In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:03

ponyparadijs schreef:
Oei oei ik ben al veel eerder bezig met zadel mak maken hoor.
[ Afbeelding ]
Hier is het veulen een week oud.
Ja oke ik begin niet meteen met een zadel natuurlijk.

Geweldig !! Ik ben vóór !! *\o/* :j
Is wel heel jong maar je hebt wel je punt duidelijk gemaakt met een knipoog toch ?!

Essia

ponyparadijs schreef:
Oei oei ik ben al veel eerder bezig met zadel mak maken hoor.
[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/984082_733821709971622_5902633100068904994_n.jpg[*/img]
Hier is het veulen een week oud.
Ja oke ik begin niet meteen met een zadel natuurlijk.

Jeetje daar heb je nog wel wat werk aan zeg, wat een onwelwillend mormeltje! ;)

TS: Wat een leukerds zeg!

Eileen_

Je gaat toch geen zadel van zon 5 kilo op een veulen leggen? Belachelijk! Net zoiets ergs als opfok, waar veulens spelen en dus ook op elkaars rug komen met veel gewicht. Rug breekt zo door t midden!
Lekker dramatisch bezig weer bokt. Komop zeg :')

Leuke beestjes, veel plezier ermee! Gaat vast goedkomen :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:04

Joolien schreef:
Aaaaveeee mariiiiiiiiiihijaaaaaaaaa.....

De here zijn met ons, bokt is zijn humor verloren... :(:) -O- Y;( #) ;(

Dit precies, mijn god :') Van een zadeltje op zijn rug zal 'ie niet dood gaan hoor, je legt er toch ook wel eens een dekje etc. op.

Leuke paardjes, inderdaad nog flink puppy maar dat komt vast wel goed!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:04

WendyLotte schreef:
Geweldig !! Ik ben vóór !! *\o/* :j
Is wel heel jong maar je hebt wel je punt duidelijk gemaakt met een knipoog toch ?!

Dikke vette knipoog!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:05

Ann1992 schreef:

Het is er wel 1 met karakter hoor.
Maar juist daarom denk ik dat dit soort dingen heel goed voor haar zijn

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:07

ponyparadijs schreef:
Ann1992 schreef:

Het is er wel 1 met karakter hoor.
Maar juist daarom denk ik dat dit soort dingen heel goed voor haar zijn

Haha dat geloof ik ja, maar wat staat hij schattig op de foto :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:07

ik denk dat het de bokkers die hier kritisch over zijn niet dwars zit dat er 4 kilo op een veulen word gelegd. het probleem zit zich in het gevaarlijke aspect van het feit dat het zadel vast zit en daar ongelukken mee kunnen gebeuren. Ik denk dat als ts dezelfde foto had gemaakt zonder singel er veel minder negatieve reacties zouden zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:08

Niets mis met imprinting, niets mis met desensibiliseren maar bouw het op en hou het veilig. En niet out of the blue een zadel op de rug en een singel om.

Geryon

litilaura schreef:
ik denk dat het de bokkers die hier kritisch over zijn niet dwars zit dat er 4 kilo op een veulen word gelegd. het probleem zit zich in het gevaarlijke aspect van het feit dat het zadel vast zit en daar ongelukken mee kunnen gebeuren. Ik denk dat als ts dezelfde foto had gemaakt zonder singel er veel minder negatieve reacties zouden zijn.

Zadel zonder singel zou een slimmer plan geweest zijn, daar ben ik het wel mee eens.

Hettieheks

Cassidy schreef:
Niets mis met imprinting, niets mis met desensibiliseren maar bouw het op en hou het veilig. En niet out of the blue een zadel op de rug en een singel om.

Precies dat!

Cassidy

litilaura schreef:

Ook zonder aansingelen had ik dit niet verantwoord gevonden. Als het dier een beweging maakt het het zadel van de rug afvalt, zou dit de basis kunnen zijn voor een probleem met opzadelen later.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:09

Bonte ziet er leuk uit....daar kan ik niets over zeggen.

Echter, ook ik denk :? bij het zadel op het veulen. Niet omdat hij er "getraumatiseerd" van zal raken oid, maar omdat ik vind dat veulens gewoon veulen moeten kunnen zijn en lekker met rust gelaten zouden moeten worden. Later, als ze groot zijn, dienen ze de mens nog lang zat (als het goed is), dus die ongerepte veulentijd verdienen ze gewoon. Maar dat is mijn mening.... Overigens vind ik het raar dat mensen blijkbaar denken dat als je maar vroeg genoeg begint, het paard dan op latere leeftijd "makkelijker" is?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:09

Cassidy schreef:

Daar ben ik het wel mee eens.
Maar wie verteld ons dat TS out of the blue een zadel om heeft gelegd?
Wie zegt mij niet dat ze al weken bezig is met dekjes, dekens en los zadeltje?

Essia

Re: In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:11

Ach, in theorie hebben jullie allemaal gelijk natuurlijk. In de praktijk kan er vaak net wat meer onder het juiste beleid. De waarschuwingen zijn vast allemaal goed bedoeld, maar dat is nu natuurlijk wel een beetje te laat, en de TS heeft het IMO keurig aangepakt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:11

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:13

dems75 schreef:
Bonte ziet er leuk uit....daar kan ik niets over zeggen.

Echter, ook ik denk :? bij het zadel op het veulen. Niet omdat hij er "getraumatiseerd" van zal raken oid, maar omdat ik vind dat veulens gewoon veulen moeten kunnen zijn en lekker met rust gelaten zouden moeten worden. Later, als ze groot zijn, dienen ze de mens nog lang zat (als het goed is), dus die ongerepte veulentijd verdienen ze gewoon. Maar dat is mijn mening.... Overigens vind ik het raar dat mensen blijkbaar denken dat als je maar vroeg genoeg begint, het paard dan op latere leeftijd "makkelijker" is?

Ik ben voor het inbrengen van een basis in een veulen. Inclusief vastzetten en op de trailer zetten en een rondje rijden. Ik ben voor imprinting volgens Miller, maar dat met beleid. En niet out of the blue een zadel op die rug en dan nog aansingelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:16

Jeetje,het veulen krijgt toch geen ingezakt rugje door 5 minuten zadel.Als het nu een mager en schriel veulen was.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:19

Britta31 schreef:
Jeetje,het veulen krijgt toch geen ingezakt rugje door 5 minuten zadel.Als het nu een mager en schriel veulen was.

Het gaat niet om het gewicht....

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 22:20

Nou idd. Dit heb ik met Billy ook gewoon gedaan, toen hij jonger was dan 1,5 jaar. Gewoon aan alles laten wennen. Paraplu- en regenjassen training hebben ze ook gehad :')

Over een singeltje en het zadel:
Foxy heeft al veel jonger eens een dekentje en dat soort dingetjes over zich heen gehad. Gewoon, spelenderwijs en zeker niet wekelijks. Zadeltje was de eerste keer en alleen tijdens het maken van een foto heb ik het zadel even los gelaten. Daarvoor en daarna gewoon vast gehouden. Was niet echt nodig, want Fox bleef gewoon staan en keek ernaar :) Was het een wat rilliger veulen geweest, had ik dit waarschijnlijk niet eens zo gedaan ;)

waar staat er dat ze is aangesingeld???? :?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:22

Haha leuk hoor! Heel veel succes met inrijden.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 22:24

Thnx alvast :) Gaat echt nog wel ff duren voordat ik daar serieus aan ga "werken". En ook zeker niet zonder begeleiding/instructie ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:24

Het veulen kent ts toch en er is vertrouwen.Dan zal er echt geen geestelijke schade van komen hoor.Als het nu een wild vreemde is die het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:25

aangesingeld staat er niet, maar je kan wel zien dat de singel in ieder geval vast zit :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:26

Britta31 schreef:
Het veulen kent ts toch en er is vertrouwen.Dan zal er echt geen geestelijke schade van komen hoor.Als het nu een wild vreemde is die het doet.

Het maakt niet uit hoe goed veulen de persoon op de grond kent.
Als een persoon vanaf de grond weet waar hij mee bezig is, kan een vreemd dier heel relaxed reageren en heel snel vertrouwen krijgen.
En een persoon die dagelijks verkeerd met een dier omgaat, waarom zou een dier die persoon vertrouwen?