_Natasja_ schreef:Bij een onredelijke angst ga ik niet ruilen hoor.
Ik zo'n geval laat ik t kind er wel op beginnen en zeg dat er evt geruild wordt als t niet gaat.
Maar dan ga ik er wel van uit dat de pony past bij de ruiter.
Heb weleens een meisje zien huilen op een pony, ze was zelf knoerthard van een andere pony afgevallen en had iemand anders van de pony waarop ze nu moest af zien vallen. Alhoewel dat gewoon een samenloop van omstandigheden was geweest en het verder een hartstikke brave pony was was dat kind toch echt bang. Dat was een onredelijke angst want de kans dat ze van die pony af zou vallen was heel erg klein.
Toch vind ik dan dat je zo'n kind beter op een pony kan zetten waar ze wel dat vertrouwen in heeft. Dat kind heeft stevig zitten huilen op de pony en heeft geen moment lol of ontspanning gehad in die les.
Nu had dat kind een moeder die vond dat ze er maar door moest, zich niet moest aanstellen, maar ik zou dat zelf niet zo doen bij mijn kind of een ander kind. Zou wel toewerken aan meer vertrouwen en ook op andere pony's rijden, maar eerst maar weer even het vertrouwen terug, de lol er weer in hebben.
Volgende les had de instructrice haar dan ook op haar lievelingspony gezet, die dacht er hetzelfde over volgens mij