Showteam Epona op PAARD2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:18

MarshaAldo schreef:
Dat vond ik ook.. vreselijk om aan te zien.

Ik vind de manier waarop je dit brengt erg vervelend.
Wij doen ons best open te staan voor kritiek en feeback, maar er is niets opbouwends aan deze reactie. Ik heb in de OP specifiek om opbouwende feedback gevraagd. Je mag vinden wat je vindt en wat mij betreft ook best zeggen wat je vindt, maar graag wel met een beetje respect. We werken er hard voor.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:24

Lizziewizzie schreef:
Die slof was mij niet eens opgevallen eigenlijk. := Ik vind dit superknap dat ze dit doen en natuurlijk is er bij iedereen ruimte voor verbetering, bij jullie zelf waarschijnlijk ook, en ze werken hier ook hard aan. Ik snap dat mensen tegen hulpteugels zijn, maar je moet het zelf maar eens doen in deze omstandigheden.
Heel leuke foto's om te zien! +:)+

tnx!! {:}

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:25

_Natasja_ schreef:
Qua kleding tip:
Koop een stapel effen zwarte shirts bij de zeeman / wibra / action ed.

Een paar zwarte rijlaarzen op zoeken op marktplaats / boktmarkt kun je ook voor Max € 100 klaar zijn. Ze hoeven echt niet exact gelijk te zijn aan elkaar. Maar allemaal zwarte laarzen staat wel beter.

Spaar daarnaast verder voor een paar dezelfde hoofdstellen.
Dat gaat heus niet 1-2-3.
Maar vraag eens om je heen voor sponsoren of bijdragen. Je staat soms versteld wat mensen willen bijdragen.

En 10x een tientje is ook 100 euro.

Vraag eens bij een ruitersport winkel of webshop of ze nog een partij hoofdstellen goedkoop hebben waar ze eigenlijk van af willen.

Qua cap kunnen jullie er niet een mooie hoes oid om maken?

Hopelijk kun je wat mijn tips.

En ik heb respect voor jullie hoor.
Ik rijd ook een tinker door voor anderen en soms zijn ze een tikkie behoorlijk dwars. :D

hier zitten tips bij waar we mee aan de slag kunnen, zo had ik het nog niet eerder bekeken.
Bedankt!! *D

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:15

Junia schreef:
MarshaAldo schreef:
Dat vond ik ook.. vreselijk om aan te zien.

Wij doen ons best open te staan voor kritiek en feeback, maar er is niets opbouwends aan deze reactie. Ik heb in de OP specifiek om opbouwende feedback gevraagd. Je mag vinden wat je vindt en wat mij betreft ook best zeggen wat je vindt, maar graag wel met een beetje respect. We werken er hard voor.

Ik hoef dit toch niet uit te leggen? dat jullie dat niet zien zegt al genoeg.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:39

MarshaAldo schreef:
Junia schreef:

Ik hoef dit toch niet uit te leggen? dat jullie dat niet zien zegt al genoeg.

Ik probeer op een normale manier met je in gesprek te gaan en vind het jammer dat je zo reageert. Ik wil je best serieus nemen, maar als we niet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten sta ik helaas niet open voor je standpunt. Hier maak je het zelf naar.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:44

Gewoon niet op reageren. Dit soort reacties zegt meer over die persoon als over jullie. Er zijn nu eenmaal mensen die altijd wat te mekken hebben maar zelf nog geheel niks gepresteerd hebben...
Haar commentaar zegt al meer dan genoeg!

LadyMadonna

Re: Showteam Epona op PAARD2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:05

Gezellig topic dit ;)
Ik ken niemand van jullie, heb het niet gezien, maar puur op wat ik hier in het topic zie en lees he... "Maurice rijdt nog niet zo lang".... En Maurice heeft kennelijk een slof nodig om het paard enigszins in bedwang te kunnen houden...
Heeft Maurice dan al wel wat in het team te zoeken? Dat ie zijn best doet geloof ik direct :j. Dat het niet niks is geloof ik ook direct, en weet ik ook (been there, done that), maar een paard met slof op een show/demonstratie vind ik gewoon geen reclame :n (of je nou Maurice of Anky of Edward heet)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:13

Mochten jullie nog meer tips willen qua aankleding dan mag je t vragen hoor.

Ik werk op m werk met 4 carrouselteams (12 of 16 ruiters) dus heb ondertussen wel wat handigheid daarmee. :-)

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:19

LadyMadonna schreef:
Gezellig topic dit ;)
Ik ken niemand van jullie, heb het niet gezien, maar puur op wat ik hier in het topic zie en lees he... "Maurice rijdt nog niet zo lang".... En Maurice heeft kennelijk een slof nodig om het paard enigszins in bedwang te kunnen houden...
Heeft Maurice dan al wel wat in het team te zoeken? Dat ie zijn best doet geloof ik direct :j. Dat het niet niks is geloof ik ook direct, en weet ik ook (been there, done that), maar een paard met slof op een show/demonstratie vind ik gewoon geen reclame :n (of je nou Maurice of Anky of Edward heet)

Ik geloof dat ik hier maar geen woorden meer aan vuil maak en t mijne ervan denk. Heb geen zin in eer rel op bokt. Da t is t mij niet waard. Wij hebben plezier in wat we doen en houden het paardenwelzijn hoog in t vaandel! ! Wat jullie er ook van vinden. Voor alle duidelijkheid. Thuis loopt dwayne zonder hoor!!!! En ook maurice hoort in t team thuis! Iedereen zal zn kilometers moeten maken om beter te worden. . Ook in de showring... door t niet te doen leren we niet met dit soort situaties om te gaan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:14

Waarom voel je je nou zo aangevallen? Ik snap dat jullie harstikke trots zijn, maar naar mijn idee moet een show perfect zijn, en als er dan een paard tussen loopt wat een slof om moet, is het dus niet perfect.
Ik zou dat zelf niet in mijn team willen, precies om dergelijke discussies te voorkomen. Als je show perfect is, krijg je dergelijke discussies ook niet. Er kunnen dingen mis gaan. Bij ons is er ook een x een over de kop gevlogen, of het paard wilde een bepaalde oefening niet uitvoeren. Dat is jammer, vervelend en een leerpunt.
Als je een show geeft, kies je ervoor om op dat moment een voorbeeld functie aan te nemen. Een paard wat met slof in bedwang gehouden moet worden (ook al is het just in case) gaat voorbij aan die voorbeeld functie en is dus (nog) niet geschikt om aan de demo deel te nemen.
In plaats van in de verdediging te schieten met ja maar en uitroeptekens, kan je ook kijken of er misschien wel een kern van waarheid in de feedback zit, en daar wat mee doen.
Succes!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:16

Edit, ik drukte veel te snel op de verkeerde knop

ik kan mij echt vinden in de reactie van Lady Madonna.

Jullie hebben een flitsende site waarin jullie een prachtige show beloven, probleem is dat deze show nog niet prachtig is. De wil is er absoluut maar jullie zijn er nog niet.
Dat hier commentaar op komt is niet vreemd, jullie beloven immers heel wat, maar de belofte wordt niet waar gemaakt.

Zorg dat alles 200% in orde is en ga dan pas op dit soort evenementen een show weggeven, nu wordt er een show gereden terwijl het team hier nog niet klaar voor was en dat is zonde want in plaats van een visite kaartje af te geven bereik je het tegenovergestelde en dat is jammer.

Ervaring opdoen kan ook op andere lokaties waar niet zoveel exposure is. Zorg daarnaast ook echt dat jullie kleding op elkaar afgestemd is en voor bijv allemaal dezelfde frontriemen.

Enne, ik heb caroussel gereden en weet echt wel hoeveel tijd en geld erin gaat zitten. Maar onze groep ging niet op pad voordat alle punten echt op de i stonden, dit hield regelmatig 2 of 3x in de week trainen in.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 23-01-14 17:33, in het totaal 3 keer bewerkt

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:18

schimanski schreef:
Gewoon niet op reageren. Dit soort reacties zegt meer over die persoon als over jullie. Er zijn nu eenmaal mensen die altijd wat te mekken hebben maar zelf nog geheel niks gepresteerd hebben...
Haar commentaar zegt al meer dan genoeg!

_O-

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:33

Mag ik nog wel zeggen dat je een gave tinker hebt? :j

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:12

Aii wat een pittige reacties weer. Dit zijn wel van die dingen waar ik even van moet slikken, maar ik ben blij er ook een stukje begrip in te zien en echt de intentie om te helpen. Dat is wat ik bedoelde met opbouwend. :) Het zijn wel moeilijke dingen om te lezen en ik denk dat het ook wel behoorlijk persoonlijk op Maurice geschoven wordt hier en daar. Maurice is de man van Mascha (Maschke) dus dat dit haar persoonlijk raakt is niet zo vreemd.

De verantwoordelijkheid voor het rijden met de slof ligt ook bij het bestuur en niet alleen bij Maurice. Wij hebben samen besloten dat hij met slof mocht rijden, dit is netjes van tevoren overlegd. Gezien de reacties zullen wij dit zeker nog eens bespreken binnen het team en kijken wat haalbaar is en hoe we daar naartoe willen gaan werken.

De show is inderdaad niet perfect LadyMadonna, hier heb je helemaal gelijk in. Echter kom je op zulke grote evenementen als PAARD in een situatie die je thuis heel moeilijk kunt nabootsen en daarom is het -vind ik- toch heel belangrijk om deel te nemen, voor onszelf én de paarden. Ik vind het niet erg dat het niet perfect was. We krijgen tips en feedback van een groot aantal mensen en dat vind ik heel waardevol. Ik schaam me er niet voor dat we veel te leren hebben en ik hoop dat het op den duur ook zichtbaar zal zijn dat we leren en groeien.

Ingvdh, wat iemand wel of niet "prachtig" vindt is natuurlijk persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die het wel een hele mooie show vinden om te zien. Perfect is het alleen niet. Wat dat betreft zijn we inderdaad ook zeker nog niet waar we willen zijn. Ik ben blij dat je ziet en ook noemt dat die wil er wel is. :)
EDIT: Heb jij ons trouwens zien rijden? En zo ja, waar zie je qua rijden de grootste verbeterpunten? Ben daar wel benieuwd naar nu ik zie dat je zelf ook ervaring hebt met carrousel.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:55

Ik vind het knap :j ,volgens mij verschillen de paarden ook in stokmaat en dan is het niet makkelijk om het tempo zowiezo gelijk te krijgen .
En daarbij vind ik het al prachtig om die vosbonte rakker zo al te zien sjouwen , wat een werk heb je met haar verricht Christien _/-\o_

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:56

Junia schreef:
Aii wat een pittige reacties weer. Dit zijn wel van die dingen waar ik even van moet slikken, maar ik ben blij er ook een stukje begrip in te zien en echt de intentie om te helpen. Dat is wat ik bedoelde met opbouwend. :) Het zijn wel moeilijke dingen om te lezen en ik denk dat het ook wel behoorlijk persoonlijk op Maurice geschoven wordt hier en daar. Maurice is de man van Mascha (Maschke) dus dat dit haar persoonlijk raakt is niet zo vreemd.

De verantwoordelijkheid voor het rijden met de slof ligt ook bij het bestuur en niet alleen bij Maurice. Wij hebben samen besloten dat hij met slof mocht rijden, dit is netjes van tevoren overlegd. Gezien de reacties zullen wij dit zeker nog eens bespreken binnen het team en kijken wat haalbaar is en hoe we daar naartoe willen gaan werken.

Zeker begrijpelijk dat dit Mascha/Maurice persoonlijk raakt. Maar zoals jij daar onder zegt, word het dus door het bestuur besloten. Mijn reactie was in ieder geval niet bedoeld als persoonlijke aanval op Maurice, maar meer op het feit dat ik het jammer vind als mensen met een slof rijden. Ik snap heel goed dat hij een beginner is, dat het paard nog jong is, en dat ze kilometers moeten maken. Maar persoonlijk zie ik liever een paard eens jolig een sprong opzij maken dan dat hij met de kin op de borst loopt, snap je? Dit doet wat mij betreft tekort aan het plezier van het paard, en dat is wat bij mij hoog in het vaandel staat.. Niets geen persoonlijke aanval op Maurice of op wie dan ook van jullie team, maar gewoon mijn mening over slofgebruik in het algemeen, ik heb een hekel aan die hulpteugel en hij werd niet op een prettige manier gebruikt.. Dat is mijn verbeterpunt, gooi die slof er lekker af en zet Maurice op een wat braver paard, bijvoorbeeld. :)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:47

Sodeletuut schreef:
Junia schreef:

Zeker begrijpelijk dat dit Mascha/Maurice persoonlijk raakt. Maar zoals jij daar onder zegt, word het dus door het bestuur besloten. Mijn reactie was in ieder geval niet bedoeld als persoonlijke aanval op Maurice, maar meer op het feit dat ik het jammer vind als mensen met een slof rijden. Ik snap heel goed dat hij een beginner is, dat het paard nog jong is, en dat ze kilometers moeten maken. Maar persoonlijk zie ik liever een paard eens jolig een sprong opzij maken dan dat hij met de kin op de borst loopt, snap je? Dit doet wat mij betreft tekort aan het plezier van het paard, en dat is wat bij mij hoog in het vaandel staat.. Niets geen persoonlijke aanval op Maurice of op wie dan ook van jullie team, maar gewoon mijn mening over slofgebruik in het algemeen, ik heb een hekel aan die hulpteugel en hij werd niet op een prettige manier gebruikt.. Dat is mijn verbeterpunt, gooi die slof er lekker af en zet Maurice op een wat braver paard, bijvoorbeeld. :)

Dankjewel voor je uitleg!
En ook dat het niet aanvallend bedoeld was.
We gaan ermee aan de slag.

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:35

prachtig.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:36

freakish1977 schreef:
Dankjewel voor je uitleg!
En ook dat het niet aanvallend bedoeld was.
We gaan ermee aan de slag.

Succes! Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:45

Even een tipje om meer ervaring op te doen, boxtel organiseert een competitie voor 4tallen, denk erg leerzaam om op een andere locatie te trainen, met de spanning en aankleding die daarbij komt kijken.

Verder heb ik jullie niet zien rijden, maar kan mij wel vinden in bovenstaande commentaren, als je een,show geeft op zulke evenementen ben je toch een visitekaartje voor het ras, dus dan moet het wel professioneel zijn en voor een groot gedeelte kloppen. Zoals ik lees is maurice er eigenlijk nog niet klaar voor, waarom dan niet nu nog zijn vrouw erop zodat voor paard wat makkelijker wordt en vertrouwen krijgt, zodat het voor hem daarna makkelijker is?

Zelf jaren lid geweest van het nrps showteam, in begin vond mijn pony ook altijd eng in die grote hallen waardoor niet altijd goed meekonden in 8tal proef en die rommelig werd. Toen besloten dat ik eerst de individuele shows zou rijden, bij spanning kon ik dan makkelijker van mijn lijn afwijken zonder dat proef niet meer klopte of ik de rest in de weg reed. Toen dit goed ging, kon ook prima mee met de rest. Dit misschien ook iets voor jullie, want dan maak je er een blokje van ` brave karakter tinker met beginnende ruiter` en kunnen zo ervaring opdoen zonder op afgerekend word.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:12

Dit is nou een waardevolle feedback!! Daar kun je wat mee. Zit wel niet in dit team maar voor ons team geld dit precies zo...

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:54

Idd waardevolle feedback. Maar ik rij Dwayne al.. ook op wedstrijd. . Maurice rijd ook wedstrijd met hem en kan hem prima aan t ziet alleen niet uit als spring in t veld uit de groep jumpt.... ik kan in de shows niet op dwayne.. ik rij king al. En king (hengst ) heeft geen klik met maurice. We werken er veel aan en maurice groeit in zn werk.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:58

haike schreef:
Even een tipje om meer ervaring op te doen, boxtel organiseert een competitie voor 4tallen, denk erg leerzaam om op een andere locatie te trainen, met de spanning en aankleding die daarbij komt kijken.

Verder heb ik jullie niet zien rijden, maar kan mij wel vinden in bovenstaande commentaren, als je een,show geeft op zulke evenementen ben je toch een visitekaartje voor het ras, dus dan moet het wel professioneel zijn en voor een groot gedeelte kloppen. Zoals ik lees is maurice er eigenlijk nog niet klaar voor, waarom dan niet nu nog zijn vrouw erop zodat voor paard wat makkelijker wordt en vertrouwen krijgt, zodat het voor hem daarna makkelijker is?

Zelf jaren lid geweest van het nrps showteam, in begin vond mijn pony ook altijd eng in die grote hallen waardoor niet altijd goed meekonden in 8tal proef en die rommelig werd. Toen besloten dat ik eerst de individuele shows zou rijden, bij spanning kon ik dan makkelijker van mijn lijn afwijken zonder dat proef niet meer klopte of ik de rest in de weg reed. Toen dit goed ging, kon ook prima mee met de rest. Dit misschien ook iets voor jullie, want dan maak je er een blokje van ` brave karakter tinker met beginnende ruiter` en kunnen zo ervaring opdoen zonder op afgerekend word.

Bedankt Haike, dit kunnen we meenemen in onze besluitvorming omtrent evt andere shows.