Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:42

In haar andere topic is te lezen dat zijn aandoening door een extern trauma komt.

Ontzettend veel sterkte, ik denk dat je absoluut de goede keuze maakt! Een pluim voor je dat je niet doorgaat ten koste van Umoyax.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:47

Heel veel sterkte dinsdag. Het is heel moeilijk maar wel de allerbeste keuze voor hem.

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:48

Wauw! Wat een mooie foto's, heel veel sterkte

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:57

Klopt inderdaad, maar er blijft natuurlijk een risico op erfelijkheid. Die gok heb ik (en de kopers van het veulen) willen nemen maar om nu dan, in deze situatie, met alle geweld nog te moeten dekken....ik weet het niet..

Bedankt iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:03

Heel veel sterkte... Wat hard en oneerlijk, maar wat mooi dat hij je zoveel heeft geleerd en zoveel heeft gegeven. Herinneringen om voor altijd te koesteren.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:08

ik heb je andere topic ook gelezen. Wat zijn paarden toch een superbeesten. Onze nrps liet haar echte pijn pas zien toen we haar vertelden dat t klaar was. koester je herinneringen en weet dat je super voor hem geweest bent.Je hebt naar hem geluisterd en ontneemt hem de pijn. Ontzettend veel sterkte het is ontzettend moeilijk. virtuele knuf!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:00

Ook van mij uit -we kennen elkaar verder niet - nogmaals mijn spijt en medeleven, ik hoef niet te zeggen hoe vreselijk ZONDE dit is, natuurlijk. Dat jullie niet samen verder mogen gaan.
Afschuwelijk dat het leven voor deze mooie Arabier maar zo kort mag duren.
Voor zover ik kan leef ik in gedachten met je mee.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:07

Echt prachtige foto's, heb je verhaal mee gelezen in je andere topic. Respect dat je deze keuze hebt gemaakt, en hem niet nog helemaal door de medische molen haalt.

Sterkte de komende tijd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:08

Hij is prachtig...
Sterkte Amy.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:13

Moeilijk om afscheid te nemen van zoiets moois... :(:) Sterkte.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:15

Enorm mooie foto's..

Wat is het leven toch soms zo hard en oneerlijk..
Tranen in me ogen, je hebt het allemaal zo mooi omschreven en wat een eerlijk maar enorm moeilijk besluit. Maar absoluut een eerlijk besluit tegenover je knappe vriendje!

Enorm veel sterkte aankomende tijd Y;(

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:23

Echt heel veel sterkte voor dinsdag!
En voor de aankomende dagen natuurlijk ook :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:24

ts koester de prachtige momenten die je met deze prachtige man heb mogen mee maken..
het is niet gegund een lang leven, helaas moet daar aan een te snelle einde komen.
maar weet dat jij het beste voor hem kan doen, en dat is een einde maken aan zijn pijn.

hij heeft gevochten tegen zijn pijn en zal dat altijd blijven doen hoe lang je hem ook had willen houden.
dinsdag mag hij rusten en heeft hij geen pijn meer..
ik wil je dan ook heel veel sterkte toewensen komende tijd..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:29

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.... Wat moet dit moeilijk zijn zeg... Een jong paard wat er ook nog zo goed uit ziet.... Prachtige foto's !

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 21:39

Wederom bedankt voor alle lieve reacties!!

Umoyax ging achteruit toen ik zei dat ik hem nu begreep, dat ik mijn best ging doen voor hem... Toen viel zijn vreemde gedrag onmiddellijk weg en sindsdien is hij steeds slechter gaan lopen.. Bijzonder is dat inderdaad. Ik had er niet eens zo bij stil gestaan.
Ik vind het echt maar uitzonderlijk zoals hij heeft gevochten tegen de pijn. Me toch om de tuin heeft weten te leiden. Het jurylid waarbij hij de medal won is ook niet gek en durft een paard zonder problemen de ring uit te sturen als het niet goed loopt. Toch heeft Umoyax, met zijn twee kapotte benen, ook hem om de tuin weten te leiden. Bizar gewoon eigenlijk.. Als ik nu naar die foto's kijk zie ik ook de concentratie in zijn ogen, wat moet hij enorm zijn best hebben gedaan om tegen de pijn te vechten daar..

Mijn mooie mannetje... Dat hij er nog goed uit ziet maakt het inderdaad echt niet makkelijker. En ergens toch ook weer wel. Want ik zie het, de haarscheurtjes. In zijn lijf. Het zal echt niet gek lang meer duren voor zijn glans verdwijnt, voor zijn ogen dof worden, voor hij gewicht gaat verliezen. En dat wil ik niet. Dat verdient hij niet. Zo'n enorme held als hij mag niet verslagen worden.

Hem door de medische molen halen... Heb het in zoverre gedaan dat ik niet nodeloos met hem heb willen slepen, juist omdat hij al aangaf niet meer op de trailer te willen. Als er enige kans was op een écht paardwaardig leven (wat voor hem ook inhoudt iets van werk te kunnen doen) had ik hem aangegrepen met beide handen. Maar die kans is er niet. Moet je dan gaan dokteren? Mijn vader zegt dat het dan experimenteren is en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Houden van is ook de keuze maken als er geen uitweg meer is.. Ik moet steeds maar denken aan ''als de dierenarts zegt: dit komt nooit meer goed en hij krijgt steeds meer pijn. Mag je dan, omdat je niet zonder hem kunt, egoïstisch zijn?''. Ik vind van niet...
Het is moeilijk hoor, want het liefst probeer ik alles wat er te proberen valt. Maar het zou inderdaad niet eerlijk zijn naar hem toe.. Er is ook geen vechtlust meer in zijn ogen. Alleen maar rust.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:32

Er is inderdaad aan zijn ogen af te lezen dat hij moe is, geen trotse fiere blik meer maar berusting.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:41

Jij maakt het moeilijkste besluit die je kunt nemen.
Dit voor behoud van je paard. (voorkomen dat hij slechter wordt)
Dit tekent jou en geeft aan wat voor goede en fijne baas hij heeft.

Heel veel sterkte dinsdag.
Ik ben ervan overtuigd dat hij altijd bij je blijft.
Laatst bijgewerkt door Syrianda op 28-06-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:42

Prachtig paard , prachtige foto's en wens je ontzettend veel sterkte aankomende dinsdag en de tijd erna.....

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:58

Amyz ik vind het heel knap en sterk van je dat je voor je paard durft te kiezen. Tis zo'n prachtig dier maar het is niet eerlijk naar hem toe om te gaan dokteren of af te wachten.

Heel veel sterkte! Dit is absoluut niet eerlijk maar je hebt wel mogen ervaren hoe diep een band met een paard kan gaan.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:03

jeetje wat schrik ik gigantisch van dit topic....ik ben al sinds je veulenfoto`s van hem plaatste een grote stille fan van hem. Wat een uitstraling en wat een prachtbeest....tranen in mijn ogen hier. Heeeeeeeel veel sterkte!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:08

Jeetje wat een knap heftig besluit,en wat een kanjer van een paard! Heel veel sterkte de komende tijd, hij heeft je letterlijk alles gegeven. Nu kan jij hem geven wat hij verdiend...rust.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:15

Had eerder ook in je topic gereageerd, wat een ellende en wat een enorm verdrietige en moeilijke periode moet dit voor je zijn ;( heeel erg veel sterkte gewenst, ik zal aan jullie denken dinsdag..

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:17

Jeetje wat een verschrikkelijke situatie, en wat een verschrikkelijke maar onwijs dappere beslissing heb je moeten maken.
Wat een bloedmooi paard is het, en wat een mooie band hebben jullie. Prachtig hoe jij zo ontzettend liefdevol, maar ook ontzettend wijs en verstandig over hem typt, heel veel sterkte komende tijd :(:)

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:20

Prachtige foto in het AVS-magazine... sterkte...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:41

heb gewoon de tranen in mijn ogen bij het zien van de foto's. Zo oneerlijk, want zo jong en zo'n schitterend dier.
Had het in je vorige topic al gezegd, maar nogmaals heel veel sterkte dinsdag en daarna. Ook ik zal aan je denken dinsdag en je mooie man :(:)