Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nicole schreef:Fokker liet vol trots zien in welke stal de moeder, Special en Mierela geboren waren hij heeft de moeder inderdaad zelf helemaal gefokt (Ald Feart's) ik heb voor de rest niet heel veel over de nakomelingen gesproken hoe of wat, er was behoorlijk wat jaartjes terug een hengst naar duitsland gegaan uit deze moeder en ook goedgekeurd ect
Punz schreef:Daar is helemaal niets mis mee. Is ook gewoon leuk om te zien, maar in drie weken wordt een grasmaaier geen sportpony, en is het nog steeds het product van de fokker wat je ziet.. Met wat haar er af wordt het beeld al snel spectaculair ( zéker als het fundament deugd).
Dus super leuk allemaal, maar ik heb denk ik ook gráág wat meer credits voor de fokker ... (en iets minder "kijk wat ze opknapt bij MIJ" ) daar gaat het me denk ik gewoon om.
TS heeft een prachtige pony gekocht, die ze nu prachtig "styled", echt alle respect daarvoor, maar daarmee blijft het een co-productie van dat wat de fokker gedaan heeft, én wat zij er nu aan toevoegd.
Ik vind gewoon dat de "co" wat weinig eer krijgt in het geheel...
( en nee... ik ken de fokker niet)
Maar goed... misschien ligt het ook te subtiel om zo via een berichtje op bokt uit te kunnen leggen..
Punz schreef:Daar is helemaal niets mis mee. Is ook gewoon leuk om te zien, maar in drie weken wordt een grasmaaier geen sportpony, en is het nog steeds het product van de fokker wat je ziet.. Met wat haar er af wordt het beeld al snel spectaculair ( zéker als het fundament deugd).
Dus super leuk allemaal, maar ik heb denk ik ook gráág wat meer credits voor de fokker ... (en iets minder "kijk wat ze opknapt bij MIJ" ) daar gaat het me denk ik gewoon om.
TS heeft een prachtige pony gekocht, die ze nu prachtig "styled", echt alle respect daarvoor, maar daarmee blijft het een co-productie van dat wat de fokker gedaan heeft, én wat zij er nu aan toevoegd.
Maar goed... misschien ligt het ook te subtiel om zo via een berichtje op bokt uit te kunnen leggen..
gekvanfleur schreef:Punz schreef:Daar is helemaal niets mis mee. Is ook gewoon leuk om te zien, maar in drie weken wordt een grasmaaier geen sportpony, en is het nog steeds het product van de fokker wat je ziet.. Met wat haar er af wordt het beeld al snel spectaculair ( zéker als het fundament deugd).
Ik begrijp je wel!
Fokker wordt beetje afgestempeld als 'dom'fries boertje met oude stalletjes in een gat in friesland, die bijna blij mag zijn dat hij zijn pony mag verkopen aan ts die er een wonderknap paard van maakt in drie weken.....fokker weet duidelijk heel goed waar hij mee bezig is en fokt schitterende dieren. Dat die als twee jarige lekker in het land paard mag zijn en er niet zo knap uitziet als op deze foto's doet niets af aan de prachtige fokproducten van deze fokker..
Nicole schreef:Hoor jij mij ergens zeggen ''Dom'' fries boertje??? Beste man fokt al behoorlijk wat jaartjes paarden maar zeer hoog op leeftijd en slecht ter been en als jullie niet weten of zelf hebben gezien hoe of wat ga dan geen uitspraken van maken wat ik niet gezegd heb.. Ik weet waar ze stond en ik weet HOE lang ze er stond en hoe ze erbij stond! Mensen ik moet eens zeggen dat er 3 jaar lang geen smid bij is geweest en een gebit als slachttanden had en de hele winter in 2 bij 2 stal stond dan staat bokt ineens op hun teentjes. Hou toch op als jullie niet weten hoe of wat...
Kimmej schreef:Nicole schreef:Hoor jij mij ergens zeggen ''Dom'' fries boertje??? Beste man fokt al behoorlijk wat jaartjes paarden maar zeer hoog op leeftijd en slecht ter been en als jullie niet weten of zelf hebben gezien hoe of wat ga dan geen uitspraken van maken wat ik niet gezegd heb.. Ik weet waar ze stond en ik weet HOE lang ze er stond en hoe ze erbij stond! Mensen ik moet eens zeggen dat er 3 jaar lang geen smid bij is geweest en een gebit als slachttanden had en de hele winter in 2 bij 2 stal stond dan staat bokt ineens op hun teentjes. Hou toch op als jullie niet weten hoe of wat...
Vreemd, voeten lijkt op die foto's weinig mis mee, heb je bij het kijken al een hoefsmid meegenomen dan? En slachttanden.. zo'n jong dier? Zo wel, lijkt de mond me ook van binnen wel kapot te zijn geweest? Waarom dan nu al voor de derde keer een bit erin?
Ik heb niet gezegd dat je denigrerend was over de fokker, puur dat dat hele voor-na verhaal mij ook ietwat stoort, er wordt toch wat negatief gedaan over de fokker in het topic. Denk dat je dat ook normaal in je op kan nemen, in plaats van gelijk op je achterste benen te gaan staan.
Punz schreef:Kan best TS dat het klopt wat je zegt, dat weten we niet. Maar dan nóg vind ik de toon en de balans in je verhaal niet prettig. Vind het gewoon wat minder respectvol. Dat moet ik toch mogen zeggen?
Als het klopt wat je zegt dan ga je een gesprek aan met de fokker, en als dat niet helpt kijk je wat je kunt ondernemen. Dan hoeft de man nog niet zo op een forum, zoals je nu met je laatste reactie ( edit: een na laatste reactie) wel doet ( en al eerder in het topic ook), neergezet te worden. De beste man is net als jij een liefhebber, heeft een mooie lijn op gezet, en al heel wat jaartjes méér ervaring bij elkaar dan wij hier... Mooie fokproducten fokken uit een eigen fokproduct: hoe je het ook wend of keer: dat is tóch vakmanschap.
En tja.. misschien kan hij het nu vanwege zijn leeftijd wat minder aan, maar dan moet er gewoon respectvol gekeken worden naar wat er misschien gedaan kan worden. Er tot 2 keer toe een pony kopen ( met een optie op een derde) maar verder niets ondernemen (als het echt zo slecht is als jij zegt) helpt de situatie dan ook niet verder.
Kortom:
Wees blij met je prachtige aanwinst, geniet ervan hoe een groene, dik in het haar zittende, ongetoilleteerde en ongetrainde driejarige zichzelf verder ontwikkeld, en uitgroeid tot de schoonheiddie ze al is, maar heb wat méér respect voor de fokker óf zorg dat er iets gedaan wordt aan in situatie die in jouw ogen kennelijk niet kan. Neem dan dáár je verantwoordelijkheid..
Maar laat het daarbij, en laat verwijzingen naar hoe de vorige eigenaar/fokker het deed maar achterwege wat mij betreft