De witte professor en ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: De witte professor en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:53

Leuk paardje en kan mooi lopen, maar als ik je armen zie die veel te recht zijn waardoor je niet flexibel mee kan gaan denk ik dat je een stuk wint.
Door het hoger instellen van je handen heb je minder pianohandjes en een knik in je elleboog waardoor je makkelijker met je paard mee kan om hem regelmatig te laten uitschuiven.
Ik persoonlijk vind dat je paard soms te veel achter de loodlijn loopt, mijn arabier heeft ook regelmatig die neiging en als ik dan mijn handen naar voren doen (niet naar beneden) schuift hij mooi uit. Waardoor je beide ontspant

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:03

Wauw zeg wat een zalige kans krijg je daar!
Zou dat ook een keertje graag doen, die paarden corrigeren jou waar je ontzettend veel van leert.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:39

Waarom ga je in de B starten als jullie al wissels om de twee passen kunnen? :')

Leuk paard, wees er maar zuinig op!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:06

Dispar_Vulgo schreef:
Waarom ga je in de B starten als jullie al wissels om de twee passen kunnen? :')

Leuk paard, wees er maar zuinig op!

Omdat ik nog nooit gestart ben! :D
Maar die hogere oefeningen zijn leuk om zo eens te doen, maar in een z proef halen we dik verlies denk ik. :')

Annelienw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:19

Ziet er netjes uit! Top *D

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:32

Leuke combinatie en fijn dat je de mogelijkheid hebt om met een ervaren paard te kunnen werken aan je eigen ontwikkeling . Je kunt wat betreft houding en zit zelf grote sprongen maken door jezelf te gaan verdiepen in het Centered Riding. CR is o.a. gericht op je ademhaling, zachte ogen, het centreren en het stapelen van je lichaam. En richt je zoals al anderen hebben geadviseerd je op de basis van het rijden, dan volgt de rest vanzelf. Veel succes en plezier!

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:13

heel mooi paaard <3 <3 <3 <3

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:18

Hahaha van Fiat Panda naar Ferrari :+ je schrijft leuk! Veel succes met je witte professor!!

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:52

Ontzettend leuke combinatie! :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:54

Wat een ontzettend mooi paardje!
Ik vind dat je hem wel netjes rijdt, alleen jammer van je voeten en je handen, je zit op een paard, niet op een fiets :=
Maar ik weet zeker dat jij met dit paardje in no time terug aan een M niveau zit!

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:00

Geweldig zo´n paard, echt van genieten hoor!
Waarschijnlijk schieten jullie zo door komend jaar, maar ik ben het idd wel eens met de overige commentaren. Wat mij meteen opviel was je arm-hand houding. Soms tot helemaal gestrekt. Op de foto´s lijkt t soms alsof je hem met je hand naar beneden wilt "trekken", klinkt zo wel erg hard maar kan geen ander woord verzinnen. In plaats van dat hij zelf je hand opzoekt omdat hij voldoende van achter naar voren over de rug beweegt. Zeker met zo'n geweldig leerpaard kan je dat verschil ontzettend voelen. Dus inderdaad je hand meer dragen en met ontspanning in je ellebogen en polsen. En voldoende lucht in de aanleuning zonder dat je teugel los komt. Als hij voldoende aan het been is, wat ik wel verwacht op die africhtingsniveau, zal hij zeker je hand opzoeken en zijn rug loslaten. Dan kan je ook veel beter die giga uitgestrekte draf uitzitten ;)! En is hij veel minder snel eng/kort in zijn hals.

Maar voor een B combinatie ziet het er top uit hoor! We moeten het natuurlijk wel op niveau beoordelen!

appeltje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:08

Een erg mooie witte professor heb je daar :j !
Hoe verleidelijk het ook is om alle knopjes uit te proberen (heb zelf ook zo'n paard gehad), toch zou ik proberen om zoveel mogelijk bij de basis te blijven.
Je houding is niet slecht maar een tikje gespannen, iets wat je terugziet in je armen. Dat maakt het zitten moeilijk waardoor je de beweging denk ik een beetje opvangt door je benen wat te draaien.
Zelf heb ik ook de neiging om met gestrekte arm te rijden en mijn benen af te steken. De kunst is om je echt te focussen op je benen: span ze aan, leg ze als het ware om je paard heen, en ontspan ze dan ook weer bewust. Als ze dan terugschieten corrigeer je dat weer.
Veel succes en plezier met je knappe leermeester :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:33

Wat een pracht paardje! Straalt veel pit uit! Ziet er erg goed uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:38

Je kan niet stoppen met lachen zo te zien :D Wat een knap dier heb je onder je kont! Heel veel succes met de wedstrijden! :D

Martine1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:49

wat een super gaaf paard! en wat een unieke kans om veel te leren.
wat ik heel erg mis is voorwaarts, in je filmpje van het appuyement veel meer activiteit
in de pirouette veel meer voorwaartse drang. dus eerste lekker gaan schakelen en direct
laten reageren op de voorwaarte hulp. pas dan kun je gaan terugrijden en zwaardere oefeningen doen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:13

Dit is een lekker leerpaard, jullie gaan het ver schoppen samen. Veel plezier en succes volgend jaar!!

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:52

Wat een prachtig paardje/pony. Wat is zijn afstamming???

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:03

Leuke combii & wat een knap paardje :)

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:32

mooi beestje!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:28

Mooi paardje vind die laatste echt heel mooi

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:55

Wat een geweldig dier!!! Zeer aansprekend, smelt iedereen voor, toch?

Vindt het rijden voor 8 weken er echt niet slecht uit zien! Lekker blijven lessen, kom je der wel :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:03

De beste tips zijn al gegeven, dus ik kom nog even zeggen dat ik het echt een ontzéttend leuke professor vind :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:41

Focussed schreef:
Ik merk idd ook dat die hele gespannenheid doorwerkt in mijn hele houding, maar ook in zijn houding (idd soms wat te kort of wat te strak). Iemand daar nog goede tips voor?

Wat belangrijk is, is dat je moet leren dat hij beter loopt als je hem meer ruimte geeft, maar alles gaat pas beter als jij onhafhankelijk kan blijven zitten, zodat je alles op je zit kan doen.
Dat is de verandering, dat je op je zit alles voor elkaar kan krijgen en de teugels een veel mindere invloed hebben.
Gewoon heel veel oefenen en probeer hem wat minder rond te zetten en begin daarmee met ontspannen, zelfs met jouw lang en laag mag hij nog een stuk langer, dat moet je leren zien en voelen. :j
Ik weet nog dat dat vroeger voor mij ook een issue was, dat als ik m'n paard langer liet dat dat beter werkte, dat dat echt een eyeopener was en dat ik echt moest wennen om het anders te doen.
Voor mijn idee was hij dan heel lang maar dat was helemaal niet zo, deze professor moet makkelijk verzameld op de loodlijn kunnen lopen. :j
Veel plezier met de training! :D

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:54

Wat een prachtige schimmel zeg! De filmpjes ziet er ook goed uit. Niks B-ruiter;)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:05

Ziet er goed uit!
Vind jullie een hele leuke combinatie om te zien :j
Zeeeeer knappe schimmel is het ook :D