Een jaar lang... Studentenruiter In The Picture!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:00

Sanned schreef:
Leuk topic!

Hoe zit het eigenlijk met lid worden van een studentenrijvereniging als je een eigen paard hebt? Ik studeer in Amsterdam en het lijkt mij eigenlijk heel gezellig om lid te worden van ASR Blok of Hors, maar ik heb geen behoefte aan (en geen geld voor) elke week een manege les rijden. De activiteiten en wedstrijden lijken me dan weer wel erg leuk. Kan je ook gewoon lid worden zonder de lessen te rijden (of af en toe een lesje), en dan alleen komen borrelen en mee doen aan activiteiten? Het lijkt mij namelijk heel leuk om wat meer (paardrijdende) studenten te ontmoeten.
Ik begrijp dat je van HOP lid kan worden zonder manege lessen te rijden, maar het lijkt mij juist zo leuk om elke week een vaste groep mensen te zien, en niet alleen maar af en toe op evenementen...

Bij BLOK is dat geen probleem. Ik heb dit jarenlang gedaan en schreef me alleen in voor de buitenritte oid. Je kunt er ook voor kiezen om invaller te zijn, dan wordt je benaderd wanneer iemand niet kan en dan kun je zelf aangeven of het je uitkomt of niet en zit je nergens aan vast. Ik heb ook een tijdje duo lessen gereden, dan reed ik de ene week op die plek in de les en de andere week iemand anders. Dan kon je onderling nog wel eens wisselen. Ga gewoon eens kijken op de dag dat BLOK lest in de Hollandsche manege, er is altijd wel iemand aanwezig om je meer te vertellen.