Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:39

Volgens mij was het vantevoren al ingepland dat we maar 1 keer per dag les zouden hebben.. Want het was bij ons niet extreem warm ofzo. Dus daar had het niet mee te maken. Maar ik had eigenlijk ook gerekend op 2 keer per dag..

xsarinax

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:15

dat is raar. niet gaan klagen?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:15

Ik vond en vind 1 keer per dag les meer dan voldoende. Ik denk dat je deze instructie week niet moet vergelijken met die van de knhs.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:48

Hebben jullie wel dezelfde soort week gedaan? Misschien dat je in de wedstrijdgerichte week meer lessen krijgt?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:50

@xsarinax: we konden op de laatste dag een evaluatieformulier invullen, dus daar heb ik het wel op aangegeven.
@Klasien: het is natuurlijk ook per persoon verschillend hoeveel je wilt lessen en rijden e.d. Maar persoonlijk had ik verwacht dat we meer zouden rijden. Niet eens persé in de vorm van les, maar dan wel vaker een buitenrit e.d.

Andere reden waardoor ik nog twijfel is dat ik bang ben dat de activiteiten precies hetzelfde zijn als vorig jaar. Dus weer een rondleiding bij de EJ, weer een lezing van dierenkliniek Wolvega etc.

Maar zoals ik al zei heb ik verder wel een hele leuke week gehad hoor, anders zou ik sowieso niet meer gaan...Moet er gewoon nog even goed over nadenken. :)

Edit: ik had niet de wedstrijdgerichte week gedaan, maar de allround.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:01

Mickyl : wat ik niet begrijp, heb je aangegeven dat je geen klik had met je paard? Want je mocht in onze week gewoon een ander paard proberen als het niet lukte. Bij ons is het niet gebeurd, alleen 1 paard werd kreupel dus toen moesten ze wisselen. Maar een vriendin van mij wilde ook wisselen, en dat kon gewoon (was uiteindelijk niet nodig). Welk paard had je?

Ik had de eerste dag ook ontzettend moeite met mijn paard, maar op de tweede dag had ik haar door en heb ik heerlijk gereden.

De reden dat wij niet twee keer les hadden was door de warmte, maar wellicht kun je het nog eens aangeven?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:08

Ik had het niet meteen aangegeven, want ik wilde idd eerst proberen of het als ik wat meer gewend was niet beter zou gaan. Probleem was ook dat we met een hele grote groep waren in onze week, omdat de week erna was geannuleerd. En veel mensen hadden een paard van PMO, dus eigenlijk waren zo goed als alle paarden al bezet. De laatste dag heb ik wel op een ander paard gereden, omdat er toen iemand naar huis was gegaan. Ik had Rixt de hele week en op vrijdag zat ik op Richt.
Edit: maar misschien als ik het eerder had aangegeven, ik wel nog had kunnen ruilen met iemand hoor. Dus dat was ook m'n eigen schuld :P

Heb jij de wedstrijdgerichte week gedaan? Misschien dat ze alleen in de wedstrijdgerichte weken 2 keer per dag les gaven? Ik deed de allround basissporter geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Mickyl op 08-01-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:10

Rixt, ja die was een beetje suf volgens mij.. :')
Annie is een ontzettend leuk paard, die is echt pittig. Ik had Ymkje, maar die wil ik dit jaar ook weer, als het kan :))

Ik zat in de allround week, anders kon je ook niet op een paard van PMO. Ik vond het ook wel jammer dat we geen 2 keer per dag les hadden (iets wat volgens mij wel werd aangegeven op de site?) maar ik had ook geen behoefte om bij 25+ temperaturen op het paard te zitten. Had het 's ochtends al bloedheet.

9988776655

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:15

Hmm oké. Ik zou namelijk ook een paard moeten huren en dat kan dus tegenvallen. Twijfel...twijfel...

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:15

Ja klopt, Rixt was behoorlijk sloom en heel stijf.
Over Ymkje en Annie heb ik idd ook goede verhalen gehoord!

Klopt, volgens mij werd er toen wel aangegeven dat je 2 keer per dag zou lessen of anders zou buitenrijden. Zat het topic van vorig jaar nog even door te lezen en daar stond het ook in.
Maar met die warmte kan ik me voorstellen dat ze wat afwijken van het programma idd. Maar wij hadden gewoon normale temperaturen, dus daar had het niet mee te maken...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:21

9988776655 schreef:
Hmm oké. Ik zou namelijk ook een paard moeten huren en dat kan dus tegenvallen. Twijfel...twijfel...

Kán tegenvallen, er staan daar zoveel paarden.
En ik vind het juist een uitdaging om er iets van te maken :)

9988776655

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:25

Robin schreef:
9988776655 schreef:

Kán tegenvallen, er staan daar zoveel paarden.
En ik vind het juist een uitdaging om er iets van te maken :)

Ja daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik heb geen eigen paard en PMO is volgens mij de enige die dit biedt. Dus misschien moet ik het maar gewoon een keer proberen. Vind het wel lastig dat ik geen vriendin heb die meekan zodat je weet dat het zowieso wel gezellig wordt.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:42

In onze week waren de meeste mensen alleen, ik ook, en het was super gezellig!

Ik had mijn eigen mee, dus over de paarden daar kan ik niet echt oordelen. Ik heb in onze week geen slechte verhalen gehoord. Ze zijn echt heel verschillend. De ene erg braaf, de ander wat pittiger en sportiever.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:07

Robin , we hebben toch 2x per dag bijna altijd op het paard gezeten of iets gedaan? :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:43

Ja dat klopt, alleen geen twee keer per dag les. Maar ik vond het prima hoor! :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:37

Ze plaatsen steeds updates met 'binnenkort worden de data bekend gemaakt' wat heb je daar nou aan :') Zet dan nu niks neer en zsm de data! :P
Ik ben benieuwd, heb de vakantie op mn werk al door moeten geven dus hoop dat dat uitkomt..

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:29

Nibbit schreef:
Ze plaatsen steeds updates met 'binnenkort worden de data bekend gemaakt' wat heb je daar nou aan :') Zet dan nu niks neer en zsm de data! :P
Ik ben benieuwd, heb de vakantie op mn werk al door moeten geven dus hoop dat dat uitkomt..

ik ben ook benieuwd! wat voor weken waren er vorig jaar allemaal? wedstrijdgerichte . . . . ?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:04

Hoi allemaal, dit klinkt wel heel leuk!

Ik ben 15 en ik zal graag mee willen doen samen met mijn pony. Mijn vriendin wil ook graag mee maar die heeft zelf geen pony. Ik heb daarom een paar vragen.

Mijn vriendin kan dus een pony 'lenen'? Aangezien ik hier op de website niets over zag, kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen. ( sorry dan )

Is het crossterrein buiten en is dit groot?

Zijn de pony's braaf? Want mijn vriendin kan stap, draf, galop en een sprongetje op mijn pony. ( heel braaf ) Maar meer ervaring heeft ze nog niet. Ze wil wel graag meedoen met alle activiteiten.

Moet je hiervoor lid zijn van de knhs?

En verder ben ik heel benieuwd over de prijs dit jaar en de data's. Maar dit kwam half Januari las ik.

Alvast bedankt!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:12

Klopt je kan een paard of pony lenen van het PMO daar.
Crossterrein is buiten en toch aardig groot.
Pony's zijn braaf, geen problemen gehad vorig jaar.
Je moet geen lid zijn van de KNHS , deze staan erbuiten.
Prijs voor de sportieve weken zullen rond 350 euro zijn.
Henk zei me dat volgende week ergens normaal de data's er op zouden staan, zijn druk bezig met regelen.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:20

Oké, super bedankt! Ik ga het zegen mijn vriendin zeggen. Zijn er ook nog mensen van 14/ 15 die komen of alleen mensen van 20, wat ik ook wel gezellig vind:)

Moet je eigenlijk een bodyprotector mee als je gaat crossen?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:29

Er kunnen ook jonger zijn, hangt er vanaf wie zich allemaal inschrijft :D
Bodyprotector is niet verplicht maar best wel aan te raden, in verband met veiligheid bovenop.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:31

Ik blijf hier ook even meekijken. Lijkt me erg leuk!;)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:23

Als jouw vriendin aangeeft dat ze een brave pony wil krijgt ze die.
Let wel op: het zijn geen brave manegepony's..

Sambianse95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:19

hallo,

Ik ben al een aantal jaren naar Ermelo geweest om daar de instructieweken te volgen en ik ben nu opzoek naar iets anders! Ik heb al ondervonden dat een ander kamp moeilijk is om te vinden (Dat echt op wedstrijd niveau les geeft.) Nu had ik nog een paar vragen aan jullie! Geeft dit kamp wel echt goede lessen? Ik ben zelf Z dressuur en Z springen en B cross, kunnen ze mij daar ook nog (nieuwe) dingen leren/mij begeleiden in de oefeningen. Wordt je bezig gehouden met spelletjes? Of krijg je daar net zoals bij knhs een schema met wanneer je eet, traint en wanneer je corvee hebt? Hoe is het comfort voor de paarden? Ik las dat ze naar buiten mogen dat is sowieso al super fijn!! Hebben ze ook bepaalde weken? bijv. Dressuur/springen/sgw weken.

Alvast super bedankt voor de antwoorden! :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:41

Ik las dat de paarden daar lekker naar buiten mogen. Vind ik zelf echt een groot pluspunt. Voor mij eigenlijk al een voorsprong op de KNHS waar mijn paard een week binnen moet staan. Dat is ze echt niet gewend en gaat ze ook niet leuk vinden denk ik. Nu hopen dat de data goed uitvallen en ik kan gaan!