Leeuwnie schreef:Ach schei toch uit, jullie! Meteen iedereen beschuldigen dat ze een shet laten uithongeren...
De grootte/dikte van een plak hooi verschilt enorm als je kleine of grote baaltjes hebt. Ik voer dagelijks vijf IJslanders, die krijgen met zijn vijven 1 plak in de ochtend. Wel een plak van zo'n megabaalZielig, he!
En toch zijn ze allemaal fors
![]()
Dus hoe weten jullie nou hoeveel hooi de shet exact krijgt, bij enkel de omschrijving '1 plak'. Bovendien laat de shet hooi liggen als ze meer krijgt, vertelt TS.
En heel veel meer gras zou ik met een shet ook niet zo maar aandurven. Voor je t weet zit je met een bevangen pony. Als de shet dat niet gewend is, zou ik daar érg voorzichtig in zijn... Langzaam opbouwen!
TS, goed dat jij en de eigenaar er mee bezig zijn. Misschien raadzaam om de DA erbij te halen. Het beestje kan maar zo wat onder de leden hebben, als het met het huidige voedingspatroon ineens zo afvalt, terwijl het eerst voldoende was.
Anderzijds kan je kritisch kijken naar de vitamines/mineralenbalans. Hierboven staan een aantal nuttige tips. Verder hoor ik in de IJslanderwereld ook veel positieve verhalen over Seniores Priores. Schijnt voor de sobere rassen ook een gezonde dikmaker te zijnIk heb er zelf alleen geen ervaring mee, met mijn dikkertjes
Succes, en sterkte! Niet leuk om je ponyvriend zo te moeten zien...
Hier kan ik echt wat mee dankjewel!!
Bloed onderzoek is gebeurd mest onderzoek lukte niet omdat ze leeg was door de diarree toen hebben t tpwn 3 dagen geprobeerd
We hebben van die grote ronde balen ik weet niet of dat groot is met wat jullie bedoelwn ze krijgt nu daar anderhalf rondje van