Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 02:02

Hij had eigenlijk al eerder naar huis gemogen,maar dat zag ik niet zitten met de wondverzorging, bovendien gingen we ook nog met vakantie, dus mocht hij daar blijven, super dieren kliniek!!

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LUBU73AT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=B7VTP3UX
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=IODMKK7C

Ik hoop dat de linkjes zo werken, het is gebeurt op 19 juli 2013, de foto's van de wond is op dag 3 en 4 en de laatste foto is van 29 september 2013, dus het ziet er nu nog beter uit, als je wil, wil ik er morgen wel even een foto van maken, lijkt een beetje op een Y wat er nog lichtjes zit, van afstand zie je er niks van, alleen als je er met de neus boven op zit.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 03:27

O mijn god wat een nare, nare wond. Ik heb een bult wonden gezien van hekken door de jaren, maar deze is wel heel extreem! Ik heb met meerdere gewerkt die hek haden gesneden tot op het bot (weliswaar in het onderbeen) en een aantal hebben echt goed herstelt.

LesleyxLinn schreef:
Fijn om succes verhalen te horen!
Het is in ieder geval een goed teken dat hij nog gewoon op zijn been staat.
Hij sleept eerst wat met zijn been, maar zet hem daarna gewoon neer.
Wond zit ook tot bijna op het bot. Blijf er maar aan denken hoe ik zijn halve been in mijn hand had en het op zijn plaatst probeerde te houden, terwijl ik dacht dat hij er bij neer zou vallen.. De straat lag vol met bloed en alles zat er onder.

Zolang als het been niet word gesleept maar opgetilt heeft hij dus geen tendon erge schade. Ik weet dat dit soort dingen naar zijn om naar te kijken en mee te dealen...Probeer positief to blijfen en wie weet komt hij er wel eter uit dan je denkt!

Sterkte met de ravaidatie.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 04:18

Wauw, TS, ik was gewoon keihard flauwgevallen! Had het paard natuurlijk niks aan gehad, maar als je zo'n joekel van een wond voor je neus hebt... knap dat je zo adequaat hebt kunnen reageren! Veel beterschap voor het paard!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 11:38

De eigenaren kwamen net even op visite. Ze kwamen net van de kliniek en het paard stond er goed bij. Ze hebben alles mooi dicht kunnen krijgen en ze hebben het been goed in gepakt. Het paard loopt ook gewoon in zijn stal, dus dat is een goed teken. Nu is het afwachten of er geen ontsteking bij komt en of alles zo blijft zitten.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 11:42

Gooiske schreef:
Hij had eigenlijk al eerder naar huis gemogen,maar dat zag ik niet zitten met de wondverzorging, bovendien gingen we ook nog met vakantie, dus mocht hij daar blijven, super dieren kliniek!!

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LUBU73AT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=B7VTP3UX
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=IODMKK7C

Ik hoop dat de linkjes zo werken, het is gebeurt op 19 juli 2013, de foto's van de wond is op dag 3 en 4 en de laatste foto is van 29 september 2013, dus het ziet er nu nog beter uit, als je wil, wil ik er morgen wel even een foto van maken, lijkt een beetje op een Y wat er nog lichtjes zit, van afstand zie je er niks van, alleen als je er met de neus boven op zit.

Zo, hij mist gewoon een heel stuk van de huid. Ik moet zeggen dat het op deze manier wel langzaam dicht groeit.

Gelukkig konden ze bij dit paard alles weer dicht maken, waardoor er lijkt mij ook minder kans is op een ontsteking.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:52

Ah gatverdamme, waarom moet ik ook altijd alles willen zien? :')

TS Sterkte, misschien een troost (en een beetje hoop) dat het paard dat ik nu intensief rijd, enkele jaren geleden een redelijk ernstig autoongeluk heeft gehad, enige wat die er aan overgehouden heeft zijn wat dikkere achterbenen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:53

Als het puur de huid is gaat het goed komen. hebben ze zicht op schade van spieren of pezen?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:54

Ja klopt Bikkel was z'n hele huid kwijt, kon nergens gehecht worden.
Vind het uiteindelijk heel mooi geheeld en het heeft heel mooi z'n eigen kleur gehouden, ik had gedacht dat het witte haren zouden worden.

Hij heeft nergens last meer van, is nu 3 jaar en net 2 maand terug zadelmak gemaakt, en hij gaat nu nog even een jaar uitkleuteren op de wei.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:54

Sterkte ts! Hopelijk komt alles goed.

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie/de verzorgster ook gaan mee betalen aan de dierenarts kosten. Ik neem aan dat het heel erg duur zal zijn voor de eigenaren!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:57

Fijn dat het gehecht kon worden, dan geneest het sneller.
Bij Bikkel waren ze trouwens uitgegaan van 4 maanden voor het helemaal dicht was, maar heeft dus 2,5 maand geduurd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:59

Wow wat een erge wond!
Ik hoop dat het goed komt, en zo niet dat het paard gewoon pijnvrij verder kan leven!

Sterkte ts! Ik duim met jullie mee!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:59

Sterkte TS ! Hou je ons op de hoogte ?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:00

De pezen werken nog, aangezien hij nog kan lopen, dus dat zit waarschijnlijk wel goed.
Tijdens de operatie hebben ze de spieren weer vast gemaakt. Daar zijn ze ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Het zou kunnen zijn dat er delen afsterven. Maar voor nu ziet het er nog goed uit.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:01

Oh wat verschrikkelijk om mee te maken. Ziet al wel beter uit. Heel veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:04

Als er geen ontsteking bijkomt en de spieren niet afsterven (gelukkig zag het er allemaal goed doorbloed uit) dan kan hij zomaar helemaal herstellen, bloederige wonden zien er vaak heel dramatisch uit maar achteraf valt het vaak mee. Ik heb een keer een paard meegemaakt die vanaf zijn knie het totale vel naar zijn hoef had afgestroopt en die heeft naderhand nog hoog in de sport gelopen, ook dat zag er dramatisch uit.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:04

Waarom!? Waarom moet ik alles zien en weten |o |o
Ik heb die foto nog uitvergroot :x niet prettig maar sterk paard om door te blijven gaan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:05

Wat een wond...ik ben aardig wat gewend,maar dit ziet er heftig uit!
Goed gehandeld meid!Hopelijk komt het goed!
Dat prikkeldraad nog niet verboden is begrijp ik nog steeds niet :(

Er zal wel iets afsterven van de spieren,hopelijk brengt dat niet een te grote infectie.

Heel veel sterkte!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:06

Zo dat is een flinke wond! vreselijk om zoiets mee te maken. Hopen op een goed herstel.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:08

Lienek schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie/de verzorgster ook gaan mee betalen aan de dierenarts kosten. Ik neem aan dat het heel erg duur zal zijn voor de eigenaren!

De verzorgster heeft er niks aan kunnen doen. Zij heeft hem de eerste keer uit het prikkeldraad gekregen en daarna is ze er af gevallen. Dus ik neem aan dat haar verzekering niks vergoed en de kosten voor de eigenaar zelf zijn.

De kosten zullen zeker niet meevallen. De eigenaar wil het paard ook zodra het kan weer terug hebben. Ze is zelf huisarts en kan dus zelf een infuus aanleggen om de medicatie te geven.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:11

LesleyxLinn schreef:
Lienek schreef:

De verzorgster heeft er niks aan kunnen doen. Zij heeft hem de eerste keer uit het prikkeldraad gekregen en daarna is ze er af gevallen. Dus ik neem aan dat haar verzekering niks vergoed en de kosten voor de eigenaar zelf zijn.

De kosten zullen zeker niet meevallen. De eigenaar wil het paard ook zodra het kan weer terug hebben. Ze is zelf huisarts en kan dus zelf een infuus aanleggen om de medicatie te geven.

Oke duidelijk.
Misschien ook wel de reden dat ik nooit meer een verzorgster neem.

Ik hoop dat het voor de eigenaren allemaal mee valt en dat de verzekering alles betaalt.
En hoop dat het paard er helemaal weer bovenop komt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:14

Zo zeg, dat is een heel naar ongeval ! :( Die prikkeldraad is gewoon klotespul !
In elk geval heb jij heel goed gehandeld en is er toch een goeie kans dat het goed komt, ze kunnen tegenwoordig heel veel wat betreft wondheling... ik moet dan direct denken aan dat veulen dat slachtoffer werd van die dierenbeul in Limburg...een grote gapende wonde over heel z'n rug, maar met stamceltherapie heel mooi genezen ! Hier duimen we mee voor een goed herstel van het paardje !

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:15

Alsof het express gedaan wordt lienek? Ik heb zelf een verzorgpaard en ben er extreem zuinig op. Een ongeluk zit in een klein hoekje..

Ik hoop dat alles goedkomt met het paard :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:16

Wauw, wat ben ik geschrokken van die foto! Ongelofelijk zeg, hoop echt op een voorspoedig herstel van het been!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:16

Jeetje wat een wond zeg.

Jullie moeten flink geschroken zijn :(:)

Hopelijk komt het paard er weer helemaal bovenop , ik duim in ieder geval mee voor jullie !

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:17

Lienek schreef:
LesleyxLinn schreef:

Oke duidelijk.
Misschien ook wel de reden dat ik nooit meer een verzorgster neem.

Ik hoop dat het voor de eigenaren allemaal mee valt en dat de verzekering alles betaalt.
En hoop dat het paard er helemaal weer bovenop komt

Vind niet dat je van een verzorger kunt verwachten dat ze mee betalen. Vaak zijn het nog minderjarige die dat geld helemaal niet hebben. In dit geval dan niet, Maar ik neem geen verzorgpony om vervolgens dure rekeningen moet te betalen. En het had de eigenaar ook kunnen overkomen.
Dat is ook een risico die je neemt als je een verzorger neemt.
Nu bedoel ik ook niet dat je verplicht dat risico te nemen dus ik wil je echt niet af kraken.
Maar betalen als paard gewond raakt. Nee niet als verzorger.