Wat als een zonnige ochtend begint......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:10

Uitgelicht! :D Thanks!

Smit rijd over het algemeen ook met van die grote groepen! Die komen wij heen vaak tegen tijdens de ritten!

Gister heb ik overal pijn gehad en in de avond was het echt niet meer fijn om zo maar te zeggen! Ik ben vandaag gelukkig al weer iets fitter! :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:21

Ashleydk schreef:
Ik viel niet heel hard, maar ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat ik gevallen was en moest eerst even bedenken of ik me wel goed voelde. 8)7
Als eerst had ik behoorlijk pijn in mijn rug en mijn benen, maar toen dat over was ben ik opgestaan.
Ik word namelijk vrij snel paniekerig en duizelig en dat wou ik zien te voorkomen! :)

Klinkt bekend :j
Dat heb ik zelf ook altijd na een valpartij. Dan ben ik even alleen maar bezig met mezelf. Doe ik dat niet ga ik namelijk makkelijk hyperventileren. Zeker als ik weet dat het kan omdat er voldoende mensen om mij heen zijn. Alleen heb ik meestal (lees reflex) om de teugel vast te houden.

Maar ik ben het wel eens met de rest. Je noemt het een kleine groep, 11 man. Dat is voor ons al behoorlijk groot hoor. Dan gaan er al minimaal 2 begeleiders mee op bomproof paarden. Op 6 man hebben wij 1 begeleider en als we 1 of meerdere mensen, van die 6, niet vertrouwen qua rijden gaat er zelfs op 3 man 1 begeleider mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:32

Gaaf hoor op het strand! Ik heb dat vroeger ook vaak gedaan, maar sommige paarden gaan dan uit hun dak, die verwachten dan dat het knallen wordt. Gaat er een dan gaan ze mee...

Cool hoe je er weer zo makkelijk op stapt, ik had wat stijver geweest om er weer met zo een vloeiende beweging in het zadel neer te vlijen, haha.....

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:36

Oei, dat was een spannend ritje dus... Gelukkig zijn er geen echt erge dingen gebeurt, hoewel een pols breken natuurlijk geen kleinigheid is.
wel heel bijzonder dat je het op camera hebt.

Heel wat jaren terug heb ik ook zoiets meegemaakt met een strandrit van de manege waar ik toen reed. Paarden wilden aan het einde van het strand niet meer stoppen en op een gegeven moment knalde de pony waar ik op zat bovenop de pony van een ander meisje (of andersom het is maar hoe je het bekijkt). Zij viel er direct af en ik was teugels en beugels kwijt. Ponies nog helemaal dol, dus op hol van de groep vandaan met nog een pony die in de buurt bij ons was toen het gebeurde. Dat meisje viel er ook al snel af, dus toen zat ik zonder teugels en beugels op een opholgeslagen paard achter twee losse paarden aan. Pfff het leek wel een film. Gelukkig kon ik mij herpakken en uiteindelijk afstand creeeren tussen mij en de twee losse paarden. Daarna kon ik hem terugnemen en terug naar de groep sturen. Losse paarden werden gelukkig verderop door mensen gevangen en niemand was gewond, maar het zal me altijd bijblijven...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 04-03-14 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:52

Danseresje schreef:
Tja, zie met regelmaat groepen van 15-20 van Bakker en vaak ziet het er ook nog rommelig uit. Grote gaten en veel onrust binnen de groep.
Zelf rij ik verzorgpony daar in de buurt en bij Smit en ben toch blij dat het bij Smit aardig gestructureerd gaat met rijden (ip 2 aan 2 op het strand, goed aangesloten rijden, dat soort dingen).
Alleen het strand op met verzorgpony is ook fijn!

Ik denk er precies zo over . Of de begeider snapt het niet of het maakt hem of haar niet veel uit wat er gebeurd . Maar op deze manier is het wel onveilig .Kan nog flinke problemen geven voor de manege als er echt iets ernstigs gebeurd en jij hebt het zo op de camera staan . Gelukkig ben je niet al te hard gevallen .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:53

Dat was een spannende rit zo te horen. Ik heb een tijd in Noordwijk gestaan met mn paard en zag het helaas ook vaak fout gaan bij de paarden met de rode dekjes :P. Maar ja heb ook wel is een groep naar buiten zien gaan toen ik bij Bakker startte waarbij er een aantal jongens zelfs met korte broeken op de paarden zat. Ze nemen bij Bakker ook gewoon mensen mee die nog nooit op een paard hebben gezeten. Maar je ben ook geen fan van Manege Bakker, heb er genoeg redenen voor maar die hoef ik hier niet allemaal te vermelden :P.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:59

echt een spannende rit hihi, grappige fotos, gelukkig eind goed al goed!

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:05

Hahaha, sorry maar ik lig hier echt helemaal dubbel.
Wat een draakjes en gelukkig is alles enigszins goed afgelopen (op een gebroken pols na).

Altijd leuk zo'n cap-cam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:08

evdpanne schreef:
Dat was een spannende rit zo te horen. Ik heb een tijd in Noordwijk gestaan met mn paard en zag het helaas ook vaak fout gaan bij de paarden met de rode dekjes :P. Maar ja heb ook wel is een groep naar buiten zien gaan toen ik bij Bakker startte waarbij er een aantal jongens zelfs met korte broeken op de paarden zat. Ze nemen bij Bakker ook gewoon mensen mee die nog nooit op een paard hebben gezeten. Maar je ben ook geen fan van Manege Bakker, heb er genoeg redenen voor maar die hoef ik hier niet allemaal te vermelden :P.

Dat vind ik vreemd, want ik heb ze nog nooit mensen mee zien nemen op een rit die geen ervaring hebben.
We stappen altijd in de bak in en als ze daar iemand al raar zien doen en het niet vertrouwen gaan ze dat navragen en gaat die persoon niet mee als toch blijkt dat diegene niet genoeg ervaring heeft! :O

Je kan wel een privé beginnersrit nemen, wie weet heb je dat gezien?

Maarja, zoals ik al heb gezegd, ik zou anders [woonplaats] dan dat er word gedaan, maar ik heb daar mijn vrienden en rij er met veel plezier, dus mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit :) Op iedere manege is wel iets aan de hand :P

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:58

geweldig filmpje en fotos!!
wat me opviel was dat de martingaal losgeschoten was van je teugels of zag ik dat helemaal.verkeerd?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:30

Ashleydk schreef:
evdpanne schreef:

Dat vind ik vreemd, want ik heb ze nog nooit mensen mee zien nemen op een rit die geen ervaring hebben.
We stappen altijd in de bak in en als ze daar iemand al raar zien doen en het niet vertrouwen gaan ze dat navragen en gaat die persoon niet mee als toch blijkt dat diegene niet genoeg ervaring heeft! :O

Je kan wel een privé beginnersrit nemen, wie weet heb je dat gezien?

Maarja, zoals ik al heb gezegd, ik zou anders leiden dan dat er word gedaan, maar ik heb daar mijn vrienden en rij er met veel plezier, dus mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit :) Op iedere manege is wel iets aan de hand :P

Hoe vaak ben jij op de manege? in je profiel te lezen 1 keer in de week/2 week.

Grootste deel van de week ben jij dus niet op de manege, en kan dus ook geen weet hebben wat er dan gebeurd.

Maneges die zo onverantwoord te werk gaan als dat hier gebeurd geven over het algemeen niets om hun paarden, en een ook een valpartij vinden ze niet zo interessant evenals de andere mensen die van het strand gebruik maken.

Enige wat belangrijk is: zoveel mogelijk mensen mee, dan vangen wij meer geld.

Ashleydk schreef:
Ja jammer genoeg heb ik geen invloed op de manier van rijden en de grootte van de groep! Ook niet de beschikking tot een eigen paard dus ik zal wel mee moeten, aangezien ik vast geen manege paard alleen van de manege mag meenemen :p

Het liefst stap ik ook langs mensen en vooral langs honden.. Maarja.. :p

Dat hohohoho heb ik in real life ook echt helemaal niet gehoord! Maar na het bekijken van het filmpje moest ik daar ook wel erg om lachen! Ik vond het nou niet echt ontspannen klinken!

Hier geef jij zelf ook al aan dat jij vindt dat de manege onverantwoordelijk te werk gaat.

Je kan ook niet voor je eigen plezier kiezen maar voor veiligheid van jezelf en anderen (man met honden).

Je MOET namelijk helemaal niks.

Enige dat je moet is eten/drinken poepen/plassen en belasting betalen.
Voor al het andere heb je een keuze.

En met 20 jaar ben je oud genoeg.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:39

Bij Smit gebeurt ook wel eens wat ja, klopt. Je hebt met dieren te maken die ergens van kunnen schrikken of bijvoorbeeld met ruiters die toch minder goed kunnen rijden dan ze zelf hebben aangegeven en zo zijn er nog meer factoren.
De groepen zijn max 12 groot, is aan de grote kant, maar werkt m.i. goed, zeker als er ook wordt geluisterd naar de voorruiter!
Bij bakker zie ik geregeld groepen van 15-20 op het strand, dat vind ik echt te groot! En grote gaten. Dan mogen ze bijvoorbeeld in draf passeren en dan komt het tweede, derde en vierde deel alsnog jouw club in galop voorbij.....
Van de zomer een groep gepasseerd met als achterste ruiter iemand die er in 3/4broek en gympies opzat. Daarbij ook geen idee had hoe ze de teugels vast moest houden, je kan mij niet vertellen dat dat geen beginner was. En heb op internet ook al vaker filmpjes gezien van bakker waarbij er klanten meegaan op gympies. M.i. is dat onverantwoord en zou dat niet moeten mogen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:40

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 04-03-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:41

super stoer dat je zo weer opstapt! en slim dat je daarna in de groep gaat rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:49

@Monster: De teugels waren inderdaad losgeschoten! Dat heb je goed gezien! :)

Ik denk dat ik nu wel weet dat niemand hier fan is van Bakker en heb zo ongeveer alle redenen al een stuk of 5 keer gehoord! :)

Ik heb dit topic niet gemaakt om een opstootje te veroorzaken over de manege, maar omdat ik het gewoon grappig vond dat mijn val met de camera is vastgelegd.

Edit: Typfout

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:51

@Ashleydk mag ik vragen waar je die camera gekocht hebt? ik zoek er ook nog een (hopelijk niet om valpartijen te filmen hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:54

@Anter: Ja dat mag zeker! Die heb ik bij Foto Kruyt gekocht, in Katwijk.
Het is de Liquid Image Ego. Heerlijk fijn en klein cameratje! Ik vind de kleuren persoonlijk mooier dan de GoPro, alleen de stabilisatie is iets minder goed, maar zoals je kan zien, is het gewoon top!
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed! Voor nog geen 200 euro heb je de camera en de prijzen van de accessoires zijn ook een stuk 'betaalbaarder'! :)

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:54

heten jou paard nu ook Chayenne?? Oeiiii gevaarlijk mijn paard heet ook zo en die is niet altijd zo lief als je er op zit hihhi maar wel heel grapppig om te zien moest het filmpje 5x bekijken om alles gezien te hebben :P haaha

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:55

Wat een geniale foto's. :+

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:56

Ashleydk schreef:
@Anter: Ja dat mag zeker! Die heb ik bij Foto Kruyt gekocht, in Katwijk.
Het is de Liquid Image Ego. Heerlijk fijn en klein cameratje! Ik vind de kleuren persoonlijk mooier dan de GoPro, alleen de stabilisatie is iets minder goed, maar zoals je kan zien, is het gewoon top!
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed! Voor nog geen 200 euro heb je de camera en de prijzen van de accessoires zijn ook een stuk 'betaalbaarder'! :)

thnx ik ga er eens naar zoeken!!!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:03

Oeps, spannend ritje dus :=
Wel leuk foto's met je helmcam, kan je goed zien hoe je bent gegaan haha! En de teckel? Hoop niet dat die achter de paarden aanvloog!

Ik heb juist hele goede ervaring met Bakker. Ging altijd bij Poelenburgh op strandrit en daar ging altijd wel iets mis. van de 10 ritten die ik heb gemaakt is er maar 1 goed gegaan. Bij bakker ging alles perfect, nu koos ik ook voor een wat slomer paardje (Nikita geloof ik?) maar ik het toen echt kunnen genieten zonder huppelende drukke paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:05

Iejoorr schreef:
Oeps, spannend ritje dus :=
Wel leuk foto's met je helmcam, kan je goed zien hoe je bent gegaan haha! En de teckel? Hoop niet dat die achter de paarden aanvloog!

Ik heb juist hele goede ervaring met Bakker. Ging altijd bij Poelenburgh op strandrit en daar ging altijd wel iets mis. van de 10 ritten die ik heb gemaakt is er maar 1 goed gegaan. Bij bakker ging alles perfect, nu koos ik ook voor een wat slomer paardje (Nikita geloof ik?) maar ik het toen echt kunnen genieten zonder huppelende drukke paarden.

Ja Nikita zou best kunnen! Die is nu net weg jammer genoeg!

De teckels (het waren er 3) bleven gelukkig rustig staan! Zoals je kan zien stond hij erg geïnteresseerd te kijken hoe ik viel haha :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:16

hahaha echt erg, dat ziet uit. Zo zal mijn eerste rit over het strand met die van mij ook wel uitzien (is zo een debiel die bang is voor paarden en alles wat beweegt, ook mensen, als ze daar zin in heeft).

Ziet wel gaaf uit met die cam, hoeveel kost zo een ding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:20

Volgens mij iets van 150/200 euro! :) Dan moet je wel nog de accessoires erbij kopen!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:21

Hahahaha! jeetje wat grappig dit:P

Voortaan kun je beter blijven zitten inderdaad!
maarja als je dat had gedaan was er ook geen leuk filmpje!

Haha