Horse Event dag 3: op stap met pluisje en incredible!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Horse Event dag 3: op stap met pluisje en incredible!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:49

Ik ben voor de 7e of 8e keer geweest en voor het eerst een heel weekend. Vond gisteren het programma wel tegenvallen hoor qua demo's, maar vervelen doet het echt niet :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:37

pluisje88 schreef:
jopaardjo schreef:
Ik vond britt en imke wel heel leuk, keer wat grappigs tussendoor. :)

Vind ik ook. Iets mag toch gewoon wel een keer grappig zijn? Er zijn genoeg leerzame clinics te vinden dus je bent niet verplicht naar haar te kijken. Daarbij vind ik het ook wel eens leuk dat er ook iemand te zien is die niet perfect is, maar net als iedereen van ons met bepaalde dingen worstelt.
Ik heb me wel vermaakt met die twee:j net als vorig jaar.

Bedankt voor de complimenten :j ik heb geen ervaring met schrijven/verslaglegging en vind het best lastig om iets te schrijven dat ergens op slaat en ook nog eens leuk is om te lezen! Mochten jullie tips hebben hoe het nog beter kan dan hoor ik dat graag!

Grappig oke, en voor ieder wat wils.. Maar heb dan in elk geval het fatsoen om je paard ook een keer wat lucht te geven van voren. Zeker met een jong paard. Ze bleeeef maar vasthouden en in die mond hangen. Ik kon er niet naar kijken. Mag hopen dat er geen generaties jonge ruitertjes haar voorbeeld gaan volgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:41

@Jasmijn Ja, maar vaak doe je domme dingen als je bang bent. Ze vond het zelf ook niet fijn dat ze dat deed. Maar als ze die dag ervoor als bokkend en steigerend op dat paard heeft gezeten kan ik me goed voorstellen dat je nu angstig bent.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:56

Gelukkig hebben sommige bokkers zo'n braaf paard dat die onder alle omstandigheden als 4 jarige rustig blijven :j

Ik snap Britt maar al te goed, nee het was niet fijn om te zien hoe ze vast hield. Maar wel begrijpelijk. Ik had niet in haar plaats op dat paard willen zitten hoor :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:05

Mijn bijrijdpaard is ook 4 en deed ook mee aan een clinic. Die vond het ook spannend. Maar dat is logisch. Gelukkig was ze heel braaf :) Maar Groenhorst terrein is dan ook minder heftig dan de Bit Piste. Bij Groenhorst terrein klapte net 3 mensen en bij Bit Piste het hele publiek.

De vergelijking met een prik halen vond iedereen een domme opmerking, maar het is wel zo XD

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:09

Ik heb ze ook op het losrijterrein gezien en ik had er niet graag op gezeten.
Eve deed echt hoge school sprongen.

Paard is gewoon niet echt een showpaard. Heb ze al een paar keer gezien maar diertje kan echt over de emmer gaan, ook in de stal op het terrein.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:09

Anoli schreef:
Gelukkig hebben sommige bokkers zo'n braaf paard dat die onder alle omstandigheden als 4 jarige rustig blijven :j

Amen :j

Als paardrijden zo makkelijk was geweest hadden we allemaal anky, imke of adelinde geheten. En het is duidelijk dat alle bokkers zo heten :') De beste stuurlui...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:14

Anoli schreef:

Ik snap Britt maar al te goed, nee het was niet fijn om te zien hoe ze vast hield. Maar wel begrijpelijk. Ik had niet in haar plaats op dat paard willen zitten hoor :n

Ik heb een nette reactie gegeven, waarin ik mijn mening geef. Zou het op prijs stellen als jij ook serieus reageert :) Ik heb nergens beweerd dat ik het gek vond dat haar paard stress had. Natuurlijk is dat niet gek. En dat zij daardoor zenuwachtig was vind ik ook niet raar. Blijkbaar is deze combinatie van ruiter, paard en stressvolle omgeving dan gewoon niet handig. Dat je daardoor een keer vasthoudt, prima, kan gebeuren. Maar dit waren echt rondes lang, hangen en trekken. Imke heeft haar meerdere keren verteld om los te laten. Brit kon alleen lachen en grappige verhalen ophangen.

Kan iemand mij dan vertellen wat de toegevoegde waarde van zo iets is? Ruiter voelt zich niet fijn, paard kan zich ook niet fijn voelen, deels door stress en deels door t getrek in de mond. Het is absoluut geen fijn plaatje om naar te kijken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:19

Jasmijn159 schreef:
Anoli schreef:

Ik heb een nette reactie gegeven, waarin ik mijn mening geef. Zou het op prijs stellen als jij ook serieus reageert :) Ik heb nergens beweerd dat ik het gek vond dat haar paard stress had. Natuurlijk is dat niet gek. En dat zij daardoor zenuwachtig was vind ik ook niet raar. Blijkbaar is deze combinatie van ruiter, paard en stressvolle omgeving dan gewoon niet handig. Dat je daardoor een keer vasthoudt, prima, kan gebeuren. Maar dit waren echt rondes lang, hangen en trekken. Imke heeft haar meerdere keren verteld om los te laten. Brit kon alleen lachen en grappige verhalen ophangen.

Kan iemand mij dan vertellen wat de toegevoegde waarde van zo iets is? Ruiter voelt zich niet fijn, paard kan zich ook niet fijn voelen, deels door stress en deels door t getrek in de mond. Het is absoluut geen fijn plaatje om naar te kijken.

Geld.
Ik gok dat Imke hiermee haar brood verdiend.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:47

Kelly_Taco schreef:
Ik heb ze ook op het losrijterrein gezien en ik had er niet graag op gezeten.
Eve deed echt hoge school sprongen.

Paard is gewoon niet echt een showpaard. Heb ze al een paar keer gezien maar diertje kan echt over de emmer gaan, ook in de stal op het terrein.

ga dan niet de bn'er uithangen op zo'n evenment.... er zijn 1000den 4 jarigen die hoeven ook niet allemaal dat te doen...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:54

Maar ja, je zult toch een keer met die 4-jarige op pad moeten anders heb je niet zoveel aan je dure sportpaard waar je geen wedstrijden mee kan doen vanwege de stress. En ze deed het onder goede begeleiding. Dat is beter dan in je uppie een keer naar een oefenwedstrijd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:55

Ik was wel enigszins verbaasd over Eve. Vorig jaar was ze lang niet zo druk en gespannen volgens mij

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:57

luuca schreef:
Er was inderdaad een paard niet goed geworden van de stress, deze is rustig in een stal gezet en toen de dierenarts kwam was zijn hartslag weer normaal. Het plan was toen om het paard als het helemaal gekalmeerd was rustig in te laden en naar huis te gaan, hierna heb ik niks meer gehoord, ik denk dat het goed is gekomen.

Heftig hoor.
Maar goed om te lezen dat zijn hartslag weer normaal Was op stal!
Was toch even een heftig beeld op dat moment.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:11

Marchador schreef:
luuca schreef:
Er was inderdaad een paard niet goed geworden van de stress, deze is rustig in een stal gezet en toen de dierenarts kwam was zijn hartslag weer normaal. Het plan was toen om het paard als het helemaal gekalmeerd was rustig in te laden en naar huis te gaan, hierna heb ik niks meer gehoord, ik denk dat het goed is gekomen.

Heftig hoor.
Maar goed om te lezen dat zijn hartslag weer normaal Was op stal!
Was toch even een heftig beeld op dat moment.

En wat ik daar dan weer vervelend van vond was dat iedereen er maar naar stond te kijken en niets deed.
Ik kwam vanuit de stal terug gehold omdat één van mijn mede showgenootjes vertelde dat er een paard was ingestort op de baan (ze had paard vast).
Ben er meteen naar toe gehold en er stonden tientallen mensen omheen ramptoeristje te spelen. Bij niemand die het opkwam dat dit niet bevorderlijk was voor dit paard?!
Ik snap dat het spannend is en dat niet iedereen weet hoe te handelen maar loop dan zelf in ieder geval door.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:22

Dat is toch gewoon mensenlijk Kelly_Taco, iedereen is nieuwsgierig hoe het afloopt. Wat moet je doen dan? Met zn alleen aan dat paard gaan staan sjorren?

Overigens is dit ook niet de eerst keer. Jaren terug de laatste keer dat ik er was is er in een binnenpiste een fjord ook omgevallen. Ook stress.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:29

Amaris schreef:
Dat is toch gewoon mensenlijk Kelly_Taco, iedereen is nieuwsgierig hoe het afloopt. Wat moet je doen dan? Met zn alleen aan dat paard gaan staan sjorren?

Overigens is dit ook niet de eerst keer. Jaren terug de laatste keer dat ik er was is er in een binnenpiste een fjord ook omgevallen. Ook stress.

Nee juist niet aan dat paard sjorren.
Weglopen! Dit geeft dat paard toch alleen maar meer stress.
Nu stond iedereen er maar naar te staren.
Natuurlijk is iedereen nieuwsgierig hoe het afloopt maar dit leverde voor het baasje en het paard alleen maar meer stress op.

Klopt, die fjord was van een vriendin van mij.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:45

Marjoow schreef:
Ik was wel enigszins verbaasd over Eve. Vorig jaar was ze lang niet zo druk en gespannen volgens mij

Toen was ze ook behoorlijk "bommig" is volgens mij gewoon een erg pittig dier :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:52

JoycexEnya schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Wij gaan al ruim 6 jaar heen en verveeld eigenlijk niet

vervelen of iets wel gezien hebben zijn ook 2 verschillende dingen natuurlijk :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:57

Heeft er misschien ook iemand foto's van de fitheid challenge in de bit-piste?

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:31

Helaas geen fotos van de fitheid

Heb je ons gezien, denk je dat je op de foto staat stuur dan een.pb met welk onderdeel en hoe je er uit ziet en je email

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:46

Ik ook niet. Niks van gehoord. Waar en wanneer was dat dan?[/quote]

Er was inderdaad een paard niet goed geworden van de stress, deze is rustig in een stal gezet en toen de dierenarts kwam was zijn hartslag weer normaal. Het plan was toen om het paard als het helemaal gekalmeerd was rustig in te laden en naar huis te gaan, hierna heb ik niks meer gehoord, ik denk dat het goed is gekomen.[/quote]

Paard maakt het goed hoor. Ze is omgevallen omdat er een staart riem werd bevestigd en het dier hier niet tegen kon. Ook werd ze ineens aangesingeld en het paard voelde zich opgesloten en gaf zich over omdat ze zo strak zat durfde ze niet ineens overeind te komen en toen begonnen mensen te gillen en te schreeuwen en heeft ze zich afgesloten. Toen de schermen er omheen stonden stond ze op en wilde ze gelijk gaan grazen. Heeft lekker op stal gestaan en is om half 7 weer geladen buiten alle drukte om en mankeert dus helemaal niks.

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:52

luuca schreef:

candalisa schreef:
Paard maakt het goed hoor. Ze is omgevallen omdat er een staart riem werd bevestigd en het dier hier niet tegen kon. Ook werd ze ineens aangesingeld en het paard voelde zich opgesloten en gaf zich over omdat ze zo strak zat durfde ze niet ineens overeind te komen en toen begonnen mensen te gillen en te schreeuwen en heeft ze zich afgesloten. Toen de schermen er omheen stonden stond ze op en wilde ze gelijk gaan grazen. Heeft lekker op stal gestaan en is om half 7 weer geladen buiten alle drukte om en mankeert dus helemaal niks.

Goed om te horen dat het dus echt allemaal is goedgekomen!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:10

Amaris schreef:

Maar er naast gaan staan en gillen dat paard gaat dood die heeft een hersenbloeding helpt ook niet echt. . . Respect voor hoe Kelly_taco gereageerd heeft!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:13

Natuurlijk is niet alles op HE informatief, er is ook entertainment en daar valt Britt Dekker ook onder. Ik kon wel lachen om haar blonde humor. Bovendien was het eigenlijk wel leerzaam als je goed oplette. De spanning die zij en haar paard hadden daar in de ring, zie je vaak terug bij andere ruiters op het wedstrijdterrein. Imke begeleidde haar daarin goed en op zondag kon je aan het einde van de clinic ook prima zien dat dat zijn vruchten afwierp. Toen Britt zelf wat ontspande en haar handen naar voren durfde te steken, zag je het paard ook ontspannen en beter gaan bewegen.
Deze situatie moet herkenbaar zijn voor vele ruiters, plaats jezelf dan in Britt en gebruik de aanwijzingen die Imke gaf. En hoppa, je hebt tussen de humor door nuttige informatie. Je moet deze natuurlijk wel even absorberen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 22:32

Helemaal mijn idee schoentje :j ben het met je eens. Alleen jij weer het beter te verwoorden ;)