Focussed schreef:Ik merk idd ook dat die hele gespannenheid doorwerkt in mijn hele houding, maar ook in zijn houding (idd soms wat te kort of wat te strak). Iemand daar nog goede tips voor?
Wat belangrijk is, is dat je moet leren dat hij beter loopt als je hem meer ruimte geeft, maar alles gaat pas beter als jij onhafhankelijk kan blijven zitten, zodat je alles op je zit kan doen.
Dat is de verandering, dat je op je zit alles voor elkaar kan krijgen en de teugels een veel mindere invloed hebben.
Gewoon heel veel oefenen en probeer hem wat minder rond te zetten en begin daarmee met ontspannen, zelfs met jouw lang en laag mag hij nog een stuk langer, dat moet je leren zien en voelen.
Ik weet nog dat dat vroeger voor mij ook een issue was, dat als ik m'n paard langer liet dat dat beter werkte, dat dat echt een eyeopener was en dat ik echt moest wennen om het anders te doen.
Voor mijn idee was hij dan heel lang maar dat was helemaal niet zo, deze professor moet makkelijk verzameld op de loodlijn kunnen lopen.
Veel plezier met de training!