Urielle schreef:Anne_mieke88 schreef:Die oortjessuper schattig....
Leuk paard.... Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden... dan hou je ze misschien iets minder vastverder mag hij iets meer met zn neusje eruit
Bedankt voor je tips maar misschien is het zinvol om de openingspost nog eens zorgvuldig te lezen![]()
Mijn handen -en dan met name mijn buitenhand- moeten momenteel laag en breed om te vermijden dat ik mijn paard in stelling zet (omdat ik op een of andere manier in mijn hoofd schijn te hebben dat hij zo gesteld door de baan moet lopen) en ik ben juist veel te toegeeflijk in mijn hand. Als hij een ontspannen aanleuning aanbiedt, doe ik gelijk mijn hand open en daardoor blijft hij niet in verbinding lopen, ik geef mijn buitenhand teveel weg in wendingen en buigingsoefeningen etc. Maw ik zit normaal maar wat te prutsen met een veel te losse beweeglijke hand
Ik moet dus juist leren om de energie die ik opwek van achteren niet aan de voorkant weg te gooien, maar in te zetten om het paard meer te sluiten en meer afdruk te geven. Tevens moet hij momenteel dus juist niet met zijn neus eruit lopen, dat is iets om erna pas weer verder uit te werken. Mijn gedachte moet momenteel zijn om hem bij elkaar te rijden, hij moet losser door het lijf, hij moet aanspanning in zijn lijf krijgen en hij moet gaan dragen. Meer rek in de bovenlijn maken komt daarna pas weer aan bod.
Ik heb de OP gelezen... maar dat waarschijnlijk niet gezien of overheen gelezen...