Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:57

pmarena schreef:
Daarom denk ik juist dat dit zadel helemaal zo'n slechte keus nog niet is, gezien de zachtheid ervan. Je kan beter op een soepel zadel teveel op de achterkant zitten dan op een boomzadel naar mijn mening.

En wie weet werkt het suberpanel-systeem (eigenlijk gewoon een soort zak / kussen gevuld met kurkdeeltjes) juist wel goed om de druk aan de achterkant niet al te scherp te laten worden. Het is geen veelgebruikt systeem dus een beetje onbekend maar het idee is wel erg leuk :)

Vind ik ook, Heather Moffett is ook niet iemand die zomaar een zadel de markt op slingert en in Engeland zijn haar zadels erg gewild.

TS inschattende zal ze van Brellir geen extreme bewegingen vragen. Het kauwende wat je ziet is ook een beetje hyperactiviteit Bianca, Bret is een paard wat heel Serieus wordt als hij een Werkje krijgt en wat zich ernstig wijdt aan zijn taak als Rijpaard :D

Fenrir

Re: Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:00

Ik geloof best dat TS heel liefdevol is voor haar dieren, maar ik hoop wel dat ze in ziet dat dit eigenlijk niet kan... en wbt het beter op dit zadel verder op de achterkant zitten dan op een boomzadel; het lijkt me allebei niet echt goed. Daarnaast lijkt het me voor de ruiter ook niet lekker zitten en lijkt het me ook niet bevorderlijk voor de houding van TS.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:18

Koper schreef:
pmarena schreef:
Daarom denk ik juist dat dit zadel helemaal zo'n slechte keus nog niet is, gezien de zachtheid ervan. Je kan beter op een soepel zadel teveel op de achterkant zitten dan op een boomzadel naar mijn mening.

En wie weet werkt het suberpanel-systeem (eigenlijk gewoon een soort zak / kussen gevuld met kurkdeeltjes) juist wel goed om de druk aan de achterkant niet al te scherp te laten worden. Het is geen veelgebruikt systeem dus een beetje onbekend maar het idee is wel erg leuk :)

Vind ik ook, Heather Moffett is ook niet iemand die zomaar een zadel de markt op slingert en in Engeland zijn haar zadels erg gewild.

Ze zit niet "teveel op de achterkant", ze zit bovenop de lendenen. Dat lijkt me niet de plek om te gaan zitten, wel? En al helemaal niet als je zo zwaar bent, je helpt je paard zo naar de filistijnen. Heeft niets met het zadel te maken.

En koper, ik stel voor dat je deze foto's even doormailt naar Heather Moffet. Ik denk dat ze zich helemaal lam schrikt als ze die ziet. :x

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:32

Ben ik de enige die dit soort commentaar heel onrespectvol richting de TS vindt? Ze geeft al heel lang geen reacties, maar jullie gaan maar door.
Toevallig weet ik dat ze heel druk bezig is met wat doen aan haar gewicht, dus een beetje dimmen mag ook wel. Veel mensen zijn erg onzeker over hun gewicht en hele pagina's vol met mensen die daar dan commentaar op geven helpen dan echt niet.

Misschien dit even laten rusten, zoals al gequote werd is continue herhalen van 1 ding niet de bedoeling van ITP, en er zijn nog zat andere dingen om op te reageren :)

Ik heb zin om Bret binnenkort weer een keertje te zien Iris. Hij is leuk :)

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:37

...
Laatst bijgewerkt door Loraine1985 op 24-03-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:42

Geen idee of ze er wat aan doet, dat kunnen wij niet ruiken natuurlijk. :) En ik check niet of ze online is geweest of niet, wie weet heeft ze het wel heel druk.

Volgens mij zijn de meeste reacties heel netjes hoor. Ik was wel benieuwd naar een reactie van TS en wat ze er zelf nou van vindt als ze eens objectief naar haar eigen foto's kijkt.
Bezig met afvallen of niet, ze kiest er wel zelf voor om met haar huidige gewicht en een niet passend zadel op haar paard te gaan zitten. Ze kan er ook voor kiezen dat niet te doen.

Zo'n onzin, zodra het over gewicht gaat mag je meteen niks meer zeggen. Het is een ontzettend leuk paardje, maar had ik dat dan maar moeten zeggen en verder mijn mond moeten houden? Daar help je het paard niet mee hoor, je kop in het zand steken.
Als ik op een Shetlander was gaan zitten had heel bokt op z'n kop gestaan maar dit mag dan weer wel alleen maar omdat ze overgewicht heeft? Ik blijf het vreemd vinden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:44

Soms is het goed als een spiegel je voor gehouden word omdat je het zelf niet ziet :).
Ik vind niet dat er kwetsende opmerkingen in dit topic staan, dus die opmerking vind ik echt zwaar overdreven.

Ik weet zelf hoe het is om te zwaar te zijn om te rijden (ik rijd zelf nu al een tijdje niet, omdat ik zelf vind dat ik te zwaar ben voor een paardenrug), maar ik ga wel met de rest mee, dat het zo vanaf de foto er niet heel erg oke uit ziet.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:45

Ik geloof niet dat zij een type is om haar kop in het zand te steken. Maar na 1 of 2 keer hetzelfde commentaar zal ze het ongetwijfeld al begrepen hebben, het hoeft niet 20x herhaald.

Ik vind dat dit niet per se gewicht-specifiek is want ik vind dat er wel vaker veel te veel op 1 punt wordt doorgedramd. Maar gewicht is vaak nog extra kwetsend.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:49

Aleeneh, jij kent TS blijkbaar. Wij kennen TS niet dus hoe moeten wij weten wat voor type ze is en of ze zich bewust is van haar gewicht of niet? Volgens mij blijft iedereen hier netjes en veel mensen reageren toch niet puur negatief, ik zie ook een hoop leuk commentaar. Ik vind het ontzettend meevallen, tenzij je alleen ooh's en aah's had verwacht.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:53

Ik ken haar ja, en dat is juist waarom ik aangeef dat het wat minder kan. Jullie konden dat idd niet weten, dus bij deze. Ik gaf alleen aan dat het wellicht een idee is om dit onderwerp los te laten en ook andere dingen te benoemen :) kwartje is nu vast al wel gevallen. Maar verder post TS een leuk topic met een leuk paardje en ook dat mag best gezegd worden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:55

Echt een hele leuke ijslander heb je !! :)

Zelf vind ik de combi ook niet heel fijn.. Je bent inderdaad wat voller.
Moeilijke situatie, maar het blijft jou keuze.

Voor de rest vind ik het er prima uit zien.. Buiten dat je zadel natuurlijk een beetje klein is maar heb al wat tips en fotos voor bij zien komen!!

Succes :)

Edit : sommige mensne geven inderdaad wel vrij heftig aan dat ze haar te dik vinden..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:57

KimD schreef:
Jeetje! Ik stap met mijn gewicht niet eens meer op een paard omdat ik het niet verantwoord vind maar hier schrik ik wel heel erg van! Triest dit... Dus omdat het een Ijslander is moet dit zomaar kunnen? :n

Kijk eens heel goed naar jezelf en denk eens heel hard na over wat jezelf goed aan het praten bent. ;)

Je hebt een pracht pony in je bezit, zorg ervoor dat dit ook zo blijft.

Triest ?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:17

_nvds schreef:

Voor de rest vind ik het er prima uit zien.. Buiten dat je zadel natuurlijk een beetje klein is maar heb al wat tips en fotos voor bij zien komen!!

Edit : sommige mensne geven inderdaad wel vrij heftig aan dat ze haar te dik vinden..

Niemand zegt dat TS te dik is. Alleen te zwaar voor dit paard.
Top dat ze probeert af te vallen, maar dat doet niets af aan het feit dat ze kiest om op dit moment met dit gewicht op haar pony te gaan zitten. Dat ze voor de rest goed voor haar paard is of dat er ergere situaties zijn doet daar imo niks aan af.

Daarnaast is dit een discussieforum en mag je je nog steeds op een respectvolle manier je mening geven (wat imo ook gebeurt). Daarnaast had TS deze reacties ook wel enigszins kunnen verwachten natuurlijk. Mensen zeggen dat niet zomaar maar voor de welzijn van het beestje natuurlijk.

Je hebt een leuke IJslander TS, rood staat hem erg leuk!
Maar ik vind de combinatie geen fijn beeld geven op dit moment, sorry!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:27

Aleeneh schreef:
Maar verder post TS een leuk topic met een leuk paardje en ook dat mag best gezegd worden.

En dat doet dan ook bijna iedereen. Ik snap dat jij je aangevallen voelt omdat je ts kent, maar je moet wel even redelijk blijven.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:31

Ik voel me helemaal niet aangevallen, rustig maar :) ik bedoelde mijn berichtje ook absoluut niet aanvallend. Het leek me alleen wellicht niet nodig dat 20 man hetzelfde zegt, en dat zou ik ook zeggen in een topic dat niet was van iemand die ik ken.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:32

Esmeej333 schreef:
_nvds schreef:

Niemand zegt dat TS te dik is. Alleen te zwaar voor dit paard.
Top dat ze probeert af te vallen, maar dat doet niets af aan het feit dat ze kiest om op dit moment met dit gewicht op haar pony te gaan zitten. Dat ze voor de rest goed voor haar paard is of dat er ergere situaties zijn doet daar imo niks aan af.

Daarnaast is dit een discussieforum en mag je je nog steeds op een respectvolle manier je mening geven (wat imo ook gebeurt). Daarnaast had TS deze reacties ook wel enigszins kunnen verwachten natuurlijk. Mensen zeggen dat niet zomaar maar voor de welzijn van het beestje natuurlijk.

Je hebt een leuke IJslander TS, rood staat hem erg leuk!
Maar ik vind de combinatie geen fijn beeld geven op dit moment, sorry!

Komt wel op het zelfde neer he

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:33

Te zwaar voor een paard betekend niet automatisch dat je te dik bent. Dus nee, komt niet op hetzelfde neer. Voor een groter dier zou ze niet te zwaar zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:44

Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten, TS; heb je het één en ander aan laten meten door een zadelmaker?

Het is niet leuk om te horen, ik heb het een paar weken geleden zelf ook moeten horen: soms lukt het gewoon niet om een zadel te vinden dat het paard én de ruiter past. Maar élke zadelmaker zal je vertellen dat je niet moet gaan rijden op een zadel dat voorbij de 18e rib ligt (dat is meestal waar het haar op de flank de andere kant uit gaat groeien) en hier is dat duidelijk het geval.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:45

Natuurlijk niet?!
Ik ben ook te zwaar voor een shetlander, betekent niet dat ik te zwaar ben in het algemeen.
Als iemand te zwaar is heb ik daar absoluut geen waarde oordeel over. Je weet niet waardoor het komt namelijk.
Vind dat wat anders dan op een paard stappen waar je te zwaar voor bent, dat is een keuze...

Paard heeft geen boodschap over het waarom...
Maar dit is off-topic dus mijn laatste bericht hierover.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:50

Esmeej333 schreef:
Natuurlijk niet?!
Ik ben ook te zwaar voor een shetlander, betekent niet dat ik te zwaar ben in het algemeen.
Als iemand te zwaar is heb ik daar absoluut geen waarde oordeel over. Je weet niet waardoor het komt namelijk.
Vind dat wat anders dan op een paard stappen waar je te zwaar voor bent, dat is een keuze...

Mee eens. En hier is er tenminste een keuze: namelijk eerst afvallen en dan rijden of een paard kopen met een langere rug. Er zijn zat mensen die door hun beenlengte een 18ich zadel nodig hebben, die hebben geen keus en kunnen gewoon niet rijden op een kleine ijs.

Ik denk dat deze combinatie qua lengte prima kan dus door laten rijden door een ander, afvallen en er dan lekker zelf op. Het is ook een prima stok achter de deur voor het afvallen heb ik gemerkt, sinds het bezoek van de zadelmaker ben ik al 4 kilo kwijt, da's bij mij nog nooit zo snel gegaan... maar nu moet het voor mijn paard!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:11

_nvds schreef:
KimD schreef:
Jeetje! Ik stap met mijn gewicht niet eens meer op een paard omdat ik het niet verantwoord vind maar hier schrik ik wel heel erg van! Triest dit... Dus omdat het een Ijslander is moet dit zomaar kunnen? :n

Kijk eens heel goed naar jezelf en denk eens heel hard na over wat jezelf goed aan het praten bent. ;)

Je hebt een pracht pony in je bezit, zorg ervoor dat dit ook zo blijft.

Triest ?

Ja triest, zoals het er staat. Het is een Ijslander en die kunnen inderdaad meer verdragen maar niet dit. Ik gok erop dat TS nog iets zwaarder is dan ik en ik stap op geen enkel paard meer vanwege mijn gewicht. Dat is gewoon niet eerlijk tegenover het paard ipv daarvan men ik met ze en dat is net zo heerlijk. :)

Als TS dit kwetsend vind is ze duidelijk niet content met zichzelf als ze in de spiegel kijkt. Máár dat had ze kunnen bedenken voordat er een topic werd geopend. Als ik een topic open waar ik op een Ijslander zou rijden krijg ik dezelfde reacties. En niemand kan zeg dat ik me niet kan inleven in TS want ik ben zelf dit model mens, enige verschil is dat ik er prima mee kan leven en het ook onder ogen zie en daardoor rekening houdt met paarden. Ik rijd er immers niet meer op, wil ik weer graag gaan rijden zal ik maar de sportschool moeten en afvallen. Want anders vind ik het triest van mezelf om erop te stappen, dus ik vind het ook triest van TS dat is eigenlijk uit eigenbelang (want ze wilt graag rijden) toch met dit gewicht opstapt. Daarbij is het zadel ook gewoon te klein voor haar billen, bij een passend zadel past het niet meer op het paard.

... in mijn ogen allemaal hints dat TS beter niet kan opstappen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:45

Tja Fiffill, het is vooral dat er weinig te zeggen valt. Ik kan zeggen dat ik 2 x per week 15 minuten met hem rij, en voor de rest andere dingen met hem doe om zijn conditie en spieren op te bouwen. Ik kan zeggen dat ik tegelijkertijd aan het afvallen be, 90% voor mijn paard. Dat ik o.a. hardloop en gezond en gematigd eet. Ik kan zeggen dat mijn paard gevoelig is, dat ik hem ken, dat ik weet wanneer hij directe pijn ondervindt - en dat ik dus weet dat dat niet zo is die 30 minuten per week dat ik op zijn rug zit (en nee, hiermee zeg ik dus niet dat ik niet hoef af te vallen). Dat mijn slobberkleren enzo ook niet bijdragen aan een fijn plaatje. Dat ik mijn zadel n.a.v. de foto's heb aangepast zodat ik er beter op zit (en er gelukkig dus wel iets positiefs uit dit topic is gekomen). Maar het leek me geen discussie waard, en daarnaast denk ik dat het voor veel mensen alleen maar als 'excuses' klinken, dus eerlijk gezegd dacht ik ach, ik laat 't topic wel gewoon wegzakken. En you're right, ik had dus beter geen topic kunnen openen. Van alle positieve en negatieve dingen die zijn gezegd is dat denk ik de meest accurate. :) Maar helaas kunnen we alleen leren van ervaringen, en ze niet terugdraaien. Maar goed, dat is dus de reden dat ik niet meer heb gereageerd: 't Is iets waar ik dagelijks hard mee bezig ben te veranderen, en rekening mee hou w.b.t. mijn paard, dus het leek me dat ik er weinig nuttigs over kon zeggen. (edit: Oh ja, het heeft dus niet zoveel nut te gaan argumenteren dat ik mijn paard niet goed genoeg ken of dat ik duidelijk niet hard genoeg probeer af te vallen, want de reden dat ik niet eerder heb gereageerd is juist omdat het me niet nuttig leek een discussie over dat soort spul te starten.)

Ik heb de foto's overigens niet zelf eraf gehaald, de bandwidth is overschreden.

Voor het beeld even, ik heb hier de kniewrongen eraf gehaald & in rijkeding (hij staat alleen een beetje ongelukkig, maar goed):

Afbeelding

en voor degenen die echt niet geloven dat er ruimte over is een foto van mijn kont... Er zit een knikje achterin het zadel hier te zien, ik zit op het midden van het zadel met mijn zitbeenknobbels, voor het knikje, en kont net tegen de 'achterkant' na het knikje aan. Daarnaast zijn er ook 18 inch boomzadels die prima op zijn rug passen, maar dat zijn helaas duurdere, op maat gemaakte zadels (ik geloof dat Frosti hier ergens de pryði noemt bijvoorbeeld? :) ) en die investering maak ik liever als hij helemaal niet meer groeit en zijn bespiering constanter wordt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:58

TS, het maakt niet zo veel uit hoe je op dit zadel zit... het zadel an sich is gewoon te lang voor dit paard.

Als het nou niet zo'n vierkante achterkant had en meer bananenkussens was het nog een ander verhaal maar met dit zadel zie je gewoon dat de rand in de lendenen drukt. Je ziet dat vooral goed op foto 3 van het starttopic en de foto die vandaag is geplaatst.

Op zich is dit een typisch ijslander probleem omdat het nu eenmaal een klein/kort ras is waar doorgaans volwassenen op rijden. Je zou eens kunnen kijken bij tweedehands Ijsco zadels met korte kussens en een grotere zitmaat:
Afbeelding
, of een grotere zitmaat met bananenkussens:
Afbeelding

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:02

foto's doen het niet bij mij

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:03

TS, de foto's in de OP doen het niet meer. Althans bij mij doen ze het niet.

De foto die ik nu zie is inderdaad wat ongelukkig genomen. Ik dacht dat je voorover viel, maar ik zie dat je paardje van voor veel lager staat dan van achter.
Om eerlijk te zeggen vind ik het zadel wel te klein voor jou. Ook vind ik het zadel echt een grensgeval van wel/niet te lang.
Het lijkt op de foto net of je met je muis :+ op de voorkant van je zadel zit, bijna op zijn schoft. Ik vind het er niet fijn en mooi uit zien.

Ik vind het wel super knap dat je bezig bent met gewicht te verliezen +:)+ Ik weet hoe zwaar die weg is en hoe moeilijk het is om die knop om te zetten en te beginnen. Dus echt houd vol, want als je eenmaal op de goede weg zit en merkt dat je aan het afvallen bent geeft dat je echt een boost!