wij vonden het ook heel gezellig vanmiddag zo gaaf
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 22:08
Boktkennismakingsclinic Houding en zit
Het is even wachten, maar dan komen alle deelnemers tegelijk het Groenhorst Barneveld Outdoor Terrein opgereden. Ieder zo met hun eigen probleem waar de combinatie tegen aan loopt.
Na een korte kennismaken mogen de deelnemers allemaal in stap over het terrein, zodat er gekeken kan worden waar de foutjes precies zitten. Één voor één worden de deelnemers ieder apart even geholpen met een oplossing voor hun rijprobleem.
Ontspanning lijkt het magische toverwoord te zijn. "Denk aan roze olifantjes" is een vaker gehoorde opmerking om de deelnemers aan het lachen te brengen. Hierdoor ontspannen ze meer. Om ontspanning te bereiken is er meer nodig dan denken aan roze olifantjes. Een vaak vergeten punt is de ademhaling van de ruiter.
Een ander probleem wat meer voor komt is de wending die niet lekker lukt. De deelnemers krijgen het advies om buitenbeen en buitenheup mee te nemen tijdens het rijden van een wending. Na wat gerichte aanwijzingen lijkt het zowaar te lukken. En ondanks dat de gezichtsuitdrukking niet te zien is van de ruiter, is duidelijk te merken aan de lichaamshouding dat er opluchting en blijdschap is. Eindelijk lukt het!
Zeker is dat de deelnemers mooie en bruikbare handvatten hebben gekregen om mee verder te werken in de toekomst.
Die lessen hebben we gezien was erg leuk om te zien hoe ze verbeterde. En Alice klonk als een hele fijne instructrice.
trysteffy
Geplaatst: 12-09-14 22:14
Ik ben vandaag ook voor het eerst geweest helaas vondt ik me camera niet echt lekker mee werken vandaag heel veel overbelicht of weet te donker maar ik vondt het echt een zeer leuke geslaagde dag! Morgen weer een dag!
Hebben mensen nog tips er voor om goeie foto's te maken? Op welke standen? Ik heb een canon 1200D
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 22:22
Bianca Schoenmakers
De basis van een springpaard is héél erg terug naar de basis volgens Bianca Schoenmakers. "links, rechts, openen & sluiten, verlichte zit" vertelt Bianca de toeschouwers in de Bitpiste. Ondertussen draaft ze rond op haar prachtige vosruin.
Pas als de basis correct is kan er verder gewerkt worden. De springamazone begint dan graag met balkjes lopen. Het is een goede oefening als voorbereiding op een springparcours. Maar ook voor de dressuurpaarden kan het een leuke afwisseling zijn van de dagelijkse training. Dat het paard van Bianca onderhand op een wat hoger niveau springt dan balkjes op de grond, blijkt uit zijn reactie op de balkjes.
Om in de hogere sprongen goed uit te blijven komen tussen de hindernissen is het van belang om het ritme erin te houden. Tijdens het rijden van de drie hindernissen telt Bianca hardop mee om te laten zien wat zij bedoelt "1,2,3,1,2,3,1,2,3".
Ondertussen wordt de vosruin wat heet en trekt steeds meer naar de hindernis toe. Om dat te voorkomen bouwt de springamazone voldoende ontspanning in de training in. Na een hindernis moet de ruin stilstaan met een los teugeltje en mag niet uit zichzelf een pasje naar voren zetten. Pas als de ruin ontspannen is rijdt Bianca weer verder. Ze geeft het publiek een goed advies mee "het sleutelwoord voor een springpaard is ontspanning".
Als afsluiting laat ze nog even zien waarom zij en de vosruin zo goed zijn en springen drie hoge hindernissen, om vervolgens de baan te verlaten met applaus van het publiek.
Tijd om mijn bedje op te zoeken, want morgen staat er weer een dag HE op de planning. Dit keer laat ik mij lekker vertroetelen in de VIP lounge
Bedankt allemaal voor het meelezen en de leuke reacties. Ik heb er erg van genoten, en vond het een fantastische kans om eens te proeven van het schrijven van artikelen.