Welshje Wouter, op naar een betere toekomst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:22

dito schreef:
jeetje ik geloof dat ik niet op zo'n markt moet lopen wil ze dan allemaal wel meenemen... lag het ook in je planning een paardje mee te nemen??

Daar heb ik ook last van, dat ik ze het liefst allemaal wil meenemen.

Leuk en lief dat je zoveel moeite in hem wil steken, hij heeft inderdaad een enorm lief hoofdje! Ik ben benieuwd naar hoe hij opknapt.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:29

Agossie..., arm beestje. Hoop dat hij een geweldig keen krijgt! Ik volg!

Muronia

Re: Welshje Wouter, op naar een betere toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:57

Woutertje heeft vandaag zn eerste poetsbeurtje gehad en ik heb hem ontwormd. Hij is nog wel heel voorzichtig maar liet het dapper over zich heen komen! Volgens mij heeft hij luizen dus ik ga hem morgen behandelen daarvoor, dan hebben we dat ook maar gehad. Verder heeft ie heerlijk de hele dag hooi staan smikkelen en vanmiddag lag hij heel lief te dutten. Blij dat hij het allemaal zo super doet.

Soof24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:00

wat een arm beestje :(
goed dat ie een fijn huisje heeft gekregen!

Soof24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:00

wat een arm beestje :(
goed dat ie een fijn huisje heeft gekregen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:03

Wat een leukerd, fijn dat hij bij jou terecht is gekomen, hopelijk vind je er een leuk baasje voor, al heb ik het vermoeden dat dat lieve snoetje je helemaal gaat inpalmen. *\o/*

Kijk maar uit: het kon wel eens een blijvertje worden. :j

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:17

Murosch schreef:
Woutertje heeft vandaag zn eerste poetsbeurtje gehad en ik heb hem ontwormd. Hij is nog wel heel voorzichtig maar liet het dapper over zich heen komen! Volgens mij heeft hij luizen dus ik ga hem morgen behandelen daarvoor, dan hebben we dat ook maar gehad. Verder heeft ie heerlijk de hele dag hooi staan smikkelen en vanmiddag lag hij heel lief te dutten. Blij dat hij het allemaal zo super doet.

Aaaaw <3 heb je foto's?

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:23

Goed dat hij met jou mee mocht, ik vind hem er ook niet goed uit zien.
Ook al komt ie net van de opfok en is er niks mee gedaan, hoort hij er toch nog beter uit te zien in mijn ogen.
En dat hij luizen en nog wat dingen heeft, dat had de eigenaar ook moeten zien.
Veel paardjes komen daar te staan omdat ze van mensen zijn die er weinig tot geen verstand van hebben en die geen tijd en geld erin willen steken.
Maar wel erop proberen te verdienen.
Niet alle mensen zijn zo, maar veel al wel daar, reden nr 1 dat ik er niet heen ga is omdat ik er dan ook 1 mee wil nemen en er geen geld voor heb.
Zonde van zo veel paardjes daar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 08:47

Even een paar fotootjes van gisteren, na zn eerste poetsbeurtje. Zijn maantjes probeer ik stukje bij beetje met wat anti-klit uit de knoop te krijgen, maar dat lukt niet in 1x.

Hij krijgt nu 4x per dag een pluk hooi, ik durf hem nog geen brokjes of iets anders te geven, ik weet ook niet of dat nodig is? Ik heb hier havens basisbrok, pavo podo grow, muesli en slobber staan, wat zou ik hem het beste kunnen geven daarvan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

liefff!!
Afbeelding

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:58

ik zou hem lekker hooi blijven geven..
2x per dag een handje biks en dat uitbreiden..wel rustig aan doen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:18

Ja zoiets lijkt me ook goed. En kan ik dan beter de podo grow geven of de basisbrok? Hij is wel al 3, maar misschien zit er in die podo grow net even meer wat hij kan gebruiken.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:20

ik zou beginnen met de podo grow en kijken hoe hij daar op reageert als je dat uitbreid naar een kilo per dag.
je kan altijd nog over op de basisbrok.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:34

Klopt het dat ik die bak herken van zo'n topic waarin je je hele achtertuin hebt verbouwd? :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:35

ja dat klopt :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:37

Leuk dat die nu bij jou is! Hij heeft echt een lief koppie <3

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:37

AdnerB schreef:
ik zou beginnen met de podo grow en kijken hoe hij daar op reageert als je dat uitbreid naar een kilo per dag.
je kan altijd nog over op de basisbrok.

Een kilo/dag??????
Waar is dat in vredesnaam goed voor?, of je moet hem zo snel mogelijk slachtrijp willen hebben.
Grote kans dat je hem dan 'over de kop' voert.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:40

Ik ga hem ook geen kilo per dag geven hoor! Dat krijgen de andere paarden niet eens (die krijgen onbeperkt ruwvoer, 1x per week slobber, en verder na het werken brok met wat muesli)

@Naomi, dank je wel !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:44

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hij is wat aan de dunne kant, maar daar zou ik niet meteen achter zoeken dat hij al een zwaar leven heeft gehad. Ik denk dat je met een bezoek van de smid, ontworming en goed ruwvoer over een maand al een heel andere pony hebt. Die kale plek zou ik wel even laten nakijken, kan zomaar schimmel zijn. Al kunnen ze van luis ook flink gaan schuren natuurlijk.

En idd rustig opbouwen met de brok, zodat hij geen koliek of andere nare bedoelingen krijgt.

En kijk idd maar uit dat het geen blijvertje is. Als je eenmaal voor zo'n leuk koppie gevallen bent op de markt is het moeilijk om hem te verkopen. Ik spreek uit ervaring, die drie mormels van mij komen ook allemaal van de markt en die gaan nooit meer weg :D

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:45

Wat goed dat je hem een kans geeft en hij heeft echt een leuk koppie met erg aandoenlijke oogjes! :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:49

Ik ken zijn verleden niet, ik weet alleen bij welke handelaar hij vandaan komt en das echt geen opfok, maar ik weet ook niet hoe lang hij daar geweest is enz. Maakt me ook niks uit, hij is nu hier en we gaan vooruit kijken en niet achterom. De markt heeft wel veel indruk op hem gemaakt (logisch ook), hij is schrikkig en plotselinge bewegingen maken hem nog erg bang. Het is wel een heel eerlijk paardje en hij is ook gezond nieuwsgierig, dus ik maak me er geen zorgen over. Gewoon kwestie van vertrouwen winnen en dat mag ook.

De ontworming zit er al in en over een paar weekjes herhaal ik het nog een keer preventief. Volgende week komt de hoefsmid. Ik ga vandaag eens voorzichtig proberen of ik een voetje kan optillen, zou wel eens handig kunnen zijn :+ .

Ik wil hem deze week nog behandelen voor luizen, ik weet wel zeker dat het dat is wat hij heeft. Alleen moet ik even kijken ivm het weer, dat spul moet wel echt op de huid dus hij zou het koud kunnen krijgen en ik heb nog geen dekentje in zijn maatje.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:35

jeetje mensen even beter lezen graag..

ik zeg dat ze het KAN opvoeren naar een kilo per dag..(kijk naar de pony)
het bericht daar voor staat dat ze het voer RUSTIG aan moet opvoeren..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:49

Ja, ik begreep het wel hoor, geen probleem :)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:41

Hij ziet er al blijer uit!!
voor de manen kun je het beste anti klit gel (magic gel) gebruiken, met spray lukte t niet bij mijn pony's manen die ook heel erg in de knoop zaten maar gel ging heel goed!!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:58

Zoals iedereen al zegt rustig opbouwen, ruwvoer blijven geven! Goed dat je dat ook vaker op een dag doet in plaats van in 1 keer heel veel. Daarnaast zou ik gewoon rustig opbouwen met wat brok en dan even uitzoeken waar die het beter op doet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:34

Komt helemaal goed! Ik moet nog wel even leren inschatten hoeveel (of beter gezegd hoe weinig) hooi zo'n ukje eet. Ik kan nu telkens heel wat weggooien omdat ie best wat laat liggen steeds.

Vandaag ivm het rotweer maar even niet geborsteld, maar daarentegen wel heerlijk geknuffeld! Wat een ongelofelijk oetsiefloepsietoediewoediehumpie-knuffelbeertje is hij zeg!! :D Stopt gewoon zijn hoofdje zo'n beetje in mn buik als ik hem aai en krabbel, zo fijn vindt ie het. <3