Knakker schreef:Als opmerking wil ik ook de al eerder genoemd valse knik noemen.
Dat hij al langer zo loopt kun je zien aan de bespiering van zijn onderhals.
paard is pas onder het zadel
volgens mij heeft ze het paard ook nog niet zo lang.... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Mondy_ schreef:Ik ben dus blijkbaar de enige die zich afvraagt wat een 16 jarige met een hengst moet ? Ik snap dat dus echt niet

.Wwijk23 schreef:weetje wat het is met jonge paarden. ze moeten tegenwoordig te snel te veel ivm tijd gebrek en dat er een bepaald niveau gehaald moet worden. ik ben het met alle bovenstaande reacties eens waaruit duidelijk komt dat hij gewoon niet lekker loopt wat vast zit, valse knik aanleren ben ik het ook mee eens. en die bijzet zou ik nog niet eens doen laat hem eerst zelf maar eens opzoek gaan. en als je al een bijzet gebruik (ik zie een knoop? haal die er uit of 2-3 gaten langer. zorg eerst eens voor ontspanning.
heel eerlijk gezegd vind ik het altijd een beetje gevaarlijk als zon jong meisje met een jong paard aan de slag gaat. de aankomende 1,5-2 jaar zijn bepalend voor de toekomst van het paard. ik denk dat je op je `16 niet altijd weet waar je mee bezig bent wat betreft jonge paarden. meeste meiden lopen eerst eens een jaar stage ofzo via een opleiding bij een fokkerij of manege. je zult ongetwijfeld al jaren rijden of bezig zijn maar op het gebied van jonge paarden in of door rijden, geboren zien worden, op zien groeien en het verdere gedrag van een jong paard.. mis je te veel ervaring om er mee te gaan werken ook al is het onder begeleiding. een jong paard heeft een ruiter nodig die precies uit elk seintje kan halen wat het paard bedoelt voelt of denkt. sorry mijn mening en ik ben ook voor diervriendelijk rijden. ik ben erg voor een ontspannen paard dat zich goed voelt ipv voor het doel van een ruiter die in korte tijd perse wil presteren.

listiglistje schreef:Geryon schreef:Hoop dat je wat met het advies van de bokkers doet, dan wordt dit vast een topper!
Vast net zo'n topper, als de paarden van de bokkers die hier het beter weten advies geven![]()
![]()
echt bokt weer hoor.....ik heb de mijne ook wel vaker dan eens zo bijgezet, wil nog niet zeggen
dat een paard slecht getraind wordt, knap dat jullie dat allemaal kunnen zien van een paar foto's!
leuk paard ts! zie ze liever zo omhoog lopen onder het zadel, dan als een stofzuiger op de voorhand kachelen met een paar losse waslijnen, komt vast goed met je paard
listiglistje schreef:Geryon schreef:Hoop dat je wat met het advies van de bokkers doet, dan wordt dit vast een topper!
Vast net zo'n topper, als de paarden van de bokkers die hier het beter weten advies geven![]()
![]()
echt bokt weer hoor.....ik heb de mijne ook wel vaker dan eens zo bijgezet, wil nog niet zeggen
dat een paard slecht getraind wordt, knap dat jullie dat allemaal kunnen zien van een paar foto's!
leuk paard ts! zie ze liever zo omhoog lopen onder het zadel, dan als een stofzuiger op de voorhand kachelen met een paar losse waslijnen, komt vast goed met je paard
![]()
Is goed hoor, iedereen zijn mening. Wwijk23 schreef:weetje wat het is met jonge paarden. ze moeten tegenwoordig te snel te veel ivm tijd gebrek en dat er een bepaald niveau gehaald moet worden. ik ben het met alle bovenstaande reacties eens waaruit duidelijk komt dat hij gewoon niet lekker loopt wat vast zit, valse knik aanleren ben ik het ook mee eens. en die bijzet zou ik nog niet eens doen laat hem eerst zelf maar eens opzoek gaan. en als je al een bijzet gebruik (ik zie een knoop? haal die er uit of 2-3 gaten langer. zorg eerst eens voor ontspanning.
heel eerlijk gezegd vind ik het altijd een beetje gevaarlijk als zon jong meisje met een jong paard aan de slag gaat. de aankomende 1,5-2 jaar zijn bepalend voor de toekomst van het paard. ik denk dat je op je `16 niet altijd weet waar je mee bezig bent wat betreft jonge paarden. meeste meiden lopen eerst eens een jaar stage ofzo via een opleiding bij een fokkerij of manege. je zult ongetwijfeld al jaren rijden of bezig zijn maar op het gebied van jonge paarden in of door rijden, geboren zien worden, op zien groeien en het verdere gedrag van een jong paard.. mis je te veel ervaring om er mee te gaan werken ook al is het onder begeleiding. een jong paard heeft een ruiter nodig die precies uit elk seintje kan halen wat het paard bedoelt voelt of denkt. sorry mijn mening en ik ben ook voor diervriendelijk rijden. ik ben erg voor een ontspannen paard dat zich goed voelt ipv voor het doel van een ruiter die in korte tijd perse wil presteren.

Wwijk23 schreef:mag ik nog een klein dingetje zeggen. ik heb de hele tijd getwijfeld deze post er achter aan te drukken of niet maar ik doe het toch want ik word er erg kriebelig van (niet positief bedoeld) of gebruik een ander bit bij je jonge paard (hengst of niet hier win je niks mee, als je hem zonder dit bit niet aan kan had je hem niet moeten kopen) of trek aub niet zo aan de teugel. zeker op de zwart wit foto is duidelijk te zien hoe jij zen hoofd naar binnen TREKT met een vaste hand. niet echt fijn als aan de andere kant zon stang zit die hem klemt. hij is nog in het stadium dat hij zelf moet zoeken zoals ik (hier iets boven) men mening al over gegeven heb.
) geloof ik niet dat hij je lang lief gaat vinden. caresje schreef:Wat kunnen mensen toch al veel weten door naar een paar foto's te kijken die zijn gemaakt op de 1e training op de 1e dag dat dit paardje hier was.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom maar trek alsjeblieft geen conclussies uit een paar foto's en een paar regeltjes tekst...
Vooraleer je reageert lees dan aub eerst een te goei wat iemand schrijft en als je denkt iets te zien vraag dan of het klopt i.p.v. meteen zo te beginnen.
En vanwaar nu weer de conclusie over mij en doorrijden? Mijn pony die ik 5 jaar heb gereden die ik ook zelf alles heb geleerd doet het ook niet slecht bij de nieuwe eigenaar.
En ik vraag mij bij een ding toch echt iets af als ik de MEESTE reactie's lees...
Hoe weten jullie hoe ik rij en wat mijn rijstijl is? (reactie mag in pb)
Tis niet dat ik vind dat er nergens iets in zit maar kom op zeg die reactie over mijn bit en veel te strakke teugel. haha komaan he kun je nog een raardere conclussie trekken?
En als het paardvriendelijk moet dan moet je je paard maar ergens in een gigantische wei gooien met wat vriendjes en hem niet meer rijden.
Ik ga ook verder niet in discussie.
Dit is mijn mening net zoals jullie je mening geven.
Freedom30 schreef:Joh je zit voor het eerst op een 5 jarige hengst nogal logisch dat het niet meteen proefwaardig is. Ik wil de rest wel eens zien rijden op zo'n diertje.
volgen.