Mijn nieuwe aanwinst valk merrie Ald Feart's Mierela!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:57

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes *\o/*

Irisx

Re: Mijn nieuwe aanwinst valk merrie Ald Feart's Mierela!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:19

Vind je gekozen hengst ook héél gaaf.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen! Geduld is een schone zaak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:55

Wauw je treft het wel steeds hé! Wéér zo'n knapperd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:34

Nicole schreef:
Fokker liet vol trots zien in welke stal de moeder, Special en Mierela geboren waren hij heeft de moeder inderdaad zelf helemaal gefokt (Ald Feart's) ik heb voor de rest niet heel veel over de nakomelingen gesproken hoe of wat, er was behoorlijk wat jaartjes terug een hengst naar duitsland gegaan uit deze moeder en ook goedgekeurd ect

In dat geval ( ik vermoedde het al) misschien toch met iets meer respect spreken over de herkomst van deze merrie. Je hebt het steeds over hoe ze is opgeknapt ( en hoe Special was opgeknapt bij je), maar heel eerlijk gezegd vind ik dat niet zo fair ten op zichte van de fokker.

Je hebt kennelijk een góed oog voor waar je welke pony koopt, maar eerlijk is eerlijk: het is de foklijn van de fókker waar jij nu furore mee maakt. En dat gun ik je van harte, maar ik krijg toch wat moeite met het "voor" - "na" verhaal. Ga gewoon genieten van haar, wees trots op haar, maar laat de ander ook in zijn waarde

Verder hoop ik dat je heel, heel, heel veel plezier gaat hebben van je inderdaad gewoon knáppe merrie ( en haar hopelijk straks even knappe veulen..... Maar je zult gaan ervaren: fokken is zo makkelijk nog niet...)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:36

Ik snap het niet zo goed? Die reactie.
Bij de fokker heeft het paard in de wei gestaan, als grasmaaier en daarom had ze zo'n dikke vacht en was ze wat dik. :?
Is niks negatiefs aan voor een 3 jarige? Beter zo dan de hele dag op stal omdat een paard anders niet heet genoeg is...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:19

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt MarlindeRooz: ik heb juist alle respect voor de fokker die kennelijk al generaties lang goede pony's fokt, en uit deze merrie meerdere malen heel goede fokproducten heeft gefokt.
Vind juist dat er met meer respect over de fokker gesproken mag worden, als je daar steeds je prachtige pony's vandaan haalt .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:20

Wat is er dan mis met het voor en na verhaal? TS wil gewoon de verandering grasmaaier - sportpony laten zien?

Yentlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:21

Waauw wat een beauty <3

Tweety27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:29

Wat een lief paardje :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:33

Daar is helemaal niets mis mee. Is ook gewoon leuk om te zien, maar in drie weken wordt een grasmaaier geen sportpony, en is het nog steeds het product van de fokker wat je ziet.. Met wat haar er af wordt het beeld al snel spectaculair ( zéker als het fundament deugd).

Dus super leuk allemaal, maar ik heb denk ik ook gráág wat meer credits voor de fokker ... (en iets minder "kijk wat ze opknapt bij MIJ" ) daar gaat het me denk ik gewoon om.
TS heeft een prachtige pony gekocht, die ze nu prachtig "styled", echt alle respect daarvoor, maar daarmee blijft het een co-productie van dat wat de fokker gedaan heeft, én wat zij er nu aan toevoegd.
Ik vind gewoon dat de "co" wat weinig eer krijgt in het geheel...
( en nee... ik ken de fokker niet :D )

Maar goed... misschien ligt het ook te subtiel om zo via een berichtje op bokt uit te kunnen leggen..

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:19

Wat leuk dat je toppers uit Friesland komen hihi :D
Ben erg benieuwd wat voor veulentje eruit komt! Vooral de kleur is wel spannend !
Veel plezier met haar, en super mooie foto's wederom!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:57

Ze is echt heel leuk :D Had die draffoto in het weiland op Facebook al voorbij zien komen geloof ik.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:26

wat een beauty! ik herken de orchard d'avranches lijn er ook zeker in, leuk :)

heel veel plezier met deze merrie

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:50

Wow wat een beauty ! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:05

Wauw wat is ze mooi! Prachtige kleur zeg (vind haar stiekem nog mooier dan special :x )
Waar is special trouwens heen gegaan?

Ik ben heel benieuwd hoe ver je het met deze beauty gaat schoppen!
Hoe groot is ze?

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:58

Punz schreef:
Daar is helemaal niets mis mee. Is ook gewoon leuk om te zien, maar in drie weken wordt een grasmaaier geen sportpony, en is het nog steeds het product van de fokker wat je ziet.. Met wat haar er af wordt het beeld al snel spectaculair ( zéker als het fundament deugd).

Dus super leuk allemaal, maar ik heb denk ik ook gráág wat meer credits voor de fokker ... (en iets minder "kijk wat ze opknapt bij MIJ" ) daar gaat het me denk ik gewoon om.
TS heeft een prachtige pony gekocht, die ze nu prachtig "styled", echt alle respect daarvoor, maar daarmee blijft het een co-productie van dat wat de fokker gedaan heeft, én wat zij er nu aan toevoegd.

Maar goed... misschien ligt het ook te subtiel om zo via een berichtje op bokt uit te kunnen leggen..

Ik ben het wel met bovenstaande eens. Dat bedoel ik verder niet vervelend, tuurlijk heeft TS een oog voor leuke bewegingen en heeft ze opnieuw een eyecatcher (zeker door de kleurtjes), maar een dosis winterhaar en puppyvetjes eraf, wat spieren erop, mooi toilet en een goed geschoten plaatje maakt een pony gauw al heel anders. En dat ze er bij de fokker heel anders uitzag zou bokt juist geweldig moeten vinden? Blijkbaar hebben ze veel buiten gelopen en daar een lekkere wintervacht gecreëerd en mogen ze vooral veel paard zijn en worden ze niet voor hun derde jaar aan het werk gezet aan een longe om al spieren te kweken.

M.a.w. het fundament van deze pony is inderdaad credit van de fokker. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:03

Punz schreef:

Ik begrijp je wel!
Fokker wordt beetje afgestempeld als 'dom'fries boertje met oude stalletjes in een gat in friesland, die bijna blij mag zijn dat hij zijn pony mag verkopen aan ts die er een wonderknap paard van maakt in drie weken.....fokker weet duidelijk heel goed waar hij mee bezig is en fokt schitterende dieren. Dat die als twee jarige lekker in het land paard mag zijn en er niet zo knap uitziet als op deze foto's doet niets af aan de prachtige fokproducten van deze fokker..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:20

gekvanfleur schreef:
Punz schreef:

Ik begrijp je wel!
Fokker wordt beetje afgestempeld als 'dom'fries boertje met oude stalletjes in een gat in friesland, die bijna blij mag zijn dat hij zijn pony mag verkopen aan ts die er een wonderknap paard van maakt in drie weken.....fokker weet duidelijk heel goed waar hij mee bezig is en fokt schitterende dieren. Dat die als twee jarige lekker in het land paard mag zijn en er niet zo knap uitziet als op deze foto's doet niets af aan de prachtige fokproducten van deze fokker..

Hoor jij mij ergens zeggen ''Dom'' fries boertje??? Beste man fokt al behoorlijk wat jaartjes paarden maar zeer hoog op leeftijd en slecht ter been en als jullie niet weten of zelf hebben gezien hoe of wat ga dan geen uitspraken van maken wat ik niet gezegd heb.. Ik weet waar ze stond en ik weet HOE lang ze er stond en hoe ze erbij stond! Mensen ik moet eens zeggen dat er 3 jaar lang geen smid bij is geweest en een gebit als slachttanden had en de hele winter in 2 bij 2 stal stond dan staat bokt ineens op hun teentjes. Hou toch op als jullie niet weten hoe of wat... :n En nee voor de mensen bij mij heeft ze nog NIET aan het werk geweest en komt ze dagelijks van 9 tot 7 buiten. Kan er erg slecht tegen als mensen beetje slechtste van me gaan denken, nou Mierela kwam het aan eten en schonen stal niet te kort want dat was er netjes maar bokt hou toch op als je verder niet weet hoe of wat.
Laatst bijgewerkt door Nicole op 04-04-14 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:26

Prachtig paardje <3

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:30

Nicole schreef:
Hoor jij mij ergens zeggen ''Dom'' fries boertje??? Beste man fokt al behoorlijk wat jaartjes paarden maar zeer hoog op leeftijd en slecht ter been en als jullie niet weten of zelf hebben gezien hoe of wat ga dan geen uitspraken van maken wat ik niet gezegd heb.. Ik weet waar ze stond en ik weet HOE lang ze er stond en hoe ze erbij stond! Mensen ik moet eens zeggen dat er 3 jaar lang geen smid bij is geweest en een gebit als slachttanden had en de hele winter in 2 bij 2 stal stond dan staat bokt ineens op hun teentjes. Hou toch op als jullie niet weten hoe of wat... :n

Vreemd, voeten lijkt op die foto's weinig mis mee, heb je bij het kijken al een hoefsmid meegenomen dan? En slachttanden.. zo'n jong dier? Zo wel, lijkt de mond me ook van binnen wel kapot te zijn geweest? Waarom dan nu al voor de derde keer een bit erin?

Ik heb niet gezegd dat je denigrerend was over de fokker, puur dat dat hele voor-na verhaal mij ook ietwat stoort, er wordt toch wat negatief gedaan over de fokker in het topic. Denk dat je dat ook normaal in je op kan nemen, in plaats van gelijk op je achterste benen te gaan staan.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:49

Kimmej schreef:
Nicole schreef:
Hoor jij mij ergens zeggen ''Dom'' fries boertje??? Beste man fokt al behoorlijk wat jaartjes paarden maar zeer hoog op leeftijd en slecht ter been en als jullie niet weten of zelf hebben gezien hoe of wat ga dan geen uitspraken van maken wat ik niet gezegd heb.. Ik weet waar ze stond en ik weet HOE lang ze er stond en hoe ze erbij stond! Mensen ik moet eens zeggen dat er 3 jaar lang geen smid bij is geweest en een gebit als slachttanden had en de hele winter in 2 bij 2 stal stond dan staat bokt ineens op hun teentjes. Hou toch op als jullie niet weten hoe of wat... :n

Vreemd, voeten lijkt op die foto's weinig mis mee, heb je bij het kijken al een hoefsmid meegenomen dan? En slachttanden.. zo'n jong dier? Zo wel, lijkt de mond me ook van binnen wel kapot te zijn geweest? Waarom dan nu al voor de derde keer een bit erin?

Ik heb niet gezegd dat je denigrerend was over de fokker, puur dat dat hele voor-na verhaal mij ook ietwat stoort, er wordt toch wat negatief gedaan over de fokker in het topic. Denk dat je dat ook normaal in je op kan nemen, in plaats van gelijk op je achterste benen te gaan staan.

Ja paard lief staat ook pas vanaf gisteren ofzo op stal toch? Morgen staat ze al weer een 4 weken bij mij, nadat ze 1.5 week bij me was ben ik met haar naar de kliniek gegaan zodat ze een complete APK kreeg JUIST voordat ik er een bitje in wou doen en voordat ik haar uberhaupt naar de hengst wou hebben!!! Jij was er toch bij dat ze volledige verdoofd bij de smid op die kliniek toch stond omdat ze anders de hele boel had verbouwd omdat aanraken op voeten al doodsklap van der kreeg? Ik hoef me hier niet voor sommige te verantwoorden met foto's hoe der voeten waren en ja na 1.5 week mede door overleg met dierenarts mocht er gerust een bitje in en dit ging er niet in om aan werk te gaan maar puur om te laten aftasten hoe ze erop reageerde.. Weetje bel kliniek emmeloord op vraag naar de arts die ons geholpen heeft wat ze van gebit vond dan hoor je van andere.. En ik hoef geen foto's te plaatsen hoe haar voetjes eruit zagen dat weet ik en andere mensen erg goed en hoef ik daar geen verantwoording voor jou af te leggen. (Erg knap dat je van 2 kleine foto's van nog geen 800px hoe haar voeten er aan toe waren) En ja ik heb gevoeld hoe haar gebit er aan toe was en de dierenarts schrok er zelf ook van hoe zulke slachttanden ze al wel niet had op zo jonge leeftijd, nu is alles weer perfect zoals een goed gebit en hoeven horen te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb voor de tijd helemaal geen verkeerd woord over gezegd (alleen dat ze de hele winter al binnen stond) en ik zeg nog steeds niet dat meneer slecht voor zijn dieren is ze krijgen hun natje en hun droogje maar het gaat niet volgens de bokt normen, ik ga er verder ook niet op in vind erg jammer dat jullie zo nare ondertoon aan het topic brengen. Nee de pony is toch niet opgeknapt ziet totaal niet beter uit in der velletje en komt dagelijks buiten zonder enkele werk te hoeven verrichten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:51

Kan best TS dat het klopt wat je zegt, dat weten we niet. Maar dan nóg vind ik de toon en de balans in je verhaal niet prettig. Vind het gewoon wat minder respectvol. Dat moet ik toch mogen zeggen?

Als het klopt wat je zegt dan ga je een gesprek aan met de fokker, en als dat niet helpt kijk je wat je kunt ondernemen. Dan hoeft de man nog niet zo op een forum, zoals je nu met je laatste reactie ( edit: een na laatste reactie) wel doet ( en al eerder in het topic ook), neergezet te worden. De beste man is net als jij een liefhebber, heeft een mooie lijn op gezet, en al heel wat jaartjes méér ervaring bij elkaar dan wij hier... Mooie fokproducten fokken uit een eigen fokproduct: hoe je het ook wend of keer: dat is tóch vakmanschap.

En tja.. misschien kan hij het nu vanwege zijn leeftijd wat minder aan, maar dan moet er gewoon respectvol gekeken worden naar wat er misschien gedaan kan worden. Er tot 2 keer toe een pony kopen ( met een optie op een derde) maar verder niets ondernemen (als het echt zo slecht is als jij zegt) helpt de situatie dan ook niet verder.

Kortom:
Wees blij met je prachtige aanwinst, geniet ervan hoe een groene, dik in het haar zittende, ongetoilleteerde en ongetrainde driejarige zichzelf verder ontwikkeld, en uitgroeid tot de schoonheiddie ze al is, maar heb wat méér respect voor de fokker óf zorg dat er iets gedaan wordt aan in situatie die in jouw ogen kennelijk niet kan. Neem dan dáár je verantwoordelijkheid..

Maar laat het daarbij, en laat verwijzingen naar hoe de vorige eigenaar/fokker het deed maar achterwege wat mij betreft

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:59

Nicole, laat ze lekker praten! Jij weet hoe je haar hebt opgehaald en hebt dit juist niet gezegd om die beste man wat buiten schot te houden. Doordat mensen een ander iets niet gunnen gaat het nu weer eens op z'n bokt's de hele verkeerde kant op.

Je hebt gewoon een hele knappe pony opgehaald die gewoon door wat TLC enorm is opgeknapt in haar vel en uitdrukking. Nou dat is toch helemaal niet erg?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 12:01

Punz schreef:
Kan best TS dat het klopt wat je zegt, dat weten we niet. Maar dan nóg vind ik de toon en de balans in je verhaal niet prettig. Vind het gewoon wat minder respectvol. Dat moet ik toch mogen zeggen?

Als het klopt wat je zegt dan ga je een gesprek aan met de fokker, en als dat niet helpt kijk je wat je kunt ondernemen. Dan hoeft de man nog niet zo op een forum, zoals je nu met je laatste reactie ( edit: een na laatste reactie) wel doet ( en al eerder in het topic ook), neergezet te worden. De beste man is net als jij een liefhebber, heeft een mooie lijn op gezet, en al heel wat jaartjes méér ervaring bij elkaar dan wij hier... Mooie fokproducten fokken uit een eigen fokproduct: hoe je het ook wend of keer: dat is tóch vakmanschap.

En tja.. misschien kan hij het nu vanwege zijn leeftijd wat minder aan, maar dan moet er gewoon respectvol gekeken worden naar wat er misschien gedaan kan worden. Er tot 2 keer toe een pony kopen ( met een optie op een derde) maar verder niets ondernemen (als het echt zo slecht is als jij zegt) helpt de situatie dan ook niet verder.

Kortom:
Wees blij met je prachtige aanwinst, geniet ervan hoe een groene, dik in het haar zittende, ongetoilleteerde en ongetrainde driejarige zichzelf verder ontwikkeld, en uitgroeid tot de schoonheiddie ze al is, maar heb wat méér respect voor de fokker óf zorg dat er iets gedaan wordt aan in situatie die in jouw ogen kennelijk niet kan. Neem dan dáár je verantwoordelijkheid..

Maar laat het daarbij, en laat verwijzingen naar hoe de vorige eigenaar/fokker het deed maar achterwege wat mij betreft

In begin heb ik niks gezegd (ja dat ze binnen stond maar dit mag niet gezegd worden) jullie gaan er zelf op in. Daarbij is dit de eerste keer dat ik iets gekocht heb bij de beste man Special was als veulentje daar al weg en heb ik van iemand anders gekocht dus weet niet wat je allemaal loopt te zeggen. Daarbij wat verwacht je dan dat ik dagelijks even op en neer richting friesland ga rijden om de dieren buiten en binnen te pakken? De dieren krijgen super goed te eten *viel ook niet aan haar af te zien ofzo*, schoon op hun stalletje en komen in de zomer 24/7 buiten, beste man heeft geen rijbak of paddock waar hij de paarden in de winter even buiten kan laten en geloof me dit gebeurd bij zoveel fokkers. Vind dat je erg een steek onder water loopt te geven terwijl je me dit ook even in PB had kunnen sturen dan had ik je haar fijn alles verteld.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:08

Is niet bedoeld als een steek onder water, wel een verzoek om iets meer respect. Nogmaals: ik wéét de feiten niet, dat zeg ik bij herhaling. Daar gáát het niet om. Vraag alleen om wat meer respect en credits voor de fokker. That's all. Maar zoals al eerder gezegd: het is kennelijk lastig om de nuance weer te geven, zo schriftelijk.