Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:17

Wut :') Dit is best vreemd ja, maar zo beleef je nog eens wat :D

Wel even checken of er geen hengstje bij zit, ook als ze heel jong zijn kunnen ze al vruchtbaar zijn...

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:18

Heb hier wel vaker van gehoord hoor. Willen ze ze gewoon kwijt.
Niet echt netjes.

Ceriadwen

Re: Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:28

ik begrijp dat de politie zelf ook nog wel eens loslopende paarden in het dichts bijzijnde weiland plaatsen zodat ze maar van de weg af zijn

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:30

Als die ene zo brutaal is, zouden ze wel ontsnapt kunnen zijn.. Maar ik volg even!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 10:33

Shirley, er loopt een hengstje bij die Balou wil dekken, en hij rent overal doorheen.
Mijn vader en opa hebben wat rond gevraagd, achter ons huis is een afgelegen huis, daar zouden ook shetlanders zijn. Mijn vader is er even heen, ik hoop dat ze daar weg komen en zsm weer opgehaald worden..
Anders weet ik echt niet wat ik moet, het hengstje is verschrikkelijk vervelend.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:35

Noujaaaa zeg,dan sta je even raar te kijken? Ik was er absoluut niet blij mee geweest, want de mijne zijn niet zo sociaal zo midden in de nacht :P
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt..hopelijk zit iemand met smart te wachten op zn diertjes en zijn het geen vondelingen.

Vraag een mod even of dit op de voorpagina met met foto's..wellicht dat iemand zich meld en nog niet doorheeft dat de ponies weg zijn uit dr weide?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:36

Jeetje, je zal wel 3x in je ogen gewreven hebben. Sterkte en succes met de veestapel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:45

Denise, ik zou Balou even uit de wei halen voordat er iets gebeurt :oo

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:49

Lastig zeg.. Nu zit jij ermee en waar moet je heen met die beesten? Zo makkelijk eigenlijk, gewoon bij iemand anders droppen, en die persoon het lekker op laten lossen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:50

Heb je de politie al gebeld?

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:51

Denise wat een verhaal! Ik zou Balou er indd even uit halen voordat er iets gebeurt.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:51

Moon schreef:
Wat bizar!
Ben erg benieuwd naar de uitkomst.

Erg vreemd trouwens dat de politie ontsnapte paarden gewoon bij mensen in de wei zet.

De politie heeft bij wel eens een hengst in het land gejaagd want "ze dachten dat het land leeg was" gelukkig was dat ook zo maar die bok heeft vervolgens de hele nacht de boel op stelten gezet en alles vertrapt. Kan op zich ook nog gebeuren maar toen ik s'middags thuis kwam was het paard weg, nog wat dikke bandensporen in het land en verder niets. Waarschijnlijk heeft de eigenaar het paard opgehaald maar niemand (ook de politie niet) weet wie het is geweest weet ik dus ook nog steeds niet...

Ik zou zelf blij zijn indien er een paard van mij losbreekt dat hij ergens in het land word gezet maar om dan zo hufterig te zijn om niets te laten horen vind ik te gek voor woorden. Het gaat mij echt niet om schadevergoeding maar puur om een stuk fatsoen.

Rianne01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:53

Heel raar... Weet je inmiddels alweer wat meer over de shetties?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:00

Wat een ontzettend vreemde gebeurtenis.. ik ga het even volgen want ben best benieuwd waar deze beestjes vandaan komen..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:07

Nou, mijn vader was dus aan het rondrijden, zag hij de politie rijden. Hij ging erheen en vroeg of ze shetlanders zochten. Dat was niet zo, toen gingen ze even bij de meldingen kijken, er was gisteravond een melding gemaakt over loslopende shetlanders. Ze konden ook zien dat de iemand de pony's hier in de wei hebben gezet. Lekker is dat, een hengst bij 4 merries. Ik hoop echt dat Balou niet gedekt is, Balou staat nu in andere wei. De shetlanders zijn nu gelukkig rustig.
De eigenaar was niet thuis, van de politie hebben we zijn tel. nr gekregen, mijn vader heeft voice mail ingesproken, ik hoop echt dat ze vandaag worden opgehaalt.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:08

Het zou je maar overkomen, hopelijk komt het goed.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:15

jeetje, dat mensen en vooral politie gewoon paarden en hengsten in je land zet. onbegrijpelijk eigenlijk XD

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:17

Ja, ik hoop echt dat mijn pony niet gedekt is, ze leek een beetje hengstig, dat had ze nog nooit gehad..

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:18

Oeps... een hengst bij je merrie...

Niet handig... weet je toevallig of ze hengstig is? Je kunt haar evt. Hengstig laten spuiten door de dierenarts ben je zeker dat ze niet drachtig is...

Waarom is iedereen zo verbaast over het feit dat loslopende dieren in een wei gezet worden?
Het alternatief is dat ze de paarden los buiten laten lopen, met alle risico's vandien.... ik denk dat als jullie paard buiten loopt, jullie ook blij zouden zijn als ze achter een hek geplaatst worden of niet dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:20

Neon schreef:

Niet handig... weet je toevallig of ze hengstig is? Je kunt haar evt. Hengstig laten spuiten door de dierenarts ben je zeker dat ze niet drachtig is...

Waarom is iedereen zo verbaast over het feit dat loslopende dieren in een wei gezet worden?
Het alternatief is dat ze de paarden los buiten laten lopen, met alle risico's vandien.... ik denk dat als jullie paard buiten loopt, jullie ook blij zouden zijn als ze achter een hek geplaatst worden of niet dan?

Ja tot je merrie ongewenst drachtig is, laat de politiek dan op zijn minst aanbellen en om toestemming vragen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:22

Toestemming hoeven ze niet te vragen, maar een melding zou op zijn minst wenselijk zijn.
Er zouden ook ongelukken kunnen gebeuren met de reeds aanwezige dieren immers ?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:23

Van zo'n stadse parkeerwacht kan ik dat nog wel begrijpen maar van een plattelands agent niet. Die moet toch wel begrijpen dat je die niet bij anderen inzet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:24

Shirley schreef:
Toestemming hoeven ze niet te vragen, maar een melding zou op zijn minst wenselijk zijn.
Er zouden ook ongelukken kunnen gebeuren met de reeds aanwezige dieren immers ?

hoezo geen toestemming? ik zou not amused zijn als mensen paarden in mijn weide zouden zetten. :=
Natuurlijk zou het mogen als ze het zouden vragen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:24

MarlindeRooz schreef:
Neon schreef:

Ja tot je merrie ongewenst drachtig is, laat de politiek dan op zijn minst aanbellen en om toestemming vragen?

Dat, ze kunnen toch ergens toestemming vragen?
Wat als er in die weide een dominante hengst staat en je paard naar de kl*te trapt?
Je kunt die dieren toch niet zomaar bij elkaar gooien?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:24

Ja ik vind het heel raar dat we niet even ingelicht worden, we wonen naast de wei.
Ik weet niet, vanmorgen leek het voor het eerst dat de hengst zo naar haar toe kwam, hij liet zijn geslacht ook niet zien zegmaar :=
Ik hoop echt dat ze niet gedekt is, ze is nog maar 1,5..