Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariama2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:15

Bassenqua schreef:
Wat een pracht paard en wat fijn dat hij weer bij je terug is, blijf er van genieten.

Zou ook wel fijn zijn als sommige zich hier wat volwassener gaan gedragen, even een reminder....er bestaat ook een pb knop. ;)

dat heb ik ook gedaan. maar daar krijg ik helaas geen reactie op.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 13:19

mariama2004 schreef:
Bassenqua schreef:
Wat een pracht paard en wat fijn dat hij weer bij je terug is, blijf er van genieten.

Zou ook wel fijn zijn als sommige zich hier wat volwassener gaan gedragen, even een reminder....er bestaat ook een pb knop. ;)

dat heb ik ook gedaan. maar daar krijg ik helaas geen reactie op.

Ik heb je pb gelezen en ik zal hier ook op reageren zoals ik eerder aangaf. Er zijn alleen mensen die gewoon moeten werken op dit tijdstip ;)

mariama2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:20

dan zal ik maar geduldig wachten he ;)

o0loveFly0o

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:24

Persoonlijk vind ik het raar op welke manier mensen hier neergezet worden. Houd er rekening mee dat je op een openbaar forum bent en dat iedereen kan meelezen. Natuurlijk is het fijn dat jij je paardje terug hebt. Maar de manier waarop je andere mensen hier neerzet vind ik schandalig.
Ik denk dat iedereen met een paard zijn/haar best doet om deze zo goed mogelijk te verzorgen en als je het ergens niet mee eens bent, praat het dan met die mensen uit ipv het hier neer te zetten.

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:26

iedereen die deze bovenstaande posts vervelend vinden hebben pech!!!! de waarheid mag ook gezegd worden vind ik. posh haalt alleen de mindere dingen via de zoekfunctie naar boven maar dat het na de moeilijkere periode beter ging hoor je haar niet over. ze zegt dat ze nooit heeft zegt dat storm het slecht heeft gehad....nou dit is haar citaat

" Hij wordt wel beter gelukkig maar het duurt lang voor hij weer 'goed' is. Met homeopathie en rechtrichten hebben we een hoop bereikt, zijn voernijd is weg en hij steigert ook niet meer. Nu werken we veel aan zijn lichaam en hij begint het sinds afgelopen maand gelukkig ook leuk te vinden.

hij heeft nooit voernijd gehad!!!!!!!!!!!!!!!

zijn manen zijn er ondertussen af omdat posh ging experimenteren met homeopatische preparaten, terwijl hij kerngezond rond hobbelde met prima kwaliteit brokken en prima kwaliteit hooi.

op facebook heeft posh zich belachelijk gemaakt met uitingen dat haar vorige eigenaresse erg slecht met storm omging en "mishandelde" omdat er op een foto te zien was dat zijn mond openstond, nou ik kan je vertellen dat dat een foto was zoals zoveel foto's op internet rondgaan en precies op een raar moment genomen is. foto's blijven een moment opname en als je precies een seconde te vroeg of te laat knipt krijg je dat. ik ken veel personen die slecht voor hun paard/pony of andere huisdieren zorgen en ik kan jullie garanderen dat sanso daar echt niet bijhoort!!!!

daar komt bij dat er nooit en te nimmer een mondelijke en/of schriftelijke overeenkomst is geweest dat als storm verkocht zou worden posh de eerste rechten heeft.

ik vind als er iets geschreven word, met of zonder toenaam, dit wel eerlijk verteld moet worden en dat was nu niet het geval dus vandaar mijn reactie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:28

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om deze persoonlijke discussie achterwege te laten. Als er nog iets te bespreken is kan dit via PB.

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:37

En ze leefde nog lang en gelukkig. Wat een verhaal en wat een geluk dat je hem terug kon kopen! Dat is denk ik maar een kleine kans. Hoop dat jullie samen leuke tijden te ge moet gaan. Hij is echt een plaatje

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:21

Hey wat leuk om Storm weer tegen te komen! <3 En Simba natuurlijk!
Ze deden erg leuk mee op de lange manen meeting :D
Tof dat je bij uitgelicht staat!

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:28

Wat een mooi dier! Ik had nog nooit van dit dier gehoord, maar ben door deze knapperd toch wel verkocht! Je mag er trots op zijn!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:31

Foto 10 springt er voor mij uit, wat een mooie lieve blik. Bedroomeyes /3

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:11

Wat een beauty!
Wat fijn voor je dat hij weer van jou is, geniet ervan! :)

Edit: lees net de vorige berichten..
Ik snap niet echt waarom jullie zo'n discussie met elkaar aan gaan.
@oude eigenaar: Soms is het beter om een paard te verkopen inderdaad als hij niet dezelfde ambitie's heeft. Ik zal je niet teveel druk maken om wat er nu gezegd wordt. Jij weet wat er gebeurt is en de mensen in je omgeving ook. Dat lijkt me het belangrijkst!
@ Posh: Het gaat er toch om hoe het nu met je paardje gaat? Tuurlijk kunnen in de tijd problemen ontstaan. Je paard ziet er super uit! Lekker van genieten :)
Laatst bijgewerkt door josje4 op 21-11-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:14

Wat een knapperd! Fijn dat hij weer thuis is *\o/*

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:50

wat een lievie! ben heel blij voor jouw dat hij weer thuis is! x

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:57

Wat een super mooi dier! Fijn dat hij weer bij je terug is :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:09

Bij deze als ik mensen geirriteerd heb met ook mijn posts, sorry.
Storm is een prachtpaard en dat mag gezegd worden.
Alleen wel op een eerlijke manier met waarheid en dus niet zo.
Niemand is perfect helaas, ik niet en niemand niet en iedereen doet zijn paard anders.
Ik vond het waardeloos om te lezen hoe er over een goede vriendin werd geschreven terwijl ik de waarheid kende.
Sommige kunnen zeggen dat ze zich er niks van moet aantrekken maar dat is moeilijk als er dingen verteld worden waarvan je weet dat het onzin is.
Zelf rijd ze namelijk ook met hulpteugel etc en zit hier mooi weer te spelen.
Ook niet eerlijk, ik heb genoeg ponys verkocht waar ik nog van hoor en soms bijt ik ook op mijn tanden maar Heey, geen enkel thuis is altijd beter als bij jou toch ;)
dat denken we maar dat is niet.
Wil hier verder niets meer mee zeggen maar wel even mijn punt duidelijk maken waarom ook ik vals reageerde naar ts.

VITAxYANTHE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:47

wauw wat leuk dat je toch weer je pony hebt teruggekregen! En hij ziet er echt heel mooi uit, wat een mooi beest! <3

givette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:13

<3
Laatst bijgewerkt door givette op 21-11-13 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:26

Bedankt voor de leuke reacties :D

KootMiraDrum: Dat vind ik ook echt één van de mooiste foto's

Niobe: Het was ook super leuk om aan de meeting mee te (mogen) doen, alleen het was wel erg zwaar voor jullie als fotograaf met die hitte.

LukieBradley: Ik vond je vorige post inderdaad erg aanvallend aangezien wij elkaar niet kennen en heb hier dus ook niet op gereageerd. Maar ik vind het wel fijn dat je alsnog een reactie plaatst en uitlegt hoe jij erover denkt.

josje4: Ik ga helemaal mee in jouw post, er kunnen altijd problemen ontstaan :j Wie weet wat er nog allemaal in de plaats komt voor de dingen die hij nu niet meer heeft :+ Maar zonder gein, natuurlijk ben ik blij met mijn paard en problemen e.d. kunnen altijd en overal de kop opsteken. Maar dit is hoe het nu gaat en dat is helemaal niet negatief bedoeld. Storm heeft op dit moment problemen met zijn eigen lijf (hij loopt op de voorhand en is erg scheef). Dat is iets dat gaandeweg kan opspelen en daar geef ik ook niemand de 'schuld' van.

estherdj: Ik heb toch even moeten lachen om jouw post, "zijn manen zijn er ondertussen af omdat posh ging experimenteren met homeopatische preparaten, terwijl hij kerngezond rond hobbelde met prima kwaliteit brokken en prima kwaliteit hooi."
Hier hebben jullie een korte tijd geleden ook naar gevraagd en ik heb toen uitgelegd dat hij SME heeft, toen jullie hem kochten had hij ook vrij korte en ongelijke manen.

Bij jullie heeft hij hier nooit last van gehad omdat jullie in een gebied zitten waar weinig knutten voorkomen (meer wind, minder stilstaand water,). Homeopathie kan een hoop doen voor paarden met SME, dit wordt gelukkig ook door dierenartsen ondersteund. Er is helaas (nog) geen middel uitgevonden dat je paard van alle jeuk af helpt maar er zijn wel een aantal hulpmiddelen. Daarnaast durf ik het zelf niet aan om te 'experimenteren', Storm staat bij iemand in behandeling die hier heel kundig en ervaren mee is. Voor Storm heeft homeopathie in elk geval een hoop gedaan dus het gaat de goede kant op.

o0loveFly0o: Ik snap je reactie heel goed, maar het is niet zo dat ik 'opeens' besluit een topic te openen om iemand zwart te maken.... Dit is ten eerste mijn insteek niet, ik ben oprecht blij dat mijn paardje weer thuis staat en wilde dit graag delen. Ten tweede valt er weinig uit te praten, ik heb nooit gezegd dat iemand iets fout gedaan heeft. Ik heb wél meerdere malen gevraagd waarom er op bepaalde moment bepaalde keuzes gemaakt zijn en iedereen maakt zelf zijn/haar keuzes om er zelf achter te komen of het de juiste is geweest. Als iemand dus in een andere keuze of oplossing gelooft kun je hier (geheel terecht) niet over in discussie gaan.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:43

Dat is zo een mooi ras! En zo vriendelijk!
Prachtige foto's!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:45

Wij in een minder jeuk gebied...
Alles kun je me wijsmaken maar dat niet :=

Ik zit maar iets verder van waar storm stond en paarden met eczeem, etc hadden altijd meer jeuk dan op hun nieuwe thuis.
Mijn shetlander geeft licht zomer eczeem en hoewel het onderhand winter is schuurt hij zich onverklaarbaar helemaal te pleures en heb van alles al geprobeerd.
Vraag me echt af wat voor wondermiddel jij dan gebruikt???????

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:08

Wat super fijn dat hij weer thuis is :D
Heel veel plezier nog samen, en wat een mooie foto's <3

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 19:09

@LukieBradley: Niet elk kustgebied is hetzelfde natuurlijk, maar er zijn aanzienlijk minder knutten aan de kust dan bij ons. Maar stel dat jullie in een bosrijk gebied zitten met veel stilstaand water dan kan de mug zich makkelijker voortplanten.

Een middel tegen de jeuk is er niet, je zult eigenlijk moeten proberen om ergens een schakel van het 'domino-effect' te doorbreken. Het beste is dus om te voorkomen dat ze niet gestoken worden, dit kun je doen door op tijd je paard te beschermen met een vliegendeken, proberen om stilstaand water te vermijden (ook emmers/kruiwagens water) en je paard opstallen in het ergste geval.

Stel dat je paard toch gestoken is dan kun je het behandelen met bijvoorbeeld fenonolf spray, de plekken wassen met speciale shampoo, of glucocorticosteroïden toedienen.

Daarnaast helpt het ook om te kijken naar de voeding en leefomgeving van het paard, te eiwitrijk of te suikerrijk voer is niet handig om te voeren aan een allergie gevoelig paard. Het weiland bemesten met bijvoorbeeld drijfmest is ook af te raden.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:12

Fijn dat je je droompaard weer thuis hebt, hij ziet er geweldig uit!

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:19

Heel stoer dier! :j

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:48

We zitten verre van de kust hé hahahaha bij de efteling is weinig zee te bekennen.
Was het maar waar Haha.
Zal je tips meenemen, zaterdag komt ook de Veearts en ik wou eventueel bloed laten trekken of hij iets kan vinden en ik laat hem doorlichten.
Anyway..zal storm zijn topic niet nog verder verknallen