beestje vermagerde kreeg onbeperkt hooi en stond 24 7 op het land met schuilstal kreeg daarbij een emmer mash, een kilo muesli en 6 kg seniores priores (pony van 137). Vit. spuit, ontwormen tandjes bloedonderzoek...hij was gewoon op. Is tot het eind vrolijk gebleven en ingeslapen toen hij s ochtends niet meer omhoog kwam.

Veel sterkte!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:06

Heel veel sterkte ermee hoor! Het is gewoon het allerbeste dat je nu kan doen voor haar, gezien de omstandigheden. Soms is het gewoon vechten tegen de bierkaai en gelukkig kunnen we dan voor dieren beslissen dat het genoeg is voor ze!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:17

Sterkte

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:21

sterkte

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:56

Dankjullie wel allemaal het is erg zwaar maar beter