Special van puppy weiland pony naar goedgekeurde dekhengst!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:22

Pfoe wat een ongelofelijk knap ding is het toch :~ Ik was even in de zwevende hemel <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:23

Wauw ! Verliefd ! <3

Wanneer kan ik hem komen halen ?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:39

Wat een beest is het toch!

Merry98Jarig

Re: Special van puppy weiland pony naar goedgekeurde dekhengst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:55

Wauw prachtig dier!!

maaikielies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:11

Wauw wat een pracht pony!!
en mijn complimenten voor de ruiter _/-\o_

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:16

Jullie verdienen echt het allerbeste samen ! ( Dat wou ik zeker al even kwijt).
Voort kan ik het niet vaak genoeg zeggen hoe geweldig knap die kerel van je is !
Ik wil hem ooit wel eens in't echt zien <3
Ik zou er nog expres een merrie voor gaan kopen :')
Jup, dit is een kanjer en mijn hartje kan hij sneller doen kloppen !
Blijf vooral veel spammen !

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:19

Gefeliciteerd met de goedkeuring! Leuke pony!
Maar als hij niet goedgekeurd is bij het Welshstamboek is hij dus ook niet erkend bij het Welshstamboek en zul je volgens mij geen volledig papier bij het veulen krijgen.

Nicole schreef:
Meneer sloeg met vlag en wimpel! *\o/*

Waarom sloegen ze hem daar nou? :P

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:28

Wat een fantastische pony!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:30

GerenGer schreef:
Gefeliciteerd met de goedkeuring! Leuke pony!
Maar als hij niet goedgekeurd is bij het Welshstamboek is hij dus ook niet erkend bij het Welshstamboek en zul je volgens mij geen volledig papier bij het veulen krijgen.

Nicole schreef:
Meneer sloeg met vlag en wimpel! *\o/*

Waarom sloegen ze hem daar nou? :P

Welsh Partbred ;)

Mooi topic nicole! Hij blijft prachtig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:37

Stoer ding is het! Bewegen kan hij zeker! Heb hem afgelopen weekend gezien, ik sta daar op stal.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:49

Wauw prachtig dier!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:50

onzettend knappe pony. het is dat ik al 4 paarden heb lopen anders had ik mijn merrie denk wel met hem gedekt!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:45

Hij is prachtig! :~

Mag ik vragen waar je die frontriem vandaan hebt? :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:51

Heel gaaf dier! :)
Van harte gefeliciteerd met zijn goedkeuring, ik ben nu al nieuwsgierig naar de eerste veulens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:58

Leuke pony maar mag ik vragen wat de toegevoegde waarde is om hem bij het EASP te laten keuren? Die keuren eigenlijk alle hengsten goed die worden aangeboden. Zelfs friezen, groningers en frederiksborgers.
Veel dekkingen krijgen de hengsten niet in dat stamboek omdat het stamboek niet erg goed is aangeschreven.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:04

Wat een knappert! :~ Daar willen wij nog veeeeeeel meeeeer foto's van zien O:)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:28

<3

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:39

Bah.....waarom hebben wij nu een ruin....denk dat ik maar een bijpassende merrie ga zoeken want......wow wat zou ik graag een veulentje van special willen _/-\o_

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:54

Wat een mega tof paard!! :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 15:59

Anoniem schreef:
Leuke pony maar mag ik vragen wat de toegevoegde waarde is om hem bij het EASP te laten keuren? Die keuren eigenlijk alle hengsten goed die worden aangeboden. Zelfs friezen, groningers en frederiksborgers.
Veel dekkingen krijgen de hengsten niet in dat stamboek omdat het stamboek niet erg goed is aangeschreven.

quote van Suelza

Suelza schreef:
Jawel, maar ze hebben er langer tijd voor... Ook een reden dat een bekende NRPS hengstenhouder, ook al 2 hengsten EASP heeft laten keuren. Voor veel ponyfokkers is het verrichtingenverhaal een probleem omdat er niet altijd even eenvoudig ruitertjes voor te vinden zijn. Bij het EASP moet het ook, maar je kunt vrijstelling krijgen op basis van een sportprestatie en anders moeten ze voor hun 7e levensjaar een verrichtingsonderzoek lopen. Iets wat ik zelf een voordeel vind, aangezien ik geen voorstander ben van het zwaar belasten van 2,5 a 3 jarige paarden.

Een ander voordeel van NRPS en EASP tov Welsh vind ik dat rontgen- en spermaonderzoek een verplichting is bij de hengsten. Ik meen dat dit bij het Welsh (en alle andere ponystamboeken) geen verplichting is. In ieder geval het rontgenverhaal niet...

Het was een bewuste keuze om voor EASP te gaan, het scheelt dusdanig veel in de kosten, dat het voor ons, ponyfokkers, een logische stap is. HEt is niet zo dat wij (we hebben onze eigen hengst ook voorgebracht tegelijk met Special) een stal vol hengsten hebben en dat je de kosten er eenvoudig uithaalt. Zo'n pony mag wel 20 merries dekken wil je al je onkosten eruit hebben bij het NRPS. En dan moet het nog wat op gaan leveren. Met al het aanbod wat er is in de ponys, vind ik dat niet echt de moeite voor ons... Daarnaast kunnen de veulens gewoon partbred of nrps ingeschreven worden desgewenst en ook naar de bijbehorende keuringen gaan. Vriendinnetje van mij had uit een EASP hengst vorig jaar een veulentje bovenin op de NRPS NK meelopen. Dus ja... als de nafok goed is worden ze er niet op afgerekend.

Zou het nu om een paard gaan vind ik het een ander verhaal... Daar waar bijv. een NRPS hengst vaak rond de 800 euro oplevert aan dekgeld, levert dezelfde hengst met een KWPN papier soms al het dubbele op. Maar bij ponys is dat verschil niet zo enorm...

En ach, die paar fokkers die onze hengsten laten staan omdat ze niet bij het Welsh zijn aangeboden. Geloof niet dat wij daar een boterham minder van zullen eten. Uiteindelijk zullen de hengsten zich vanzelf bewijzen in de sport als rijdier en de nafok zal hun kwaliteiten moeten bewijzen als vaderdier...

Ik heb niet de illusie dat wij op deze hengsten, 3 jaar oud en Welsh gekeurd ineens een stormloop hebben aan aanvragen waarbij we meer dekgeld zouden ontvangen als nu. Dus wie ga je voor de gek houden? Aanbod zat en de liefhebber wist ons al te vinden, nog voordat onze hengsten prok en/of ggk waren :j

Dus nogmaals, hele bewuste keuze... Met geld smijten doe ik alleen bij de Divoza.

Het is dus puur echt om de kosten gegaan. Ik als jonge meid van 21 moet dit allemaal maar eventjes zien te bekostigen, maanden dure training, het vele keren heen en weer rijden naar Ermelo, opnieuw röntgen kuren al had hij zijn Röntgen predicaat al sperma onderzoek en dan volgend jaar de dure verrichtingen.

Veulentjes kunnen gewoon welsh (partbred en wanneer ze eerste premie gehaald hebben alsnog NWR) en NRPS ingeschreven worden. En wanneer het misschien eens beetje financieel mee zit dat ik hem alsnog aanbied bij het NRPS maar nu eerst lekker de sport in en afwachten wat de eerste veulentjes zullen gaan doen :)

Martine_R schreef:
Hij is prachtig! :~

Mag ik vragen waar je die frontriem vandaan hebt? :)

Dank je wel :) www.hypostore.nl daar heb ik mijn frontriemen vandaan :)

Belker schreef:
mooi overzicht van een hele knappe valkenman.

wat voor zadel heb je voor hem?

Er ligt nu nog een Ainsley zadel op maar komt straks een Custom :)

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:02

Wauw! Prachtige pony <3

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:15

Hij Is en blijft prachtig

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:28

hier nog iemand die normaal nooit op linkjes klikt,
maar voor deze knappe man heb ik een uitzondering gemaakt!
ik heb hier echt een kwijlbakje voor nodig!

En hij loopt echt lekker ontspannen, vooral op die laatste foto's!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:42

Anoniem schreef:

Mag ik eens vragen wat de toegevoegde waarde van zulke pertinente onwaarheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:47

Arie, echt waar hoor. kijk maar eens op de EASP site.
Laatst was er op de merriekeuring nog een groninger die de zadelrubriek won. Alles is daar welkom.