Heel eg goed van je dat je bij je standpunt blijft. En ach, jouw hengst krijgt nu veulens in amerika dus laat die ouderwetse fokkers hier maar lekker zeiken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lynnepinny schreef:Zoo wat een prachtig dier!
Ik vind die staart hem ook juist heel mooi staan. Helaas is dit een van de weinige trekpaarden die ik heb gezien mét staart... Snap dan ook niet waarom mensen hem niet willen zonder korte staart, je kan toch niet aan een nakomeling met een lange staart "ontkomen".
Jillsil schreef:Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.
Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.
Linda263 schreef:Oh Lisetta uit Beek heeft dus geluk gehadBen zo benieuwd naar het veulen van Moyra.
Groetjes Linda
AnneSam schreef:Wat een gaaf dier!! Die zou ik wel graag fotograferen!!![]()
Veel mooier zo'n lange staart hoor
Goudlokje1 schreef:Ik snap het denk ik niet zo goed.. Op mijn oude stagebedrijf (Belgisch trekpaardenfokkerij) hebben ze ook 2 of 3 goedgekeurde dekhengsten, maar toch allemaal mét lange staarten.. Is het dan puur omdat jij zo "duidelijk" een "eigen" mening hebt wat betreft het couperen..?