Wrangler (v. 007) en Urielle clinic Sander Marijnissen (M1)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:14

Urielle schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Die oortjes <3 super schattig....
Leuk paard.... Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden... dan hou je ze misschien iets minder vast ;) verder mag hij iets meer met zn neusje eruit :P

Bedankt voor je tips maar misschien is het zinvol om de openingspost nog eens zorgvuldig te lezen :)
Mijn handen -en dan met name mijn buitenhand- moeten momenteel laag en breed om te vermijden dat ik mijn paard in stelling zet (omdat ik op een of andere manier in mijn hoofd schijn te hebben dat hij zo gesteld door de baan moet lopen }:0 ) en ik ben juist veel te toegeeflijk in mijn hand. Als hij een ontspannen aanleuning aanbiedt, doe ik gelijk mijn hand open en daardoor blijft hij niet in verbinding lopen, ik geef mijn buitenhand teveel weg in wendingen en buigingsoefeningen etc. Maw ik zit normaal maar wat te prutsen met een veel te losse beweeglijke hand :o Ik moet dus juist leren om de energie die ik opwek van achteren niet aan de voorkant weg te gooien, maar in te zetten om het paard meer te sluiten en meer afdruk te geven. Tevens moet hij momenteel dus juist niet met zijn neus eruit lopen, dat is iets om erna pas weer verder uit te werken. Mijn gedachte moet momenteel zijn om hem bij elkaar te rijden, hij moet losser door het lijf, hij moet aanspanning in zijn lijf krijgen en hij moet gaan dragen. Meer rek in de bovenlijn maken komt daarna pas weer aan bod.

Ik heb de OP gelezen... maar dat waarschijnlijk niet gezien of overheen gelezen...

Urielle

Re: Wrangler (v. 007) en Urielle clinic Sander Marijnissen (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 08:15

Dat dacht ik al, het is een lang verhaal en veel werkpuntjes :)
Helaas wou ik hem gisteren longeren en was hij niet regelmatig rechtsachter dus vandaag even DA bellen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:21

Leuk om jullie weer eens te zien!

Mocht je nog eens les of een clinic willen volgen van iemand die jouw houding aanpakt en meteen het rijtechnische meeneemt (oftewel: wat voor invloed hebben jouw acties en houding van invloed op je paard), dan kan ik je Paulette Zorn aanraden. Ze is duidelijk, eerlijk naar jou toe (wat best confronterend kan zijn :)) ), maar altijd opbouwend. Ik heb er onwijs veel baat bij gehad! Veel dingen waren echt een eyeopener :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:39

Mooi hoor Urielle, het is geen makkelijke voor je en een super uitdaging. Goed dat je zo kritisch bent.

Maar lijkt het of je nog meer zou kunnen ontspannen in je zit op het paard? Alles nog meer in ontspannen spiertonus?

Ben zelf ook super kritisch, en als ik op mijzelf let, ineens voel ik een schouder, een stukje nek, een bovenbinnenbeen en als ik die dan losgooi, pakt mijn paard dar meteen op, zeker als hij rennerig is, maar heb daar ook aan moeten wennen, want mijn jonkie kan ineens wegschieten en op een of andere manier wil ik dat voor zijn om toch waakzaam iets van spanning te hebben. Vertrouw ik op ontspanning, dan wordt hij een stuk rustiger. Ik heb een heel sensibel paard, maar volgens mij jij ook!

Mijn visie, alles is zit, ruiter ok, paard ok....een super uitdaging, maar ik let ook bij mij zelf op vastzittende spieren die onderhoud nodig hebben.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:39

Urielle schreef:
Dat dacht ik al, het is een lang verhaal en veel werkpuntjes :)
Helaas wou ik hem gisteren longeren en was hij niet regelmatig rechtsachter dus vandaag even DA bellen.

Zou het kunnen dat hij iets heeft vastgezet in spanning? Gewoon even een paar dagen los laten bewegen op de wei?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:15

Hij heeft al twee dagen de hele dag buiten en stappen erop zitten, daarmee dat ik me ook een beetje zorgen maak en vrees dat het niet alleen spierpijn is :\
Maar dinsdag komt de DA scannen en foto's maken. Dan zal ik het weten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:18

russel schreef:
Mooi hoor Urielle, het is geen makkelijke voor je en een super uitdaging. Goed dat je zo kritisch bent.

Maar lijkt het of je nog meer zou kunnen ontspannen in je zit op het paard? Alles nog meer in ontspannen spiertonus?

Ben zelf ook super kritisch, en als ik op mijzelf let, ineens voel ik een schouder, een stukje nek, een bovenbinnenbeen en als ik die dan losgooi, pakt mijn paard dar meteen op, zeker als hij rennerig is, maar heb daar ook aan moeten wennen, want mijn jonkie kan ineens wegschieten en op een of andere manier wil ik dat voor zijn om toch waakzaam iets van spanning te hebben. Vertrouw ik op ontspanning, dan wordt hij een stuk rustiger. Ik heb een heel sensibel paard, maar volgens mij jij ook!

Mijn visie, alles is zit, ruiter ok, paard ok....een super uitdaging, maar ik let ook bij mij zelf op vastzittende spieren die onderhoud nodig hebben.

Succes!

Ik heb zeker in de rug last van vaste spieren ja, helaas kan ik die zelf niet ontspannen, die moeten echt los gemasseerd worden -O- Eigenlijk is het ergens grappig want ook Wrangler was klaar bij de masseur omdat hij steeds stress vastzet op zijn spieren en ze elke keer vanaf nul konden beginnen. En ik doe dus hetzelfde, we zitten ook beiden op magnesium :+ Zo baas, zo paard ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:20

Amanda schreef:
Leuk om jullie weer eens te zien!

Mocht je nog eens les of een clinic willen volgen van iemand die jouw houding aanpakt en meteen het rijtechnische meeneemt (oftewel: wat voor invloed hebben jouw acties en houding van invloed op je paard), dan kan ik je Paulette Zorn aanraden. Ze is duidelijk, eerlijk naar jou toe (wat best confronterend kan zijn :)) ), maar altijd opbouwend. Ik heb er onwijs veel baat bij gehad! Veel dingen waren echt een eyeopener :j

Bedankt, ik ga proberen de naam te onthouden! Helaas vrees ik dat ze niet zo snel richting deze kant op komt want ik zie dat ze helemaal in het noorden zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:55

Sinds een paar weken laat ik mijn rug, schouders en nek elke week masseren, met een mega effect niet alleen in dagelijks leven, energielevel, maar ook paardrijden.. ;) echt een aanrader...

Is ook zo baas zo paard, ze zijn je spiegels...kan zijn als jij los bent, minder stress daardoor gaat ervaren omdat je tolerantielevel groter is geworden, Wrangler ook gelijk op gaat...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:59

Ja, het is ook het plan om als ik klaar ben bij de chiropractor verder te gaan bij de kinesist, maar nu eerst de wervels even recht. Mijn bekken blijft steeds ietsje verdraaien en ik blijf ook mijn nekwervels maar blokkeren, heel irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:51

Als er spieren zijn die verhard zijn, verkort dus, dan blijven ze trekken aan je gewrichten en wervels, dan kan je steeds recht gaan zetten, maar ze worden weer in de eerdere stand getrokken...

De chiropractor blijft je wel helpen hoor.. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 07:58

De chiropractor maakt ook mijn spieren los, maar ik "verkramp" ze terug vast, mn de monnikskapspier.
Het ikwilnetjesopmijnpaardzitten-idee zit daar helaas ook wel voor iets tussen ;)