Waarom je altijd een cap op zou moeten zetten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marianne1992

Re: Waarom je altijd een cap op zou moeten zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:04

Ik draag ook altijd een cap, het beste kun je om de 4 jaar een nieuwe kopen omdat de voering maar beperkte tijd meegaat

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:14

anneschr schreef:
cheybinky schreef:
Woeh dit maakt me wel weer bang, ik ben 14, en rijd alweer 2 jaar zonder cap.

En terecht :j
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik vraag me altijd af waarom je zonder cap zou gaan rijden als het ook met kan.

Eigen keuze? Ik heb een dochter van 14. Als die zonder cap haar pony op gaat, sleur ik haar er persoonlijk af!
}>

Bij ons op stal mag je niet eens zonder cap rijden. Jeugd of volwassenen. Goede zaak.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:17

Ik was ook altijd een doos die zonder cap reed, want het paard waar ik veel op reed (x Tinker) was hartstikke rustig, braaf en er kon daarom niks gebeuren dacht ik. Ik crosste met haar door de weilanden (vaak ook nog zonder zadel), springen en al die andere gekkigheid die je doet als je jong bent :+

Geen idee waarom ik toen wel mijn cap op had, dat was echt voor het eerst sinds jaren...

Waar ik reed had je een ijzeren hek die de rijbak van het pad naar de wei scheidde, dat hek liet ik het paard altijd dicht doen, ik stuurde haar er heen en dan duwde ze met haar neus tegen dat hek tot het dicht zat.. Helaas zat er toen blijkbaar een stroomdraad of iets anders tegen aan want heel dat ijzeren hek stond onder stroom waardoor het paard volledig flipte en ik een paar meter verder op de grond belandde, ik had niks en mijn cap kon de kliko in, sindsdien draag ik braaf mijn cap :j

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:59

Bij ons wel, maar wij hebben 4 mensen op stal in totaal, die alles zelf doen( mesten voeren ect) iedereen beslist zelf :-)

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:27

Ben blij dat ik vorig jaar een cap droeg.
Had met cap al een hersenschudding dus wil niet weten wat er was gebeurt als ik die niet op had.

Cap heeft het wel overleefd :D