Nieuw tijdelijk paardje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Re: Nieuw paardje voor de verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:00

Leuk beest! Lijkt niet zo verschrikkelijk veel werk aan te zitten! :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:00

Wat een leuke "rooie" <3

Zou hem zó mee willen nemen... maar ja, ik moet eerst een betere baan krijgen, helaas.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:01

Wat een mooie draver, erg mooi koppie! Veel plezier ermee!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:59

Ik denk inderdaad dat het werk meevalt, het gaat er vooral om dat hij bij een passend baasje komt denk ik :)

Leuk dat je hem kent Lucky, gaat helemaal goed komen met 'm :)

Er zijn al twee mensen die per PB info willen dus wie weet :+

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:06

Wat een mooi paardje :) Hier vind je vast wel een nieuw baasje voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:22

Ooooh, die nieuwe foto's *smelt verder* <3
Gelukkig maar dat hij te groot is voor mij :Y) :))

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:28

Ah wat een leukerd, ik volg even. Heb al een paardje maar deze is ook erg leuk, maar kan niet nog één hebben....

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:03

Ik heb wel iets met dravers.... Heb ook wel iets met vossen.... :+ Jammer dat mijn stalletje al vol is... Hij is echt leuk, ruitje... Daar ga je zeker een leuk plekje voor vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:06

Wat een heerlijk paardje zeg! Passend baasje is hier denk ik inderdaad het belangrijkste voor. Maar ziet er echt uit als een heerlijk dier met een heerlijk karakter. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:11

Wat een leukerd! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:14

Hihi, wat een doet!!

Die ben je zo kwijt!!!

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:15

Wat een leuk paardje, mooi koppie :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:19

Wat een leuk dier, ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien als hij wat bespierder is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 22:43

Ik ben ook enorm benieuwd, ik denk dat onder dit wintervachtje met wat training een heel mooi paard tevoorschijn komt. Zijn bouw is super, hij heeft ook een hele fijne loop... maar weinig spieren en conditie. Laat dat nou iets zijn wat je kan trainen :) .

Er valt ook niet heel veel 'om te scholen' , hij pakt het laag lopen best goed op maar ik snap dat dat qua bespiering en zijn 'gewoonte' gewoon tijd nodig heeft :) . In principe loopt hij ook niet 'fout' als je hem zijn gang laat gaan, dus eigenlijk is het niet echt omscholen maar meer verbeteren.

En hem leuk vinden, gewoon omdat mijn vader met een trekker met voorlader en wapperende kuilbaal naast de bak rijd en hij dan niet eens kijkt... Terwijl een hoopje hooi oren op stokjes oplevert... Totdat je zegt: ga eens met je neus IN het enge ding staan :') .. Dan kijkt hij van: Ja wat??

Hij heeft een baas met humor nodig :')

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:18

Wow, gaaf paard, goede oogopslag, snap helemaal dat je die hebt meegenomen. :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:14

Wat een prachtig dier!! Helemaal verliefd!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:20

Kindness karakter, die had precies t zelfde altijd.
Leuk dier Ceet, ben je vast zo kwijt.

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:34

wat een leukerd :o
komt wel goed
halster staat hem ook leuk

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:37

Wat een knapperd zeg! Enorm lieve uitstraling!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:40

Knappe jongen! Gaat helemaal goed komen weer ;)

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:25

Tuurlijk valt er niet veel om te scholen... Helaas waren deze mensen op de blauwe ogen van een verkoper af gegaan, die vertelde dat ie bomproof was en alles al met gemak kon.. Jammer genoeg bleek na een week dit niet het geval te zijn en konden ze niet meer terug met Arveladse.. Nu wilde deze dame niet zomaar opgeven en heeft er het beste van willen maken, met alle goed bedoelde adviezen om zich heen..
Deze dame heeft ook nog 3 kleine kinderen en wilde niet verongelukken met hem doordat ze beperkt werd door haar angst.. en dan is het een hard gelag als je een dier waar je toch van bent gaan houden moet wegdoen..

Beetje jammer dat het hele verhaal groter is gemaakt dan dat het uiteindelijk is.. Het is een onwijs lief en vriendelijk dier en dat was hij bij haar ook, maar onder het zadel staken haar angsten om de hoek en is gebleken dat hij niet het paard voor haar is.

Zij heeft bewust gekozen om voor Arveladse een plekje te vinden bij mensen waar hij op zijn plek is en voor zichzelf wil ze op zoek naar een paardje dat bij haar wensen past..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:33

Nou, vandaag in totaal dag 3, maar 'rijdag' nummer 2 :) .

Ik ben heel erg trots op Rio :o . Hij leert zo snel.

Gister liep Rio nog zo'n 75% van de tijd in zijn 'lalala houding' , vandaag was het eigenlijk na het instappen en indraven over. We werken dus enorm aan de ontspanning en aan zijn aandacht bij het werk houden. We begrijpen dat het plaatje nog verre van ideaal is, we zijn erg aan het werk met zijn reactie op de hand, omdat zijn eerste reactie op druk eigenlijk was: hoofd omhoog! Vandaar dat je verschillende foto's ziet, waarbij we hem in het begin vooral erg los laten als hij ontspant, waarbij we als er stukken goed gingen dan langzaam wat meer contact met de teugel zoeken.

Galop hebben we vandaag overgeslagen omdat het zo goed ging in de stap en de draf, don't push it vind ik dan :') . En daarbij, hij kent de galop goed, alleen moet hij daarin ook nog leren ontspannen dus dat komt vanzelf goed :) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ohja, en nog even gekeken of hij verkeersmak is... Uitstappen op de dijk:

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:36

Raveltje schreef:
Tuurlijk valt er niet veel om te scholen... Helaas waren deze mensen op de blauwe ogen van een verkoper af gegaan, die vertelde dat ie bomproof was en alles al met gemak kon.. Jammer genoeg bleek na een week dit niet het geval te zijn en konden ze niet meer terug met Arveladse.. Nu wilde deze dame niet zomaar opgeven en heeft er het beste van willen maken, met alle goed bedoelde adviezen om zich heen..
Deze dame heeft ook nog 3 kleine kinderen en wilde niet verongelukken met hem doordat ze beperkt werd door haar angst.. en dan is het een hard gelag als je een dier waar je toch van bent gaan houden moet wegdoen..

Beetje jammer dat het hele verhaal groter is gemaakt dan dat het uiteindelijk is.. Het is een onwijs lief en vriendelijk dier en dat was hij bij haar ook, maar onder het zadel staken haar angsten om de hoek en is gebleken dat hij niet het paard voor haar is.

Zij heeft bewust gekozen om voor Arveladse een plekje te vinden bij mensen waar hij op zijn plek is en voor zichzelf wil ze op zoek naar een paardje dat bij haar wensen past..

Verhaal groter maken dan het is? Kun je mij precies vertellen waar ik dat doe dan :) ? Volgens mij heb ik in mijn begin post letterlijk gezegd: Ontzettend lieve mensen, maar geen match met dit paard.

Volgens mij is jouw verhaal precies mijn verhaal, dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik groter maak. Behalve dan dat jij nog wat meer details verteld, wat mij dan weer niet zo nodig leek i.v.m. de privacy van de vorige eigenaar :) .

Edit: Ik zal het dan nogmaals even uitgebreid melden: De vorige eigenaren waren echt enorm lieve mensen en ik had het idee dat ik nergens iets negatiefs had gemeld in dit topic :o .... Mocht dat zo overgekomen zijn, dan is dat echt niet zo... Rio doet soms dingen waarbij ik dus JUIST begrijp dat dit niet paste bij de vorige eigenaar, dat betekend helemaal niet dat er OF iets mis is met het paard, OF met de eigenaar. Maar juist, zoals ik al zei: dat het geen match was :) .
Laatst bijgewerkt door ruitje op 11-02-14 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:37

Mooie draver! Paardje heeft ondanks de weinige bespriering nu al een mooie hoofd-hals houding.
Volgens mij is dit paardje een heerlijk recreatie dier, welke na training ook nog een leuk wedstrijdje kan lopen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:40

Lieve schat, je weet dat ik er al 1 heb lopen he :').
En heb nog een pony staan, dus helaas geen ruimte haha!