1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:38

Celiien schreef:
Ik zie gewoon heel veel smoesjes meer niet. Wat voor paardje heb je TS? En heb je nog een filmpje of foto van het rijden zelf, op de wedstrijd of daarbuiten?

ik verzin geen smoesje als niet weet hoe iets gegaan is kun niet oordelen. Nou wat voor paard ik heb staat op me profiel plus foto van haar. Alleen lijkt ze der totaal niet op als we zeggen dat ze dat ras is dan geloven mensen niet eens. En dat is zelf nog gezegt zaterdag.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:40

lieveli schreef:
Dus je hebt minder punten omdat je werd vergeleken met 2 Friese paarden? Is dit nu omgekeerde discriminatie?

Ik vind het erg kinderlijk dat je je zo verschuilt achter de jury. Je hebt lage punten, helaas. Lekker oefenen en volgende keer beter. Zoek het in je eigen rijden en niet in iets anders. Als je daar niet tegen kunt moet je lekker gaan springen.

Mijn paard is nog tejong voor springen plus dat daar 1 wp voor moet hebben. En oke ik zit soms naar voren maar ben niet de enigen. EN voor 1000x als niet weet hoe gegaan is en hoe de jury was oordeel dan niet. Over mijn rijden. Mijn paard rijd in proef niet aan teugelen maar dat komt van zelf. En van 1ste wedstrijd is zo niets tezeggen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:40

195 punten is trouwens best hoog hoor, dus t is niet alsof ze zulke lage punten gaven. Is dacht ik net 2 winstpunten toch?

Beetje jammer dat je zo aanvallend reageert, niemand die hier zegt dat je een slechte ruiter bent, er worden alleen maar tips gegeven. Ik zou zeggen lees de reacties eerst een goed door voordat je een berichtje neer zet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:41

1. je paard looptnog veel te onrustig. Hij is nog heel erg aan het zoeken
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
4. paard loopt op zijn eigen tempo, zie dat jij totaal geen controle over het tempo hebt.
5. Paard heeft totaal geen actie e.d. loop nog redelijk te sterrenkijken
6. Stelling?
7. Zie heel veel getrek en gesjor

En heb nog niet het halve filmpje gezien :+ ik vind je punten terecht en je mag echt nog wel wat lessen gaan nemen. jullie zijn echt nog niet klaar voor wedstrijden :n En ik zie wel degelijk dat het een draver is overigens. :j

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:41

jentel schreef:
Tser, hoe weet jij dat de jury ging vergelijken met de friezen?

Omdat we dat weten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:43

Celiien schreef:
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
4. paard loopt op zijn eigen tempo, zie dat jij totaal geen controle over het tempo hebt.
6. Stelling?

En heb nog niet het halve filmpje gezien :+ ik vind je punten terecht en je mag echt nog wel wat lessen gaan nemen. jullie zijn echt nog niet klaar voor wedstrijden :n En ik zie wel degelijk dat het een draver is overigens. :j

Zo heel gek voor een jong paard vind ik het er niet uit zien. De bovenste punten kloppen idd wel en een winstpunt zat er niet in, maar het lijkt me wel een vriendelijk paard en een echt dieseltje :+
Valt me wel op dat je voorlezer steeds aanwijzigingen geeft. Dat is dus absoluut niet toegestaan!

Loverubi

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

renskesanne

sorry hoor maar al zie ik het filmpje snap ik de punten ookwel... je handen houd je totaal niet stil en je benen ook niet bepaald en dat je dan ooknog met sporen rijd. en zelf zou ik wel meer aan de ontspanning gaan werken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:44

Celiien schreef:
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
6. Stelling?

je hoeft mijn niet zeggen wat fout is dar vraag niet om want dat weet ik zelf wel. En wij zijn zeker wel klaar ga lekker over en ander oordelen Nou oordeel lekker over je zelf ik trek totaal niet en ik sjor niet en jij kan wel terecht vinden. Maar dat was zeker niet. Je weet zo niet hoe mijn paard is.

Calanddra

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:45

En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is :')

Uhm...volgens mij kan jij beter geen topic meer openen als jij zo denkt :')

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:46

Loverubi schreef:
je paard is 3 en half en je rijd nu al wedstrijd wss is het paard er nog niet klaar voor om een fatsoenlijke B proef te lopen en ja als mensen klappen heb ik ook wel eens gehad maar dat hoeft niet te zeggen dat de jury het zo goed vind. en ja het ene paard is er sneller klaar voor dan het andere paard... bij ons op stal staat een fries Z1 niks mis mee toch? en als ze zo vergelijken zal jouw paard wel niet goed genoeg zijn!. en helaas voor springen moet je ook 1 winst hebben dus je moet dressuuren hahaha

Ik rij niet vaak wedstrijden oordeel niet gouwe over 1 wedstrijdje. Ik rij 9 november nog 1 en dan gaan we de winter in dus dan heeft mijn eigen club geen wedstrijden. Ik rij alleen voorlopig wedstrijd bij me eigen club.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:46

Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
Dit paard is alles behalve klaar voor wedstrijden.
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.
Je maakt je paard zo alleen maar lui aan het been.
Het paard is hartstikke onstabiel en loopt heel erg op de voorhand.

Vind het helemaal terecht dat je deze punten hebt gekregen.
Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 14-10-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:47

Het ziet er niet echt goed uit, ik zou nog even lekker verder oefenen. Dit is niet B-waardig.

Eske_B

Mag ik vragen waarom je sporen draagt? Ik vind je benen nog te onrustig, maar dat is mijn mening.

Loverubi

Calanddra schreef:
En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is :')

Uhm...volgens mij kan jij beter geen topic meer openen als jij zo denkt :')

jammer dat we geen vind ik leuk knop hebben..
bij deze VIND IK LEUK

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:47

Celiien schreef:
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
6. Stelling?

Mijn paard lijkt totaal niet op een draver hoor. En ze loopt lang niet zo als een draver ze heeft nooit een meter gekoerst. EN uberhoud wat is der mis met een draver.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:48

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
6. Stelling?

je hoeft mijn niet zeggen wat fout is dar vraag niet om want dat weet ik zelf wel. En wij zijn zeker wel klaar ga lekker over en ander oordelen Nou oordeel lekker over je zelf ik trek totaal niet en ik sjor niet en jij kan wel terecht vinden. Maar dat was zeker niet. Je weet zo niet hoe mijn paard is.

Ts houdt gewoon een keer op met topics plaatsen als je niet tegen commentaar kan!
Je zat WEL met je sporen te porren, ze liep erg stijf.
Als wij dat filmpje zo zien is jou paard er duidelijk nog niet klaar voor.
Ook niet zo gek op 3,5 jarige leeftijd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:49

Okee maar dan hoor je hierbij andere meningen. En je moet eens kijken als je volgens mij in de galop wil aanspringen, wat je met je handen doet := en ik rij zeker ook niet perfect maar wil wel graag tips e doe daar ook wat mee :)

En cayenne, zeker voor ene jong paard niet verkeerd. Ik zou alleen nog niet ermee starten, dit jaar gaat die van mij na 5(!) jaar rijden pas voor t eerst onderling.
En vooral om dan erna te gaan lopen mekkeren over dat de punten veeeeeel te laag waren .. Tjah ik vind ze wel terecht. Op zn minst stelling is wel de bedoeling volgens mij?

Enne ts, ik heb ook een draver en er is totaal niks mis mee! Maar die van jou heeft echt wel een draversloopje :=

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:49

valerie2012 schreef:
Loverubi schreef:
je paard is 3 en half en je rijd nu al wedstrijd wss is het paard er nog niet klaar voor om een fatsoenlijke B proef te lopen en ja als mensen klappen heb ik ook wel eens gehad maar dat hoeft niet te zeggen dat de jury het zo goed vind. en ja het ene paard is er sneller klaar voor dan het andere paard... bij ons op stal staat een fries Z1 niks mis mee toch? en als ze zo vergelijken zal jouw paard wel niet goed genoeg zijn!. en helaas voor springen moet je ook 1 winst hebben dus je moet dressuuren hahaha

Ik rij niet vaak wedstrijden oordeel niet gouwe over 1 wedstrijdje. Ik rij 9 november nog 1 en dan gaan we de winter in dus dan heeft mijn eigen club geen wedstrijden. Ik rij alleen voorlopig wedstrijd bij me eigen club.

open ook dan geen topic want zo vraag je er om!!.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:51

kijk sommige mensen kunnen nou eenmaal niet tegen kritiek en dan gaan ze allemaal smoesjes enzo verzinnen open dan gwn lkkr geen topic... lijkt mij dan hea :=

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:51

Cayenne schreef:
Celiien schreef:
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
6. Stelling?

Zo heel gek voor een jong paard vind ik het er niet uit zien. De bovenste punten kloppen idd wel en een winstpunt zat er niet in, maar het lijkt me wel een vriendelijk paard en een echt dieseltje :+
Valt me wel op dat je voorlezer steeds aanwijzigingen geeft. Dat is dus absoluut niet toegestaan!

Dat weet ik zelf ook wel hoor dat ze dat doet. Maar dat werd niet gemerkt. En ik zeg ook niet dat wp waar was. EN dat ze zijde die jury lid ook niet die ik ken. Maar ik vind niet dat gelijk je 1st wedstrijd een winstpunt zou moeten halen. Sowieso weet niet wat je tewachten staat en ook niet hoe paard regeerd. En ze was heel braaf en ze ook echt heel vriendelijk ze heeft wel der steekjes van een 3 half jarigen maar ja dat kan. Maar het is niet een paard dat met je aan de rit gaat zeg maar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:52

Elke draver, gekoerst of niet, hebben nou eenmaal een bepaalde manier van lopen zoals Celiien zegt. Is niks mis mee. En dat zegt zij ook niet. Nogmaals, LEES eens eerst goed voordat je reageert. Ze zegt alleen dat ze kan zien dat het een draver is. Jij ziet dat blijkbaar als een aanval en denkt meteen dat ze daar wat negatiefs mee bedoeld :?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:53

Loverubi schreef:
je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:54

Hier is maar 1 uitspraak goed voor...

MENSEN DIE ECHT WILLEN ZOEKEN NAAR OPLOSSINGEN.
MENSEN DIE HET EIGENLIJK NIKS BOEIT ZOEKEN NAAR UITWEGEN/SMOESJES.

En vooral het laatste is hier van toepassing naar mijn idee.

Het gedrag en lopen van het paard ligt voor 95% aan de ruiter & niet aan het paard.
Dus kijk voor de fouten ook bij jezelf en niet bij je paard of de omgeving.
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 14-10-13 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:54

En ik zie nog steeds alleen maar smoesjes TS.. wordt je niet moe van jezelf?
En echt Ts, ik geloof zeker dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben en je lekker recreatief en wedstrijdjes ermee kan gaan rijden! Maar imo is het in dit geval nog te vroeg, en moet je nog lekker je paardje leren op eigen benen te lopen. Daarna rustig aan de stelling beginnen e.d. en dan lekker leren doorrijden. Om door dat draversloopje heen te kunnen moet je echt gaan schakelen met hem/haar. En dat moet je ook zien, niet dat passieve loopje wat die nu toont. Als je daar door heen bent gaan ze echt lekker lopen. Dravers kunnen het zeker! maar even op een andere manier :j
Laatst bijgewerkt door Celiien op 14-10-13 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt