Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:33

Dat laatste huisje <3 Luiken grijsblauw en moet je dan eens kijken <3

gerban

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:13

*kwijl*

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:29

prachtig zeg! over een weekje of 5 zit ik ook in Frankrijk (het zuiden dan) en weet nu al zeker dat ik ergens een stal ga opzoeken waar ze dagtochten organiseren. Zo prachtig daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:26

Oh wow <3 , france is zo mooi! is dat ik nooit op vakantie naar het buitenland ga anders was ik vast gaan pakken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:27

Wat woon je daar prachtig zeg! Wat een genot om zo rond te mogen rijden!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:29

Wat geweldig mooi daar, ik zie het weer voor zo me *\o/* ,10 jaar geleden heb ik in België op merens gereden, ben er 2x geweest, landschap lijkt daar erg op, was in de Ardennen, ook zo steil en smal soms. Ik heb toen erg veel respect gekregen voor de merens, heb er dus sinds vorig jaar ook een :j , nog wat jong maar een geweldig beestje, en een echt merens karakter, pittig maar braaf. (en soms lekker eigenwijs }:0 )

jullie boffen maar met zulke paardjes en zo'n omgeving :9

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:35

Wanneer kan ik op vakantie komen? :o

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:41

Leuke foto's, vooral met die mooi omgeving! :j

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:02

Wauw zie voor het eerst een merens topic op boky mooi paardje. Heb zelf ook een merensje

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:05

Ik zag 1 foto in uitgelicht en wist gelijk dat is frankrijk dus misschien wel Pien. En... inderdaad.
Heerlijke fotos! We moeten snel eens afspreken zodat het begin tafereel minder zielig is :D! (eigenlijk wil ik gewoon weer graag een rondje met je rijden hahaha).

Ik zal binnenkort ook eens een topic in elkaar zetten met wat knappe oren. Wat een verschil in omgeving dan he!

X

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:24

Vanochtend als afsluiting van het plaatsen van foto's gereden naar mijn favoriete plekje. Mijn topic voelt onaf, want deze foto's gemaakt bij een klein meertje is het plekje waar ik altijd heel gelukkig van word. Dus voor de laatste keer nog spammen anders krijg ik wellicht op mijn vingers getikt dat ik het te bond maak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen die getemd heeft en/ of een reactie geplaatst heeft bedankt. Hieronder reageer ik op jullie afzonderlijk.

xApple dank je. Het is hier inderdaad onbeperkt heerlijk rijden

Danseresje Blond ken ik dat is hier ongeveer een uurtje vandaan. Ook een prachtige omgeving

Iloveiswan Gaaf! Veel plezier met paardrijden op de Haflinger stoeterij

Pandora2 Heb mijn best gedaan voor je om nog meer mooie foto’s te spammen

blensink hahaha met achtergrond geluid en al kijken naar de prentjes

maaikiemike hahaha Maaike, nee geen stallingmogelijkheden hier, maar begrijp je gevoel volkomen

TammyVN klinkt goed Tammy. Waar zitten je ouders ongeveer?

Hanneke_68 leuk Hanneke, maar Zweden is zoals je schrijft ook erg leuk alleen ietwat frisser van temperatuur. Maar een kleinigheidje hou je toch en jullie houden van sneeuw en koude

jansje73 Dank je

gerban dank je, maar ik denk dat ik je aanbod om te ruilen nog even laat zitten

russel tevreden met de plaatjes?

Solleke_Noah blijkbaar ken je Frankrijk goed Solleke. Ja het is ene prachtig land om te wonen.

Aria_zz dank je Aria. En wie weet voor alle Frankrijk rijders wat er voor jullie nog in de toekomst in zit. Wij zijn ook zo begonnen met paardrijden tijdens vakantie in Frankrijk. En kijk ons nu, wie had dat ooit verwacht . Dus zeg nooit..nooit..

xHaflinger wij hebben paar jaar geleden een vakantie huisje gekocht en toen beviel het zo goed dat we vorig jaar het besluit hebben genomen voor de emigratie. Dus ging heel geleidelijk aan het besluit en na twee jaar wisten we waar voor kozen. MAAR voor ons is het gemakkelijker want wij hoeven niet meer te werken daar mijn man al 65+ is en dat maakt het natuurlijk wel gemakkelijker en minder dapper

Agossie dank je en ik begrijp je mooie herinneringen nostalgie gevoel

geerke ja schattig hé. Dat is van Engelse vrienden en ik mail ze zo de foto met de link naar dit topic. Ik denk dat ze het heel leuk vinden dat hun huisje zo in trek is

gerban zakdoekje bij de hand om kwijl op te vangen? }>

HorseTimeXL waar in het zuiden ga je naar toe? Ook daar heb je vaak mooie gelegenheden om paard te rijden, dus ben benieuwd. Alvast veel plezier over paar weken. Wellicht al wat voorpret door deze foto’s
takkie_muis misschien een idee om oude gewoontes eens te veranderen. NL is prachtig maar een keer een ander land is ook erg leuk hoor Takkie muis en Frankrijk is niet ver reizen

Jans mooi verwoord en het klopt helemaal wat je schrijft. Bedankt

assebassie ja soms is de merens een besmettelijk virus. Wellicht vind je het leuk om mee te babbelen in ons merens huiskamer topic [HK] Wie heeft er een merens?!

LukieBradley hahaha ja dat snap ik dat je graag wil komen. Dit jaar zitten we vol maar zeg nooit..nooit. Wie weet andere keer, nu zijn we nog zo pas geleden geëmigreerd dat we nog erg veel bezoek van eigen volk krijgen en dat is natuurlijk gaaf

roytroy dank je wel

Sabahartje wellicht dat jij ook me wil babbelen in ons huiskamer merens topic [HK] Wie heeft er een merens?!

leonie87 hé dat is een verrassing je leuke reactie. Ik had zonet besloten om een link naar je te mailen zodat je mee kunt genieten, maar dat hoeft dus niet meer. En natuurlijk ben jij/ jullie hartstikke welkom om hier te komen rijden. Ik kijk er naar uit. Laten we de mannen thuis bij het bier….Ik kijk al uit naar jouw topic want ietwat verschilt het toch wel van omgeving bij jou of bij ons..XX

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:49

Ooit hebben wij als het goed is wel stallings mogelijkheden en maken we ook ritten, maar voorlopig is het nog niet zo ver :)

Wij zitten in een vergelijkbare omgeving, en het is idd heerlijk om hier rond te rijden.

@xhaflinger, wij zijn sinds januari in Frankrijk gaan wonen. Wij zijn nog wat jonger (dan pien en man) dus voor ons is het veel meer zoeken naar mogelijkheden en bedenken wat we uiteindelijk willen om genoeg geld binnen te krijgen. Net als in Nederland ligt het werk hier ook niet voor het oprapen, en zeker niet voor een "buitenlander" die vaak (net als wij) de taal slecht, nog of helemaal niet spreken.
Wat de Fransen dan wel weer waarderen is dat je je inzet voor de gemeenschap. Wij wonen echt in het buitengebied dus je komt vaak dezelfde mensen tegen.
Grappig is dan wel dat sommige mensen iets al weten over ons, bijna voordat wij het zelf al weten ;)

Ik weet niet wat jullie plannen zijn omtrent het emigreren, maar misschien kunnen we jullie tegen die tijd wel helpen met iets.

Verder aan pien: gewoon foto's blijven maken hoor ;)
Wie weet hebben we ooit een trailer en nemen we wel 2 paarden mee die kant op, kunnen we met z'n 4e een ritje maken.

NikkiTimmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:03

Wow! Wat komt me dit bekend voor! Ik rijd zelf elk jaar bij kennissen van mij in de Gers op Friezen :) En dit ziet er precies zo uit als ik daar rijd :~

Echt gaaf!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:36

Pien, zucht, wat een heerlijke, mooie, gevarieerde omgeving bij jullie <3 Die foto van het meertje zijn geweldig en dat huisje van jullie engelse vrienden, zo lief en knus <3
Blijf maar nog even wat meer fotos plaatsen hoor, ik kan er geen genoeg van krijgen :D
Helemaal terecht dat je in Uitgelicht staat, daar hoort dit topic gewoon thuis :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:43

*\o/* Uitgelicht ! *\o/*
Ik voel...ik voel....dat dit topic een blijvertje gaat zijn voor een paar maanden, Pien ! Krijg je nog heel wat werk mee :D :D

Ben ik net wezen wandelen met mijn pre'tje...mij toch flink geergerd aan de veldwegen die er hier zo slecht bijliggen...stenen, stukken veldweg gewoon in beton gegoten ... en dan nog niet te spreken over malloten die per brommer door wegjes vliegen waar ze niet door mogen en waarvan mijn gekke witte dan gaat '' cruisen '' over pas ingezaaid land :oo

En dan...zie ik hier de foto's van Pien...en moet er mij nu toch een kwijldoekje bijnemen... :=
Dat laatste huisje <3 En die foto's bij het meertje zijn ook al zo prachtig ! Kun je daar zwemmen met paardje ?
Ik wil daar ook wonen !! :Y) En ooit gaat het ervan komen, echt waar ... :o

Bedankt voor de foto's, Pien ! Enne.... moest je er nog hebben en je verveelt je.... :') :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:53

Dat meertje....wauw!

Wij wandelden er vanmiddag zo bij. (Geen oortjes-foto maar een billen en buik-foto :D )

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:03

Alleen die gsm misstaat in zo'n authentiek, prachtig landschap, Lizy ! :') :')

Jullie maken mij allemaal heel erg jaloers.... :wow: :wow:

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:13

Haha ja ik had net een filmpje gemaakt dus had m'n telefoon nog vast :) past er niet echt bij hè
Ook een shirts van de Knhs past niet echt bij het integreren ;) maar het is prima werk spul.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:51

Ziet er prachtig uit daar :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:19

Deze reactie kreeg ik van mijn vriendin Stella. Zij woont in het laatste huisje waar Geerke de luiken in grijs blauwe kleur wil verven. Graag wil ik alle reacties in één topic vandaar dat ik kopieer.

Stella schrijft:
"Thanks for the photo of our house. It is very good. I also looked at the other ones on your Dutch page, and knew all the places. Hercule looks well.
Stella xx"

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:07

:D Iedereen antwoorden Pien is bijna onmogelijk!

Maar wat lijkt het me geweldig om in zo;n omgeving te rijden.
Ik weet het, ik mag niet mopperen, want ik heb met Rens half Nederland al gezien, maar dat berg- en heuvelachtige met die uitzichten en landschappen heeft toch wel iets magisch.

En dan daartussen die huisjes en paadjes, prachtig.

Heerlijk rustig en stil genieten van je paardje. Je weet het ik val op barok, dus Hercule is cool.
ZEN

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:16

Wat een prachtige omgeving! Erg leuke foto's :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:28

Jaaaaaahhh.... gaat tie lekker TS !! Steek ons nog even de ogen uit met prachtige foto's aan een schitterend meertje {:}

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:29

palousa_boy schreef:
@xhaflinger, wij zijn sinds januari in Frankrijk gaan wonen. Wij zijn nog wat jonger (dan pien en man) dus voor ons is het veel meer zoeken naar mogelijkheden en bedenken wat we uiteindelijk willen om genoeg geld binnen te krijgen. Net als in Nederland ligt het werk hier ook niet voor het oprapen, en zeker niet voor een "buitenlander" die vaak (net als wij) de taal slecht, nog of helemaal niet spreken.
Wat de Fransen dan wel weer waarderen is dat je je inzet voor de gemeenschap. Wij wonen echt in het buitengebied dus je komt vaak dezelfde mensen tegen.
Grappig is dan wel dat sommige mensen iets al weten over ons, bijna voordat wij het zelf al weten ;)

Ik weet niet wat jullie plannen zijn omtrent het emigreren, maar misschien kunnen we jullie tegen die tijd wel helpen met iets.

Wie weet hebben we ooit een trailer en nemen we wel 2 paarden mee die kant op, kunnen we met z'n 4e een ritje maken.

Voor nu hebben we nog lang geen definitieve plannen, ik moet eerst mijn studie nog afmaken. Deze duurt nog 3 jaar. Zowel mijn vriend en ik hebben de wens om naar Frankrijk te vertrekken, het is daar zo onwijs mooi! En hoe zijn jullie in Frankrijk terecht gekomen dan?

Wij gaan elk jaar weer op vakantie naar Frankrijk en kijken daar het hele jaar na uit, zelfs zo erg dat we beide soort van verdrietig worden als we weer terug moeten :').

Paardrijden in Frankrijk lijkt me ook geweldig! Alleen heb ik nog steeds geen goede stal gevonden waar dit kan (omgeving Ardreche)..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:01

_xHaflinger schreef:
palousa_boy schreef:

Voor nu hebben we nog lang geen definitieve plannen, ik moet eerst mijn studie nog afmaken. Deze duurt nog 3 jaar. Zowel mijn vriend en ik hebben de wens om naar Frankrijk te vertrekken, het is daar zo onwijs mooi! En hoe zijn jullie in Frankrijk terecht gekomen dan?

Wij gaan elk jaar weer op vakantie naar Frankrijk en kijken daar het hele jaar na uit, zelfs zo erg dat we beide soort van verdrietig worden als we weer terug moeten :').

Paardrijden in Frankrijk lijkt me ook geweldig! Alleen heb ik nog steeds geen goede stal gevonden waar dit kan (omgeving Ardreche)..

Bij ons was het meer het moment en de omstandigheden die de keuze makkelijker maakte.
Mijn vrouw had al een huis gekocht hier, met het idee deze in de loop van de komende 10 jaar op te knappen in vakanties etc. Toen kon ik mijn vrouw ook nog niet. Klinkt heel lang geleden, maar stiekem is dat maar 2 jaar ;)

Afgelopen zomer heb ik het huis voor het eerst gezien, ook om te kijken of ik het wat vond en of ik er (later) in zou kunnen wonen, en of ik Frankrijk überhaupt wel zag zitten, want eigenlijk was ik er alleen nog maar op weg naar vakantie doorheen gereden, nog nooit echt in Frankrijk geweest.

De laatste paar maanden van vorig jaar zijn eigenlijk het punt geweest dat we hebben besloten om maar meteen te verhuizen.
Ik had het niet echt naar m'n zin op m'n werk, m'n vrouw zat thuis met een terugval in d'r burn-out van een jaar terug..
Dus toen besloten om de gok maar te wagen en deze kant op te vertrekken.
Lekker de rust opzoeken, weg uit de stress, geen 220 km per dag in de auto om bij je werk te komen, niet elke dag om 5 uur uit je bed..

Heerlijke rust, een prachtige omgeving ( wij zitten midden in Frankrijk) en heel belangrijk, geen stress, geen prestatiedruk, geen file etc etc :)