Hepsie, zegt lekker puh! tegen de baas met zadel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:12

Morganlefay schreef:
Als Fjorden braaf zijn broeden ze meestal wat streken uit.
Met kar en al omkeren naar huis, heb geen zin. }>
Ik zie lekker gras achter de afscheiding, dat er een client aan de andere kant van het touw hangt is niet belangrijk.
Buitenrit? de hele bups in de stress behalve ons dikke, gras is veel belangrijker. O:)
Ik wens je veel plezier zonder (Fjordenhumor) met die "kleine".

Mamma Sjol kent die ene ook.. 1 boom, met daarom heen zo'n perkje, vlak voor haar stal, jaren geleden..
Arme leskindje van 6 jaar heeft daar 3 kwartier gestaan, pony wou niet meer mee :+ (stond te eten).
Wel heel lief kindje, heeft braaf gewacht bij de pony tot ze ontzet werd uit haar positie door een voorbijganger.

En ja, gras gaat hier voor de fjorden ook boven alles! *\o/*

Bos... Vorige eigenaar van Sjol hield Sjol en Unf vast, ik water halen.. ineens zie ik haar verdwijnen en links en rechts een fjord wegrennen, richting een vreemd bos.
Redding was nabij! Voor het bos puntje gras van 1 bij 3 meter.. Pieeeeppp ankers uit en eten.
Zo, wat waren wij blij...

Food... it's like magic!

Anoniem

Re: Hepsie, zegt lekker puh! tegen de baas met zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:21

Hepsie wordt echt een grote meid! , ze is zadelmak geboren XD

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:25

takkie_muis schreef:
Hepsie wordt echt een grote meid! , ze is zadelmak geboren XD

Geloof het ook, net als Guusje.. (ook een Zortin, schijnt dat de Zortinnetjes tot nu toe allemaal soort van zadelmak geboren zijn.).
Vandaag toen ik met haar naar de vereniging was gewandeld toen we stonden te kletsen, er echt op gaan hangen, dus helemaal vrij.. (had er zadel op liggen, dus kon vasthouden), ze keek niet eens op of om.
Heb er maar heel even gehangen, maar was fun, voor het eerst echt voetjes los van de grond.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:31

Leuk dat Hepsie zo koelbloedig reageert op je hangwerk! Dat wordt vast een superrijpaardje... met af en toe een Hepsie/Fjordengrapje ertussendoor, maar dat hoort erbij. :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:23

Onze fjorden op de manege hadden we ook altijd héél veel werk van te beleren, not!

Maar goed, dan moeten ze op een gegeven moment meer doen dan alleen in de bak omhuppelen en echt de lessen in. Maar dát was dan meestal niet de bedoeling! Dan pas landde het kwartje en waren ze niet beleerd (volgens hun :+ ) Het blijven maffe, maar geweldige beesten!!!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:46

Wat een braverd zeg! En ze lijkt ontzettend op haar mama. Misschien krijgt ze wel pas streken als je haar onder het zadel echt aan het werk gaat zetten. Is bij iemand die ik ken ook. Paardje is toen ze 3 was braaf geweest met zadelmak maken enzo en nu is ze 4 en doorgereden wordt komen de streken naar boven. Best een voordeel want dan ken je je paardje al een beetje en kun je de streken vaak gemakkelijker uitzitten ;)