Smit rijd over het algemeen ook met van die grote groepen! Die komen wij heen vaak tegen tijdens de ritten!
Gister heb ik overal pijn gehad en in de avond was het echt niet meer fijn om zo maar te zeggen! Ik ben vandaag gelukkig al weer iets fitter!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ashleydk schreef:Ik viel niet heel hard, maar ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat ik gevallen was en moest eerst even bedenken of ik me wel goed voelde.![]()
Als eerst had ik behoorlijk pijn in mijn rug en mijn benen, maar toen dat over was ben ik opgestaan.
Ik word namelijk vrij snel paniekerig en duizelig en dat wou ik zien te voorkomen!
Danseresje schreef:Tja, zie met regelmaat groepen van 15-20 van Bakker en vaak ziet het er ook nog rommelig uit. Grote gaten en veel onrust binnen de groep.
Zelf rij ik verzorgpony daar in de buurt en bij Smit en ben toch blij dat het bij Smit aardig gestructureerd gaat met rijden (ip 2 aan 2 op het strand, goed aangesloten rijden, dat soort dingen).
Alleen het strand op met verzorgpony is ook fijn!
evdpanne schreef:Dat was een spannende rit zo te horen. Ik heb een tijd in Noordwijk gestaan met mn paard en zag het helaas ook vaak fout gaan bij de paarden met de rode dekjes. Maar ja heb ook wel is een groep naar buiten zien gaan toen ik bij Bakker startte waarbij er een aantal jongens zelfs met korte broeken op de paarden zat. Ze nemen bij Bakker ook gewoon mensen mee die nog nooit op een paard hebben gezeten. Maar je ben ook geen fan van Manege Bakker, heb er genoeg redenen voor maar die hoef ik hier niet allemaal te vermelden
.
Ashleydk schreef:evdpanne schreef:Dat was een spannende rit zo te horen. Ik heb een tijd in Noordwijk gestaan met mn paard en zag het helaas ook vaak fout gaan bij de paarden met de rode dekjes. Maar ja heb ook wel is een groep naar buiten zien gaan toen ik bij Bakker startte waarbij er een aantal jongens zelfs met korte broeken op de paarden zat. Ze nemen bij Bakker ook gewoon mensen mee die nog nooit op een paard hebben gezeten. Maar je ben ook geen fan van Manege Bakker, heb er genoeg redenen voor maar die hoef ik hier niet allemaal te vermelden
.
Dat vind ik vreemd, want ik heb ze nog nooit mensen mee zien nemen op een rit die geen ervaring hebben.
We stappen altijd in de bak in en als ze daar iemand al raar zien doen en het niet vertrouwen gaan ze dat navragen en gaat die persoon niet mee als toch blijkt dat diegene niet genoeg ervaring heeft!
Je kan wel een privé beginnersrit nemen, wie weet heb je dat gezien?
Maarja, zoals ik al heb gezegd, ik zou anders leiden dan dat er word gedaan, maar ik heb daar mijn vrienden en rij er met veel plezier, dus mij maakt het eigenlijk niet zo veel uitOp iedere manege is wel iets aan de hand
Ashleydk schreef:Ja jammer genoeg heb ik geen invloed op de manier van rijden en de grootte van de groep! Ook niet de beschikking tot een eigen paard dus ik zal wel mee moeten, aangezien ik vast geen manege paard alleen van de manege mag meenemen :p
Het liefst stap ik ook langs mensen en vooral langs honden.. Maarja.. :p
Dat hohohoho heb ik in real life ook echt helemaal niet gehoord! Maar na het bekijken van het filmpje moest ik daar ook wel erg om lachen! Ik vond het nou niet echt ontspannen klinken!
Ashleydk schreef:@Anter: Ja dat mag zeker! Die heb ik bij Foto Kruyt gekocht, in Katwijk.
Het is de Liquid Image Ego. Heerlijk fijn en klein cameratje! Ik vind de kleuren persoonlijk mooier dan de GoPro, alleen de stabilisatie is iets minder goed, maar zoals je kan zien, is het gewoon top!
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed! Voor nog geen 200 euro heb je de camera en de prijzen van de accessoires zijn ook een stuk 'betaalbaarder'!
Iejoorr schreef:Oeps, spannend ritje dus
Wel leuk foto's met je helmcam, kan je goed zien hoe je bent gegaan haha! En de teckel? Hoop niet dat die achter de paarden aanvloog!
Ik heb juist hele goede ervaring met Bakker. Ging altijd bij Poelenburgh op strandrit en daar ging altijd wel iets mis. van de 10 ritten die ik heb gemaakt is er maar 1 goed gegaan. Bij bakker ging alles perfect, nu koos ik ook voor een wat slomer paardje (Nikita geloof ik?) maar ik het toen echt kunnen genieten zonder huppelende drukke paarden.