Bijoux in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Bijoux in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:13

jeetje meid wat klinkt dit goed zeg!! En al helemaal als ze terug groet! Dat is wel een heel goed teken!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:16

Ja ik ben zo blij dat het weer de goede kant opgaat. Ik luister nooit meer naar andere manier! Die van mij werkte prima!

Stom hea.. als alles goed gaat dan weet je dat je het goed doet. Maar als het even tegenzit dan ben je gelijk geneigd om allemaal dingen uit te proberen.. Stom stom stom |o dit geldt iig voor mij 8)7

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:38

dat geld ook voor mij hoor :+
ja stom he, als het dan tegen zit dat wil je iets proberen wat wél werkt.. terwijl deze manier zo dicht bij jezelf staat! Ook weer van geleerd :D
je doet het super goed en ze heeft je niet voor niks zo duidelijk uitgekozen!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:34

Wat goed!! ja ik ben er vanavond:) zal ik je wel even filmen!!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 10:36

Top! Thnx!

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:44

Mooi paard met een mooie kleur ik vind at je het goed aanpakt :j

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:48

ik volg, vind het wel interessant

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 10:50

@Lunafans thnx :D

en welkom L_alice :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 07:27

Verslag 20-8-2014

De avond begon niet geweldig. Ik wilde filmen dat ze elke keer naar me hinnikt als ik binnenkom.. Dus ik camera klaar, loop de hoek om en roep: "goedenavond mutsie" (ik noem haar eigenlijk altijd muts :o ). Haar hoofd komt naar buiten, maar verder geen reactie.. Ik stop mijn filmpje met wat nare woorden.. Wat denk je? Die muts hinnikt precies als ik de camera weg doe! :')

Daarna ging het weg erg goed. Ik deed haar halster om, zij liep zelf naar de poetsplaats en bleef rustig wachten tot ik haar vast maakte. Even poetsen, geen probleem en daarna het zadel klaarleggen.

Met dank aan G_entle:

Op 0:33 seconden ben ik haar buik aan het aanraken, dit mocht voorheen ook niet als het zadel op haar rug lag.

Geloof dat mijn grijns genoeg zegt :D

Bonus:
Het heeft heel hard geregend bij ons en de buitenbak was dan ook veranderd in een zwembad. Ik wilde even checken of Bijoux een beetje waterproof is.. Ik geloof dat ze is geslaagd *\o/*

Dus hierbij presenteer ik in de categorie "Lol met je knol": Bijoux haar waterballet
het begint pas bij 0:42 seconde

Op 1:55 probeert ze over het hek heen wat gras te pakken, dit mag ze niet maar probeert ze elke keer. Ditmaal stond er alleen stroom op het draad, waardoor ze even ontploft :=
Vraag van G_entle op 2:28, ja er zit inderdaad arabier in. Het is een anglo arabier met 32% Arabisch bloed. en ze stat ingeschreven in het NRPS stamboek Floorschell :j .
Vanaf 2:40 even een rengalop.
Op 3:20 roep ik haar en ze komt meteen :D
Sorry voor het lange filmpje, maar ik denk dat het goed de interactie tussen mij en Bijoux laat zien :j

joyce_verdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:52

Hallo Paulina,

volgens mij ben ik, met nog een paar anderen, zowaar drie keer nat geregend omdat we de paarden hebben buiten- en binnengezet die dag. Mensen zetten zich hiervoor in en dan is het niet leuk om op internet dit soort berichtjes te lezen. Net als jij heb ik hier dan ook mijn eigen bedenkingen over.

Wij beschikken over zandpaddocks, zodat tijdens noodweer de paarden veilig buiten kunnen staan. Het land is bij ons te nat en kan dan blessures opleveren. Wil jij je paard ook bij harde regen en onweer op het land, dan raad ik je aan bij een volgende stal te kijken naar weiland met een zand overgrond.

Heb je vragen over bijv. weidegang zijn wij natuurlijk altijd te bereiken! Zijn wij even niet achter op stal, mag je mij altijd bellen op 06 55133770 of Michel op 06 50603122.

Hopende je hierbij genoeg te hebben geïnformeerd,
groetjes Joyce Bras (Stal Cobra)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:27

PaulinBijoux schreef:
Verslag 17-08-2014

Zoals elk jong paard verdient ook Bijoux een dagje vrij.

Door het weer zijn ze de hele dag niet naar buiten geweest (mijn mening daarover laat ik hier maar even buiten).

Als dat om deze opmerking gaat wil ik even zeggen dat ik dat een nogal overtrokken reactie vind. Ze zegt keurig dat ze daar verder niks over kwijt wil ik denk onder andere omdat ze anders weer half bokt over zich heen krijgt dat haar paard een dagje binnen staat. Volgens mij zijn er helemaal geen "problemen"..

Even de tekst aangepast, kwam misschien nogal hard over..
Laatst bijgewerkt door Axel_Valerie op 21-08-14 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:28

Hoi Joyce_verdi ik heb ook een tijd met mijn paard bij jullie met veel plezier in de opfok gestaan en het viel me juist op hoe hard jullie werken om alles bij te houden.

De verhalen die ik van Paulina zowel privé als via bokt hoor zijn niet meer dan super positief.
Met dit weer is het praktisch onmogelijk om al het water weg te werken en ondanks de grote regenval lees ik uit de verhalen van Paulina dat de bak niet zwaar is of slecht. Anders zou ze immers haar paard hier ook niet in los laten toch?

Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar ben bang dat de tekst anders is overgekomen dan oorspronkelijk bedoeld. Ik heb toen ook bij je man aangegeven dat als jullie dichterbij zouden zijn ik mijn merrie bij jullie in stalling had gezet.

Jullie zijn hardstikke goed bezig en ga vooral zo verder, dan kan een ieder genieten van de omgang met de paarden en die paar plasje na een enerome periode van regen vallen hardstikke mee

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 14:40

@Axel_Valerie Bedankt! Ik zat al te zoeken waar het over moest gaan.. maar nu snap ik dat dit heel verkeerd over kon komen naar Joyce.

Daarbij wil ik het ook even rechtzetten: de meeste paard zijn wel degelijk naar buiten gegaan bleek achteraf. Ik had in eerste instantie toen ik deze post maakte een verkeerd verhaal gehoord. De paarden zijn rond de lunch naar binnen gehaald.

Ik heb er niet meer aan gedacht om dit te wijzigen en dit kan ook niet meer omdat het zo lang geleden is.

Stal cobra is een erg fijne stal waar ik met veel plezier sta. Het is een aanrader voor iedereen! Ruime stallen en vlak bij de duinen!

Ik zal er voortaan op letten dat dit inderdaad verkeerd over kan komen. (ik heb je ook een pb gestuurd)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:51

Maar goed , dat misverstand is opgelost lijkt me?

T belangrijkste is dat jij vandaag een top dag had! Heerlijk dat het zo goed gaat!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:11

Haha als je zover bent kunnen we wel een keer samen naar het duin of het bos! Ik rijd vaak met mijn paarden langs Cobra als ik naar het strand ga of als ik met mijn IJslander op het harde wil trainen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:12

Lijkt me top!! Die van mij is redelijk verkeersmak. Een vrachtwagen of tracktor met iets geks erachter is geenprobleem.. maar.. booskijkende grasspietjes.. of nog erger.. bakkoubouters.. dan springt ze de lucht in :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:14

Haha die van mij zijn allebei ook nog niet zo oud maar met de een maak ik al wandelingen langs de weg vanaf zijn 4e maand dus die kan heel raar doen inderdaad maar nooit langs de weg :'). En de ander train ik heel veel langs de weg omdat ik vaak lange rechte stukken nodig heb en het op het harde goed te horen en te voelen is of ik tactvol aan het tölten ben of niet haha.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:16

dat zal wel ja! Ik heb echt nog nooit op een IJslander gezeten dus heb geen idee hoe de tolt precies werkt :o

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:23

Nou ik ben er nu ong 1.5 jaar mee bezig (met ijslanders) en ik kan nu alle vier de benen voelen maar met geluid is het toch net allemaal wat makkelijker te volgen, welk been is nu precies waar!?! hahaha

(beetje offtopic maar dat moet kunnen :') )

joyce_verdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:01

Jeetje, wat een sneeuwbal effect heeft zo'n bericht op bokt. Bokt is ook eigenlijk helemaal niets voor mij, snap er niets van. Wilde ook zeker niet hard overkomen naar Paulina toe. Met het slechte weer wordt je beperkt in het normale ritme wat je doet met de paarden. Behalve dat je humeur letterlijk verregend, kost alles ook nog eens extra energie. Niet erg, maar ik ben dan juist altijd zo dankbaar voor de ondersteuning om ons heen. Wat mij betreft is hierbij het topic gesloten en gaan we weer tegen moeder natuur in...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:07

Verslag 22-08-2014

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik probeer zeker aan alle tips te denken zolang ze niet ver van mijn eigen werkwijze afliggen.
Zoals jullie gisteren hebben gelezen was het zadel opdoen gen probleem: ze bleef stilstaan en was erg braaf.
Vandaag heb ik dan ook geprobeerd om de singel erom te doen. Ze bleef wel staan toen ik de singel aan de ene kant vastmaakte, maar ze blies zich enorm op en was echt een grote spanningsbom (is dat een woord?)
Dus heb de tip van CharlotteJay gebruikt:
CharlotteJay schreef:
heb nog een subtiele tip met het aansingelen :)
zelf zodra jij aan trekt uitblazen :) werkt voor mij goed meeste paarden gaan je na doen en vooral merrie's
ik heb ook het idee omdat zij nog zo jong is dat,, dat wegspringen en alle kanten opgaan gewoon een kwaaie jongens streek is zeg maar ..

maar ik ga zeker volgen vind dit erg interessant ben zelf voor het eerst bezig met een paard in/ door rijden en vind het dus uiterst interessant

Ik vond het in eerste instantie een beetje vreemd.. dus deed ik het wel op mijn eigen manier: ik maak er helemaal een toneelstuk van :') . Dus ik leg mn hand op haar hals en begin het verhaal:

Goedendag mevrouw Bijoux. Vandaag beginnen we met uw eerste les "paardenyoga". De bedoeling is dat u na deze les geheel ontspannen bent en een singel om uw buik hebt. We beginnen bij de eerste oefening, namelijk het controleren van de ademhaling. We ademen diep in door uw neus "adem diep in" en langzaam uit via de mond "blaas uit". (hier had ik een paard en een paar stalgenoten die me aankeken alsof ik gek was geworden :') ). En we ademen weer diep in door de neus "ademt diep in" en langzaam uit via de mond "ademt uit". En ja hoor.. je had gelijk CharlotteJay! Bijoux blies ook uit! Tot verbazing van iedereen, inclusief mijzelf, haha.

Heb dit toneelstukje ongeveer 20 minuten gedaan en telkens als ze relaxt was ging ik een stapje verder. De singel was al vast aan de rechterkant maar moest nu nog tegen haar buik en aan de andere kant vast. Singel tegen haar duik duwen: paardenyoga. Aan de andere kant gaan staan: paardenyoga. Singel vastpakken: paardenyoga. Singel langzaam vastmaken (haar buik hield ze wel nog erg uit, dus echt elke keer als ze uitblies een klein stukje verder) en na elke stap weer paardenyoga.

Het resultaat, een relaxt paard dat stilstaat!
Afbeelding

Ik was echt super trots!!

Daarna wilde ik even aan de hand stappen zodat alle eventuele spanning eruit kon. Ze was echt super braaf met het wandelen dat ik het toch niet kon laten:
Afbeelding

want tsja.. ruitermak is ze al wel :D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:12

ahh! wat goed! leuk dekje ook :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:15

Super wat goed joh! Ik ga vanmiddag of vanavond even alles goed oor lezen :j

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:24