Wat kan ik nu nog doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: Wat kan ik nu nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:44

Ik kan je helaas ook geen onderdak aanbieden, maar wil je wel onwijs veel sterkte wensen. :(:)

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:55

Dank je wel aardbeitje.

Nou barstte hier op werk in tranen uit, heb het mijn teamleider verteld. Ben dus nu wel al vrij.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:56

Wij hebben wel een logeerbed staan, maar die is de komende dagen bezet.
Mocht je volgende week oid nog een keer een slaapplekje nodig hebben, ben je uiteraard meer dan welkom. :(:)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:52

TS komt deze kant op dus zit voor nu iig even hoog en droog :) Als mensen nog goeie ideeen hebben voor instanties oid die benaderd kunnen worden.. Kunnen we morgen eens verder kijken wat nu verder.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:53

Super dat je TS kunt helpen, waar bokt allemaal goed voor is !

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:03

PenP2014 schreef:
TS komt deze kant op dus zit voor nu iig even hoog en droog :) Als mensen nog goeie ideeen hebben voor instanties oid die benaderd kunnen worden.. Kunnen we morgen eens verder kijken wat nu verder.

Wauw dit vind ik echt geweldig van je! Echt super lief!!!

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 17:04

Ben ik ook erg blij mee! Echt heel lief, geldt ook voor alle anderen die mij een aanbod hebben gedaan. Zo geweldig lief! Zit inmiddels bijna in de trein.

Als er mensen zijn met ideen wat betreft bv een caravan voor voorlopig, heel graag.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:09

TS weet al dat ze morgen in alle vroegte mag helpen onze nieuwe bankstellen te sjouwen ~~}>

Maar is geen moeite. Als ik zelf zo in de penarie zat wilde ik ook dat mensen mij hielpen :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:10

Helaas kan ik je niet helpen aan onderdak maar het valt me een beetje op dat je vandaag aangemeld bent op een paardenforum en dan met zo'n groot en vervelend probleem komt.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat er snel een oplossing gevonden wordt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:14

Citaat:
Als u in de gemeente Den haag woont, dan kunt u contact opnemen met Algemeen Maatschappelijk Werk van Stichting MOOI! VÓÓR Welzijn en Zebra Welzijn via het algemene nummer 070-2052222.

http://www.ggdhaaglanden.nl/Daklozenzor ... eloket.htm

En uiteraard aan de politie vragen of ze willen bemiddelen bij het terugkrijgen van je spullen...

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 17:23

Ik moest het ergens kwijt, daarom heb ik mij aangemeld. Ik lees al lang mee, verder eigenlijk nergens. Puur om het even van mij af te praten, kijken of er mensen zijn die goede tips voor mij hebben. Iemand van buiten af kan dat veel beter relativeren dan ik zelf op dit moment.zit vol met verdriet boosheid en emoties.

Dus ik ben heel blij met alle tips en lieve berichten, dat doet mij goed, dat er zulke bewonderingswaardig goede mensen zijn die mij willen helpen.

@ penp ja die spierballen mag ik eindelijk gebruiken morgen :-)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:24

Wat super PenP! Blij dat er een goede 'nood'oplossing is en als ik het goed begrijp een stuk dichterbij dan hier in het 'verre zuiden' :D

volgens mij vind je via deze site alle sites van antikraak verenigingen in ZH http://www.delftstudentenstad.nl/wonen- ... anti-kraak

Ik zou proberen zo snel mogelijk contact op te nemen met diverse maatschappelijke instellingen om te kijken of hun iets kunnen doen, denk aan de gemeente, ggz, leger des heils maar ook bijvoorbeeld je huisarts zou je kunnen helpen (al is het maar om contacten te leggen bijvoorbeeld!)

Dat zal vandaag niet meer gaan maar ik bedenk mij dat TS volgens mij bij het WMO loket (of WIZ?) hulp kan vragen bij de gemeente waar zij staat ingeschreven. Maar ik weet uit ervaring dat helaas niet alle gemeenten even behulpzaam zijn, dus of het snel een oplossing bied durf ik niet te zeggen maar een afspraak maken zou ik zeker wel doen! Zij kunnen voor zover ik weet ook doorverwijzen naar GGZ die soms goed kunnen helpen, mogelijk heeft ook de moeder van TS hulp nodig? Al is dat niet het meest belangrijke punt nu :o

Waarschijnlijk staat TS ingeschreven op het adres van haar moeder? De kans is groot dat TS bijvoorbeeld haar post (voorlopig) niet meer kan op komen halen, dit kan natuurlijk veel problemen gaan geven zoals rekeningen die niet aankomen of belangrijke post.
Ga op zoek naar een adres waar je ingeschreven kunt worden. De voorkeur heeft om dit binnen de gemeente te doen waar je ook dakloos bent geworden. Als je geen inschrijfadres kunt vinden dan bieden verschillende organisaties ook postadressen. Een camping is bijvoorbeeld een goed voorlopig onderkomen maar vaak kun je hier geen postadres krijgen.

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 17:30

Dank je wel vivat, daar ga ik me in verdiepen. Zit nu in de trein met een bijna lege batterij, dus dat mag even wachten tot straks.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:33

Wow, wat fijn voor de ts dat er mensen zijn die hun hulp aanbieden! Toppers zijn jullie!
Als ik iets weet dan geef ik het door

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:47

Rustig aan kevertje, wat ik al eerder aangaf eerst even tot rust komen (en slapen! ;) ) Hopelijk komen er nog meer tips, dan kun je die even op een rijtje zetten en een voor een nagaan of je er iets mee kan en wat er moet gebeuren.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:57

Jeetje ts, dat is niet niks...
Ik kan niet veel voor je betekenen, maar wil je wel ff een hart onder de riem steken!
:(:)

Op antikraak.startpagina.nl staan trouwens ook aanbieders van antikraak. Zou best een goede oplossing kunnen zijn. Vaak is dat ook op korte termijn, en goed te doen qua prijs.
Wat betreft post die bij je ma binnenkomt, veel dingen kun je enigzins onderscheppen door de instanties op te bellen dat je adres wijzigt per direct. Kan je gelijk vragen of ze de afgelopen dagen nog wat verzonden hebben naar je. Je hebt ook doorzend service ed, maar duur en alleen de postnl post wordt dan doorgestuurd, niet van alle andere postbedrijven die er tegenwoordig zijn...
Ik wil best als postadres fungeren maar weet niet of je dat praktisch vind (woon in de achterhoek...)

Poeh, verder heb ik niet echt nuttige tips, maar mocht me wat te binnen schieten dan hoor je het.
En wat vivat zegt, probeer enigzins tot rust te komen eerst, dat werkt het best!
Heel veel succes en sterkte!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:05

Wat fijn dat je zo goed opgevangen wordt! Eerst even goed op adem komen, even goed slapen en dergelijke. Daarna zou ik gaan kijken voor een veilig plekje waar je terecht kan.

Ik zou zeker kijken bij kraakpanden, dat zijn goedkope tijdelijke woningen dus wellicht zit er een geschikt huis bij. Alleen denk ik wel dat er een aantal weken overheen kunnen gaan voordat je er echt in kunt trekken.. Daarom zou ik eerst even kijken bij een crisisopvang ergens in Nederland. Daar lopen volgens mij ook hulpverleners rond die je zouden kunnen helpen met je moeder. (Het verwerken van de gebeurtenis bijvoorbeeld).

Heel veel sterkte!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:08

Succes ts, misschien een tip, ik woon ook anti kraak samen met vriendlief echt super goedkoop wij zitten via camelot moet je maar eens op hun site kijken hebben het door heel Nederland zelfs in het buitenland misschien heb je hier iets aan?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:25

Top dat iedereen zo meedenkt! TS is hier. Flink gepraat en gekletst en een beetje bijgekomen. Nu lekker slapen, morgen gezond weer op en dan maar een plan de campagne maken +:)+

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:41

Als je naar het Leger des Heils gaat helpen ze je vast verder .

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:44

Wat een nare situatie, ik heb niet echt tips, maar wil je wel even succes en sterkte wensen!

Edit: Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt aan een woning, vaste lasten etc. Maar je kunt ook even op marktplaats kijken voor evt. een kamer.
Dit is niet alles, maar kan ook heel gezellig zijn.
Woonzorg kun je ook even bellen. Is volgensmij voor ouderen, maar een vriend van me had via hun ook een woning gekregen. Het proberen waard. Wellicht kunnen hun je evt. verder helpen of wijzen op antikraak wonen. Veel oude zorginstellingen worden antikraak bewoond.
Verder zou ik zeker ook even bij de gemeente aankloppen. Misschien kunnen hun je op weg helpen, met evt. Subsidie.
Informeren bij de voedselbank kan ook handig zijn, dit scheelt ook weer kosten.

Nogmaals sterkte!
Laatst bijgewerkt door AnneLieff op 26-07-14 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:46

Heb niet veel nuttigs bij te dragen maar wilde wel even mijn lof uitspreken voor PenP2014 en de anderen die hulp boden wat geweldig!!

Wat een nare situatie zeg, hoop dat je snel een oplossing hebt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:03

Het is te hopen dat je nu even wat bij kan komen en verder hulp kan vinden

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:22

Jeetje zeg, ik vind het heel erg voor jou, ik voel met je mee in deze klote situatie.

Fijn dat er zoveel hulp en aanbiedingen zijn hier, echt ontzettend lief.
Ik ben blij voor jou dat je hier zo goed geholpen wordt en er goede tips aangedragen worden.
Top hoor en dat moet eens gezegd worden.

Hopelijk komt het op zeer korte termijn een goede oplossing.
Sterkte en succes.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:30

Dit topic hoort eigenlijk thuis op LZP maar aangezien TS daar nog niet kan posten komt hier een slotje.