Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:58

1,65 maar? Ik had hem zeker 1,80 verwacht zo van de foto's :P

Heel eg goed van je dat je bij je standpunt blijft. En ach, jouw hengst krijgt nu veulens in amerika dus laat die ouderwetse fokkers hier maar lekker zeiken. }:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:23

Wauw, wat een prachtig paard! Super dat je die staart er gewoon aanlaat :)

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:08

Wauw, mooie man! Supergoed dat je zijn staart gewoon laat zitten waar hij hoort.
Echt waanzin dat er uberhaubt nog gecoupeerd wordt.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:15

Jeetje wat een kracht straalt ie uit. Maar tevens ook een onzettend liefdevol koppie heeft ie! _/-\o_

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:01

Gaaf beest <3 en die staart is net de kers op de taart :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:10

Lynnepinny schreef:
Zoo wat een prachtig dier!
Ik vind die staart hem ook juist heel mooi staan. Helaas is dit een van de weinige trekpaarden die ik heb gezien mét staart... Snap dan ook niet waarom mensen hem niet willen zonder korte staart, je kan toch niet aan een nakomeling met een lange staart "ontkomen". |o

Toch lopen er tegenwoordig enorm veel trekpaarden MET staart rond, worden er steeds meer. Kijk maar bij de PHC bijvoorbeeld. De gebruikerspaarden hebben meestal wel staart. :j
Die van mij ook, die is 9 geworden dit jaar.

Jammer dat je met Astor toch niet naar de hengstenkeuring van het stamboek gaat. Voor Amerika is goedkeuring dus niet belangrijk of een eis?

Ik vind het overigens echt een machtig bakbeest! Beetje korte rug, aansprekend koppie, mooie billen. +:)+
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 08-08-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:12

Wat een beest zeg! Echt een prachtig paard! <3
Die staart vind ik echt prachtig, veel mooier dan zonder staart. :)

Linda263

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:19

Oh Lisetta uit Beek heeft dus geluk gehad ;-) Ben zo benieuwd naar het veulen van Moyra.
Zometeen is hij weg en wordt Astor een Amerikaans super dekhengst haha

ik ga voor je duimen!

Groetjes Linda

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:07

Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.

Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:08

eindelijk iemand die een staart van een trekpaard laat groeien, en wat voor 1! <3

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:01

Wat een gaaf dier!! Die zou ik wel graag fotograferen!! :j
Veel mooier zo'n lange staart hoor :)

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:20

Wauwiee supermooi paardje ! :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:47

Prachtig! 8-) En het zou juist andersom moeten zijn, trekpaarden (van na een bepaald geboortejaar) die géén staart hebben zouden niet meer welkom moeten zijn op keuringen...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:48

Nina_rex schreef:
Prachtig! 8-) En het zou juist andersom moeten zijn, trekpaarden (van na een bepaald geboortejaar) die géén staart hebben zouden niet meer welkom moeten zijn op keuringen...

In het artikel wat ik gelezen heb stond deze stelling letterlijk! Ik zeg, goed idee :j

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:26

Jillsil schreef:
Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.

Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.

zolang de voorzitter van het stamboek zelf ook nog zijn veulens coupeerd zal er niets veranderen.
dat stamboek hangt aan elkaar van vriendjes politiek en het zijn allemaal stugge oude mannen.
ik snap alleen niet dat een vereniging met zoveel schijt aan de wet nog het predikaat koninglijk heeft.
kunnen ze dat niet afpakken?

on topic ..WOW wat een paard :~

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:27

Linda263 schreef:
Oh Lisetta uit Beek heeft dus geluk gehad ;-) Ben zo benieuwd naar het veulen van Moyra.

Groetjes Linda

Ik ben ook super benieuwd, jammer dat het nog zo lang duurt ;)

AnneSam schreef:
Wat een gaaf dier!! Die zou ik wel graag fotograferen!! :j
Veel mooier zo'n lange staart hoor :)

Dank je :o Je bent van harte welkom hoor :D

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:56

Wat een beauty! Ik rij zelf ook een trekpaard met staart en ik vind het juist conpleet maken! Mijn foto heeft ook op cowboy magic gestaan! Echt gaaf. Geniet van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:07

Prachtig dier hoor, en heerlijk toch, dat hij gewoon mét staart mag staan... zoals het hoort.
Wat een gaaf idee moet dat volgens mij zijn; dat je paard gewoon straks internationale nakomelingen heeft lopen? :):)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:08

Wat heerlijk om er eentje te zien mét zo'n prachtige staart. Super dat je er niet aan toe gegeven hebt. Precies zoals in mijn onderschrift staat :

A horse is a thing of beauty... None will tire of looking at him as long as he displays himself in his splendor.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:11

Het is net zo'n kleintje als de mijne, die is ook niet lomp en groot (1.80m) maar juist grof en fijn (1.65m). :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:12

Klein maar fijn. Zou hem groter schatten.
Ik vind het een prachtbeest met een SUPER mooie staart.

_/-\o_ voor de staart

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:13

Ik snap het denk ik niet zo goed.. Op mijn oude stagebedrijf (Belgisch trekpaardenfokkerij) hebben ze ook 2 of 3 goedgekeurde dekhengsten, maar toch allemaal mét lange staarten.. Is het dan puur omdat jij zo "duidelijk" een "eigen" mening hebt wat betreft het couperen..?

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:18

Goudlokje1 schreef:
Ik snap het denk ik niet zo goed.. Op mijn oude stagebedrijf (Belgisch trekpaardenfokkerij) hebben ze ook 2 of 3 goedgekeurde dekhengsten, maar toch allemaal mét lange staarten.. Is het dan puur omdat jij zo "duidelijk" een "eigen" mening hebt wat betreft het couperen..?

misschien ben ik zelf dan een beetje 8)7 Want toen ik enkele jaren geleden (toen ik Astor kocht) op de hengstenkeuring van het KVTH was, geen enkele hengst mét staart gezien die ok was voor dekdienst. Zojuist even snel de pagina van KVTH bekeken, door de lijst hengsten gescrolld....en echt geen staarten gezien := ...of ben ik blind/ doe ik iets niet goed?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:33

Geen idee!
edit: Net even gekeken en zowel Diepensteyns' Hopper als Rodenbach van Diepensteyn staan bij "Koninklijke Maatschappij het Belgisch Trekpaard" ingeschreven.. (alhoewel ik daar ook niks van hengsten met staarten zie..)

sofieiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:51

Wat een prachtig paard! <3